Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikamoista lusmuilua jäädä kotiin vuositolkulla lasten varjolla vaikka kaikki käy jo koulua,

Vierailija
14.08.2006 |

mielestäni silloin on kyse vain äidin laiskuudesta ettei tahdo mennä töihin kun kotona pääsee helpommalla.

No jos on varaa niin mikäs siinä sitten mutta silti minä en tuollaista hyvällä katso.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitä sen vuoksi, että tarvitsen siitä saatavan rahan.

En sen vuoksi, että saisin jotain arvostusta muilta ihmisiltä.

Vierailija
42/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se, joka luumuilee kaiket päivät kotona nelivuotiaan kanssa. Olen ammatiltani ope, eikä työkkäri kyllä ole kertaakaan hätyyttänyt minua. Opettajien pätkätöitä saa itse kyselemällä. Jos ei kysele, niin ei niitä tulla tarjoilemaan kenellekään. Ja kun mä en kysele niiden töiden perään, niin täällä saan maata kotona nukkumassa/lukemassa/syömässä jne.

Rahat on tietty kroonisesti lopussa, mutta toisaalta se 1600 euroa kuussa (open palkka nettona) ei motivoi, koska siinä työssä muuttuu väsyneeksi, elämäänsä kyllästyneeksi muijaksi, joka itkee ja huutaa kotona. Niin, että kyllä minusta tämä kotirouvuus kannattaa. Ehkä ainoastaan sellainen mukava vakituinen virka voisi minut saada liikkeelle. Mutta tietty näillä eväillä sitä vakivirkaa ei luultavasti tipu. Hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on esim. 8v 10v ja 12v, niin mitä töitä se äiti oikein siellä kotona tekee? Vaikka se tekisi suursiivouksen joka päivä, niin luulisi kotitöiden silti loppuvan kesken. Suoristeleeko se viivottimen kanssa lakanapinoja?

Vierailija
44/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä että kotonakin voi tehdä työtä!

ps. meillä mies joka tienaa 5000e kuussa tekee työtä kotona.

Vierailija
45/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kotimammat ei oo tajunnu miten heikoille joutuvat kun eläkeikä sitten iskee ja miehet menee nuorempien perään...

Onnea vaan heille, olipa kiva olla kotona 10 v kun kansaneläkettä nostaa. Toista on työssä olevilla :)

Kuvitellaanpa, että 15v päästä mies päättäisi lähteä nuoremman naikkosen matkaan. Meillä ei ole avioehtoa, joten mulle jäisi aika mukava summa. Mies on kerännyt kotiäitivuosieni aikana mulle sitä vapaaehtoista eläkevakuutusta tms, koska mieheni arvostaa kotiäitiyttä ja sitä, että meidän lapset saavat olla kotihoidossa ja koska valtion tuet ovat onnettomat ja tästä ei sitä eläkettä kerry, niin mies hoitaa sen :) Lisäksi tulisin loistavasti toimeen omillakin säästöillä ja tuloilla.

Ei se elämä aina ole niin mustavalkoista AP. Eivät kaikki kotiäidit/kotirouvat ole lusmuilijoita.

Vierailija
46/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tämä peruskysymys. Rahan takiahan on kautta aikojen tehty työtä. Ei ennenkään tarvinnut lähteä kotoaan mihinkään, jos oli tarpeeksi varakas. Miksi siis nykyään?

Vierailija
47/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapset on esim. 8v 10v ja 12v, niin mitä töitä se äiti oikein siellä kotona tekee? Vaikka se tekisi suursiivouksen joka päivä, niin luulisi kotitöiden silti loppuvan kesken. Suoristeleeko se viivottimen kanssa lakanapinoja?

Kuules, ku siellä kotona voi tehdä muutakin kuin noita trad. kotitöitä. Voi lueskella vanhoja naistenlehtiä tai vaikka Dostojevskia. Voi keitellä kahvit ja nautiskella ne pitkän kaavan mukaisesti. Voi lakata kynsiään ja kokeilla uusia kampauksia. Voi tehdä uusia ruokalajeja. Voi lähteä kirjastoon/uimaan/luumuilemaan kaupungille. Voi roikkua netissä tuntitolkulla (!!). Voi ommella verhoja. Voi siivota joskus yhden komeron, jos jaksaa.

Minä olen tosi tyytyväinen tällaiseen lusmuelämään: ei paljon huolet paina. Ja jos ukko minut jättää, niin saan puolet hänen omaisuudestaan. Kyllä sitä aina pärjää.

Vierailija
48/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut erittäin vähän työorientoitunut ihminen vaikka hullu menin akateemisen koulutuksen hankkimaankin (ympäristön painostuksesta sekin). Sanon aina kaikille, jotka kysyvät, että miten sä jaksat olla vielä kotona, että mä OIKEASTI viihdyn kotona. Ja sitten, kun vielä ei ole rahahuolia ja saa hiukan shoppaillakin toisinaan, niin mikäs tässä tyylissä on vikana? Ja tosiaan minäkin saan puolet meidän yhteisestä omaisuudesta avioeron sattuessa.

Vierailija:

Vierailija:

Kuules, ku siellä kotona voi tehdä muutakin kuin noita trad. kotitöitä. Voi lueskella vanhoja naistenlehtiä tai vaikka Dostojevskia. Voi keitellä kahvit ja nautiskella ne pitkän kaavan mukaisesti. Voi lakata kynsiään ja kokeilla uusia kampauksia. Voi tehdä uusia ruokalajeja. Voi lähteä kirjastoon/uimaan/luumuilemaan kaupungille. Voi roikkua netissä tuntitolkulla (!!). Voi ommella verhoja. Voi siivota joskus yhden komeron, jos jaksaa.

Minä olen tosi tyytyväinen tällaiseen lusmuelämään: ei paljon huolet paina. Ja jos ukko minut jättää, niin saan puolet hänen omaisuudestaan. Kyllä sitä aina pärjää.

Vierailija
49/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
50/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joo, helppoahan tämä on kuin heinän teko. 5v., 3v., tuplat 1v., koira, kissa, okt 170m2 7000m2:n tontilla. Meinaa tekemiset loppua ihan justiinsa, oisko kellään mitään sivubisnesideaa?

Hyvä hyvä.

Vierailija
51/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin ensi viikolla lakkailla kynsiä. Voi se kyllä jo vähän rasittaa.

Vierailija
52/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivusto, niin voisimme keskustella ja tapailla ilman kateellisten panettelua! Itse en ole vielä irtisanoutunut, koska ympäristön paineet pelottavat. Vielä on ollut lupa olla kotona, koska pienin vielä pieni. Minullakaan ei ole taloudellista syytä palata töihin, enkä muuten taas ole työorientoitunut, vaan viihdyn kotona lasten kanssa ja aikaajoin eri harrastuksissa.

Vierailija
53/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sivusto, niin voisimme keskustella ja tapailla ilman kateellisten panettelua! Itse en ole vielä irtisanoutunut, koska ympäristön paineet pelottavat. Vielä on ollut lupa olla kotona, koska pienin vielä pieni. Minullakaan ei ole taloudellista syytä palata töihin, enkä muuten taas ole työorientoitunut, vaan viihdyn kotona lasten kanssa ja aikaajoin eri harrastuksissa.

Vierailija
54/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
55/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
56/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten joku kehtaa kohdella puolisoaan siten. Pikkulapsiaika on asia erikseen, mutta se, että pistää toisen raatamaan ja maksamaan sen, että emäntää saa lakkailla kynsiään ja nautiskella elämästään ja sitten jos se toinen kyllästyy ja lähtee niin ei mitään hätää, koska silloin napataan itselle vielä puolet kaikesta, mitä HÄN on omalla työllään saanut ansaittua ja hankittua?

Hyi hel**tti teitä.

Vierailija
57/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä olen niin ihana ja rakastettava, ettei mies koe olevansa hyväksikäytetty. Itse asiassa häntä rassaa paljon enemmän se, kun työssä käydessäni olen koko ajan pinna kireellä. Kuulemma hän mieluummin katsoo laiskottelua kuin sitä älytöntä kohkausta sen kapisen työn kanssa.

Ei minua hävetä yhtään. Olen tyytyväinen, kun saan olla vapaana.

Vierailija
58/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ura ole ikinä ollut mikään " juttu" , vaikka akateeminen koulutus onkin. Meillä vanhempi lapsi on koulussa, ja 5v on päiväkodissa muutaman tunnin päivässä, ja se muutama tunti on aikaa ihan vaan itselleni; käyn lenkillä, salilla, kampaajalla yms. On sitten illat vapaana perheen kanssa, kun ei enää omiin juttuihin mene aikaa. Ihanaa tämä on, ja epäilenpä, että kuka tahansa, jolla olisi tähän varaa, tekisi samoin.

Vierailija
59/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä mieskään ei tee niska limassa töitä mutta saa silti kohtuullisesti palkkaa, jolla elellään mukavasti. Eikä hänen tarvitse tehdä yhtään mitään kotona mutta kuin nauttia iltaisin ja vkonloppuisin lastensa seurasta.

Mitä pahaa siinä on? Rento äiti päivisin ja rento isi iltaisin. Luulisi lastenkin oleva ihan onnellisia :)

Vierailija:

Ehkä mä olen niin ihana ja rakastettava, ettei mies koe olevansa hyväksikäytetty. Itse asiassa häntä rassaa paljon enemmän se, kun työssä käydessäni olen koko ajan pinna kireellä. Kuulemma hän mieluummin katsoo laiskottelua kuin sitä älytöntä kohkausta sen kapisen työn kanssa.

Ei minua hävetä yhtään. Olen tyytyväinen, kun saan olla vapaana.

Vierailija
60/84 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitinä, ja nyt kituuttaa yksiössä, eikä ole varaa mihinkään, kun isäni lähti 15 vuotta sitten nuoremman mukaan. Ei kukaan mies jaksa eläkeikään asti katsoa muijaa, jolla ei ole muita haasteita, kun maata himassa ja lukea naistenlehtiä.