Mieleen jäänyt kakku tai leivos kahvilassa?
Kommentit (567)
kyllä kunnon bebe pikkukupin kanssa, mansikkaleivos poistuneesta kahvilasta, ja tietenkin se vanhan miljöön Ekberg, ennen remonttia.
ja tietenkin termopullo omassa kahvilamiljöössä, dyyneillä ja aamukaffe.
3 suklaan kakku. Suomisen leipomo. On heillä muitakin herkkuja.
Yhden museon kahvilassa oli ihanaa suklaamoussekakkua. Ajattelin sitä koko seuraavan päivän.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä kävin yhdessä kahvilassa Pietarsaaressa. Se oli siellä vanhan kaupungin puolella. Aivan älyttömän hyvää kardemummapullaa siellä. Ens kesänä taas.
Olen kuullut Pietarsaaren olevan korkeatasoinen kaupunki.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3468918/pietarsaari-kokoaan-suurempi-ka…
Vilna, kinuski suolapähkinäkakku 😋.
Tikkurilan aseman ostarissa on ihana kakkubuffet. Muutan sinne
Rommileivos aikoinaan. Kun käytiin kaupungissa, syötiin usein leivokset ekamarketin kahviossa.
- Pyynikin näkötornin munkki
- Sacherleivos Wienissä
Nurmijärvellä oli torin laidalla ennen kahvila josta sai aivan ihania mansikkaleivoksia. Viime kesänä ei ollut enää kahvilaa. Itse asiassa koko kylässä ei ollut yhtään kahvilaa. Ihmettelin miksi ei?
Ekbergillä kaikki Spumanten kanssa.
Fazerin Menorca-kakku. On tehty jo ainakin yli 20 vuotta. Myynnissä siis Fazerin omissa konditorioissa
Vierailija kirjoitti:
Nurmijärvellä oli torin laidalla ennen kahvila josta sai aivan ihania mansikkaleivoksia. Viime kesänä ei ollut enää kahvilaa. Itse asiassa koko kylässä ei ollut yhtään kahvilaa. Ihmettelin miksi ei?
Korona vei. Eihän siellä ole enää baarejakaan. Koomarket, ääsmarket, pankkiautomaatti ja 2 optikkoa 😂
Åre Bakerin vadelmapiiras tai vastaava.
Söin joskus Espressohousessa kookospullan - ai että se oli aivan taivaallista!
Mustikka-kinuski pavlona Lahdessa kahvila Karirannassa. Ai että oli hyvää!
Nyt tuon kardemummapullan lisäksi toinen leivos, joka on oikeastaan elämäni leivos: banaani-suklaakakku Cafe Engelissä, talon teen kanssa. Muistan, että monta monituista vuotta sitten oli Hesarissa juttua, että kakun tulevaisuus on vaakalaudalla, joten en tiedä, onko sitä enää saatavilla. En muista, milloin olen viimeksi tuota kakkua syönyt, muutin Helsingistä pois jo 12 vuotta sitten. Suunnittelin, että kesällä veisin lapset Engeliin ja toivon, että kakkua olisi tarjolla. Jos joku tietää kakun kohtalosta, kertokaa toki.
Makuahan tässä ei kysytty. Tukholmassa jossain pikkukahvilassa oli pullapitkon kokoinen korvapuusti. Otettiin miehen kanssa puoliksi. Taisi olla vanhan kaupungin puolella. Jäi mieleen se koko. Hyvää se oli kyllä, mutta koko oli se mieleenpainuvampi puoli.
Viime kesänä kävin yhdessä kahvilassa Pietarsaaressa. Se oli siellä vanhan kaupungin puolella. Aivan älyttömän hyvää kardemummapullaa siellä. Ens kesänä taas.