Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieleen jäänyt kakku tai leivos kahvilassa?

Vierailija
08.04.2021 |

Millainen se oli, ja millainen kahvila oli?

Kommentit (567)

Vierailija
61/567 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin Antellin Omenahyve, kakkuna tai leivoksena, vaniljakastikkeen kera. Antellin kahviloissa oli aina Katrin-päivänä tarjouksena iso kupillinen kahvia ja omenahyvettä ”niin palijon kun ilikiää syyvä”

Lopetettuaan konditorialeipomona Antell möi reseptin Trubelle, mutta ei Omenahyve ole silti samanlaista Truben leipomana.

Vierailija
62/567 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin jokunen vuosi sitten seinäjoella jossain tosi hyvässä kahvilassa (?) missä tarjoiltiin kaikenmaailman kakkupaloja ja leipiä jne. oli niin perkeleen hyvät mustikkakakut, mutta en saa kys. paikan nimeä päähäni millään.

Valkoinen puu? 

Juuri tämä, kiitos paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/567 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paras Vääksyssä sijaitsevan Viipurilaisen kotileipomon Tiramisukakku.

Vieläkin vesi kielellä Slurps.

Seuraavaksi siellä käydessäni aion kokeilla Suklaamoussekakkua.

Vierailija
64/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa vanhanaikainen kahvila ja ihana suklaa leivos. Niin paljon jo aikaa että muisto hälventyy

Vierailija
65/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenahyve, oman mökin terassilla.

Vierailija
66/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin chili suklaakakku, jota ei tietenkään enää saa. Oli kunnolla suklainen ja chili oli napakka.

Vierailija
67/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Joensuun keskustassa pari vuotta sitten pienessä kahvilassa, jossa oli tosi hyvää minttusuklaa-raakakakkua. Jäi mieleen ehkä siksi, että yleensä raakakakut ovat olleet pettymys, mutta tuo yllätti positiivisesti. Kahvilan nimeä en muista.

Vierailija
68/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo kahvilan tuote, vaan ihan kaupasta ostettu: Laitilan Leipä oy:n  Limekakku (on juustokakku). Sitä oli yhdessä lähialueen kaupassa, mutta ei oo ollu enää pitkään aikaan... byääh. No ei voi mitään.

Vierailija
69/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeliläinen perunaleivos. Kahvilaa en muista mutta joku leipomo se oli. Leivos oli vaahtosuukon mallinen, korkea ja suklaakuorrutteinen. Vastaavaa kosteaa, yksinkertaista mutta täydellistä leivosta en ole toiste syönyt. Sama leipomokahvila taisi tehdä myös täydellisiä kermatäytteisiä munkkeja. : P

Vierailija
70/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oo kahvilan tuote, vaan ihan kaupasta ostettu: Laitilan Leipä oy:n  Limekakku (on juustokakku). Sitä oli yhdessä lähialueen kaupassa, mutta ei oo ollu enää pitkään aikaan... byääh. No ei voi mitään.

Lime key pie eli limepiirakka taitaisi olla helppo valmistaa itsekin. Eikö siinä ole suunnilleen pari valmistusainetta?

Yksi esimerkki reseptistä:

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/3fbcdd8c-7cf6-496d-a8d0-014…

Vierailija
71/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varsinaisesti kakku tai leivos, mutta Oriveden keskustassa on kahvila, josta ainakin sai Orivedellä asuessani jonkinlaisia herkkuttelyleipiä tms. Niistä suosikkini oli sellainen, että leivällä oli kanaa ja juustoa, oliko se nyt fetajuustoa. Ne olivat todella hyviä kun ne lämmitettiin siellä mikrossa. Se oli siis kerralla syötävä leipä, vähän kuin voileipä.

Kahvilsn nimi taitaa olla Cafe Herkkuhetki ja se valittiin muutama vuosi sitten jossain televisio-ohjelmassa Pirkanmaan parhaaksi kahvilakdi jos oikein muistan.

