Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten homma menee:seurusteltiin, mies osti kämpän ja laina hänellä, mentiin naimisiin siitä aika pian. Jos me nyt erotaan, eikä meillä ole avioehtoa...

Vierailija
09.04.2021 |

Niin tuleeko se velka mun nimiin? Eroa ei ole (toivottavasti) tulossa mutta aloin miettiä kun eilen oli vähän riitaa kämpän korjauksesta ja mies totesi vaan et ei oo mun murhe kun ei oo mun kämppä. Huomattiin siis että katto vuotaa ja mies on sitä mieltä et ei haittaa kun ämpäri riittää ettei laminaatti pääse sateella turpoamaan 🤦‍♀️

Tämän takia aloin vaan pohtimaan et jos nyt tulisi ero, tartteeko mun ottaa sitä velkaa nimiini. Kämpästä en välitä, varsinkin jos mies lähtee vikojen kanssa tuolle linjalle. Tosin mieskin menee vaihtoon jos ei tuu nyt tän viikon aikana järkiinsä.

Mua ei siis kämppä kiinnosta, eikä velkakaan

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko talo molempien nimissä? Jos se on myös sinun nimissäsi, niin olet korvausvelvollinen kun seuraava omistaja löytää homevauriot katosta. 

Kun katto vuotaa tarpeeksi kauan (useita viikkoja) niin talo on pilalla.  Sitä ei enää kattorempalla pelasteta.

Kaikki on onneksi miehen nimissä. Mulla on muuta omaisuutta, miehellä on kämppä.

Tää on pakko olla provo. Ei voi olla kukaan noin tyhmä, toi on jo anteeksiantamatonta.

Tajuat varmaan, että jos eroatte ilman avioehtoa eron sattuessa myös sun omaisuus jaetaan. Eli kirjoitetun perusteella jako menisi näin, summat keksitty.

Miehen omaisuus: velkaa 500te, omaisuuden arvo 0e koska homekorsulla ei ole arvoa. Tonttikin varppina vuokratontti.

Ap:n omaisuus: kaksi sijoitusasuntoa, arvo yhteensä noin 250te, pankkisjoituksia ja rahasto-osuuksia 100te.

Koska teillä ei ole avioehtoa tuomari katsoo omistukset, 0e vs. 350te. Ero myönnetty ja joudut maksamaan tasinkoa eksällesi 175te. Kannatti varmasti, ainakin eksällesi.

Kuvitteletko, että miehesi enää tässä vaiheessa suostuu avioehtoon? Hänenhän   kannattaisi erota mahdollisimman nopeasti kun ilmasta rahaa tiedossa. Tasinkorahoista maksaa useamman kattoremontin joten laskee varmasti, että lähdet piakkoin kävelemään eikä hänen tarvi maksaa remppaa itse. 

Jos tarina on tosi niin hienosti oot asias ryssinyt.

Sinänsä ihan oikein mutta ei kovin relevanttia kun kerran ap:llakaan ei irtaimiston ja parin autonromun lisäksi mitään omistuksia ole.

Vierailija
42/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika millainen pölvästi mieheksi; ei ihme että on matalapalkka-alalla!

Nyt se kattoremontti heti työn alle, ennen kuin koko katto lahoaa.

Sano sille pölvästille-)) että hakee het isoja pressuja ja vetää katon harjan yli ja sitoo seiniin kiinni.

Ei maksa kuin muutaman satkun ja estää lisäkastumiset.

- Talon välikatosta kaikki luukut auki (ilmankierto mieluiten molemmista päädyistä) jotta kosteus häipyy kesän aikana.

Vierailija
44/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko talo molempien nimissä? Jos se on myös sinun nimissäsi, niin olet korvausvelvollinen kun seuraava omistaja löytää homevauriot katosta. 

Kun katto vuotaa tarpeeksi kauan (useita viikkoja) niin talo on pilalla.  Sitä ei enää kattorempalla pelasteta.

Kaikki on onneksi miehen nimissä. Mulla on muuta omaisuutta, miehellä on kämppä.

Tää on pakko olla provo. Ei voi olla kukaan noin tyhmä, toi on jo anteeksiantamatonta.

Tajuat varmaan, että jos eroatte ilman avioehtoa eron sattuessa myös sun omaisuus jaetaan. Eli kirjoitetun perusteella jako menisi näin, summat keksitty.

Miehen omaisuus: velkaa 500te, omaisuuden arvo 0e koska homekorsulla ei ole arvoa. Tonttikin varppina vuokratontti.

Ap:n omaisuus: kaksi sijoitusasuntoa, arvo yhteensä noin 250te, pankkisjoituksia ja rahasto-osuuksia 100te.

Koska teillä ei ole avioehtoa tuomari katsoo omistukset, 0e vs. 350te. Ero myönnetty ja joudut maksamaan tasinkoa eksällesi 175te. Kannatti varmasti, ainakin eksällesi.

Kuvitteletko, että miehesi enää tässä vaiheessa suostuu avioehtoon? Hänenhän   kannattaisi erota mahdollisimman nopeasti kun ilmasta rahaa tiedossa. Tasinkorahoista maksaa useamman kattoremontin joten laskee varmasti, että lähdet piakkoin kävelemään eikä hänen tarvi maksaa remppaa itse. 

Jos tarina on tosi niin hienosti oot asias ryssinyt.

Sinänsä ihan oikein mutta ei kovin relevanttia kun kerran ap:llakaan ei irtaimiston ja parin autonromun lisäksi mitään omistuksia ole.

Tämä juuri, kun ei tässä osa-aikatyöläisenä matalapalkka alalla pääse kerryttämään omaisuutta kun ihan perus eläminen syö rahat turhankin hyvin 😅

Ap

Vierailija
45/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te eroaisitte, niin sinä et joutuisi maksamaan yhtään mitään. Ei tule velka sinun nimiisi, jos et ole omaa nimeäsi velkapaperiin laittanut. Ja tämä on aiva varmaa.

Mutta se on sitten eri asia, että kannattaako tehdä avioehto vai ei.