Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia nainen ei voi myöntää haluavansa varakkaan miehen

Vierailija
09.04.2021 |

Elin perheessä jossa vanhemmat riiteli rahasta ihan koko ajan. Äidin mielestä isän olisi pitänyt tulla vastaan kun toisella isommat tulot ja isän mielestä taas kaikki 50-50 siitä huolimatta. Kaikki se räyhääminen on aiheuttanut mulle post traumaattista oireilua. En halua ajatella rahaa ja syke nousee heti kun lasku kolahtaa luukusta. Pelkään taloudellisia katastrofeja ja paniikkihäiriö on jo asteeltaan vaikea.

Terapia ei tunnu auttavan tähän mitenkään koska terapeutti saa hyvää palkkaa eikä ymmärrä minkälainen turvattomuus on päällä. Itse olen kamppaillut aina talousasioiden kanssa johtuen mm tosta paniikkihäiriöstä ja lukuisista somaattisista vaivoista jotka ei oikein mahdollista 8-16 duunia.

Pelkään että mies on sitten myös surkeassa tilanteessa taloudellisesti jos semmosen tämän elämän aikana löydän. En haluaisi edes ns kädestä suuhun elävää vaan ihmisen jolla jotain säästöjä tai joku suunnitelma B.

Deittisivuilla katselen kuka mahdollisesti näyttää siltä että saa pelkkää toimeentulotukea tai on korviaan myöten veloissa. Tuntuu että tosi moni suomalainen mies on köyhä tai rahaa riittää "just ja just" kunhan ei esim pyykkikone hajoa.

Autokin on asia josta en joustaisi. En halua kulkea jossain haisevassa ruuhkabussissa miehen kanssa enkä myöskään semmosessa autossa joka on koko ajan hajoamassa.

Suomessa ei rahaan liittyvästä ahdistuksesta saa edes puhua kun heti pidetään pinnallisena hyväksikäyttäjänä tai jotenkin pitäisi opetella rakastamaan köyhäilyä. Puutetta ja epävarmuutta.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia et voi kirjoittaa minä-muodossa?

Vierailija
2/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue aloitusta, mutta halveksin jo lapsena naisia, jotka halusivat rikkaan miehen. Jos nainen menee rahan takia naimisiin, sille naiselle on nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä = kaikki

Itse ainakin valitsin tietoisesti kausityöläisen, jolla on myös työttömyyskausina suht pieni palkka. Ikinä en ole kokenut tätä ongelmaksi.

Vierailija
4/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä = kaikki

Itse ainakin valitsin tietoisesti kausityöläisen, jolla on myös työttömyyskausina suht pieni palkka. Ikinä en ole kokenut tätä ongelmaksi.

Ja piti toki kirjoittaa, että on myös työkausina pienet tulot, alle 2000€/kk. :)

Vierailija
5/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ap minä muodossa. Asiaa on ihan tutkittu ja meillä täällä ei varallisuus ole tärkeää. Gold diggerit on erikseen, mutta niitä on vain rajallinen määrä ja näitä löytyy sekä miehissä että naisissa

Vierailija
6/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua itsellesi vaurautta? Miksi toivot että sitä olisi jollain muulla?

Vierailija
7/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varakkaana naisena etsin kaltaistani. En minä ketään äijää elätikseni ota vaan tasa-arvoiseen parisuhteeseen. Löysinkin, miehelläno on moninkertaisedti enemmän säästöjä kuin minulla. Rahasta ei tule riitaa.

Vierailija
8/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen ap, yksikään mies ei halua kaltaistasi köyhää naista.

Vierailija
9/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin ei kai sitten stressaa se mahdollisuus että lääkkeet jää apteekkiin kun rahaa ei yhtäkkiä olekaan.

Tai että kaikkia laskuja joutuu siirtelemään. Tai että pitää ennen jokaista kaupassakäyntiä tarkistaa saldo ja laskea tarkasti päässä ostokset yhteen.

Tai että vaikka älypuhelin hajoaa eikä varaa uuteen.

Tai televisio. Tai kengät. Tai joutuu ulosoton asiakkaaksi ja luottotiedot lähtee. Ap

Vierailija
10/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulääkkeet ottamatta, ei oo varmaa mikä identiteetti just nyt on kirjoittelemassa

Vierailija
11/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue aloitusta, mutta halveksin jo lapsena naisia, jotka halusivat rikkaan miehen. Jos nainen menee rahan takia naimisiin, sille naiselle on nimi.

Minä halveksin enemmän tuon suhteen miesosapuolta, haluaa käyttää valtaa toiseen ihmiseen.

Vierailija
12/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt kuuluu ihmisolion perusluonteeseen, nimittäin halu parantaa omaa ja jälkikasvun asemaa. Siksi havitellaan rahaa, omaisuutta, asemaa. Sotia on käyty läpi vuosituhansien samasta syystä.

Varakkaan puolison tavoittelussa ei ole mitään väärää. Harva siihen vaan kykenee koska varakkaita ei ole joka oksalla. Joskus nuorena persaukinen voi olla keski-iässä hyvinkin varakas. Hyväpalkkainen työ, perintö, lottovoitto jne. Tuurista se on kiinni. Yhtä hyvin varakkaalta vaikuttava voi elää pelkästään velaksi ja korttitalo kaatuu ennen pitkää. Omaisuutensa voi menettää konkurssin tai huonojen sijoitusten kautta jne.

Vierailija
13/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia asioita, joita ei myönnetä ja syytetään toisia.

Vierailija
14/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tavoitteellisen miehen ei ole niinkään merkitystä, onko mieheni tällä hetkellä vielä rikas kunhan tekee jotain sen eteen, että rikastuisi. Toki itse teen myös töitä oman varallisuuteni eteen enkä odota, että mies on se ainoa tienaaja. Tykkään nauttia elämästä, matkustella, asua kauniissa kodissa, syödä laadukkaissa ravintoloissa jne enkä voisi olla miehen kanssa, joka haluaa, elää lopun elämäänsä muutamalla tonnilla kuussa.

Vierailija
15/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua itsellesi vaurautta? Miksi toivot että sitä olisi jollain muulla?

Ettekö lukeneet kohtaa "vaikea paniikkihäiriö ja lukuisat somaattiset vaivat". Lääkärit hyvin ymmärtää että tilanteessani ei voi töitä edes hakea. Tarkoittaako tämä ikuista sinkkuutta vai että saa miehen joka myös persaukinen. AP

Vierailija
16/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tulotaso on aina paras lähtökohta parisuhteeseen. Näin ei tule riitaa rahasta. Rikkaalle miehelle olet vain orja. Katso vaikka, kuinka tyytymätön Minttu Räikkönen on elämäänsä. Hän on täysin miehensä varassa.

Vierailija
17/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulääkkeet ottamatta, ei oo varmaa mikä identiteetti just nyt on kirjoittelemassa

Ehkä siksi että olette tuommoisia vittupäitä. Yritän ottaa etäisyyttä koko aiheeseen. Ap

Vierailija
18/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen ap, yksikään mies ei halua kaltaistasi köyhää naista.

Jos on kaunis ja hoikka, aktiivinen ja nauravainen niin ei köyhyys haittaa.

Vierailija
19/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt kuuluu ihmisolion perusluonteeseen, nimittäin halu parantaa omaa ja jälkikasvun asemaa. Siksi havitellaan rahaa, omaisuutta, asemaa. Sotia on käyty läpi vuosituhansien samasta syystä.

Varakkaan puolison tavoittelussa ei ole mitään väärää. Harva siihen vaan kykenee koska varakkaita ei ole joka oksalla. Joskus nuorena persaukinen voi olla keski-iässä hyvinkin varakas. Hyväpalkkainen työ, perintö, lottovoitto jne. Tuurista se on kiinni. Yhtä hyvin varakkaalta vaikuttava voi elää pelkästään velaksi ja korttitalo kaatuu ennen pitkää. Omaisuutensa voi menettää konkurssin tai huonojen sijoitusten kautta jne.

Elämässä menestyminen on todella harvoin tuurista kiinni. 

Vierailija
20/93 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sios traumatisoiduit vanhempiesi rahatilanteesta, mutta haluat itse samanlaiseen tilanteeseen, jossa miehellä on rahaa ja pienituloisempana joudut jatkuvasti vaatimaan, että tulee vastaan?

En ymmärrä tätä logiikkaa, miksi et yritä vaurastua itse?

Ja ei, minä en halua rikasta miestä, seison ihan omilla jaloillani oman rahakirstuni pällä.