Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin/miten ystävyytenne loppui?

Ap
08.04.2021 |

Otsikossa siis kysymys: eli mistä/miten huomasit, että ystävyytenne on loppumassa eikä sitä kannata enää yrittää pitää yllä?

Itsellä alkoi tulla vastaan tilanteita missä tuntui, kuin ei saisi näkyä tai kuulua. Ystäväni esim. jutteli toisen seurassa olevan kanssa iloisesti, mutta kun hän poistui, niin käytös muuttui kuin minulle oltaisiin vihaisia. Selitystä en ole koskaan saanut. Ylipäätään häiritsevistä asioista puhuminen oli melko mahdotonta. Tuli tunne, ettei niistä saa puhua eikä niitä haluta käydä läpi. Lähes kaikkeen epämukavaan vastattiin vaikenemisella ja ohittamisella. Tuli jotenkin sellainen manipuloitu olo, niin kuin toinen kävisi välillä näkymätöntä sotaa rangaisten jostakin, mihin en saa edes kysyttäessä selvyyttä. Lopulta tuli myös epäusko, kuin en tuntisikaan koko ihmistä. Päätin, että nyt laitan jonkinlaiset rajat. Siihen tosin liittyi paljon muitakin asioita. Tämän jälkeen ei sitten olekaan toisesta kuulunut.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräilyyn. Minun olisi pitänyt suostua tapaamisiin aina ja joustaa ajasta ja paikasta. En ole kenenkään sätkynukke.

Vierailija
42/153 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestini takia(kaveri lainasi minulta erään jutun kuukausia sitten, kysyin koska palauttaa vai varastiko hän sen, ja heti perään että ei vaiskaan palauta kun jaksat ei sillä ole kiirettä, varkaus oli vain pilaa). Sain vihaisen vastauksen takaisin. Pyysin monesti anteeksi että hän loukkaantui mutta hän ei ikinä enää vastannut viesteihini, eikä puheluihini. Luulin että ystävyytemme olisi kestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo seurakunnan nainen edelleen täällä pätemässä? Luulin että se on jo jättänyt tämän palstan rauhaan.

Mä en kanssa tajua mitä tekee täällä. Olen joskus pari vuotta sitten valittanut hänen toimistaan seurakuntaansa. Silloin meno oli tosi narsistista.

Vierailija
44/153 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini alkoi hurahtaa syvemmälle enkeleihin, tarot-kortteihin, horoskooppeihin yms., joihin vetosi aina kun tapahtui jotain mikä ei miellyttänyt hänen maailmankuvaansa. Alkoi myös heittää rasistisia kommentteja.

Vierailija
45/153 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta poikki.

Vierailija
46/153 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ystävä loukkaantui aivan joka asiasta ja minun olisi aina pitänyt olla samaa mieltä hänen kanssaan. En siis koskaan ilkeillyt hänelle olin siis vain eri mieltä hänen kanssaan. Oli esimerkiksi kuukauden puhumatta kanssani, koska hän oli sanonut että joku kaupassa näkemänsä mekko oli todella kaunis ja minä sanoin ettei ole minun makuuni. En vaan jaksanut tuollaista draamaa.

Onko pakko kertoa se eriävä mielipide? Minulla ei ole ollut tapana kertoa eriävää mielipidettä joka tilanteessa, koska se vaan kuulostaa tylyltä.

"Värit ovat ihania sisustuksessa. Valkoiset seinät näyttävät ankeilta "

"Minä tykkään valkoisista seinistä, koska ne tuovat valon ja tilan tuntua "

"Ne ovat tylsät ja ankeat ja kylmät ja muistuttavat sairaalasta."

"Eivätkä muistuta."

Siinäpä sitä mielipiteiden vaihtoa.

Vierailija
47/153 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua🥺

Kaikilla ihan samoja syitä, kuin itselläni:

Yksipuolinen yhteydenpito. Meillä on kyläilty, syöty, juhlittu ja leikitty, mutta meitä ei kutsuta mihinkään 🥺

Oharit ja sanaton vittuilu ja keskisormen näyttäminen sekä ulkopuolelle jättäminen. Esitetään kiireistä, päivitetään instastoryihin koko ajan kun ollaan jonkun eri ystäväpariskunnan kanssa cin cin 🤍🥂 mutta meitä ei ehditä kutsua kylään, ja asumme tyyliin naapureina. First things First, tullut todellakin olo,

että me emme ole edes tuttavia saati kavereita puhumattakaan ystävyydestä. Kaikki muut mummon kummin kaimatkin ehditään tavata mieluummin kuin meidät.

Mä lamaannun näistä heti, en jaksa tykkäillä stooreista enkä lähettää enää Whatsappia tai soitella yksipuolisesti, kun havaitsen tälläistä. Kukaan ei ole ottanut takaisin päin yhteyttä... 🥺☹️

Vierailija
48/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli pyytänyt mieheni facebookiin kaveriksi.

Hän tapasi miehen josta alkuun valitti kovasti. Joskus kysyin kuulumisia "Mitä teille kuuluu?".

Hän sanoi, että haluaa pitää miesystävän yksityisenä asiana, josta ei halua puhua. Pahoittelin kysymystäni ja sanoin että josko tehtäisiin niin ettei hänkään kaveeraa miesystäväni kanssa facebookissa ja pidetään ukot omina tietoinamme.

Hän suuttui ja haukkui minut sekopääksi jne.

Joidenkin kaveruuksien on ihan hyvä päättyä. Tuo ei ollut se pohjimmainen syy miksi päättyi. Hänellä tuntui olleen pidemmän aikaa hampaankolossa minua vastaan asioita ja se räjähti tuolla kertaa. Hyvä, että löysi miehen ettei tarvitse kysellä ikäväksi kokemiensa henkilöiden seuraa.

