Mieleen jäänyt kakku tai leivos kahvilassa?
Kommentit (567)
Huonolla tavalla mieleen jäänyt oli kun joskus aikoinaan ostin Wayne's Coffeesta mustikkamuffinsin. Oli niin kuivaa ja kovaa ettei sitä pystynyt edes lusikalla syömään. Kaverit oli ostaneet Prismasta vastaleivotut lämpimät ja pehmeät mustikkamuffinssit jotka oli myös puolet halvempia.
Schwarzwaldinkakku. Ihana ihan missä rahansa kunhan on tehty alkuperäisohjeen mukaisesti.
Lehtisen leipomon mokka-marenkileivos 70 ja 80-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Yhden museon kahvilassa oli ihanaa suklaamoussekakkua. Ajattelin sitä koko seuraavan päivän.
❤️
Joku aiemmin kirjotti omena-kerma - kuppikakusta. Olisko Pyymäen leimomon?
minttusuklaamoussekakku. :D nam :D siellä kahvilassa todella hyviä kakkuja. korona aikaan en oo käyny, kai se vielä pystyssä on, aika syrjäsellä paikalla tavallaan, ei missään hki keskustassa.
Cafe Esplanadin porkkanakakku ❤️
Vierailija kirjoitti:
Joku aiemmin kirjotti omena-kerma - kuppikakusta. Olisko Pyymäen leimomon?
Joo just niitä , kävi googlettaa. Jos mulla olis kahvila niin leipoisin kyllä sinne. Omenakimara nimeltään ja ilmeisen helppo myös itse tehdä voitaikinasta . Täytynee väsätä vaikka seuraaville vieraille 😍
Lapsuudesta muistan Elannon pullapuodin punssiviinerit. Ihania.
Lisäksi herkkua oli Fazerin omenahyve, niitä ehkä vieläkin saa.
Lapsuudessani joskus 2000-luvun vaihteessa Rovaniemen kirjaston kermamunkit. Iso pötkömunkki, jossa oli vaaleanpunainen kuorrute ja sisällä kermaa. Lapsen suuhun ihan valtava, saatiin puolikkaat sisarusten kanssa. Se oli autuus, jota olen paljon vuosien mittaan ajatellut.
Jotain vastaavaa olen löytänyt nykyäänkin, mutta maku on paljon teollisempi, sisällä jähmeä kreemi. Tai sitten aika kultaa muistot.
*kirjaston kahvilan siis toki 😁
Kuiron leipomon käpyleivos tai kakku, Salossa. Jos Salossa käyn, niin pakko käydä, on niin hyvää (ja makeaa).
Lontoossa söin ensimmäisen kerran red velvet kakunpalan, en muista mikä kahvila oli. Liekö sitten tuo ensimmäisen maun aika kullannut vai oliko oikeasti poikkeuksellisen hyvää, koska sen jälkeen olen aina pettynyt kun red velvet kakkua tai kuppikakkua olen maistanut.
Viime kesänä nousi hitiksi Loimaalla sijaitseva Munkkis ja näiden överidonitsit. Käytiin loppuvuodesta poikkeamassa ja ne olivat kyllä upeita taideteoksia.
Forssan Euromarketin talossa olleesta kahvilasta sai aikoinaan ihania kermasarvia. Viimeisin löytö oli Naantalin Aurinkoisen ystävänpäiväleivos, joka muistutti ulkonäöltään punaiseksi kuorrutettua suukkoa ja täytteenä oli jotain vadelma ja suklaamoussea.
Onko joku maistanut Loimaan Munkkiksen antimia? Sinne himottaisi päästä ostoksille.
Fazerin kinuskikakun pala, espresso, vettä
Lidlin cronitsi oli mielettömän hyvä. Saisiko Lidlin painostettua ottamaan sen vakiona valikoimiinsa?
Tukholman NK lla ihanin kakku mitä olen syönyt tai levos paremminkin.
Resepti;
Pikkukakkutaikinaa pohja, kostutetaan Kirschwassenilla, voicreemiä väliin sitruunan maulla, kuori knäck eli suomeksi sitkeä toffeepäällinen.
Jospa joku alkais tekemään !
Vierailija kirjoitti:
Lidlin cronitsi oli mielettömän hyvä. Saisiko Lidlin painostettua ottamaan sen vakiona valikoimiinsa?
Bonjourin suomalaiset joissa mantelia ihan parhaat ja edulliset.
Häggmanin kahvilassa Lahden Kärkkäisellä todella ihana täytekakkupala. Heidän oma resepti. Piti oikein kysyä leipurilta mikä hillo oli täyteenä, etelänhedelmähillo.
Nääkin olin unohtanut!
Kinuskileivos, aah.
Mansikkaleivos, slurps!