Sain tilinauhan ja Brutto oli yli 2800. Käteen jäi 2000 euroa
Miten helvetissä kun veroprosentti on 16? Miten noihin telleihin ja lelleihin menee noin paljon?? Ja tuohon tiliin oli tehty paljon iltoja ja sunnuntaita. Ei kannata työnteko😒
Kommentit (155)
Näin se menee, veroprosentti ei ole se totuus, kun kaikki muut veroluonteiset laskee päälle. Mullakin menee liki 40% vaikka veroprosentti on vaan pikkasen päälle 20%
Oletko varma, että olet määritellyt veroprosentin oikein eli ettei tuossa ylittynyt arvioitu kuukausitulo ja siksi käytetty sitä isompaa prosenttia (en nyt jaksa etsiä oikeita termejä)?
Minulla on normaali brutto 3500 e/kk ja siitä netto 2300 e/kk. Perusprosentti on yli 20 %.
Juu. Brutto 5980 ja käteen jää 3720.
No niinhän se menee. Minä saan käteen tonnin vähemmän kuin bruttopalkka on.
Käy laskee veroprosentti nollaan. läps läps.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että olet määritellyt veroprosentin oikein eli ettei tuossa ylittynyt arvioitu kuukausitulo ja siksi käytetty sitä isompaa prosenttia (en nyt jaksa etsiä oikeita termejä)?
Minulla on normaali brutto 3500 e/kk ja siitä netto 2300 e/kk. Perusprosentti on yli 20 %.
Ei ole enää pariin vuoteen ollut mitään suurempia prosentteja, samalla otetaan isommat ja pienemmät palkat.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee, veroprosentti ei ole se totuus, kun kaikki muut veroluonteiset laskee päälle. Mullakin menee liki 40% vaikka veroprosentti on vaan pikkasen päälle 20%
Ei mene. Ellet sitten laske noihin veroluenteiset osioon jotain lounasetua, autoetua, asuntoetua, yms.
Mun brutto on 4600 ja netto 2900.
Mulla brutto 3440e ja netto 2200e.
Ihanaa, kun saa elättää suuria ikäluokkia!
Vierailija kirjoitti:
Mulla brutto 3440e ja netto 2200e.
On kyllä perseestä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hieman pienempi palkka, noin 4500€/kk kun huomioin lomarahat yms (viime vuoden kokonaistulot 53900€ ja risat). Nettona noin 3100€/kk. Veronpalautusta tuli muutamia satasia.
Vierailija kirjoitti:
Maksat siinä sekä nykysten eläkeläisten eläkkeitä ja omaa eläkettä
Se nyt ei haittaa mutta ne rahat jotka Marin antaa ulkomaille lahjuksena ,se kismittää. Ja kaikki vapaamatkustajat jotka syövät meidän leipää työtä tekemättä.
Ei kortta ristiin laiteta .Toinen tekee työtä niska limassa ja yrittää saada rahat riittämään.
Ja ens vuonna jää vielä monta sataa vähemmän kun Sdp ja viherhöperöt vähän "laajentavat" veropohjaa = uusi nimitys veronkorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hieman pienempi palkka, noin 4500€/kk kun huomioin lomarahat yms (viime vuoden kokonaistulot 53900€ ja risat). Nettona noin 3100€/kk. Veronpalautusta tuli muutamia satasia.
Minulla on korkeampi veroprosentti. Koska voin saada vuosittaista ylityöpalkkaa. Mutta joo, samaa linjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun saa elättää suuria ikäluokkia!
Ai, en tiennytkään, että verovaroin (asiakasmaksu toki joissakin palveluissa) kustannettu päivähoito, koulutus, sosiaali- ja terveyspalvelut, puolustus ja poliisikin ovat vain suurien ikäluokkien elätystä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin veroprosentti määritellään vuositulojen perusteella, ei kuukausitulojen. Jos on arvioinut vuositulonsa liian pieniksi, veroprosentti ampaisee melko korkealle, kun tuloraja on ylittynyt.
Maksat siinä sekä nykysten eläkeläisten eläkkeitä ja omaa eläkettä