Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saanut luovuttaa verta?

Vierailija
16.09.2023 |

Olen pienikokoinen hentorakenteinen nuori nainen, jolla varsinkin yläkroppa on hyvin hento. En kuitenkaan alita vaadittua painoraja mikä verenluovutuksessa on.
Kun näin luovutuspisteen, innostuin ja meni kyselemään ja suhtautuivat niin ettei minun kannata luovuttaa verta.

Oli vähän ihmeissäni ja siitä eteenpäin en ole edes yrittänyt..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hitosta palstalaiset sen tietäis? Ehkä näytät narkomaanilta..

Vierailija
2/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt asiaa siellä? Mistä ihmeestä täällä tiedettäisi. Miksi yleensä asioita ei kysytä suoraan!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea SPR:n sivulta tiedot. 

Vierailija
4/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit kännissä?

Vierailija
5/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä luulivat ulkonäön perusteella sinun olevan liian kevyt tai ihan siinä rajoilla?

Se painorajahan on sinun suojaksesi olemassa. Eivät halua ottaa riskiä että sinulle koituu luovutuksesta ongelmia.

Vierailija
6/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt siellä luovutuspaikalla, mikä estää?

Meillä kun ei ole kristallipallot nyt käytössä.

Vierailija
7/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paino vähän painorajan yläpuolella (52 kg) ja olin luovutuksen jälkeen pitkään heikossa kunnossa, päätä särki, palelsi, väsytti. Ehkä se painoraja saisi olla vähän korkeampi.

Ihan hyvä jos suosittelevat jättämään väliin kun näkevät hentorakenteisen.

Vierailija
8/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes itkuntuhruiset silmät auttaneet trollia?

Vierailija
9/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis silloin nuori, olin itseasiassa töissä (hyvämaineinen paikka) ja tulivat siihen viereen. En varmasti näyttänyt narkomaanilta päin vastoin hyvin kunnolliselta.

Tämä vaan jäänyt mieleen, että minut ikäänkuin käännytettiin pois sieltä. Se jäi ihmetyttämään.

Vierailija
10/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti et ollut riittävän terveen ja hyvinvoivan näköinen. Valitettavasti monet anorektikot yrittävät luovuttaa verta koska kuvittelevat, että se laihduttaa.

Vierailija
11/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Gambian reissu

Vierailija
12/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sinne naama rajaa ole. - Mutta tosinaan kielto saattaa olla yllättäväkin. Esimerkiksi hyvä ystäväni ei saa luovuttaa verta koska on asunut Britannassa "väärään aikaan" e. ts aikana jolloin Briteissä oli ilm riski Hullun lehmän tautista. - Sinänsä jännää koska tuosta on aikaa jo yli 20 vuotta!

Vierailija
13/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä hyvin hyvinvoivan ja terveen näköinen, ainakin siitä minulle aina sanottiin sen ikäisenä 😁 mutta olin myös hento ja siitäkin usein sanottiin että "voi voi oletpa pieni jaksatko kantaa edes tätä" jne..

Vierailija
14/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe;)

Vierailija
15/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nupisen. Kävin lääkärissä, hirveä köhä. Kysyin taas ohimennen miten saan selville veriryhmäni. Hoitsu ja lekuri katsoivat toisiinsa ja hoitsu lähti paikalta silmiään pyöritellen. Lääkärinkäynti jatkui sanattomana sen jälkeen.

Mikä siinä veriryhmässä on niin pyhää!!!!!?

Vierailija
16/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta totta on myös se, että hemoglobiinini on aina ollut vähän matala (hyvissä rajoissa) , ja menkat runsaanpuoleiset mutta ei sitä tuon ikäisenä ainakaan ulospäin näkynyt..

Vierailija
17/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sinne naama rajaa ole. - Mutta tosinaan kielto saattaa olla yllättäväkin. Esimerkiksi hyvä ystäväni ei saa luovuttaa verta koska on asunut Britannassa "väärään aikaan" e. ts aikana jolloin Briteissä oli ilm riski Hullun lehmän tautista. - Sinänsä jännää koska tuosta on aikaa jo yli 20 vuotta!

Jopa 43 vuotta voi olla aikaa...

"Yhteensä yli kuuden kuukauden ajan asuminen Iso-Britanniassa vuosina 19801996 aiheuttaa pysyvän luovutuskiellon Suomessa."

Vierailija
18/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo päältä niin päättelivät, niin miksi et kysynyt syytä? Tuskin sitä ainkaan vauvapalstalla osataan kertoa.

Vierailija
19/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka kaveri kävi aikoinaan luovuttamassa verta. Viikon oli melkein sänkypotilaana kun verenpaineet meni niin mataliksi että päässä heitti heti jos nousi pystyyn.

Vierailija
20/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas nupisen. Kävin lääkärissä, hirveä köhä. Kysyin taas ohimennen miten saan selville veriryhmäni. Hoitsu ja lekuri katsoivat toisiinsa ja hoitsu lähti paikalta silmiään pyöritellen. Lääkärinkäynti jatkui sanattomana sen jälkeen.

Mikä siinä veriryhmässä on niin pyhää!!!!!?

Voit käydä yksityisessa laboratoriossa selvittämässä veriryhmäsi. Yhteiskunta ei maksa uteliaisuuden ja huvin vuoksi otettuja tutkimuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi