Minkä takia nainen ei voi myöntää haluavansa varakkaan miehen
Elin perheessä jossa vanhemmat riiteli rahasta ihan koko ajan. Äidin mielestä isän olisi pitänyt tulla vastaan kun toisella isommat tulot ja isän mielestä taas kaikki 50-50 siitä huolimatta. Kaikki se räyhääminen on aiheuttanut mulle post traumaattista oireilua. En halua ajatella rahaa ja syke nousee heti kun lasku kolahtaa luukusta. Pelkään taloudellisia katastrofeja ja paniikkihäiriö on jo asteeltaan vaikea.
Terapia ei tunnu auttavan tähän mitenkään koska terapeutti saa hyvää palkkaa eikä ymmärrä minkälainen turvattomuus on päällä. Itse olen kamppaillut aina talousasioiden kanssa johtuen mm tosta paniikkihäiriöstä ja lukuisista somaattisista vaivoista jotka ei oikein mahdollista 8-16 duunia.
Pelkään että mies on sitten myös surkeassa tilanteessa taloudellisesti jos semmosen tämän elämän aikana löydän. En haluaisi edes ns kädestä suuhun elävää vaan ihmisen jolla jotain säästöjä tai joku suunnitelma B.
Deittisivuilla katselen kuka mahdollisesti näyttää siltä että saa pelkkää toimeentulotukea tai on korviaan myöten veloissa. Tuntuu että tosi moni suomalainen mies on köyhä tai rahaa riittää "just ja just" kunhan ei esim pyykkikone hajoa.
Autokin on asia josta en joustaisi. En halua kulkea jossain haisevassa ruuhkabussissa miehen kanssa enkä myöskään semmosessa autossa joka on koko ajan hajoamassa.
Suomessa ei rahaan liittyvästä ahdistuksesta saa edes puhua kun heti pidetään pinnallisena hyväksikäyttäjänä tai jotenkin pitäisi opetella rakastamaan köyhäilyä. Puutetta ja epävarmuutta.
Kommentit (93)
Minä kehtaan myöntää että jos uudelle kierrokselle lähtisin, niin miehen täytyisi olla varakas.
Olen lähtöisin työläisperheestä, samoin ystäväni ja kaikki tähän astiset kumppanini. Itse nousin lukiopohjalta asemaan, jossa tienasin 7000€/kk. Korona vei työt. Olen siis nähnyt ankeita ja hyviä oloja ja pärjään molemmissa.
Pärjään omillani eikä tilanteessa ole valittamista. En tarvitsisi itselleni elättäjää mutta ajattelen että uuden kumppanin täytyisi viedä minut elämässä eteenpäin että haluaisin enää mihinkään ryhtyä.
Paniikkihäiriötä voi oppia hallitsemaan. Tekosyy heittäytyä uhriksi. Koulun penkille vaan ja tavoittelemaan omaa rahaa.
Itse kouluttauduin, hankin hyvän työpaikan (ensin ulkomailta, koska Suomesta en saanut vastavalmistuneena ilman kokemusta ja suhteita). Olen ostanut autoni, asuntoni ja matkani ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Sinä sios traumatisoiduit vanhempiesi rahatilanteesta, mutta haluat itse samanlaiseen tilanteeseen, jossa miehellä on rahaa ja pienituloisempana joudut jatkuvasti vaatimaan, että tulee vastaan?
En ymmärrä tätä logiikkaa, miksi et yritä vaurastua itse?
Ja ei, minä en halua rikasta miestä, seison ihan omilla jaloillani oman rahakirstuni pällä.
Krooninen huonosti hoidettavissa oleva migreeni. Paniikkihäiriö johon ei tunnu löytyvän lääkitystä. Fibromyalgia johon ei ole parantavaa hoitoa. Vaikea refluksitauti joka aiheuttaa kipua. Endometrioosi jonka takia juoksen lääkärissä. Lukuisat ruoka-allergiat mm kala joka sulkee pois tiettyjä ammatteja. Jo fibromyalgia on syndrooma joka tarkoittaa siis lukuisia oireita. Vaurastu siinä sitten. Kohta tulossa vatsantähystys ja en tiedä, jos hyvin käy niin löytyy syöpä ja pääsen nuorena pois.
Toki pelottaa myös sairaalloisen pihi mies mutta isäni oli kyllä pihiydessään ja raivokohtauksissaan omaa luokkaansa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Puhu ap minä muodossa. Asiaa on ihan tutkittu ja meillä täällä ei varallisuus ole tärkeää. Gold diggerit on erikseen, mutta niitä on vain rajallinen määrä ja näitä löytyy sekä miehissä että naisissa
Erikoinen piikki 49-vuotiaiden naimisiinmenossa – arvaatko syyn?
Suomalaiset 49-vuotiaat menevät innokkaasti naimisiin toisin kuin 48- tai 50-vuotiaat. Syy on taloudellinen, ekonomisti Olli Kärkkäinen arvioi.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000002504676.html
Itse en ottaisi enää varakasta miestä. Nämä miehet pettävät kaikkein eniten ja ovat yleensä narsistisia ja epäempaattisia.
