Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleen jäänyt kakku tai leivos kahvilassa?

Vierailija
08.04.2021 |

Millainen se oli, ja millainen kahvila oli?

Kommentit (567)

Vierailija
241/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudesta muistan kaikki ihanat linja-autoaseman Elannon (tai Primulan?) leivokset: bebe, tipu, tuulihattu, kinuski, mansikka. Sen valkoisen leivoslaatikon avausta odotin koko loppupäivän, varmaan hartaammin kuin joululahjapakettien avausta. Ainakin niiden pehmeiden joissa oli villasukkia ja lapasia.

Pariisissa ostin tavallisesta kaupasta muoviin pakatun bûche de Noël kääretortun, joka oli yllättäen aivan taivaallisen hyvää.

Toissapäivänä söin Hokkaido cheese tartletin. Oli kivan yksinkertainen verrattuna niihin yltiökuorrutettuihin kuppikakkuihin ja juustokakun paloihin, joita yleensä jälkiruoaksi USAssa tarjotaan.

Kirjoitusvirheen vuoksi tilasin ravintolassa palan sherrykakkua, jonka luulin olevan joku kuubalainen erikoisuus....joka sitten itse asiassa olikin tavallista CHERRY-kakkua.

Nääkin olin unohtanut!

Kinuskileivos, aah.

Mansikkaleivos, slurps!

Vierailija
242/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla tavalla mieleen jäänyt oli kun joskus aikoinaan ostin Wayne's Coffeesta mustikkamuffinsin. Oli niin kuivaa ja kovaa ettei sitä pystynyt edes lusikalla syömään. Kaverit oli ostaneet Prismasta vastaleivotut lämpimät ja pehmeät mustikkamuffinssit jotka oli myös puolet halvempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schwarzwaldinkakku. Ihana ihan missä rahansa kunhan on tehty alkuperäisohjeen mukaisesti.

Vierailija
244/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtisen leipomon mokka-marenkileivos 70 ja 80-luvuilla.

Vierailija
245/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden museon kahvilassa oli ihanaa suklaamoussekakkua. Ajattelin sitä koko seuraavan päivän.

❤️

Vierailija
246/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmin kirjotti omena-kerma - kuppikakusta. Olisko Pyymäen leimomon?

Vierailija
247/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minttusuklaamoussekakku. :D nam :D siellä kahvilassa todella hyviä kakkuja. korona aikaan en oo käyny, kai se vielä pystyssä on, aika syrjäsellä paikalla tavallaan, ei missään hki keskustassa.

Vierailija
248/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cafe Esplanadin porkkanakakku ❤️

Vierailija
249/567 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aiemmin kirjotti omena-kerma - kuppikakusta. Olisko Pyymäen leimomon?

Joo just niitä , kävi googlettaa. Jos mulla olis kahvila niin leipoisin kyllä sinne. Omenakimara nimeltään ja ilmeisen helppo myös itse tehdä voitaikinasta . Täytynee väsätä vaikka seuraaville vieraille 😍

Vierailija
250/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta muistan Elannon pullapuodin punssiviinerit. Ihania.

Lisäksi herkkua oli Fazerin omenahyve, niitä ehkä vieläkin saa.

Vierailija
251/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani joskus 2000-luvun vaihteessa Rovaniemen kirjaston kermamunkit. Iso pötkömunkki, jossa oli vaaleanpunainen kuorrute ja sisällä kermaa. Lapsen suuhun ihan valtava, saatiin puolikkaat sisarusten kanssa. Se oli autuus, jota olen paljon vuosien mittaan ajatellut.

Jotain vastaavaa olen löytänyt nykyäänkin, mutta maku on paljon teollisempi, sisällä jähmeä kreemi. Tai sitten aika kultaa muistot.

Vierailija
252/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kirjaston kahvilan siis toki 😁

Vierailija
253/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiron leipomon käpyleivos tai kakku, Salossa. Jos Salossa käyn, niin pakko käydä, on niin hyvää (ja makeaa).

Lontoossa söin ensimmäisen kerran red velvet kakunpalan, en muista mikä kahvila oli. Liekö sitten tuo ensimmäisen maun aika kullannut vai oliko oikeasti poikkeuksellisen hyvää, koska sen jälkeen olen aina pettynyt kun red velvet kakkua tai kuppikakkua olen maistanut.

Viime kesänä nousi hitiksi Loimaalla sijaitseva Munkkis ja näiden överidonitsit. Käytiin loppuvuodesta poikkeamassa ja ne olivat kyllä upeita taideteoksia.

Vierailija
254/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssan Euromarketin talossa olleesta kahvilasta sai aikoinaan ihania kermasarvia. Viimeisin löytö oli Naantalin Aurinkoisen ystävänpäiväleivos, joka muistutti ulkonäöltään punaiseksi kuorrutettua suukkoa ja täytteenä oli jotain vadelma ja suklaamoussea.

Vierailija
255/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku maistanut Loimaan Munkkiksen antimia? Sinne himottaisi päästä ostoksille.

Vierailija
256/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin kinuskikakun pala, espresso, vettä

Vierailija
257/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin cronitsi oli mielettömän hyvä. Saisiko Lidlin painostettua ottamaan sen vakiona valikoimiinsa?

Vierailija
258/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholman NK lla ihanin kakku mitä olen syönyt tai levos paremminkin.

Resepti;

Pikkukakkutaikinaa pohja, kostutetaan Kirschwassenilla, voicreemiä väliin sitruunan maulla, kuori knäck eli suomeksi sitkeä toffeepäällinen.

Jospa joku alkais tekemään ! 

Vierailija
259/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin cronitsi oli mielettömän hyvä. Saisiko Lidlin painostettua ottamaan sen vakiona valikoimiinsa?

Bonjourin suomalaiset joissa mantelia ihan parhaat ja edulliset.

Vierailija
260/567 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häggmanin kahvilassa Lahden Kärkkäisellä todella ihana täytekakkupala. Heidän oma resepti. Piti oikein kysyä leipurilta mikä hillo oli täyteenä, etelänhedelmähillo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi