Koronapassi tulee kun kaikki halukkaat on saatu rokotettua.
Sitä ennen se laittaisi eri ikäryhmät eriarvoiseen asemaan. Tämä on ymmärrettävää. Se, jos joku ei uskomuksiinsa vedoten ota rokotetta, ei ole velvoitettu sitä ottamaan, mutta matkustus ja eräät palvelut eivät tule olemaan tämmöisen ihmisen ulottuvilla. Valinnoilla on seuraamukset, hyvä niin.
Kommentit (13)
Paitsi että....kun kaikki halukkaat on rokotettu, ei passia enää tarvita. Siis olettaen, että rokotteiden suosio pysyy korkeana.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että....kun kaikki halukkaat on rokotettu, ei passia enää tarvita. Siis olettaen, että rokotteiden suosio pysyy korkeana.
Toivotaan. Ongelma onkin joissain muissa maissa Balkanilla ja Ranskassa jossa salaliittoteoriat rokotteen ympärillä jyllää. Siksi matkustaessa sitä tullaan tarvitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan. Ongelma onkin joissain muissa maissa Balkanilla ja Ranskassa jossa salaliittoteoriat rokotteen ympärillä jyllää. Siksi matkustaessa sitä tullaan tarvitsemaan.
Täällä ollaan odotuskannalla, olen kiinnostunut ainoastaan Norjan rajasta. Ei-EU-maa saanee päättää ihan itse mitä vaatii tai ei.
Ravontolat saa nytkin valita asiakkaansa. Rokotepassi voi olla yksi lisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan odotuskannalla, olen kiinnostunut ainoastaan Norjan rajasta. Ei-EU-maa saanee päättää ihan itse mitä vaatii tai ei.
Norja on Schengelinjäsen, joten siinäkään asiassa Norja ei päätä itse vaan tekee mitä EU sanoo.
Turhaa tuuleen huutelua ilman lähdettä.
Heti koronan sairastamisen jälkeen ei saa rokotetta.
Mitä se haittaisi jos eläkeläiset pääsisivät alkukesällä kesäteatteriin jotakin "Tukkijoella"-esitystä katsomaan pitkän yksinäisyytensä jälkeen ? Pääsivät kulttuurityöntekijätkin vihdoinkin jo töihin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja on Schengelinjäsen, joten siinäkään asiassa Norja ei päätä itse vaan tekee mitä EU sanoo.
OK. No, se on sitten mitä se on, jää nähtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaisi jos eläkeläiset pääsisivät alkukesällä kesäteatteriin jotakin "Tukkijoella"-esitystä katsomaan pitkän yksinäisyytensä jälkeen ? Pääsivät kulttuurityöntekijätkin vihdoinkin jo töihin ?
Eikö juuri niiden eläkeläisen takia tässä ole kaikesta kivasta luovuttu jo yli vuoden ajan? Myönnän että olisin hieman katkera jos palkinnoksi heidät päästettäisiin normaalielämään samalla kun minun itseni vielä pitäisi jatkaa kituuttamista. Keitä siinä kuviossa oikein yritettäisiin suojella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutussa kylläkin sanottiin, että negatiivinen koronatestitulos käy myös rokotepassiin. Rokotusta ei edelleenkään tarvittaisi passia varten. Sun täytyy nyt etsiä sun runkkumateriaalit muualta. YLE petti tällä kertaa koronahullun.
T:eri
Hienoa. Vielä kun nyt vihdoin saisivat maskipakon aikaan sisätiloihin, niin hyvä olisi. Saadaan tämä joskus loppumaan.