Missä on elämän ilo?
Olen 34v ja työtilanne hyvä, sekä tulevaisuus näyttää jatkuvasti paremmalta. Emäntä on ja lapsia ei. Silti jokainen aamu tuntuu raskaammalta kuin edellinen.
Mikään ei kiinnosta, en saa iloa mistään ja tuntuu kuin vain pakonomaisesti ohjaisin itseäni eteenpäin ja "etäältä". Olen yrittänyt uusia ja vanhoja innostuksen kohteisia harrastuksia.
Kaksi tunnetta on. Pala on jatkuvasti kurkussa tai sit hermostun. Silti velvollisuudet hoidan aina. Työ on pääasiassa mikä on mielessä aina positionista johtuen.
Tuntuu ettei tässä elämässä vain ole mitään järkeä enää
Kommentit (34)
Luottohenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottohenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipähän siinä mitä jos et emännästäsi saa mitään iloa, niin vapauta hänet muiden iloksi.
Kunnon parisuhde ABC siinä sinulla. Huomaa, että olet vain joku nolla paska kun voit naisista puhua tuollaista sontaa. Sinunlaiset sosiaalipummi voisi mennä vaan narunjatkoksi.
Emäntä tukee minua vaikka en nyt pysty tuottamaankaan parasta "iloa" hänelle. Hän on ainut syy kun jaksan vielä jatkaa.Wau ap, kuulostat varsin sydämelliseltä ja tasapainoiselta ihmiseltä. Todellista aviomies ja iskämateriaalia :D
Lainaamassasi viestissä sanottiin, että sinä et saa iloa hänestä, eikä että emäntäsi ei saa iloa sinusta.. Mutta viestisi perusteella se voi toki olla mahdollista, että ei saa :p
Tiedostan tämän ja pelkään pahinta. Saisikin tarkoitusta elämään. Kyllä me olemme keskusteltu asiasta ja toivottavasti saan loogisen polun ensi maanantaina.
Kyse on nyt ennemminkin siitä, et huomaa, etkä arvosta elämäsi tarkoitusta. Elämäsi tarkoitus on olla parisuhteessa hyvä kumppani, elämäsi tarkoitus on työskennellä sinulle mielekkäällä alalla, elämäsi tarkoitus on harrastaa mukavia juttuja ja nauttia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu juttelemaan työterveyslääkärin kanssa näistä tuntemuksista. Saat sitä kautta keskustelu ja/tai lääkinnällistä apua. Luottamusmiehenä olet turvatummassa asemassa, niin voinet neuvotella säällisestä lähtöpaketista, jos haluat hypätä oravanpyörästä.
Hei. Täs on Teollisuusliiton kanssa juteltu juuri siitä kun Teknologiateollisuus sektori haluaa irtisanoutua TES. Meillä nykyinen TES kestää marraskuun viimeiseen päivään jos ei saada uutta sopimusta työpaikalle. Sen jälkeen työpaikasta tulee villilänsi.
Luottomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat tai olet saanut ylipäätään sitä elämäniloa?
Helposti tulee elettyä jonkun toisen odotusten mukaan tai ajatellen, että ”näin tulee tehdä”.
Oletko itse todella halunnut niitä asioita, mitä olet valinnut esim. työn tai asuinpaikan jne suhteen?Laiminlyötkö ehkä itseäsi jonkun asian suhteen tai tukahdutatko jonkin tärkeän osa-alueen itsessäsi?
Itse näen että esim. alakulo tai masennus on ysein viesti jostakin, yrittää kertoa ihmiselle jotain, haluaa että pysähdyt ja pohdit jotakin kysymystä, ehkä teet muutoksia..(toki on vaikeita tilanteita ja kokemuksia joiden yli ei pääse vain elämänmuutoksilla, eikä ole yleispäteviä neuvoja kenellekään)
Hei. Avasin kommenttiisi vähän backstoryä, mutta se odottaa hyväksyntää.
Isä juoppo, vihasin häntä, olin lähiomainen, hautasin hänet, en halunnut olla hänenlaisensa, ylpeä suku, haukku saman näköiseksi, hermostuin. Äiti tarkka ja ankara, elätti meidät yksin. Arvostin. Suoritin täysiä koulut stipendein, urheilussa mitallein. Työelämässä etenin vauhtia.
Haluat varmasti välttää isäsi kohtalon, mutta älä anna sen viedä sua toiseen ääripäähän.
-sama
Elämän ilo on nautinnoissa kuten päihteet ja seksi. Jos elämä on pelkkää töissä suorittamista niin siinä tylsistyy helposti eikä mikään tunnu miltään.
Luottohenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu juttelemaan työterveyslääkärin kanssa näistä tuntemuksista. Saat sitä kautta keskustelu ja/tai lääkinnällistä apua. Luottamusmiehenä olet turvatummassa asemassa, niin voinet neuvotella säällisestä lähtöpaketista, jos haluat hypätä oravanpyörästä.
Hei. Täs on Teollisuusliiton kanssa juteltu juuri siitä kun Teknologiateollisuus sektori haluaa irtisanoutua TES. Meillä nykyinen TES kestää marraskuun viimeiseen päivään jos ei saada uutta sopimusta työpaikalle. Sen jälkeen työpaikasta tulee villilänsi.
Koetko nyt, että sinun pitäisi pääluottamusmiehenä yksin kyetä estämään tämä? Eikö sinulla siksi ole elämäntarkoitusta, että yhden on aika vaikeaa olla muutoksen tekevä supersankari? Ennen vanhaan liitot syntyivät yhdessä. Kaikki työntekijät olivat yhdessä puskemassa oikeuksiaan läpi. Ei yksi ihminen pysty samaan. Työnantajapuoli on huomannut, että työntekijäpuoli ei nouse barrikadeille pitämään oikeuksistaan huolta, joten heitä on sama kyykyttää.
Vierailija kirjoitti:
Elämän ilo on nautinnoissa kuten päihteet ja seksi. Jos elämä on pelkkää töissä suorittamista niin siinä tylsistyy helposti eikä mikään tunnu miltään.
Alkoholi pahentaa tilannetta itsellä tilannetta todella pahasti. On hauskaa hetken, mutta jos liikaa juo niin kontrolli katoaa täysin ja seuraavana päivänä vaikka olisi kohtuudellakin juonut olo on paljon pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja halut on poissa, mutta harrastamme kuitenkin muutaman kerran viikossa. Sekin on alkanut tuntumaan vain suoritukselta
Vierailija kirjoitti:
Masennus. Mene puhumaan tunteistasi lääkärille, saat apua.
Tää masennus on nykyään parenttivastaus joka asiaan. Ei masennus ole mikään sairaus, se on mielentila, eikä siihen mitään nappeja pidä syödä. Masennusdiagnoosista on tullut keino paeta maailmaa ja omaa elämäntilannetta johonkin sumeaan tilaan johon heittäytyä, koska masennus.
Näitä on aika paljon, elämässä kaikki ihan hyvin, mutta silti ei olla tyytyväisiä ja onnellisia. Mun elämä on suurimmaksi osaksi ihan kakkaa, ei työtä ei miestä ei ystäviä muuton takia ja silti oon jotenkin että kyllä kai tää tästä. Tulee sellanen olo, että jos näitä hyväosaisia tyyppejä masentaa, niin mun ehkä pitäis vaan olla sillä asteella, että mun pitäis tappaa itseni :D No, tietysti kaikilla ihmisillä on erilaiset tilanteet ja erilaiset ajatukset, että ei kai ulkoiset puutteet ja onnellisuus mene yksi yhteen. Tsemppiä kuitenkin!
Laihduta. Sulla on hormonit nollassa huonon elämän ja läskin vuoksi. Näin naiselle vastattaisiin.
Oikeasti; sulle on täällä moni sanonut ihan vakavasti, että mene lääkäriin ja kerro tuo mitä kirjoitit. Apua saa myös pään ongelmiin, muttei hakematta ja pyytämättä, naisetkaan.
Sinä et elä, sinä suoritat.
Elämän ainut tarkoitus on elää hyvää elämää tehden hyvää lähimmäisille ja muille ja välttää tekemästä pahaa. Sillä uraputkiviuhtomisella et tunne-elämäsi tyhjiötä täytä koskaan.
Ihminen täyttyy vain rakkaudella, ja se taitaa sinusta puuttua. Osaatko rakastaa ja ottaa rakkautta vastaan? Ja nyt en puhu seksistä vaan huolenpidosta, hellyydestä, läheisen ihmisen arvostamisesta ja ihmisyydestä ylipäänsä.
Tsempit ap:lle.
Tärkeän kysymyksen heitit ilmoille.
Mikä tekee elämästä mielekästä.
Hei. Avasin kommenttiisi vähän backstoryä, mutta se odottaa hyväksyntää.
Isä juoppo, vihasin häntä, olin lähiomainen, hautasin hänet, en halunnut olla hänenlaisensa, ylpeä suku, haukku saman näköiseksi, hermostuin. Äiti tarkka ja ankara, elätti meidät yksin. Arvostin. Suoritin täysiä koulut stipendein, urheilussa mitallein. Työelämässä etenin vauhtia.