Minkä takia nainen ei voi myöntää haluavansa varakkaan miehen
Elin perheessä jossa vanhemmat riiteli rahasta ihan koko ajan. Äidin mielestä isän olisi pitänyt tulla vastaan kun toisella isommat tulot ja isän mielestä taas kaikki 50-50 siitä huolimatta. Kaikki se räyhääminen on aiheuttanut mulle post traumaattista oireilua. En halua ajatella rahaa ja syke nousee heti kun lasku kolahtaa luukusta. Pelkään taloudellisia katastrofeja ja paniikkihäiriö on jo asteeltaan vaikea.
Terapia ei tunnu auttavan tähän mitenkään koska terapeutti saa hyvää palkkaa eikä ymmärrä minkälainen turvattomuus on päällä. Itse olen kamppaillut aina talousasioiden kanssa johtuen mm tosta paniikkihäiriöstä ja lukuisista somaattisista vaivoista jotka ei oikein mahdollista 8-16 duunia.
Pelkään että mies on sitten myös surkeassa tilanteessa taloudellisesti jos semmosen tämän elämän aikana löydän. En haluaisi edes ns kädestä suuhun elävää vaan ihmisen jolla jotain säästöjä tai joku suunnitelma B.
Deittisivuilla katselen kuka mahdollisesti näyttää siltä että saa pelkkää toimeentulotukea tai on korviaan myöten veloissa. Tuntuu että tosi moni suomalainen mies on köyhä tai rahaa riittää "just ja just" kunhan ei esim pyykkikone hajoa.
Autokin on asia josta en joustaisi. En halua kulkea jossain haisevassa ruuhkabussissa miehen kanssa enkä myöskään semmosessa autossa joka on koko ajan hajoamassa.
Suomessa ei rahaan liittyvästä ahdistuksesta saa edes puhua kun heti pidetään pinnallisena hyväksikäyttäjänä tai jotenkin pitäisi opetella rakastamaan köyhäilyä. Puutetta ja epävarmuutta.
Kommentit (93)
No ei nyt kaikki naiset halua rikasta miestä siksi, koska mies on rikas. Kai taustat kuitenkin vaikuttaa paljon tähän asiaan. Olen hyvin toimeentulevasta perheestä. Isä tienaa 4 kertaa enemmän kuin äiti jopa eläkkeelläkin. Ei meillä koskaan riidelty rahasta. Äiti ei vaatinut itselleen mitään isän tuloista, vaan kaikki rahat mitä kummatkin ovat tienanneet, on käytetty perheeseen ja omaisuuden kartuttamiseen. En tiedä johtuuko tästä, että minulle miehen tulotasolla ei ole juuri mitään merkitystä. Tulen toimeen omilla rahoillanikin ja on tietysti perheeltäni olemassa taloudellinen turva, vaikka olen jo aikuinen. Tulen kuitenkin perimään omaisuutta itselleni riittävän määrän. Eniten vaikuttaa se, että onko mies kiinnostunut kehittämään itseään. Se kertoo paljon enemmän ihmisestä kuin tulotaso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sen tietävät kaiken. Rahalla oikeasti voi ostaa paremman elämän ja raha helpottaa valtavasti arkea. Kun ei tarvitse miettiä joka pennin perään, niin elämä on paljon stressittömämpää.
Kun naiset etsivät miestä lapsilleen, niin raha on ehdottomasti plussa ja joillekin naisille perusehto.
Raha helpottaa elämää, kun se on omaa. Taloudellinen riippuvuus toisesta on taas asia, joka vaikeuttaa elämää.
Aikuiselle mikään ei ole nöyryyttävämpää kuin riippuvuus toisen rahoista. Hyvin moni on ylpeästi köyhä. Onpahan oma määräysvalta elämäänsä. Siksi on aina hyvä jos parilla on suunnilleen sama tulotaso: alemmuutta ei tarvitse tuntea eikä selitellä omaavatattomuutta. Reilu peli.
Tiedätkö mitä tarkoittaa perhe?
Tiedän, kuulun sellaiseen. Ja kasvoin sellaisessa. Isäni kuoltua vanhempieni varallisuus laskettiin yhteen ja osituksessa leski irtotettiin kuolinpesästä. Äidilleni olisi kuulunut 5000 euroa osinkoa, mutta sitäkään hän ei halunnut. Omat rahat elämässä ja kuolemassa toimii monissa perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sen tietävät kaiken. Rahalla oikeasti voi ostaa paremman elämän ja raha helpottaa valtavasti arkea. Kun ei tarvitse miettiä joka pennin perään, niin elämä on paljon stressittömämpää.
Kun naiset etsivät miestä lapsilleen, niin raha on ehdottomasti plussa ja joillekin naisille perusehto.
Raha helpottaa elämää, kun se on omaa. Taloudellinen riippuvuus toisesta on taas asia, joka vaikeuttaa elämää.
Aikuiselle mikään ei ole nöyryyttävämpää kuin riippuvuus toisen rahoista. Hyvin moni on ylpeästi köyhä. Onpahan oma määräysvalta elämäänsä. Siksi on aina hyvä jos parilla on suunnilleen sama tulotaso: alemmuutta ei tarvitse tuntea eikä selitellä omaavatattomuutta. Reilu peli.
Tiedän, kuulun sellaiseen. Ja kasvoin sellaisessa. Isäni kuoltua vanhempieni varallisuus laskettiin yhteen ja osituksessa leski irtotettiin kuolinpesästä. Äidilleni olisi kuulunut 5000 euroa osinkoa, mutta sitäkään hän ei halunnut. Omat rahat elämässä ja kuolemassa toimii monissa perheissä.
Siis tasinkoa piti kirjoittaa. Tuli jokin ajatushärö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään tiedä, koska perhe ei tarkoita sitä että kaikki tekevät täsmälleen 50/50 kaikesta ja jos joku ei pysty häntä nöyryytetään siitä ja saa sitten olla nälässä.
Kuka nyt todellista luonnettaan haluaa paljastaa?
Vierailija kirjoitti:
Sama tulotaso on aina paras lähtökohta parisuhteeseen. Näin ei tule riitaa rahasta. Rikkaalle miehelle olet vain orja. Katso vaikka, kuinka tyytymätön Minttu Räikkönen on elämäänsä. Hän on täysin miehensä varassa.
Ei rikas ihminen tee rahalla mitään. Miksi vaikkapa Räikkönen haluaisi rikkaan tasa-arvoisen puolison, kun rahaa pursuaa ovista ja ikkunoista. Hän arvostaa puolisossa varmasti jotain muita asioita, mitä hänellä itsellään ei ole kuten naisellisuus, kauneus, kiva luonne, järkevyys, mukava yhdessäolo ja huumorintaju. Ja jos asiaa ajatellaan Mintun kannalta, niin onhan se hurja etu, kun puoliso on multimiljonääri. Ilman Kimiä Mintun elämä olisi taviksen elämää. Ja rikkaus ei sulje pois sitä, etteikö ihminen voisi olla hauska, hyvä puoliso, fiksu, lahjakas, kunnianhimoinen jne. Avioliitto on kahden kauppa. Vain kateellinen voi sanoa, että Minttu on miehensä varassa. Uskon, että he ovat todella onnellisia, kun kaikkea hyvää on yllin kyllin. Ja vaikka joskus tulisi ero, saa Minttu sellaiset erorahat, että tavallinen ihminen ei normaalilla palkkatyöllä siihen ikinä kykene. Ja lisäksi on elänyt mukavaa ja hauskaa, helppoa elämää sekä nähnyt paljon. Orja on se, joka pienehköllä palkalla tekee tiliä työnantajalle. Lisänä kotityöt ja mahdollinen lastenhoito ja vähän vapaa-aikaa ja elämästä nauttimista. Ja sitten uskoo olevansa tasa-arvoinen. Harmi, että minulla ei ole oikein mitään tarjottavaa multimiljonäärille. Joudun raatamaan riviakateemisena. En ole työnantajallakaan kyllin arvokas, että saisin huippuliksaa. Kaikesta raatamisesta huolimatta palkka bruttonakin reilusti alle 10 000 kk. Miten jaksaisin vielä perhe-elämän. Olisin aamusta yöhön kiinni. Eipä silti, hyvää elämää tämä on moneen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt kuuluu ihmisolion perusluonteeseen, nimittäin halu parantaa omaa ja jälkikasvun asemaa. Siksi havitellaan rahaa, omaisuutta, asemaa. Sotia on käyty läpi vuosituhansien samasta syystä.