Vierailija
50/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eri mieltä onko koronan aikaan hyvä kylällä kun toinen käy Ruotsissa ja muutenkin halailee kavereitaan.

Vierailija
51/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnet sä ystävän

Onko oikea sulle hän

Anna koronan selvittää

Kuka viereesi jää

Ja jos silloin kun lockdown soi

Vain sun kumppanis vaikeroi

Maski omalle naamalle vie

Jääköön pois mikä lie

Mistä tunnet sä ystävän

Onko oikea sulle hän

Anna sulkujen selvittää

Kuka viereesi jää

Kun on kaukana kaikki muu

Ja kun päättyy kahvittelut

Kuka rinnallas ruikuttaa

Takaisin mennä saa

Mistä tunnet sä ystävän

Onko oikea sulle hän

Ajat ankeimmat selvittää

Kuka viereesi jää

Kun on sinulla vaikeaa

Ja kun tarvitset karanteenia

Silloin ystävyys punnitaan

Menee muut menojaan

Siitä tunnet sä ystävän

Kun on vierelläs vielä hän

Turhat tuttavat luotas ois

Hävinneet pian pois

Vierailija
52/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnet sä ystävän

Onko oikea sulle hän

Anna koronan selvittää

Kuka viereesi jää

Ja jos silloin kun lockdown soi

Vain sun kumppanis vaikeroi

Maski omalle naamalle vie

Jääköön pois mikä lie

Mistä tunnet sä ystävän

Onko oikea sulle hän

Anna sulkujen selvittää

Kuka viereesi jää

Kun on kaukana kaikki muu

Ja kun päättyy kahvittelut

Kuka rinnallas ruikuttaa

Takaisin mennä saa

Mistä tunnet sä ystävän

Onko oikea sulle hän

Ajat ankeimmat selvittää

Kuka viereesi jää

Kun on sinulla vaikeaa

Ja kun tarvitset karanteenia

Silloin ystävyys punnitaan

Menee muut menojaan

Siitä tunnet sä ystävän

Kun on vierelläs vielä hän

Turhat tuttavat luotas ois

Hävinneet pian pois

:D

Vierailija
53/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyytemme loppui, kun toinen osapuoli kuoli syöpään.

Vierailija
54/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jotenkin iloton seurassani, ei jaksanut yhtään panostaa keskusteluun. Mutta kun toinen kaverinsa soitti, höpötteli iloisesti vartin kanssaan. Siinä sitten odottelin. Ehdotti että nähdään, lähempänä ajankohtaa olikin menossa tapaamaan tätä toista kaveria. Ei pahoitteluja. Sovittiin että nähdään. Viime hetkellä perui, olikin menossa tämän toisen kaverin luo. Sovittiin että nähdään. Viime hetkellä perui koska ei huvittanut nähdä. Sovittiin että nähdään, sairastui aivan yllättäen viime hetkellä. 

Huomaatte varmaan kaavan!

Vierailija
55/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaverisuhde päättyi 40e velkaan. Lainasin kaverille kyseisen summan, ja kun oli takaisin maksun aika, jouduin muistuttamaan. Hän lupasi maksaa seuraavasta tilistä ja tähän sanoin, että sopiihan tuo. No seuraavana päivänä huomasin, että oli poistanut mut facebookistaan. Koin tuon selvänä viestinä, enkä penänyt enää rahojen perään. Ei ole kuulunut tästä tyypistä enää mitään.

Vierailija
56/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini alkoi hurahtaa syvemmälle enkeleihin, tarot-kortteihin, horoskooppeihin yms., joihin vetosi aina kun tapahtui jotain mikä ei miellyttänyt hänen maailmankuvaansa. Alkoi myös heittää rasistisia kommentteja.

Oletpa suvaitsematon.

Vierailija
57/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttui kun en päässyt häihin ja toinen suuttui kun en päässyt lapsensa synttäreille.

Vierailija
58/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuttui kun en päässyt häihin ja toinen suuttui kun en päässyt lapsensa synttäreille.

Pääsetkö noin ylipäätään koskaan mihinkään?

Vierailija
59/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

gjklsaöjfdkal kirjoitti:

Mun yksi kaverisuhde päättyi 40e velkaan. Lainasin kaverille kyseisen summan, ja kun oli takaisin maksun aika, jouduin muistuttamaan. Hän lupasi maksaa seuraavasta tilistä ja tähän sanoin, että sopiihan tuo. No seuraavana päivänä huomasin, että oli poistanut mut facebookistaan. Koin tuon selvänä viestinä, enkä penänyt enää rahojen perään. Ei ole kuulunut tästä tyypistä enää mitään.

Minulle on käynyt tismalleen samoin. Kaveri lainasi minulta 40 euroa ostosreissulla uusiin kenkiin. Ikinä ei maksanut takaisin. Kyselin pariin kertaan rahojen perään, ja loputa hän vain katkaisi yhteyden kokonaan.

Vierailija
60/153 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävyyteni erääseen ihmiseen loppui siihen, kun hän erosi rikkaasta miehestään (tai siis mies erosi hänestä löydettyään uuden) ja hän menetti ”hyvän asemansa”. Ilmeisesti se ystävyys sitten olikin ollut vaan sitä, että hänestä oli kiva briljeerata hienolla talolla ja autolla, ulkomaanmatkoilla, merkkivaatteilla ja -laukuilla jne. minulle.

Yhtäkkiä eron myötä hän olikin vain tavallinen ihminen, jolla ei ollut sen enempää kuin minullakaan.

Yritin pitää yhteyttä jonkin aikaa, mutta kun toista ei kiinnostanut, niin ei sitten. Nykyään en tiedä yhtään, missä hän on ja mitä hän tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi