Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kommentti satutti, olenko vain liian herkkis?

Vierailija
08.04.2021 |

En kaipaa kuraa niskaani, tuntuu jo valmiiksi niin pahalta.
Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta kohta vuoden, ikää minulla on 35v ja miehellä 38v. Miehelläni on esikoinen aiemmasta suhteesta. Olen tiennyt nuoresta saakka, että raskaaksi tuleminen on minulle haastavaa ja mieheni on tiennyt tämän myös suhteemme alusta asti.

Yhtenä päivänä mieheni tokaisi minulle, että "oli se niin helppoa, ku ex tuli ekasta panosta raskaaksi". En tiedä mitä tällä haki, mutta minua tuo loukkasi ja tuntui todella pahalta kuulla. Olen muutenkin kokenut vaikeutta hyväksyä sitä, että en saa ydinperhettä ja että mieheni on jo kokenut esikoisen syntymän toisen naisen kanssa. Mieheni on todella hyvä isä esikoiselleen ja olen myös miettinyt, että onko yhteinen lapsemme hänelle koskaan yhtä tärkeä. Olen kokenut suurta huonommuutta eksän rinnalla lapsettomuuteni takia ja mieheni tietää sen. Siksi kommentti tuntui iskulta haavaan.

En edes tiedä mitä tällä avauksella haen... tämä kaikki vaan tuntuu liian isolta asialta käsiteltäväksi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väitän, ettö Tuo oli ajattelemattomuutta miehen taholta. Hän vain ajatteli, että olipa se helppoa viime kerralla.

Ei kaikkea kannata ottaa henkilökohtaisesti.

N52

Vierailija
22/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen jokin kommentti jää painamaan mieltä, se kannattaa aina sanoa toiselle ääneen. Fiksu mies ymmärtää sanoneensa tyhmästi, pyytää anteeksi ja kertoo ehkä, että on itsekin tosi väsynyt yrittämiseen tai että yrittäminen tuntuu vievän niin paljon energiaa ja iloa parisuhteesta jne. 

Kun on pitkään yhdessä, jokainen töksäyttää joskus ikäviä kommentteja. Jos niin tapahtuu usein, eikä toinen pahoittele tai ymmärrä sanoneensa pahasti, niin silloin on syytä harkita haluaako jatkaa puolison kanssa yhdessä. 

Vierailija
24/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeä teko mieheltä.Se on moro ja näkemiin?

Vierailija
25/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että eroja on niin paljon, kun mielensäpahoittajia on näin paljon...,

Vierailija
26/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on asettamasi rajat siitä miten haluat tulla kohdeltavaksi ja siihen ei kuulu ilkeä puhe? En sietäisi hetkeäkään tuollaista. On olemassa hyviä miehiä, jotka puhuvat lempeästi ja ovat lapsirakkaita.

Vierailija
27/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää käytöstä mieheltä. Jos tuollainen on tavanomaista niin lähtisin lätkimään. Myöskin se, että sinun on vaikea hyväksyä, että et saa ydinperhettä voi olla syy yrittää löytää sopiva lapseton mies joka haluaa lapsia tehdä. Jos ei pian tärppää niin kiireesti hedelmöityshoitoihin sillä olet vanha ensisynnyttäjäksi jo nyt ja jos hedelmällisyys huono niin ei kannata liikaa aikailla.

Ei ole tavanomaista mieheltä sanoa minulle noin loukkaavasti. Ymmärrän kyllä, että myös hän on tilanteesta huolissaan ja turhautunut. Hän ei ole koskaan syyttänyt minua lapsettomuudesta.

Mieheni on ainoa ihminen, jonka kanssa voin kuvitella perustavani perheen. Suhteemme on kaikinpuolin toimiva eikä ero ole ratkaisu. En todellakaan tiedä mitä tällä aloituksella hain, ehkä jotain uutta näkökulmaa...

ap

Ehkä aloituksella ei tarvitse varsinaisesti saada mitään. Joskus helpottaa jo, kun saa nimettömästi sanottua ajatukset ja tunteet ääneen.

Hedelmöityshoitoihin olisi järkevä mennä pian.

Vierailija
28/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että eroja on niin paljon, kun mielensäpahoittajia on näin paljon...,

Jos itselle noin tärkeästä asiasta saa toiselta tölväisyjä, niin se kyllä sattuu. Hienoa, jos sinulla ei ole mitään sellaista, mistä toinen voisi sanoa loukkaavasti.

Vierailija
29/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti tuli täysin yllättäen, ei edes puhuttu millään tavalla aiheesta siinä hetkessä. Jotenki hämmennyin niin paljon siitä, että sain sanottua vain "TÄH?!". Mieheni ei reagoinut tähän mitään, jatkoi eväidensä tekoa ja lähti töihin.

Kuten aiemminkin kirjoitin, niin ymmärrän kyllä, että tämä on myös miehelle raskasta. Ollaan puhuttu tunteistamme ja ajatuksista tilanteeseemme liittyen. Vaikkei koettu, että välillämme olisi eripuraa, niin ollaan käyty asiasta puhumassa myös kertaalleen yhdessä terapeutilla. Hänkin oli siyä mieltä, ettei jatkolle ole tarvetta, koska puhutaan näitä läpi hyvin kotona.

Ehkä tämä vaan osui itselle liian arkaan paikkaan ja ylireagoin.

Vierailija
30/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli törkeä kommentti, joka itsellä pistäisi harkitsemaan suhdetta vähän enemmänkin vaikka se muutoin olisi hyvä.

Miksi? Koska kokemus on osoittanut, että tällaiset pienet kommentit AINA kielivät jostain syvällisemmästä. Ihminen sanoo aina vähemmän kuin ajattelee, joten jos tuollaista tulee esiin, niin kyllä se vaan on red flag. Sanomisia on helppo vähätellä ja selitellä milloin minkäkin piikkiin, mutta fakta on, että jos ajatuksia ei ole mielessä, eivät ne myöskään tule suusta ulos. Eikä kaikilla miehillä taatusti olisi tuossa tilanteessa tuollaisia ajatuksia.

Minusta on todella surullista, miten etenkin naiset kasvatetaan edelleen sietämään huonoa kohtelua. Ap:llekin ensimmäinen ajatus on, onko hänessä jotain vikaa, onko liian herkkis, kun tasa-arvoon kasvatettu ihminen päättelisi loukkaantumisen tunteestaan että toinen rikkoi nyt rajojani ja loukkasi, ja toimisi sen mukaan.

Tästä loukkauksesta tekee erityisen pahan se, että se kohdistuu todella intiimiin asiaan, jonka mies tietää olevan monellakin tavalla arka ap:lle. Parisuhteen perussääntöjä on, että toisen herkkiin kohtiin ei KOSKAAN lyödä, ei mistään syystä. Jos ollaan turhautuneita ja halutaan purkaa sitä, sitten valitetaan jostain muusta tai sanotaan vaan että nyt ketuttaa.

Sori ap, mutta hyi mikä mies. Teidän kuuluisasta "yhteydestä" ja "rakkaudesta" taitaa olla isompi osa sinun mielessäsi, riippumatta siitä mitä mies sinulle hempeinä hetkinään väittää. Ihan oikeasti ansaitset parempaa. Nämä eivät valitettavasti yleensä ole asioita jotka korjaantuvat ajan mukana, tai tämän nimenomaisen ongelman ratketessa, vaan päinvastoin. Taustalle voivat painua joksikin aikaa, mutta se on eri asia.

Vierailija
31/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa pitäisi kyllä omatunto alkaa kolkuttamaan omista sanoista ja pyytää sinulta anteeksi.

Vierailija
32/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläoleva kirjoitus on APn.

Vierailija
33/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aloituksella ei tarvitse varsinaisesti saada mitään. Joskus helpottaa jo, kun saa nimettömästi sanottua ajatukset ja tunteet ääneen.

Hedelmöityshoitoihin olisi järkevä mennä pian.[/quote]

Taidat olla oikeassa, helpottaa kun saa purettua jonnekkin ulos tätä. Kiitos viestistäsi :).

Ollaan oltu jo klinikan asiakkaita noin 6kk, koska minun ongelmani oli etukäteen tiedossa.

Ap

Vierailija
34/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläoleva kirjoitus on APn.

Erään miehen kirjoitus

Vierailija
35/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit tulla helpommin raskaaksi jonkun toisen kanssa. Ehkä ette vain ole yhteensopivia.

Tämä. Mies on tollo kaiken muun hyvän lisäksi. Sanoisin varmaan että mene sitten yrittämään jonkun toisen kanssa. Jos ei ymmärtäisi edes pahoitella niin terve menoa.

Vierailija
36/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oli törkeä kommentti, joka itsellä pistäisi harkitsemaan suhdetta vähän enemmänkin vaikka se muutoin olisi hyvä.

Miksi? Koska kokemus on osoittanut, että tällaiset pienet kommentit AINA kielivät jostain syvällisemmästä. Ihminen sanoo aina vähemmän kuin ajattelee, joten jos tuollaista tulee esiin, niin kyllä se vaan on red flag. Sanomisia on helppo vähätellä ja selitellä milloin minkäkin piikkiin, mutta fakta on, että jos ajatuksia ei ole mielessä, eivät ne myöskään tule suusta ulos. Eikä kaikilla miehillä taatusti olisi tuossa tilanteessa tuollaisia ajatuksia.

Minusta on todella surullista, miten etenkin naiset kasvatetaan edelleen sietämään huonoa kohtelua. Ap:llekin ensimmäinen ajatus on, onko hänessä jotain vikaa, onko liian herkkis, kun tasa-arvoon kasvatettu ihminen päättelisi loukkaantumisen tunteestaan että toinen rikkoi nyt rajojani ja loukkasi, ja toimisi sen mukaan.

Tästä loukkauksesta tekee erityisen pahan se, että se kohdistuu todella intiimiin asiaan, jonka mies tietää olevan monellakin tavalla arka ap:lle. Parisuhteen perussääntöjä on, että toisen herkkiin kohtiin ei KOSKAAN lyödä, ei mistään syystä. Jos ollaan turhautuneita ja halutaan purkaa sitä, sitten valitetaan jostain muusta tai sanotaan vaan että nyt ketuttaa.

Sori ap, mutta hyi mikä mies. Teidän kuuluisasta "yhteydestä" ja "rakkaudesta" taitaa olla isompi osa sinun mielessäsi, riippumatta siitä mitä mies sinulle hempeinä hetkinään väittää. Ihan oikeasti ansaitset parempaa. Nämä eivät valitettavasti yleensä ole asioita jotka korjaantuvat ajan mukana, tai tämän nimenomaisen ongelman ratketessa, vaan päinvastoin. Taustalle voivat painua joksikin aikaa, mutta se on eri asia.

Tämä.

Vierailija
37/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit tulla helpommin raskaaksi jonkun toisen kanssa. Ehkä ette vain ole yhteensopivia.

Tämä. Mies on tollo kaiken muun hyvän lisäksi. Sanoisin varmaan että mene sitten yrittämään jonkun toisen kanssa. Jos ei ymmärtäisi edes pahoitella niin terve menoa.

Mun kaverille tuli ero vähän päälle 30-v, koska näytti siltä ettei hän voisi saada lapsia, kun taas miehelle taas lapset olivat kynnyskysymys. Eivät siis käyttäneet ehkäisyä, ja tutkimuksissa naisesta oli löytynyt jotain ongelmaa. Joten mies päätteli, että syy lapsettomuuteen on kaverissani, ja lähti lätkimään.

No, seuraavan eli nykyisen miehen kanssa pamahti paksuksi ihan tuosta noin vain. Toinen lapsi sai alkunsa yhtä helposti, vaikka ikää siinä vaiheessa jo lähemmäs 40. Nykyään hän on onnellinen 2 lapsen äiti. Mies joka aikanaan oli hänelle inhottava ja erosi lapsettomuuden takia, on edelleen lapseton. Olen vilpittömän vahingoniloinen, sen verran kaverini oli hajalla kun ero ensimmäisestä avokista tuli.

Vierailija
38/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi varmasti kokee pitkän yrittämisen todella raskaana ja sitten tuskastuneena sanoi noin? Tyhmästihän se oli sanottu, kun olisi vain voinut kertoa, että yrittäminen väsyttää. Meillä niin minua kuin miestä väsytti yrittäminen ja ihan avoimesti siitä puhuimme, vaikka lopulta tärppäsikin melko nopeasti. Minulla on takana lapsettomuutta, mutta syy oli ilmeisimmin eksäni hedelmättömyys, ei minun.

Olettehan molemmat käyneet tutkimuksissa, tikutat ovulaatiota ja harrastatte seksiä joka päivä/joka toinen päivä ovulaatioviikolla? 

Vierailija
39/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei muuten ole mitään hedelmättömiä jos ei tee lapsia vaan syövät ehkäisypillereitä tai on kierukka ettei lapsia tule ainakaan ei toivottuja tai avioliiton ulkopuolella. Myös toiset miehet sterilisoi kivekset joten seksi sujuu mutta ei tule raskaaksi kukaan. Onni on hyvä ehkäisy .

Vierailija
40/46 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus näin voi käydä myös täysin vahingossa. Itsekin olen joskus möläyttänyt jotain joka on miehelleni arka paikka ja välillä tajunnut sen vasta paljon myöhemmin kun mieheni on mököttänyt. Toki olen aina pyytänyt anteeksi ja kertonut että en missään nimessä halunnut satuttaa tarkoituksella.

Parisuhteen tilasta ei kerro se että siinä ei tehtäisi koskaan virheitä vaan se miten ne virheet korjataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi