Miehen kommentti satutti, olenko vain liian herkkis?
En kaipaa kuraa niskaani, tuntuu jo valmiiksi niin pahalta.
Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta kohta vuoden, ikää minulla on 35v ja miehellä 38v. Miehelläni on esikoinen aiemmasta suhteesta. Olen tiennyt nuoresta saakka, että raskaaksi tuleminen on minulle haastavaa ja mieheni on tiennyt tämän myös suhteemme alusta asti.
Yhtenä päivänä mieheni tokaisi minulle, että "oli se niin helppoa, ku ex tuli ekasta panosta raskaaksi". En tiedä mitä tällä haki, mutta minua tuo loukkasi ja tuntui todella pahalta kuulla. Olen muutenkin kokenut vaikeutta hyväksyä sitä, että en saa ydinperhettä ja että mieheni on jo kokenut esikoisen syntymän toisen naisen kanssa. Mieheni on todella hyvä isä esikoiselleen ja olen myös miettinyt, että onko yhteinen lapsemme hänelle koskaan yhtä tärkeä. Olen kokenut suurta huonommuutta eksän rinnalla lapsettomuuteni takia ja mieheni tietää sen. Siksi kommentti tuntui iskulta haavaan.
En edes tiedä mitä tällä avauksella haen... tämä kaikki vaan tuntuu liian isolta asialta käsiteltäväksi.
Kommentit (46)
Selvästi mies ihan tarkoituksellisesti halusi satuttaa sinua tuolla kommentilla.
Miettisin tuossa tilanteessa haluanko jatkaa suhdetta enää. Tuo kommentti paljasti miehen todellisen luonteen.
On tuo minustakin loukkaava kommentti ja ihan tarpeeton. Sillä ei ole merkitystä, jos se olikin totta.
Miehesi on kyllä uskomaton törppö, mutta kyllähän se varmasti on hänellekin kova paikka, ettei raskaus ala.
Itse en ainakaan loukkaantuisi. Meillä mies heittelee välillä ilmeisesti sen kummemmin ajattelematta tuollaisia entiseen vertaamisia, mutta ei loppujen lopuksi niillä mitään sen kummempaa hae. Eiköhän tuokin ollut jotain "on tämä saatana työmaa" -heiton tapaista turhautumista tilanteeseen.
Hölmösti ja loukkaavasti sanottu mieheltä.
Oisko parempi kun keskittyisit miehes lapseen ja olisit hyvä extra äiti hänelle.
Ikävää käytöstä mieheltä. Jos tuollainen on tavanomaista niin lähtisin lätkimään. Myöskin se, että sinun on vaikea hyväksyä, että et saa ydinperhettä voi olla syy yrittää löytää sopiva lapseton mies joka haluaa lapsia tehdä. Jos ei pian tärppää niin kiireesti hedelmöityshoitoihin sillä olet vanha ensisynnyttäjäksi jo nyt ja jos hedelmällisyys huono niin ei kannata liikaa aikailla.
Eiköhän mies vain purkanut omaakin turhautumistaan ja pettymystään raskaaksi tulon vaikeuteen. Teki sen vain todella tökeröllä ja väärällä tavalla.
No ei ole hyvä isä esikoiselleen jos ei ole enää suhteessa lapsensa äitiin ja on altistanut lapsensa eron traumoille.
Ymmärrän, että sattuu, mutta tottahan tuo, olisi helppoa, jos tulisi kerta yrittämällä raskaaksi.
Miehen on varmasti vaikea ymmärtää kuinka herkkänä olet asian suhteen. On varmasti itsekin turhautunut asiasta.
Itse yhden lapsen äitinä mietin miten ihmeessä voin rakastaa kohdussa kasvavaa lasta yhtä paljon kuin esikoista. Rakkaus ei ole kakku, josta jaetaan, sitä kasvaa lisää kun tulee lisää rakastettavia. Eli sen asian suhteen voit ajatella, ettei ole pelkoa, että isä ei olisi huvä isä ja rakastaisi lasta.
Voisit tulla helpommin raskaaksi jonkun toisen kanssa. Ehkä ette vain ole yhteensopivia.
Päästä se mies jo, ei tuota jaksa kuunnella loppuelämää.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Hölmösti ja loukkaavasti sanottu mieheltä.
Oisko parempi kun keskittyisit miehes lapseen ja olisit hyvä extra äiti hänelle.
Lapsi ei tarvitse extra äitiä. Hänellä on jo isä ja äiti, jotka huolehtivat parhaalla mahdollisella tavalla lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
kyynel
Helpottiko? En voi käsittää tällaisia kommenteja joiden ainoa tarkoitus on olla ilkeä. Mitäpä itsellesi tällä kommentilla hait ja sait?
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Ikävää käytöstä mieheltä. Jos tuollainen on tavanomaista niin lähtisin lätkimään. Myöskin se, että sinun on vaikea hyväksyä, että et saa ydinperhettä voi olla syy yrittää löytää sopiva lapseton mies joka haluaa lapsia tehdä. Jos ei pian tärppää niin kiireesti hedelmöityshoitoihin sillä olet vanha ensisynnyttäjäksi jo nyt ja jos hedelmällisyys huono niin ei kannata liikaa aikailla.
Ei ole tavanomaista mieheltä sanoa minulle noin loukkaavasti. Ymmärrän kyllä, että myös hän on tilanteesta huolissaan ja turhautunut. Hän ei ole koskaan syyttänyt minua lapsettomuudesta.
Mieheni on ainoa ihminen, jonka kanssa voin kuvitella perustavani perheen. Suhteemme on kaikinpuolin toimiva eikä ero ole ratkaisu. En todellakaan tiedä mitä tällä aloituksella hain, ehkä jotain uutta näkökulmaa...
ap
Kerroitko miehelle että kommentti loukkasi?
Itse olisin loukkaantunut että ottaa exänsä puheeksi noin, puhumalla panemisesta ja vertailee sua exään. Kaikilla ei ole yhtä helppoa raskautua kuin toisilla. Miehet osaaokla ajattelemattomia juntteja. Suuttuisin tosi paljon ja antaisin miehen kyllä kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että sattuu, mutta tottahan tuo, olisi helppoa, jos tulisi kerta yrittämällä raskaaksi.
Miehen on varmasti vaikea ymmärtää kuinka herkkänä olet asian suhteen. On varmasti itsekin turhautunut asiasta.
Itse yhden lapsen äitinä mietin miten ihmeessä voin rakastaa kohdussa kasvavaa lasta yhtä paljon kuin esikoista. Rakkaus ei ole kakku, josta jaetaan, sitä kasvaa lisää kun tulee lisää rakastettavia. Eli sen asian suhteen voit ajatella, ettei ole pelkoa, että isä ei olisi huvä isä ja rakastaisi lasta.
Kiitos tästä viestistä! Onpa ihanasti sanottu, että rakkaus kasvaa rakastettavien mukaan
Ap
Sinun kannattaa sanoa miehelle ihan suoraan, että hänen kommenttinsa oli törkeä. Hän selvästi pitää eksäänsä parempana, koska raskaus lähti käyntiin helposti (miehen ei tarvinnut "tuhlata" aikaa lapsentekoon). Nyt mies on kuitenkin sinun kanssasi ja haluaa taas lapsen. Miksi? Ei ainakaan siksi, että mies olisi valmis panostamaan uuteen lapseen täysillä. Mies tekee jo nyt selväksi, että lapsen alulle paneminen on hänen mielestään liian hidasta, koska sinä et tule raskaaksi yhtä helposti kuin miehen eksä. Mies luulee voivansa "huumorin" varjolla kehua eksäänsä (joka tulee raskaaksi ensimmäisestä panosta) ja samalla mitätöidä sinun ongelmasi (vaikeus tulla raskaaksi). Fiksu mies ei väännä tuollaisia vitsejä. Fiksu mies tietää, että lapsettomuus on naiselle kipeä asia.
Minulla on myös vaikeuksia tulla raskaaksi. Tiesin sen jo 16-vuotiaana. Jos joku mies sanoisi minulle, että "oli se helppo kun ex tuli ekasta panosta raskaaksi") niin minä huutaisin miehelle suoraa huutoa vähintään 5 minuuttia. Sen jälkeen kävisin panemassa jotain yhden yön hoitoa, niin että oma mies saa "lepotauon seksistä" eikä hänen tarvitse "panostaa" minun lapseni siittämiseen. Ties vaikka se yhden yön hoito olisi parempi siittäjä kuin oma mies.
Kyllä, minä olen temperamenttinen nainen. En suvaitse munattomia miehiä, jotka heittävät idioottimaisia kommentteja. Jos mies haluaa nopeuttaa naisen raskaaksi tulemosta, niin mies voi maksaa naiselle hedelmöityshoidot. Olisiko sinun miehesi valmis maksamaan? En usko. Miehen eksä tuli raskaaksi niin helposti, että mies katsoo nyt "oikeudekseen" kuittailla sinulle, koska sinä et tullutkaan kypsällä iällä (35+) raskaaksi ekasta panosta. Ehkä mies luuli olevansa hyvä "siitossonni" joka panee sinutkin paksuksi kolmessa kuukaudessa?
Outoa, että miehesi ylipäätään mainitsee sinulle siitä, miten hyvä "synnytyskone" se eksä olikaan. Tuollaiset kommentit eivät ole OK, koska sinä sanoit miehelle heti suhteen alussa, että sinä et ole hyvä "synnytyskone".
Jätä se sika