Koulu-uinti/paine
Meillä on huomenna 8luokan koulu-uinti enkä tiiä yhtään miten tuun selviämään. Oon alipainonen nuori jolle en itse voi mitään geenien ansiosta :) Ja oon sitä myötä helv*tin epävarma omasta kehosta. Itkettää tää ku muut on normaaleja nuoria muotojen kera ja sitte tulee tää yks kukkakeppi jolla ei muotoja laisinkaan. Mua harmittaa niin paljon ne katseet joita saan ku en ite voi vaikuttaa mun kroppaan. Tulin tänne kertomaan mun huolet ja etsimään vertaistukea, aivan kamalaahan tää paniikkihöiriön omaavalle ihmiselle on joka joutuu häpeämään itseään yleisön edessä :/
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ihmetellyt tuota uimapakkoa. Itse kirjoitin omalle teinilleni lapun, että uiminen ei käy mutta korvaava liikunta kyllä.
Toivottavasti teini hukkuu järveen. Voit miettiä sitten miten meni omasta mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko huomenna olla ”kuukautispäivä”, mutta käyt uimassa omalla ajalla esim. Viereisen kaupungin uimahallissa ( ja riittääkö kuitti todisteeksi, että uitu on)!
Kuitti kertoo että pääsymaksu on maksettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ihmetellyt tuota uimapakkoa. Itse kirjoitin omalle teinilleni lapun, että uiminen ei käy mutta korvaava liikunta kyllä.
Toivottavasti teini hukkuu järveen. Voit miettiä sitten miten meni omasta mielestä.
Kyllä on ääliö kommentti!
Ketään ei pidä pakottaa yläasteella koulun uintitunnille. Se voi olla hyvin nöyryyttävää.
Oma kokemukseni kasilta sellainen, että opettaja ja pari uimahallin työntekijää seisoi suihkujen edustalla katsomassa, kun nuoret peseytyi ja opettaja kailotti kuinka alapää pitää pestä, että ei tule mitään likaa altaaseen. Itse katsoin luokkatovereita jotka naama punoittaen rivissä hinkkasivat genitaalejaan aikuisten tuijottaessa. Käännyin ovella ympäri ja menin pukuhuoneeseen. Vähän myöhemmin kaveri tuli sanomaan, että nyt ne meni pois ja voin tulla rauhassa suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ääliö kommentti!
Ketään ei pidä pakottaa yläasteella koulun uintitunnille. Se voi olla hyvin nöyryyttävää.
Oma kokemukseni kasilta sellainen, että opettaja ja pari uimahallin työntekijää seisoi suihkujen edustalla katsomassa, kun nuoret peseytyi ja opettaja kailotti kuinka alapää pitää pestä, että ei tule mitään likaa altaaseen. Itse katsoin luokkatovereita jotka naama punoittaen rivissä hinkkasivat genitaalejaan aikuisten tuijottaessa. Käännyin ovella ympäri ja menin pukuhuoneeseen. Vähän myöhemmin kaveri tuli sanomaan, että nyt ne meni pois ja voin tulla rauhassa suihkuun.
Niin varmaan katseli. Hitto mitkä fantasiat.
Opetussuunitelmaan kuuluu yläkoulussa tekniikoita ja vesipelastus. Uintia kaikki 4h vuodessa.
Eikö muuten liikuntatuntien jälkeen mennä enää suihkuun? Niin joo, meikit menee sekasin eli ei voi hikoilla.
Edelleen: ei itketä jos kuolet järveen eikä kaveris tiedä miten toimia.
Kukaan ei katso sun kroppaa, kun jokainen stressaa vaan sitä omaansa. Vai muistatko muka, että joskus olisit miettinyt jotain negatiivista uimahallissa jonkun muun kehosta? Eli me minkä tahansa muotoiset ihmiset ei olla muiden silmissä niin kiinnostavia, kuin me omassa päässä kuvitellaan :) tsemppiä uintiin, nauti siitä!
T. Entinen läskimakkarateini, nykyinen läskimakkaraäiti 37-v