Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavero tulee, oletko valmis?

Vierailija
09.04.2021 |

Näin kysytään Helsingin Sanomissa 8.4.2021 julkaistussa jutussa, joka avautuu valitettavasti vain tilaajille. Tässä kuitenkin linkki: https://www.hs.fi/visio/art-2000007905490.html

Lihalle asetettava haittaverohan tarkoittaa siis sitä, että lihatuotteiden hinnat tulevat nousemaan. Tällä tavalla kuluttajat ohjataan syömään vähemmän lihaa ja enemmän kasviksia.

Ajatuksia, mielipiteitä? Lihavero tulee, oletko Sinä valmis?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii oikein hyvin se, että perinteinen suomalainen mies joutuu maksamaan veroja paljon enemmän kuin nainen. Mies tekee tyhmiä valintoja (syö lihaa, juo alkoholia, polttaa tupakkaa, mussuttaa karkkeja, ostaa autoonsa bensaa/dieseliä) ja tulee maksaneeksi hurjan määrän veroja elämänsän aikana.

Nainen syö kasvisruokaa, ei juo alkoholia, ei polta tupakkaa, ei syö karkkeja (sokerivero) eikä omista polttomoottorikäyttöistä henkilöautoa.

By the way, meillä on työsuhdeauto. Hybridi. Ei tulisi mieleenkään hankkia autoa, jonka ainoa käyttövoima on bensa tai diesel. Meillä käytetään maakaasua (halvempaa kuin bensa) tai sähköä (suoraan taloyhtiön laskuun).

Terveisiä vaan sinne punaviherkuplan sisälle, kaikki eivät kuitenkaan asu siellä (onneksi) joten joutuu elämään oikeaakin elämää, eli mm. hankkimaan itse autonsa. En syö karkkeja, en tupakoi, alkoholia käytän hyvin vähän. Ajan myös velattomalla dieselautolla ja seuraavakin on diesel. Lihaa syön maltillisesti, mieluummin kalaa tms. mutta tuo vero on taas yksi lisä vihervasemmiston unelmaan tehdä suomesta tavalliselle kansalle asuinkelvoton.

Eiköhän kaikkien pyrkimys ole pitää Suomi asuinkelpoisena.

Vierailija
62/66 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan silti lihansyömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/66 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki lihavat laihdutuskuurille!

Vierailija
64/66 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan laadukkaan ja terveellisen eläinproteiinin syömistä kuten ennenkin.  Ei haittaa, vaikka lihan hinta tuplaantuisi, terveyden kustannuksella ei tässä perheessä ruveta säästämään pennejä.

Epäreiluahan tuollainen epäterveelliseen ruokavalioon painostava vero on köyhiä kohtaan, mutta elämä on. Kannattaa hankkia kunnon ammatti ja työ niin on jatkossakin varaa syödä kunnolla. 

Kun olet noin fiksu ja korkeakoulutettu, niin kerrotko vielä mitä epäterveellistä on kasviksiin painottuvassa ruokavaliossa?

Vastaukseksi ei käy proteiinin puuttuminen.

Huutelen täältä sivusta että raudan saamisen vaikeus. Olen yrittänyt monta kertaa kasvissyöjäksi mutta ei vain onnistu. Viikon verran menee, riippuen siitä kuinka paljon liikun, mutta sitten virta loppuu. Syömällä hemorautapitoista ruokaa pari päivää palaan entiselleni. Kirjoitat "kasviksiin painottuvassa" eli olen samoilla linjoilla, ruokavalioni on kasvispainotteinen mutta käytän maitotuotteita ja joudun syömään jonkun verran lihaa pysyäkseni kunnossa. Proteiinista en ole huolissani.

Vierailija
65/66 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan silti lihansyömistä.

Sama täälläkin. Syödään varmasti lihaa saman verran kuin nytkin. Tingitään sitten jostain muusta vaikkapa ravintola käynneistä ja noutoruuasta joihinka ei mene paljoa mutta ei ole välttämätöntä jos jostain pitää tinkiä. 

Vierailija
66/66 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan laadukkaan ja terveellisen eläinproteiinin syömistä kuten ennenkin.  Ei haittaa, vaikka lihan hinta tuplaantuisi, terveyden kustannuksella ei tässä perheessä ruveta säästämään pennejä.

Epäreiluahan tuollainen epäterveelliseen ruokavalioon painostava vero on köyhiä kohtaan, mutta elämä on. Kannattaa hankkia kunnon ammatti ja työ niin on jatkossakin varaa syödä kunnolla. 

Kun olet noin fiksu ja korkeakoulutettu, niin kerrotko vielä mitä epäterveellistä on kasviksiin painottuvassa ruokavaliossa?

Vastaukseksi ei käy proteiinin puuttuminen.

Huutelen täältä sivusta että raudan saamisen vaikeus. Olen yrittänyt monta kertaa kasvissyöjäksi mutta ei vain onnistu. Viikon verran menee, riippuen siitä kuinka paljon liikun, mutta sitten virta loppuu. Syömällä hemorautapitoista ruokaa pari päivää palaan entiselleni. Kirjoitat "kasviksiin painottuvassa" eli olen samoilla linjoilla, ruokavalioni on kasvispainotteinen mutta käytän maitotuotteita ja joudun syömään jonkun verran lihaa pysyäkseni kunnossa. Proteiinista en ole huolissani.

Sama vika täällä. Olin 7 vuotta kasvissyöjä, ajoittain vegaani. Viime vuoden lopulla vointini romahti, jatkuva väsymys, masennus flunssakierre. Syyksi paljastui paha rauta-anemia. Söin monipuolisesti ja terveellisesti, eli mistään sipsikaljavegaanista on turha puhua.

Nyt syön punaista lihaa kerran viikkoon, rautalisää ohella.