Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Prinssi Philip on kuollut D:

Vierailija
09.04.2021 |

Ohhoh. vaikka odotettavissahan tuo oli.

Kommentit (1243)

Vierailija
381/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en miestä sinällään tuntenut niin kyllä minulle tämä uutinen teki haikean olon. Olkoonkin niin että kyseessä oli melkein 100-vuotias.

Nämä brittikuninkaalliset on itselle ihan ne kaikista vieraimmat joiden käänteitä ei ole tullut seurattua juuri ollenkaan paitsi tietenkin Dianan kuolema ja nyt tämä Harryn ja Meghanin sekoilu on tullut tutummaksi.

Yllättävää olikin huomata kuinka tämä kuolema liikuttikin ja esim kun luin tuosta operaatio forth bridgestä niin purskahdin itkuun..

Vierailija
382/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miettii mitä Philip oli kokenut niin voipi olla vähän vaikea hänen kiinnostua amerikkalaisesta pojanpoikansa miniästä kuka ruikuttaa Afrikassa kehitysmaassa kyynelsilmin tuhansien puntien edustusvaatteet päällä että ”kukaan ei ole kysynyt olenko ok”

Tai tuskin Philp itse koko perheensä menettäneenä pystyi sympatiseeraamaan loputtomasti sitä että pojanpoika traumatisoituu loppuiäkseen äitinsä menetyksestä ja siitä että joutui marssimaan arkun takana niin kuin muutkin suvun miehet.

Onneksi ei kuullut varmaan juuri mitään tästä viimeisimmästä pariskunnan huomionhakuisesta uhrihaastattelusta.

Sitten kun olet itse marssinut äitisi arkun takana 12-vuotiaana miljoonien uteliaiden tuijottaessa sinua suorassa lähetyksessä kuin sirkuseläintä ja tuhansien ihmisten kiljuessa kadun varrella, voit kommentoida oliko traumatisoivaa vai ei.

Ja vaikka sinä olisit niin paatunut jo 12-vuotiaana, ettei äitisi kuolema ja muun maailman ahnas tuijotus häiritsisi sinua ollenkaan, niin muut ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä.

Tottakai oli mieletön paine ja kova paikka. Mutta olisi katunut jos ei olisi mennyt marssimaan. Olihan siinä vierellä tukena juurikin Philip joka laski useasti kättä Harryn olalle häntä tsempaten. Tämä on vaan yksi asia mistä Harri vieläkin jaksaa ahdistella ja tuo sitä esiin. Dianakortti on nyt liian kulunut siksi koska se on Harrilla viuhunut liian tiuhaan Meghania ja Archieta puollustaessa. Voisi rakentaa oikeasti oman elämänsä ihan uudestaan eikä takertua menneisiin tai roikkua julkisuudessa haastatteluissa tai vinkua rahahanojen perään mutta 16 vessaa on saatava edelleen.

Et voi puhua prinssi Harryn puolesta. Hänellä ei ollut valinnanvaraa: oli pakko mennä julkisuuteen kulkemaan äidin arkkuauton perässä.

En usko, että hän olisi halunnut tehdä tuollaista valintaa itse.

Sinä uskot niin. Minä taas uskon että olisi katunut aikuisena jos isä, William, eno ja isoisä olisivat kävelleet ja hän ei. Minä uskon että katuu myös älyttömästi että Meghanin oikkuilujen takia ei ole viettänyt esim. joulua ennen koronaa Philipin kanssa, että ei mennyt katsomaan Philipia kun oli kotiutunut koska oli tuo tyhmä haastattelu ja sitten sen jälkimainingeissa ei kehdannut mennä britteihin. En puhu hänen puolestaan vaan mitä itse uskon. Harry on epätasapainoinen tyyppi ja ei ole kovin fiksu ja asiaa ei auta että Meghan johtaa tätä palettia nyt.

Kukaan ei tiettävästi käynyt katsomassa Philipiä viime viikkoina, Charles oli ainoa vieras sairaalassa. Jospa nyt vähän järkeä näihin kommentteihin. Ihan kuin se Harry olisi ainoa lapsenlapsi. Niitä on 7 muutakin eikä kukaan käynyt.

Kyllä häntä varmasti tapasi useampi läheinen kun oli kotiutunut. Sisäluku.

Nimeätkö yhdenkin, joka tapasi? Pandemian vuoksi nuo nimenomaan eivät ole tavanneet viime aikoina. Edward kertoi jutelleensa puhelimessa.

Kolme viikkoa oli kotona. Ihan varmasti on käynyt paikalla sukulaisia jos on nähty että menee huonommaksi. Pandemian aikanakin on saanut kuolevaa käydä yksityisasunnossa katsomassa, briteissäkin. Sairaalassa ei ole joka maassa saanut mennä, Suomessa kylläkin on saanut mennä kuoleman lähestyessä/uhatessa. Voi tietenkin olla että on mennyt nopsaa huonoksi ja sitten eivät ole ehtineet. Ei kai joka vierailusta nyt uutiosoida koska osa kansasta voi älähtää juurikin pandemian takia.

Usko nyt jo. Ei ole käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miettii mitä Philip oli kokenut niin voipi olla vähän vaikea hänen kiinnostua amerikkalaisesta pojanpoikansa miniästä kuka ruikuttaa Afrikassa kehitysmaassa kyynelsilmin tuhansien puntien edustusvaatteet päällä että ”kukaan ei ole kysynyt olenko ok”

Tai tuskin Philp itse koko perheensä menettäneenä pystyi sympatiseeraamaan loputtomasti sitä että pojanpoika traumatisoituu loppuiäkseen äitinsä menetyksestä ja siitä että joutui marssimaan arkun takana niin kuin muutkin suvun miehet.

Onneksi ei kuullut varmaan juuri mitään tästä viimeisimmästä pariskunnan huomionhakuisesta uhrihaastattelusta.

Sitten kun olet itse marssinut äitisi arkun takana 12-vuotiaana miljoonien uteliaiden tuijottaessa sinua suorassa lähetyksessä kuin sirkuseläintä ja tuhansien ihmisten kiljuessa kadun varrella, voit kommentoida oliko traumatisoivaa vai ei.

Ja vaikka sinä olisit niin paatunut jo 12-vuotiaana, ettei äitisi kuolema ja muun maailman ahnas tuijotus häiritsisi sinua ollenkaan, niin muut ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä.

Tottakai oli mieletön paine ja kova paikka. Mutta olisi katunut jos ei olisi mennyt marssimaan. Olihan siinä vierellä tukena juurikin Philip joka laski useasti kättä Harryn olalle häntä tsempaten. Tämä on vaan yksi asia mistä Harri vieläkin jaksaa ahdistella ja tuo sitä esiin. Dianakortti on nyt liian kulunut siksi koska se on Harrilla viuhunut liian tiuhaan Meghania ja Archieta puollustaessa. Voisi rakentaa oikeasti oman elämänsä ihan uudestaan eikä takertua menneisiin tai roikkua julkisuudessa haastatteluissa tai vinkua rahahanojen perään mutta 16 vessaa on saatava edelleen.

Et voi puhua prinssi Harryn puolesta. Hänellä ei ollut valinnanvaraa: oli pakko mennä julkisuuteen kulkemaan äidin arkkuauton perässä.

Sinä uskot niin. Minä taas uskon että olisi katunut aikuisena jos isä, William, eno ja isoisä olisivat kävelleet ja hän ei. Minä uskon että katuu myös älyttömästi että Meghanin oikkuilujen takia ei ole viettänyt esim. joulua ennen koronaa Philipin kanssa, että ei mennyt katsomaan Philipia kun oli kotiutunut koska oli tuo tyhmä haastattelu ja sitten sen jälkimainingeissa ei kehdannut mennä britteihin. En puhu hänen puolestaan vaan mitä itse uskon. Harry on epätasapainoinen tyyppi ja ei ole kovin fiksu ja asiaa ei auta että Meghan johtaa tätä palettia nyt.

Kukaan ei tiettävästi käynyt katsomassa Philipiä viime viikkoina, Charles oli ainoa vieras sairaalassa. Jospa nyt vähän järkeä näihin kommentteihin. Ihan kuin se Harry olisi ainoa lapsenlapsi. Niitä on 7 muutakin eikä kukaan käynyt.

Nimeätkö yhdenkin, joka tapasi? Pandemian vuoksi nuo nimenomaan eivät ole tavanneet viime aikoina. Edward kertoi jutelleensa puhelimessa.

Kolme viikkoa oli kotona. Ihan varmasti on käynyt paikalla sukulaisia jos on nähty että menee huonommaksi. Pandemian aikanakin on saanut kuolevaa käydä yksityisasunnossa katsomassa, briteissäkin. Sairaalassa ei ole joka maassa saanut mennä, Suomessa kylläkin on saanut mennä kuoleman lähestyessä/uhatessa. Voi tietenkin olla että on mennyt nopsaa huonoksi ja sitten eivät ole ehtineet. Ei kai joka vierailusta nyt uutiosoida koska osa kansasta voi älähtää juurikin pandemian takia.

Kunhan arvailet, missään ei ole sanottu, että olisi ollut vierailuja näiden viikkojen aikana saati että olisi koko suku laukannut siellä.

Vierailija
384/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philip laitettiin hedelmälaatikkoon Kun paettiin kreikasta. Melkoinen elämä.

Vierailija
385/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Toivottavasti Ellu jaksaa kaiken keskellä.

Vierailija
386/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Meghan ei tule hautajaisiin. Varastaa koko jutun.

Teitä Meghania haukkuville sekopäille on oma asiallinen ketju, jos menette sinne pohtimaan harhojanne. Ei jaksais toista samanlaista.

Seokset sulla on housuissas. Tuohan oli ihan asiallinen ja paikkansa pitävä kommentti. Noin siinä kävisi ja Mehgan saisi ajatella samoin itsekin mutta kun ei ole mitään hienotunteisuutta, epäitsekkyyttä, tilanne- eikä tyylitajua suotu.

Vierailija
387/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britit tulevat syyttämään Meghania ja syystäkin. Järjesti helvetin vanhalle miehelle.

Vierailija
388/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan arvailet, missään ei ole sanottu, että olisi ollut vierailuja näiden viikkojen aikana saati että olisi koko suku laukannut siellä.

No mitä itse tekisit jos 99-v. isäsi/isoisäsi nyt tekisi kuolemaa? Et menisi tapaamaan Koronan takia vaikka se on mahdollista ja jopa sallittua koska lähisukulainen on kuolemassa. Edelleen uskon että Elisabeth ja ainkin parin omat lapset ovat käyneet sairasvuoteella. Toki ukkeli on voinut kieltää itse vierailut. Pyysi Charlesin sairaalaan ja sanoi sanottavansa jälkipolville. Sopii tyyliin.

Vierailija
389/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkameri on alkanut kasvaa Buckinghamin palatsin aidan eteen.  Ottaisivat nuo muovikääreet pois ennen laskemista, niin olisi kauniimpaa.

Phillip nimenomaan paheksui eläessään tätä tapaa.

Dianan kukat kun aikoinaan lopulta siivottiin pois, niin paikalle pestattiin joukottain väkeä selvittelemään muoveja irti, että kukat saatettiin lopulta kompostoida.   Olisivat ottaneet jo opiksi.

Vierailija
390/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Toivottavasti Ellu jaksaa kaiken keskellä.

Miksi ei jaksaisi. Ellu ei jäänyt rutiköyhäksi neljän lapsen yksinhuoltaja-leskeksi. Jos sellaisetkin selviävät puolison kuolemasta niin miksei kuningatarkin.

Vierailija
391/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä äijä oli aivan järkyttävä rasisti, seksisti ja elitsti, joka mm. sanoi, että vaimot tekevät porton työtä ja kutsui kiinalaisia vinosilmiksi. Ei tule ikävä.

Joo hirveä rasisti oli. Muuten vaan taisteli Hitleriä vastaan Sisiliassa Kuninkaallisessa Laivastossa.

Ai siis kukaan Hitleriä vastaan taistellut ei voinut olla rasisti? En minä häneltä ole noita sota-ajan tekoja viemässä. Mutta ei tämä nyt ihan oikeasti ollut mikään kauhean mukava kaveri, kun sen verran kuitenkin löytyy ihan perusgooglauksella tietoa niistä sanomisista, jos vain jaksaa etsiä. Erityisesti Philipin rasismi on Iso-Britanniassa hyvin tiedetty juttu ja se on usein ollut uutisissa.

Minua ei haittaa ollenkaan, vaikka olisikin ollut r a s i s t i.

Hänessä oli muita ihailtavia piirteitä vaikka kuinka paljon.

Mitä piirteitä siis? Laivastouran lisäksi siis, jos on todella vaikka kuinka paljon. Onko myös hänen kommentit esim. naisita sun mielestä täysin ok?

https://planetradio.co.uk/free/uk/news/prince-philip-charity-work/

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Duke_of_Edinburgh%27s_Award

Niin nämä kuuluvat hänen työtoimenkuvaan. En sinänsä näe, että esim hänen vapaaehtoistyönsä urheilun saralla olisi jotenkin kansallisesti tai kansainvälisesti merkittävää ja se oli kuitenkin iso osa intohimoa. WWF-hommista olen ollut ihan iloinen, että sai nostettua heidän profiiliaan, vaikkei toki ollut enää sillä saralla vuosikymmeniin aktiivinen.

En siis edelleenkään näe, miten nämä organisaatiot ja niiden parissa työskentely poissulkisivat rasismin tai seksismin, mutta en usko, että saamme tuosta sen kummempaa yhteisymmärrystä. Hyvää viikonloppua.

Eivät myöskään rasismi ja seksismi poissulje hänen ansioitaan muissa yhteyksissä. Jos sinä et anna painoarvoa hänen työlleen, niin sitten et anna.

Ei tuo hänen nimellään kulkeva palkinto ole mitenkään oletusarvona kuulunut työtoimenkuvaan, vaan hän on perustanut sen itse, koska on halunnut edistää asioita sillä saralla.

Juu, ei haittaa hänen seksisminsä ja rasisminsa. Hän on tehnyt Britannian parhaaksi suuren työn. Jaksoi pitkään edustaakin, yli yhdeksänkymppiseksi.

Itse olen aina pyrkinyt arvioimaan ihmisiä tekojen, en niinkään puheiden perusteella. Jotkut puhuvat tyhmiä tai jopa tuhmia, mutta tekevät hyviä tekoja. Jotkut puhuvat hyvää ja tekevät hyvää. Jotkut puhuvat pahaa ja tekevät pahaa. Ja se viheliäisin kaikista on se, joka (usein suuna päänä) puhuu hyvää ja kaikkien sorrettujen puolesta, mutta tekee pahaa tai ei mitään. Vaatii vain että muut tekee.

No Philip vaikutti suorapuheiselta vanhan liiton ukolta, jota ei paljon poliittinen korrektius kiinnostanut. Philip sanoi esimerkiksi,  että vaimot suorittavat avioliitossa prostituoidun hommia - ja niin sanoi myös radikaali, edistyksellinen nuoriso 60- ja 70-luvulla ja monet sanovat vieläkin. Niinhän se oli ennen aika usein. Naisia ei koulutettu, miehet koulutettiin. Naisilla ei ollut ammattia ja moni joutui 'myymään' itsensä. Siinä ei romantiikka hehkunut. Ja se oli juuri prinssi Philip joka eli vuosikausia naisen kanssa, joka oli ylemmässä asemassa, rikkaampi, kuuluisampi, pidetympi jne. Tuo ei monelta mieheltä onnistu ilman että itsetunto olisi nollassa ja elämänlaatu pakkasella. Näin täytyy valitettavasti vieläkin todeta.

RIP - minusta Philip oli ehdottomasti hauskin kuninkaallinen.

T. liberaali vasemmistolainen, demokratian uskollinen kannattaja, kuninkaallisista ja heidän historiastaan suuresti nauttiva, poliittista korrektiutta inhoava boheemi

Myös puhe on teko. Ja myös puheella saa aikaan pahaa tai hyvää.

Prinssi Philip oli hyvin julma omaa esikoispoikaansa prinssi Charlesia kohtaan. Hän vähätteli jatkuvasti Charlesia ja julkisesti totesi tämän olevan nössö.

Prinssi Philipillä on voinut olla hauskatkin puolensa mutta tuollainen häijyys omaa lasta kohtaan - ja vieläpä ulkopuolisten kuullen - paljastaa hänen ilkeän ja tunteettoman puolensa.

Vierailija
392/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä itse tekisit jos 99-v. isäsi/isoisäsi nyt tekisi kuolemaa? Et menisi tapaamaan Koronan takia vaikka se on mahdollista ja jopa sallittua koska lähisukulainen on kuolemassa. Edelleen uskon että Elisabeth ja ainkin parin omat lapset ovat käyneet sairasvuoteella. Toki ukkeli on voinut kieltää itse vierailut. Pyysi Charlesin sairaalaan ja sanoi sanottavansa jälkipolville. Sopii tyyliin.

Lopeta jo jankkaaminen. Mistä sinä tiedät, oliko kuolema tiedossa? Yhtään ilmoitusta vierailuista ei ole tehty eikä sairaalassa käynyt kuin Charles. Perhe on vältellyt kontakteja ja Philip inhosi kaikkea haloota itsensä ympärillä.

Vierailija
393/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en usko harrin traumatisoituneen siitä, että joutui kävelemään äitinsä arkun takana, vaan siitä miten lehdistö aloitti heti dianan kuoleman jälkeen levittää salaliittoteorioita ja nostivat esiin dianan suhdetta ja charlesin likapyykkiä yms. harri siis ei saanut rauhassa käydä läpi suruprosessia, kun lehdistö ei kunnioittanut suruaikaa.

Lapselle jo pelkästään äidin kuolema on traumaattista.

Tuskinpa Harryn ja Williamin on annettu lukea keltaisia lehtiä tuohon aikaan. Törkylehdistön ilkeys ei ole vaikuttanut heidän suruprosessiinsa.

Balmoralista poistettiin tv tkin ja lehdet pojilta.

Vierailija
394/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä äijä oli aivan järkyttävä rasisti, seksisti ja elitsti, joka mm. sanoi, että vaimot tekevät porton työtä ja kutsui kiinalaisia vinosilmiksi. Ei tule ikävä.

Joo hirveä rasisti oli. Muuten vaan taisteli Hitleriä vastaan Sisiliassa Kuninkaallisessa Laivastossa.

Ai siis kukaan Hitleriä vastaan taistellut ei voinut olla rasisti? En minä häneltä ole noita sota-ajan tekoja viemässä. Mutta ei tämä nyt ihan oikeasti ollut mikään kauhean mukava kaveri, kun sen verran kuitenkin löytyy ihan perusgooglauksella tietoa niistä sanomisista, jos vain jaksaa etsiä. Erityisesti Philipin rasismi on Iso-Britanniassa hyvin tiedetty juttu ja se on usein ollut uutisissa.

Minua ei haittaa ollenkaan, vaikka olisikin ollut r a s i s t i.

Hänessä oli muita ihailtavia piirteitä vaikka kuinka paljon.

Mitä piirteitä siis? Laivastouran lisäksi siis, jos on todella vaikka kuinka paljon. Onko myös hänen kommentit esim. naisita sun mielestä täysin ok?

https://planetradio.co.uk/free/uk/news/prince-philip-charity-work/

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Duke_of_Edinburgh%27s_Award

Niin nämä kuuluvat hänen työtoimenkuvaan. En sinänsä näe, että esim hänen vapaaehtoistyönsä urheilun saralla olisi jotenkin kansallisesti tai kansainvälisesti merkittävää ja se oli kuitenkin iso osa intohimoa. WWF-hommista olen ollut ihan iloinen, että sai nostettua heidän profiiliaan, vaikkei toki ollut enää sillä saralla vuosikymmeniin aktiivinen.

En siis edelleenkään näe, miten nämä organisaatiot ja niiden parissa työskentely poissulkisivat rasismin tai seksismin, mutta en usko, että saamme tuosta sen kummempaa yhteisymmärrystä. Hyvää viikonloppua.

Eivät myöskään rasismi ja seksismi poissulje hänen ansioitaan muissa yhteyksissä. Jos sinä et anna painoarvoa hänen työlleen, niin sitten et anna.

Ei tuo hänen nimellään kulkeva palkinto ole mitenkään oletusarvona kuulunut työtoimenkuvaan, vaan hän on perustanut sen itse, koska on halunnut edistää asioita sillä saralla.

Juu, ei haittaa hänen seksisminsä ja rasisminsa. Hän on tehnyt Britannian parhaaksi suuren työn. Jaksoi pitkään edustaakin, yli yhdeksänkymppiseksi.

Itse olen aina pyrkinyt arvioimaan ihmisiä tekojen, en niinkään puheiden perusteella. Jotkut puhuvat tyhmiä tai jopa tuhmia, mutta tekevät hyviä tekoja. Jotkut puhuvat hyvää ja tekevät hyvää. Jotkut puhuvat pahaa ja tekevät pahaa. Ja se viheliäisin kaikista on se, joka (usein suuna päänä) puhuu hyvää ja kaikkien sorrettujen puolesta, mutta tekee pahaa tai ei mitään. Vaatii vain että muut tekee.

No Philip vaikutti suorapuheiselta vanhan liiton ukolta, jota ei paljon poliittinen korrektius kiinnostanut. Philip sanoi esimerkiksi,  että vaimot suorittavat avioliitossa prostituoidun hommia - ja niin sanoi myös radikaali, edistyksellinen nuoriso 60- ja 70-luvulla ja monet sanovat vieläkin. Niinhän se oli ennen aika usein. Naisia ei koulutettu, miehet koulutettiin. Naisilla ei ollut ammattia ja moni joutui 'myymään' itsensä. Siinä ei romantiikka hehkunut. Ja se oli juuri prinssi Philip joka eli vuosikausia naisen kanssa, joka oli ylemmässä asemassa, rikkaampi, kuuluisampi, pidetympi jne. Tuo ei monelta mieheltä onnistu ilman että itsetunto olisi nollassa ja elämänlaatu pakkasella. Näin täytyy valitettavasti vieläkin todeta.

RIP - minusta Philip oli ehdottomasti hauskin kuninkaallinen.

T. liberaali vasemmistolainen, demokratian uskollinen kannattaja, kuninkaallisista ja heidän historiastaan suuresti nauttiva, poliittista korrektiutta inhoava boheemi

Myös puhe on teko. Ja myös puheella saa aikaan pahaa tai hyvää.

Prinssi Philip oli hyvin julma omaa esikoispoikaansa prinssi Charlesia kohtaan. Hän vähätteli jatkuvasti Charlesia ja julkisesti totesi tämän olevan nössö.

Prinssi Philipillä on voinut olla hauskatkin puolensa mutta tuollainen häijyys omaa lasta kohtaan - ja vieläpä ulkopuolisten kuullen - paljastaa hänen ilkeän ja tunteettoman puolensa.

Philipin kova lapsuus varmaankin näkyi siinä, millainen persoona hänestä tuli.

Vierailija
395/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että Queen Elizabeth seuraa siippaansa taivaallisemmille hallintopaikoille ihan lähiaikoina. Hän on velvollisuudentuntoinen järki-ihminen eikä romanttinen höpsöttelijä, tuntuisi järin kummalliselta että hänen asemassaan oleva nainen "romahtaisi" ja menettäisi elämänhalunsa. Elisabethilla on ollut vuosia aikaa tottua ja valmistautua ajatukseen, että aviomies saattaa lähteä ennen häntä. Hän oli kuitenkin viisi vuotta iäkkäämpi. Tottakai pitkäaikaisen kumppanin ja lastensa isän menehtyminen on kova paikka, mutta ei niin kova etteikö siitä selviäisi kuningattaren mielenlaadulla ja elämänkokemuksella.

Ei sitä koskaan tiedä, miten ihminen reagoi. Toki ainakin nykyään on ihan yleistietoa, että naiset elävät keskimäärin pitempään kuin miehet, joten jos liitossa on vieläpä mies muutaman vuoden vanhempi, on tilastollisesti todennäköisempää että mies myös kuolee ensin. Ja Philip on kyllä ohittanut kaikki eliniänodotteet. Eipä kuningatar varmaankaan naimisiin mennessään uskaltanut edes toivoa, että edessä olisi 73 yhteistä vuotta, sen verran harvinaista se on. Mutta tuskin se myöskään nyt on päälimmäisenä mielessä, kuinka paljon keskiarvon paremmalle puolelle on päässyt. Aika moni myös kuolee suht pian puolisonsa jälkeen.

Vierailija
396/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en usko harrin traumatisoituneen siitä, että joutui kävelemään äitinsä arkun takana, vaan siitä miten lehdistö aloitti heti dianan kuoleman jälkeen levittää salaliittoteorioita ja nostivat esiin dianan suhdetta ja charlesin likapyykkiä yms. harri siis ei saanut rauhassa käydä läpi suruprosessia, kun lehdistö ei kunnioittanut suruaikaa.

Tuskinpa Harryn ja Williamin on annettu lukea keltaisia lehtiä tuohon aikaan. Törkylehdistön ilkeys ei ole vaikuttanut heidän suruprosessiinsa.

Balmoralista poistettiin tv tkin ja lehdet pojilta.

Pojat eivät asuneet Balmoralissa, he vain lomailivat siellä. He kävivät koulua ihmisten ilmoilla ja näkivät kyllä lehtiä.

Vierailija
397/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Philip laitettiin hedelmälaatikkoon Kun paettiin kreikasta. Melkoinen elämä.

Mitenköhän puolitoistavuotias osasi olla itkemättä siellä laatikossa?

Vierailija
398/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

R.I.P. Voimia omaisille.

Vierailija
399/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Prinssi Philipin aika läheltä 60-luvun lopulla pikkutyttönä Messuhallissa Iso-Britannian kaupallisen näyttelyn avajaisissa. Jäi mieleen hänen beige ulsterinsa, ja hän puhui vilkkaasti suomalaisten isäntiensä kanssa.

Vierailija
400/1243 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luulet, että lukutaitoiset pojat, jotka kävi sisäoppilaitosta kodin ulkopuolella olisi mitenkään välttäneet lehtiä? Ei ne missään vankilassa sentään asuneet teini-ikäisinä ja tiesivät kyllä, mitä lehdet kirjoitti.

William ja Harry olivat äitinsä kuollessa 15- ja 12-vuotiaat. He olivat kruununperillisen jälkeläisiä, joita turvamiehet seurasivat koko ajan. Ei heidän elämänsä ollut samanlaista kuin tavallisten nuorten. Ei ollut mahdollisuutta poiketa kioskille hakemaan pari törkylehteä lueskellakseen sieltä ilkeämielisiä juttuja äitivainajastaan.