Vierailija
72/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella Pyymäen kahvilan kinuskikakkupala, välissä olisko ollut aprikoosi-ananashilloa, ei liian makeaa. Tunnistin että olen syönyt tuota kakkua joskus 60 -luvulla lapsuudessani. Aivan ihanaa!

Vierailija
73/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin vuosia sitten erään nyt jo lopettaneen konditoria-kahvilan asiakaspalvelijana, ja sieltä paikasta jäi montakin ihanaa tuotetta mieleen. Kaikkein paras oli uuniomena-jogurttikakku, jollaista en ole nähnyt missään muualla. Olen yrittänyt etsiä netistä vastaavan kakun reseptiä, tuloksetta. Lisäksi suosikkeihini lukeutuivat marianne-juustokakku sekä omenakakku, jossa murea taikinakuori ja sisällä pehmeitä omenanpaloja. Aivan taivaallisia. Parastahan oli, että työntekijänä sain vapaasti syödä kaikkia herkkuja.

Vierailija
74/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kahviloissa, koska kahviloissa on järkyttävän kalliit hinnat. Keitän ja juon kahvit kotona ja retkelle ja automatkalle keitän kahvin mukaan termospulloon. Kahvilan kahvin ja leivoksen hinnalla saa kaupasta kilon Sacher-kakun, josta riittää tarjottavaa koko perheelle.

Vierailija
75/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin geisha leivos kluuvin kahvilassa. Ihanan tuore. Olen nimittäin ostanut saman s marketin kakku hyllyltä. Ei voi edes verrata keskenään. Smarketin maistui just einekselle, teolliselle

Vierailija
76/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää missä kukin kahvila sijaitsee. Esim tuo Ekberg alkoi kiinnostamaan mutta missä se on?

Itse olen käynyt usein Lahdessa Laurellin kondiittori/kahvilassa, Sibeliusleivos vei kielen.

Olin kylässä Riihimäellä ja siellä söin Sibelius-leivoksen.

Tehtiin sitten vartavasten kaverin kanssa matka Rixun Laurellille syömään ko leivos! Hyvä tavaton se on ihanaa!

Joo ja hei,en ole aiemmin syönyt leivoksia kun en tykkää! Mutta. Tämä muutti mieleni. Harmi kun ei Helsingistä sitä saa. Pitänee lähteä taas Rixuun!

Googlatkaa Sibelius leivos! Kauniskin on!

Vierailija
77/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin Sarpin sammakkoleivos!

Vierailija
78/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurmijärvellä oli torin laidalla ennen kahvila josta sai aivan ihania mansikkaleivoksia. Viime kesänä ei ollut enää kahvilaa. Itse asiassa koko kylässä ei ollut yhtään kahvilaa. Ihmettelin miksi ei?

Koska asiakkaita ei riitä ja tilavuokra oli liian korkea.

Vierailija
79/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää missä kukin kahvila sijaitsee. Esim tuo Ekberg alkoi kiinnostamaan mutta missä se on?

Itse olen käynyt usein Lahdessa Laurellin kondiittori/kahvilassa, Sibeliusleivos vei kielen.

Olin kylässä Riihimäellä ja siellä söin Sibelius-leivoksen.

Tehtiin sitten vartavasten kaverin kanssa matka Rixun Laurellille syömään ko leivos! Hyvä tavaton se on ihanaa!

Joo ja hei,en ole aiemmin syönyt leivoksia kun en tykkää! Mutta. Tämä muutti mieleni. Harmi kun ei Helsingistä sitä saa. Pitänee lähteä taas Rixuun!

Googlatkaa Sibelius leivos! Kauniskin on!

Ekberg on instituutio Helsingin Bulevardilla. Toiminut 170 vuotta.

https://www.ekberg.fi/en/

Vierailija
80/567 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa jonkun museon kahvilassa nimellä Breakfast muffin. Niin pehmeää ja raikasta. Olen jonkun kerran tehnyt noita itsekin, mutta eihän niistä samanlaisia tule.