Minkä takia nainen ei voi myöntää haluavansa varakkaan miehen
Elin perheessä jossa vanhemmat riiteli rahasta ihan koko ajan. Äidin mielestä isän olisi pitänyt tulla vastaan kun toisella isommat tulot ja isän mielestä taas kaikki 50-50 siitä huolimatta. Kaikki se räyhääminen on aiheuttanut mulle post traumaattista oireilua. En halua ajatella rahaa ja syke nousee heti kun lasku kolahtaa luukusta. Pelkään taloudellisia katastrofeja ja paniikkihäiriö on jo asteeltaan vaikea.
Terapia ei tunnu auttavan tähän mitenkään koska terapeutti saa hyvää palkkaa eikä ymmärrä minkälainen turvattomuus on päällä. Itse olen kamppaillut aina talousasioiden kanssa johtuen mm tosta paniikkihäiriöstä ja lukuisista somaattisista vaivoista jotka ei oikein mahdollista 8-16 duunia.
Pelkään että mies on sitten myös surkeassa tilanteessa taloudellisesti jos semmosen tämän elämän aikana löydän. En haluaisi edes ns kädestä suuhun elävää vaan ihmisen jolla jotain säästöjä tai joku suunnitelma B.
Deittisivuilla katselen kuka mahdollisesti näyttää siltä että saa pelkkää toimeentulotukea tai on korviaan myöten veloissa. Tuntuu että tosi moni suomalainen mies on köyhä tai rahaa riittää "just ja just" kunhan ei esim pyykkikone hajoa.
Autokin on asia josta en joustaisi. En halua kulkea jossain haisevassa ruuhkabussissa miehen kanssa enkä myöskään semmosessa autossa joka on koko ajan hajoamassa.
Suomessa ei rahaan liittyvästä ahdistuksesta saa edes puhua kun heti pidetään pinnallisena hyväksikäyttäjänä tai jotenkin pitäisi opetella rakastamaan köyhäilyä. Puutetta ja epävarmuutta.
Kommentit (93)
No kuule ap! Tule tänne tädin luo, tädillä on velaton asunto ja punainen auto ja puolikas omakotitaloa vuokralla, säännölliset tulot ja tarvetta vain miellyttävälle elämänkumppanille, joka kustantaa itse viulunsa ja reissunsa. Minä maksan omani.
Yksi ehto on: käyttäydyt kauniisti ja nussit kun käsketään.
Ehkäpä rikasta paskaa sietää helpommin kuin köyhää paskaa kun asuintilaa on enemmän eikä tartte yksiössä sitä paskaa katsella tai sen sotkuja siivoilla, kun voi palkata siivoojan.
Veikkaan, että sama pätee ihan sukupuoleen ja suuntautumiseen katsomatta parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Varallisuus jakaa ihmiset eri heimoihin. Joku Westendiläinen ei käy edes kusella Helsingin työväenluokkaisilla alueilla. Tai no, miljonäärit käy palkkaamassa itselleen seksiorjia. Nygård taisi nuohota Suomen kaikki tietynajan missit. Joku Melanie Trump kestää miestään vain rahan takia jne.
Mitä muuta motivaatiota Sofia Belorfillä on seurustella rikollisen kanssa kuin raha. Raha vetää kauniita naisia kuin kärpäspaperi.
Tinderissä 20% naisista ilmoittaa suoraan, että ei-persaukisille ja tilanne tarkastetaan pankista ennen sänkyyn menoa.
Kuka tietää yhtään rikasta miestä, jolla olisi ruma vaimo!
Vierailija kirjoitti:
Koska sen tietävät kaiken. Rahalla oikeasti voi ostaa paremman elämän ja raha helpottaa valtavasti arkea. Kun ei tarvitse miettiä joka pennin perään, niin elämä on paljon stressittömämpää.
Kun naiset etsivät miestä lapsilleen, niin raha on ehdottomasti plussa ja joillekin naisille perusehto.
Näinhän se menee, meilläkin exän kanssa meni tosi hyvin kun perustason duunista riitti kahdelle ihmiselle sitä "hyvää".
2 lasta myöhemmin, arvotaan mikä lasku siirretään, ja mikä maksetaan, mikä vika korjataan autossa että jaksais seuraavaan tilipäivään yms.
Ero kuin yöllä ja päivällä, kun raha-asiat stressaa ympäri vuorokauden.
Väkisinhän se rupeaa parisuhteeseen vaikuttamaan...
Köyhyys on jotenkin helpompi handlata yksin ainoana aikuisena.
Otsikko enempää en lukenut, mutta kyllä minun tuttavapiirissä ihan jokainen nainen joka halusi nimenomaan varakkaan miehen sen kyllä myönsikin. Ja ei nämä kyllä muita deittailleetkaan. Osa sai haluamansa ja osa ei ja näistä osa jäi vapaaehtoisesti sinkuksi. Osa sitten tarkasteli kokonaisuutta ja tinki tuosta varallisuusvaateesta.
Isompi osa meistä sitten oli (on) niitä, joille miehen varsinainen varakkuus ei merkitse mitään vaan se riittää että mies pystyy elättämään itsensä ja omalta osaltaan myös lapset ja elintaso on sillä lailla normaali, ettei nyt ihan kädestä suuhun jouduta elämään. Ihan siis normipalkkainen duunari kelpasi suurimmalle osalle.
Ja oli sitten tietysti niitäkin joille kelpasi ihan kuka tahansa vaikka sitten alkoholiongelmainen hampuusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sios traumatisoiduit vanhempiesi rahatilanteesta, mutta haluat itse samanlaiseen tilanteeseen, jossa miehellä on rahaa ja pienituloisempana joudut jatkuvasti vaatimaan, että tulee vastaan?
En ymmärrä tätä logiikkaa, miksi et yritä vaurastua itse?
Ja ei, minä en halua rikasta miestä, seison ihan omilla jaloillani oman rahakirstuni pällä.
Krooninen huonosti hoidettavissa oleva migreeni. Paniikkihäiriö johon ei tunnu löytyvän lääkitystä. Fibromyalgia johon ei ole parantavaa hoitoa. Vaikea refluksitauti joka aiheuttaa kipua. Endometrioosi jonka takia juoksen lääkärissä. Lukuisat ruoka-allergiat mm kala joka sulkee pois tiettyjä ammatteja. Jo fibromyalgia on syndrooma joka tarkoittaa siis lukuisia oireita. Vaurastu siinä sitten. Kohta tulossa vatsantähystys ja en tiedä, jos hyvin käy niin löytyy syöpä ja pääsen nuorena pois.
Toki pelottaa myös sairaalloisen pihi mies mutta isäni oli kyllä pihiydessään ja raivokohtauksissaan omaa luokkaansa. Ap
No olet sinä kyllä aika vaivainen olento. Miksi ihmeessä kukaan täysipäinen ihminen alkaisi suhteeseen tuollaisen ongelmakimpun kanssa? Etenkin kun ei ole edes mitään omaa yritystä kohti parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap, laihduta niin somaattiset oireesi helpottavat. Myös migreeni saattaa lieventyä oikealla ruokavaliolla. Se vähentäisi sitten myös psyykkistä oireiluasi.
No kato kun ei pysty kun syömishäiriö, bipo ja lupus.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ottaisi enää varakasta miestä. Nämä miehet pettävät kaikkein eniten ja ovat yleensä narsistisia ja epäempaattisia.
Harvassa on varakkaat ja tasapainoiset miehet.
Raha on sellainen asia mikä vähän pilaa ihmiset, jos sitä on liikaa. Lisäksi on vaikeaa rikastua toimimalla oikeamielisesti ja empaattisesti, ellei sitten peri rahaa tai voita lotossa. Onhan sitä asiaa tutkittukin ja todettu, ettei raha tee onnelliseksi. Tottakai sitä pitää olla, mutta sopivasti, niin ettei kuuluisa keltainen neste nouse päähän. Kultainen keskitie tässäkin asiassa.
No, kaikki naiset ei tod ole tuollaisia. Olet vähän säälittävä...kyllä suomessa nainen ihan itsensäkin saa elättää..Itselleni on ylpeysasia kustantaa elämiseni ihan itse. Olen hyvä raha-asioissani ja pärjään hyvin. Miehen kanssa omat rahat ja kaikki maksetaan puoliksi AINA.
Olen aina tavoitellut varakasta miestä. Ja löytänyt helposti monta. Eksä oli hammaslääkäri, joten hän repii erinomaista palkkaa yksityisellä lääkäriasemalla.
Olen deittaillut myös diplomi-insinöörejä (palkka 5000 e/kk). Minua ei kiinnosta mies, joka on liian köyhä ostamaan omistusasunnon.
Olen itse akateeminen, joten nauran makeasti kun joku köyhä mies yrittää syyttää minua "gold diggeriksi". Kyllä, minä etsin varakasta puolisoa, mutta vaadin mieheltä myös MUUTA kuin rahaa. Miehen on oltava älykäs, fyysisesti miellyttävä ja henkisesti tasapainoinen. Minä en hyväksy mitään 70-vuotiasta papparaista, joka levittelee rahojaan ja yrittää löytää 25-vuotiaan naisen.
Varallisuus jakaa ihmiset eri heimoihin. Joku Westendiläinen ei käy edes kusella Helsingin työväenluokkaisilla alueilla. Tai no, miljonäärit käy palkkaamassa itselleen seksiorjia. Nygård taisi nuohota Suomen kaikki tietynajan missit. Joku Melanie Trump kestää miestään vain rahan takia jne.