Koulu-uinti/paine
Meillä on huomenna 8luokan koulu-uinti enkä tiiä yhtään miten tuun selviämään. Oon alipainonen nuori jolle en itse voi mitään geenien ansiosta :) Ja oon sitä myötä helv*tin epävarma omasta kehosta. Itkettää tää ku muut on normaaleja nuoria muotojen kera ja sitte tulee tää yks kukkakeppi jolla ei muotoja laisinkaan. Mua harmittaa niin paljon ne katseet joita saan ku en ite voi vaikuttaa mun kroppaan. Tulin tänne kertomaan mun huolet ja etsimään vertaistukea, aivan kamalaahan tää paniikkihöiriön omaavalle ihmiselle on joka joutuu häpeämään itseään yleisön edessä :/
Kommentit (26)
Oot hyvä just sellaisena kuin oot :)
Tsemppiä! Muistan kyllä vastaavat tuntemukset omilta yläkouluajoilta. Hienoa, että olet kuitenkin menossa uimaan. Omina kouluaikoina suurin osa lintsasi uinnit, minä myös.
Oon aina ihmetellyt tuota uimapakkoa. Itse kirjoitin omalle teinilleni lapun, että uiminen ei käy mutta korvaava liikunta kyllä.
Jos se yhtään lohduttaa niin ne muut uijat jännittävät sitä omaa ulkomuotoaan ja suoritustaan ihan yhtä paljon. Tuossa iässä kukaan ei ole kehoonsa tyytyväinen. :)
Uimahallissa juuri näkee kehoja jos toisenlaisia. Luokkakavereidesi kehotkin ovat keskenään hyvinkin erilaisia ja kaikki olette vielä keskenkasvuisia. Itselläni aikoinaan auttoi välinpitämättömyyden feikkaaminen ja ei kauaa jaksanu muitakaa kiinnostaa miltä mun keho näytti verrattuna niihin "kehittyneimpiin" verrattuna.
❤️Tsemppiä. Alakoulussa kammosin uintia. Paleli niin pirusti.
Varmaan muutkin tuntee olonsa epävarmaksi, vaikkei ehkä näytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ihmetellyt tuota uimapakkoa. Itse kirjoitin omalle teinilleni lapun, että uiminen ei käy mutta korvaava liikunta kyllä.
Halutaan vähentää hukkumiskuolemia ja edes välttävän uimataidon oppiminen voi jo estää hukkumisen, joten siksi. :)
Luulin, että nyt korona-aikana olette etänä ja uimahallit kiinni.
Mä olin lihava teini. Yhtä helvettiä ne uinnit, onneksi vanhempani kirjoittivat lapun että pääsin korvaavaan liikuntaan joku kerta. Maailma on helvetillinen paikka lihaville tytöille ja naisille, sen minä sanon.
Kasilla ei kyllä enää uimaan opetella, vaan alakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän toki. Lähiopetuksessa ollaan oltu syksystä lähtien ja kaikki auki.
Laihana on vielä se ongelma että uiminen on paljon vaikeampaa, on hyvin mahdollista että ihminen ei yksinkertaisesti kellu. Mutta AP murehtii aika turhaan omasta laihuudestaan, ei sinun kroppasi lopulta kiinnosta toisia ihmisiä niin paljoa.
Omat muistot ei liittyneet kehonkuvaan vaan siihen että hukkumisen pelko ja täydellinen nöyryytys pelastetuksi tulemisesta oli alati uhkana. Uimapäivä oli musta varjo koko lukuvuoden yllä, ihan yhtä paha kuin laulukoe luokan edessä tai ne esitelmät, jos ei vielä pahempikin.
Oli se koulu helvetillinen paikka ajoittain. Vasta aikuisena ja itsemääräämiskykyisenä on oivaltanut minkälaista pas kaa lapset joutuvat kestämään.
Älä ui jos et oikeasti halua. Ei sua voi kukaan pakottaa oikeasti. Mutta jos haluat uida, niin ui. Ei ne muut oikeasti katso sua niin kuin kuvittelet, ja aikalailla jokainen on jollain tapaa epävarma omasta kropastaan etenkin teini-iässä, vaikka ei välttämättä sitä päällepäin näytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Älä ui jos et oikeasti halua. Ei sua voi kukaan pakottaa oikeasti. Mutta jos haluat uida, niin ui. Ei ne muut oikeasti katso sua niin kuin kuvittelet, ja aikalailla jokainen on jollain tapaa epävarma omasta kropastaan etenkin teini-iässä, vaikka ei välttämättä sitä päällepäin näytäkään.
Meillä koulussa on pakko uida vähintään 3kertaa jos ei halua joutua ennen koulua aamulla korvaavaan uintiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutaan vähentää hukkumiskuolemia ja edes välttävän uimataidon oppiminen voi jo estää hukkumisen, joten siksi. :)
Mä en ihan oikeasti osaisi uida ilman koulun uintitunteja.
Voiko huomenna olla ”kuukautispäivä”, mutta käyt uimassa omalla ajalla esim. Viereisen kaupungin uimahallissa ( ja riittääkö kuitti todisteeksi, että uitu on)!
Olet ihan 100 % varmuudella aivan normaali nuori. Rohkeasti vaan uimaan muita sen enempää ajattelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän toki. Lähiopetuksessa ollaan oltu syksystä lähtien ja kaikki auki.
Ette ole pääkaupunkiseudulla.
Kehon kehittyminen ja muutokset on kyllä tosi koetteleva vaihe, mutta tulet puhkeamaan kukkaan.
Uskon että oot kaunis :)