Harvassa on varakkaat ja tasapainoiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sios traumatisoiduit vanhempiesi rahatilanteesta, mutta haluat itse samanlaiseen tilanteeseen, jossa miehellä on rahaa ja pienituloisempana joudut jatkuvasti vaatimaan, että tulee vastaan?
En ymmärrä tätä logiikkaa, miksi et yritä vaurastua itse?
Ja ei, minä en halua rikasta miestä, seison ihan omilla jaloillani oman rahakirstuni pällä.
Krooninen huonosti hoidettavissa oleva migreeni. Paniikkihäiriö johon ei tunnu löytyvän lääkitystä. Fibromyalgia johon ei ole parantavaa hoitoa. Vaikea refluksitauti joka aiheuttaa kipua. Endometrioosi jonka takia juoksen lääkärissä. Lukuisat ruoka-allergiat mm kala joka sulkee pois tiettyjä ammatteja. Jo fibromyalgia on syndrooma joka tarkoittaa siis lukuisia oireita. Vaurastu siinä sitten. Kohta tulossa vatsantähystys ja en tiedä, jos hyvin käy niin löytyy syöpä ja pääsen nuorena pois.
Toki pelottaa myös sairaalloisen pihi mies mutta isäni oli kyllä pihiydessään ja raivokohtauksissaan omaa luokkaansa. Ap
Parisuhdetta kuitenkin kuvittelet jaksavasi hoitaa, vaikka elämä on niin raskasta, ettei kertakaikkiaan mikään työ missä voisi ansaita kohtuullisesti sovi?
Tuolla asenteella on parempi tyytyä niihin persaukisiin joiden kanssa voi sitten valittaa kilpaa. Muussa tapauksessa suosittelen tutkailemaan niitä omia haasteita hieman ratkaisukeskeisemmin, sen jälkedn saattaa onnistaakin.
Paras kumppani on suurin piirtein yhtä varakas kun itse olen. Jos toisella tulot huomattavasti suuremmat kuin toisella niin vääjäämättömästi se pienituloinen on alisteisessa asemassa. Voi olla, että kaikkia se ei haittaa, mutta itse en voisi elää niin. En myöskään haluaisi pitkäaikaisesti elättää toista.
Koska sen tietävät kaiken. Rahalla oikeasti voi ostaa paremman elämän ja raha helpottaa valtavasti arkea. Kun ei tarvitse miettiä joka pennin perään, niin elämä on paljon stressittömämpää.
Kun naiset etsivät miestä lapsilleen, niin raha on ehdottomasti plussa ja joillekin naisille perusehto.
Jos parisuhde on niin työläs että sitä voi verrata esim lähihoitajana toimimiseen tai mihin tahansa muuhun raskaaseen duuniin niin.. Jotain on kyllä pielessä. En ole ottamassa köyhää miestä. Nimenomaan sanoin että välttelen kuin koronaa. Ap
Näin miehenä kannustan naisia kouluttautumaan ja hankkimaan ammatin sekä töitä turvakseen. Tietenkään kaikki miehet eivät ehkä käytä naisia hyväkseen alista ja osa pareista saattaa olla jopa hyvinkin onnellisia, mutta kyllä siinä on sellainen tasapainon heitto tasa-arvossa että se altistaa ongelmille varsinkin pitkässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin ei kai sitten stressaa se mahdollisuus että lääkkeet jää apteekkiin kun rahaa ei yhtäkkiä olekaan.
Tai että kaikkia laskuja joutuu siirtelemään. Tai että pitää ennen jokaista kaupassakäyntiä tarkistaa saldo ja laskea tarkasti päässä ostokset yhteen.
Tai että vaikka älypuhelin hajoaa eikä varaa uuteen.
Tai televisio. Tai kengät. Tai joutuu ulosoton asiakkaaksi ja luottotiedot lähtee. Ap
Ymmärrätkö, että tuo ongelma on sinulla? Minunkin lapsuusperheessä oli vaikeaa rahallisesti, mutta itse olen ratkaissut asian siten, että teen töitä, josta saan riittävästi palkkaa. Lisäksi säästän ja sijoitan.
Rahan käyttö on sisäinen mittari. Itse sinä olet siitä vastuussa ja itse sinä säädät sen kohdilleen. Ei ole kenenkään toisen velvollisuus tukea, auttaa tai mahdollistaa sinun elämän rahallista turvallisuutta.
Se mitä sinä koet on sinun tunteesi, ei meidän muiden. Sinun tunnetta tai tarpeita ei tarvitse yleistää koskemaan kaikkia naisia. Minä en tarvitse rikasta miestä. Pidän sellaisista, jotka ovat samanlaisia kuin minä itse. Käyvät töissä, eivätkä makoile elämäntapatyöttömänä kotona.
Ap sinä haluaisit varakkaan miehen että taloudellinen tilanteesi paranisi. Miksi varakas mies haluaisi sinut? Mitä annettavaa sinulla on suhteeseen?
Minä en haluaisi itseäni tosi paljon varakkaampaa miestä. Varmaan sellainen voisi olla tavallaan kivaa, mutta en ikinä halua olla siinä tilanteessa, että elintasoni olisi mahdollinen vain miehen tulojen takia. Tietysti pariskunnalla on usein enemmän varaa yhdessä kuin mitä sinkulla olisi, mutta haluan olla yhtälailla mahdollistamassa elintasoa.
Tämä johtuu siitä, etten tahtoisi elämän muuttuvan ankeaksi jos miestä ei yhtäkkiä olisikaan. Puoliso voi vaikka kuolla. Tai mitä jos puoliso jättää? Haluaisin uskoa pysyvään parisuhteeseen, mutta asiat eivät ole vain minusta kiinni. Olen kokenut sen kuin toinen pettää ja jättää. En haluaisi sellaisessa tilanteessa pudota tyhjän päälle.
Parempi, että yrittää itse hankkia omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua itsellesi vaurautta? Miksi toivot että sitä olisi jollain muulla?
Ettekö lukeneet kohtaa "vaikea paniikkihäiriö ja lukuisat somaattiset vaivat". Lääkärit hyvin ymmärtää että tilanteessani ei voi töitä edes hakea. Tarkoittaako tämä ikuista sinkkuutta vai että saa miehen joka myös persaukinen. AP
Tarkoittaa ikuista sinkkuutta tai miestä joka on myös persaukinen.
Minä en ole koskaan ollut kiinnostunut varakkaista miehistä. Minulle olisi turn off jos mies oikein varakas tai kuuluisa ym.
Itse haluan elää rauhallista ja edullista elämää. Rahaa on jäänyt aikalailla aina säästöön olen sitten ollut töissä, vanhempainvapaalla tai työttömänä. Säästeliäs elämäntapa ja sijoittaminen ovat mahdollistaneet helpon elämän.
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhde on niin työläs että sitä voi verrata esim lähihoitajana toimimiseen tai mihin tahansa muuhun raskaaseen duuniin niin.. Jotain on kyllä pielessä. En ole ottamassa köyhää miestä. Nimenomaan sanoin että välttelen kuin koronaa. Ap
Minusta eli kaikista miehistä tuntuu että olet raskaampaa seuraa kuin raskainkaan duuni.
Vierailija kirjoitti:
Ap sinä haluaisit varakkaan miehen että taloudellinen tilanteesi paranisi. Miksi varakas mies haluaisi sinut? Mitä annettavaa sinulla on suhteeseen?
Yksinkertaisilla aivoilla varustetut nyt vääntää tämän asian niin että MILLÄÄN MUULLA ei ole väliä kuin että miehellä on RAHHOO. Ei. Tottakai olisi erittäin hyvä asia että luonteetkin sopisi yhteen ja mikä tärkeintä, mies ei olisi raivohullu narsisti kuten oma isäni.
En haluaisi että taloudellinen stressi pahentaisi vaivojani entisestään. Ei siinä sen kummempaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua itsellesi vaurautta? Miksi toivot että sitä olisi jollain muulla?
Ettekö lukeneet kohtaa "vaikea paniikkihäiriö ja lukuisat somaattiset vaivat". Lääkärit hyvin ymmärtää että tilanteessani ei voi töitä edes hakea. Tarkoittaako tämä ikuista sinkkuutta vai että saa miehen joka myös persaukinen. AP
Luuletko että varakkaan miehen saaminen parantaa kaikki mielisairautesi? Sinulla on traumoja, ne eivät vain katoa pois saamalla se pakkomielteinen objekti itselle. Ongelmasi saattavat jopa räjähtää käsiin, jos saat haluamasi. Jatka terapiaa ja yritä saada pääsi kuntoon. Ja sinkkunakin voit olla, ei parisuhde ole mikään pakollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Koska sen tietävät kaiken. Rahalla oikeasti voi ostaa paremman elämän ja raha helpottaa valtavasti arkea. Kun ei tarvitse miettiä joka pennin perään, niin elämä on paljon stressittömämpää.
Kun naiset etsivät miestä lapsilleen, niin raha on ehdottomasti plussa ja joillekin naisille perusehto.
Tottakai, miksi kukaan ehdointahdoin haluaisi lapsilleen huonon ja köyhän elämän?? Jos tietää ettei itsestä ole tienaajaksi pitää sitä erityisesti miettiä siinä toisessa osapuolessa.
Mä olin joskus köyhä ja nätti, enkä kyllä silloinkaan kiinnostunut varakkaista miehistä. Nyt olen itse ihan varakas nainen. Parisuhdekin on.
Olen jotenkin jo lapsuudenkodista omaksunut sen asenteen, että aika ja energia kannattaa käyttää oman varallisuuden kasvattamiseen. Äitinikin on nyt leskinainen, joka tulee toimiin omillaan.