Varakkaan puolison tavoittelussa ei ole mitään väärää. Harva siihen vaan kykenee koska varakkaita ei ole joka oksalla. Joskus nuorena persaukinen voi olla keski-iässä hyvinkin varakas. Hyväpalkkainen työ, perintö, lottovoitto jne. Tuurista se on kiinni. Yhtä hyvin varakkaalta vaikuttava voi elää pelkästään velaksi ja korttitalo kaatuu ennen pitkää. Omaisuutensa voi menettää konkurssin tai huonojen sijoitusten kautta jne.
Elämässä menestyminen on todella harvoin tuurista kiinni.
Joskus tietyt onnekkaat sattumat kantavat pitkälle. Toisaalta ulkoiset olosuhteet (sairaus, lama, yt:t) eivät ole itse valittavissa. Eli kyllä onnekkuudella on iso merkitys sille, mikä elämässä kantaa. Menestymistä kaikki eivät edes tavoittele vaan vakaata tulotasoa, jonkinlaista ennustettavuutta. Menestys (nousujohteisuus) ei ole mitenkään perussettiä vaan se tavan puurtaminen, jolla kyllä pääsee kiinni ihan mukavaan elämään vailla suurta luksusta.
Vaikka periaatteessa karsastan tasoajattelua, niin tässä tulee kyllä mieleen, että mitä annettavaa monisairaalalla, mielenterveysongelmaisella, työkyvyttömällä kestovalittavalla onnenonkijalla olisi sille rikkaalle miehelle? Ei se rikas mies välttämättä vaadi yhtä rikasta puolisoa, mutta köyhemmän pitäisi pystyä tarjoamaan kompensaationa jotain enemmän. Reipas nuorekas olemus ja iloinen luonne ei ainakaan kuulosta ap:n valteilta, ei myöskään aito rakkaus ja ihailu koska ap on nimenomaan sen rahan perässä. Ehkä jos ap näyttää supermallilta ja on huippukokki keittiössä ja villitiikeri sängyssä niin tuo voi toimia.
Ap, laihduta niin somaattiset oireesi helpottavat. Myös migreeni saattaa lieventyä oikealla ruokavaliolla. Se vähentäisi sitten myös psyykkistä oireiluasi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt todellista luonnettaan haluaa paljastaa?
Rehellisen ihmisen ei tarvitse salailla mitään. Huijarit elävät salailusta ja vedättelystä ja saavat siitä kiksinsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä varakkaana naisena etsin kaltaistani. En minä ketään äijää elätikseni ota vaan tasa-arvoiseen parisuhteeseen. Löysinkin, miehelläno on moninkertaisedti enemmän säästöjä kuin minulla. Rahasta ei tule riitaa.
Nainen tulee aina pihiksi ja ahneeksi kun rikastuu. En tiedä yhtäkään varakasta naista, joka suostuisi tarjoamaan muille kuten moni varakas mies samassa tilanteessa toimii.
jatkaa kuitenkin häirintää mieskohteen perässä, eikä tuollaisesta piittaamattoman miehn ole vaikea antaa sitten tiukkaa opetussessiota asiassa.
- onko tuo se perässä ruikuttava naikonen ongelmiensa kanssa?
- siinä näyttää mustasukkaisen naikkosen käämit kärähtäneen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sios traumatisoiduit vanhempiesi rahatilanteesta, mutta haluat itse samanlaiseen tilanteeseen, jossa miehellä on rahaa ja pienituloisempana joudut jatkuvasti vaatimaan, että tulee vastaan?
En ymmärrä tätä logiikkaa, miksi et yritä vaurastua itse?
Ja ei, minä en halua rikasta miestä, seison ihan omilla jaloillani oman rahakirstuni pällä.
Krooninen huonosti hoidettavissa oleva migreeni. Paniikkihäiriö johon ei tunnu löytyvän lääkitystä. Fibromyalgia johon ei ole parantavaa hoitoa. Vaikea refluksitauti joka aiheuttaa kipua. Endometrioosi jonka takia juoksen lääkärissä. Lukuisat ruoka-allergiat mm kala joka sulkee pois tiettyjä ammatteja. Jo fibromyalgia on syndrooma joka tarkoittaa siis lukuisia oireita. Vaurastu siinä sitten. Kohta tulossa vatsantähystys ja en tiedä, jos hyvin käy niin löytyy syöpä ja pääsen nuorena pois.
Toki pelottaa myös sairaalloisen pihi mies mutta isäni oli kyllä pihiydessään ja raivokohtauksissaan omaa luokkaansa. Ap
Isäsi on menehtynyt?
No paljonko jäi pihiltä perintöä???
Vierailija kirjoitti:
Olen itse rikas ja tosiaankin haluaisin miehen, jolla olisi omaa rahaa. Nyt olen maksellut mieheni maksuja tyyliin tarvitsin 20 000€, sitten aina 6 000€ jne. Alan uskoa, että on minun kanssani vain sen vuoksi, että minä maksan.
Onko miehesi amerikkalainen sotilas vai Nigerian prinssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös muistettava, että raha on valtaa. Se kenellä sitä on, sillä on lopulta kaikki päätösvalta ja varattomalla puolisolla ei ole yhtään. Kaikki on hyvin niin kauan kuin se vallan kahvassa oleva niin päättää. Mutta entäs jos hän päättääkin heittäytyä hankalaksi? Siinä on varaton osapuoli täysin aseeton. Tästä on usein perheväkivallassakin kyse. Varaton osapuoli ei pysty välttämättä edes lähtemään suhteesta, koska ei saa kämppää, jos on vaikkapa luottotiedot menneet. Ei ikinä kannata olla toisen vallan alla, siinä on aivan liian iso riski. Muutenkin raha on yleisin riidan aihe parisuhteissa. Siksi on parempi niin, että molemmilla on omat rahat ja ollaan edes suurin piirtein samasta tulokasta, eli molemmat laittaa osapuilleen yhtä paljon yhteiseen pesään rahaa. Silloin ei tule sellaista turhaa riitelyä, että toinen joutuu maksamaan huomattavasti enemmän kaikesta kuin toinen.
Itsellä tuo vanhempien rahalle eläminen ja ylivarojen elely toi enemmänkin halun sitoutua vähävaraisen taikka rahasta välittämättömän kanssa. Kunhan on rahaa ruokaan ja asumiseen niin elämä on oikein hyvin. Ei niitä laskujakaan mitenkään itsestään postilaatikosta tipahda vaan ihan omien valintojen johdosta. En ikinä kykenisi seurustelemaan miehen kanssa joka pitää rahaa tärkeänä osana elämäänsä.
Ehkä nainen ei halua rikasta miestä, koska on itse köyhä ja ei halua tuntea olevansa eriarvoinen.
Vierailija kirjoitti:
En lue aloitusta, mutta halveksin jo lapsena naisia, jotka halusivat rikkaan miehen. Jos nainen menee rahan takia naimisiin, sille naiselle on nimi.
Kuten on sille miehellekin, joka haluaa loisia rikkaan naisen sohvalla.
Hohhoijaa, taas tämä.
MInulla on ollut neljä ihanaa suhdetta, joista lyhin kesti 4 kk ja pisin 25 vuotta. Yhdenkään miehen tiliotetta tai veropäätöstä en ikinä nähnyt.
Hys, olet nyt mamma-palstalla ja täällä se ainoa, oikea totuus, se todellinen Pravda, se on se, että menestyminen on VAIN JA AINOASTAAN tuurista kiinni; miten vaan sattuu olemaan onnekas, pysyessään terveenä ja pelkästään sattumalta on oikeassa paikassa oikeaan aikaan jne.