Mieleen jäänyt kakku tai leivos kahvilassa?
Kommentit (567)
Gaggui Kaffela Turussa, niiden kakut on vaan niin taivaallisen hyviä.
Kolmen suklaan raakakakku oikein sulaa kielelle, vaan niin kerta kaikkisen hyvää. Sen kaveriksi iso kuppi cappucinoa, aaaaaaah
Yleensä en välitä marsipaanista, mutta Tukholman vanhassa kaupungissa kerran kauniina kesäiltana nautittu prinsessaleivos vahvan kahvin kanssa on kyllä jäänyt ikuisesti mieleen. Taisi hyvä seurakin kyllä vaikuttaa. :)
Teen kyllä itse parhaat leivokset ja kakut. Esim. Noitapillikääretorttu, popcornkinuskivoikreemikakku, Kinderpiirakka, porkkanakakku, key west lime- pie- onhan näitä.
Jussihanna, Tampere. Täydellistä moccaunelmarullaa, perunaleivosta ja kermamunkkia. Pieni paikallinen tehdas jossa myymälä/kahvio. Vahva suositus, autolla 5 min. Särkänniemestä.
Kettu & Raparperi Riihimäellä.
- gluteeniton passion-valkosuklaakakku. Kevyt ja raikas, täydellinen kesäjuhlan kakku
- Irish coffee - pähkinäkakku, aivan käsittämättömän herkullista
- Muinaisena vuonna 1999 ranskalaisen alppikylän perhehotellissa mummu teki aamupalalle itse croisantit ja suht suoraan uunituoreena niitä sai eteensä
En pysty valitsemaan vain yhtä:
Suomenlinnan lelumuseon kahvilan Café Samovarbarin mutakakku
Rastilan kartanon Cafe Monamin porkkanakakku
Kanniston leipomon suklaa-vadelmakakku
Vierailija kirjoitti:
En pysty valitsemaan vain yhtä:
Suomenlinnan lelumuseon kahvilan Café Samovarbarin mutakakku
Rastilan kartanon Cafe Monamin porkkanakakku
Kanniston leipomon suklaa-vadelmakakku
Ja kaikki nämä siis Helsingissä.
Olisi kiva tietää missä kukin kahvila sijaitsee. Esim tuo Ekberg alkoi kiinnostamaan mutta missä se on?
Itse olen käynyt usein Lahdessa Laurellin kondiittori/kahvilassa, Sibeliusleivos vei kielen.
Aiemmin tässä ketjussa joku kaipasi perunaleivoksia, Laurellilta saa niitäkin, ja ovat muuten hyviä.
Historiallinen Ekberg on Helsingissä, Bulevardin varrella.
Miljöö ei tosin valitettavan modernisoinnin jälkeen enää ole entisellään. Lapsena oli ihana käydä siellä mummin kanssa, kun valkoessuiset tarjoilijat toivat pöytään ne ihanat leivokset ja kaatoivat mummin kuppiin kahvia hienosta kannusta.
Mutta toki ne kakut ja leivokset ovat yhä yhtä herkullisia kuin aina. :)
Vierailija kirjoitti:
Historiallinen Ekberg on Helsingissä, Bulevardin varrella.
Miljöö ei tosin valitettavan modernisoinnin jälkeen enää ole entisellään. Lapsena oli ihana käydä siellä mummin kanssa, kun valkoessuiset tarjoilijat toivat pöytään ne ihanat leivokset ja kaatoivat mummin kuppiin kahvia hienosta kannusta.
Mutta toki ne kakut ja leivokset ovat yhä yhtä herkullisia kuin aina. :)
Kiitos! Pitääkin käydä. Suosittelen poikkeamaan myös Lahdessa:)
Högsåran saaren "Farmors Café" ja siellä niitten pavlova. Itse tehty, ihana, kukkia päällä. Aivan täydellinen kesäpäivän herkku.
Fazerin kahviloista saatava chili-suklaakakku. Se rakenne on täydellinen, enkä edes osaa kuvata sitä oikein: kuin melkeinpä ganache, vähän tahmaisempaa ja kiinteämpää vain. Enkuksi kuvailisin myös sanomalla "rich". Tummaa, herkullista, vähän tulista. Ah!
Gateaun browniet ovat parhaita syömiäni, näihin tulee himo, eikä yksi pikkuinen pala riitä mihinkään. Voita lienee käytetty järjetön määrä, joten ei sovi säännölliseksi herkuksi. :D
Ekbergin kahvilassa aleksanterinleivos ja bébéleivos <3
Vierailija kirjoitti:
Peppe-leivos on suosikkini.
Jaa. Se on kyllä mun mies.
Asuin 90-luvulla Saksassa. Tapasin usein ostaa kahvilasta mansikkaleivoksen. Olivat jotenkin tyypillisiä leivoksia siellä.
Kävin jokunen vuosi sitten seinäjoella jossain tosi hyvässä kahvilassa (?) missä tarjoiltiin kaikenmaailman kakkupaloja ja leipiä jne. oli niin perkeleen hyvät mustikkakakut, mutta en saa kys. paikan nimeä päähäni millään.
Vierailija kirjoitti:
Kävin jokunen vuosi sitten seinäjoella jossain tosi hyvässä kahvilassa (?) missä tarjoiltiin kaikenmaailman kakkupaloja ja leipiä jne. oli niin perkeleen hyvät mustikkakakut, mutta en saa kys. paikan nimeä päähäni millään.
Valkoinen puu?
Toscapulla Café Esplanadissa on taivaallinen. Jättisuuri, mutta niin hyvä.
Chocolate buckwheat cake Puolan Gdanskissa