Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin/miten ystävyytenne loppui?

Ap
08.04.2021 |

Otsikossa siis kysymys: eli mistä/miten huomasit, että ystävyytenne on loppumassa eikä sitä kannata enää yrittää pitää yllä?

Itsellä alkoi tulla vastaan tilanteita missä tuntui, kuin ei saisi näkyä tai kuulua. Ystäväni esim. jutteli toisen seurassa olevan kanssa iloisesti, mutta kun hän poistui, niin käytös muuttui kuin minulle oltaisiin vihaisia. Selitystä en ole koskaan saanut. Ylipäätään häiritsevistä asioista puhuminen oli melko mahdotonta. Tuli tunne, ettei niistä saa puhua eikä niitä haluta käydä läpi. Lähes kaikkeen epämukavaan vastattiin vaikenemisella ja ohittamisella. Tuli jotenkin sellainen manipuloitu olo, niin kuin toinen kävisi välillä näkymätöntä sotaa rangaisten jostakin, mihin en saa edes kysyttäessä selvyyttä. Lopulta tuli myös epäusko, kuin en tuntisikaan koko ihmistä. Päätin, että nyt laitan jonkinlaiset rajat. Siihen tosin liittyi paljon muitakin asioita. Tämän jälkeen ei sitten olekaan toisesta kuulunut.

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen "kiireeseen" ja itsekkyyteen.

Vierailija
2/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastannut puheluihin, ei soittanut takaisin. Viesteissä vetosi kiireisiin. Lupasi tapaamisia, mutta ei sitten lähempänä ajankohtaa ollut missään yhteydessä.

Viimeksi oli sovittu, että tulee kylään. Ei kuulunut, mutta illalla tuli sitten viesti unohdin sinut. Ei mitään anteeksi pyyntöä. En vastannut eikä tuo ihminen ole sen jälkeen yrittänyt edes soittaa.

Muutama vuosi sitten jo kuvittelin, että hän on paras ystäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuneisiin elämäntilanteisiin (perhe, lapset, parisuhde) tai toisen arvomaailma onkin yhtäkkiä muuttunut vastakkaiseksi omastani. Jos on tosiystävyyttä, elämäntilanteiden muutokset eivät vaikuta kuin korkeintaan hetkellisesti. Tuo arvomaailma-asia on kai sitten sitä niin kutsuttua erilleen kasvamista. Sille ei oikein mitään voi. En ole käynyt asioita läpi ystävien kanssa, ei vaan enää olla pidetty yhteyttä.

Hankalin tapaus oli sellainen, kun rakastuin ystäväni mieheen. Tämä kaikki tapahtui miehen aloitteesta, ja sai minut aika sekaisin ja tolaltani pitkäksi aikaa. En ollut tuntenut tätä naista kuitenkaan kovin kauaa, ja päätin että poistan itseni heidän elämästään kun tuo tunne eikä tilanne kertakaikkiaan mennyt ohitse, eikä miehen yhteydenotot. Tämä nainen on yrittänyt pitää yhteyttä etääntymisen jälkeen, mutta minä en kertakaikkiaan enää pysty. Enkä pysty kertomaan totuutta. Jos tapaisin hänet, hän näkisi sen kyllä minusta. Tämä nainen elää kuvitelmassa että avioliittonsa on täydellinen ja järjestää pariskunnalle yhteisiä menoja ja hehkuttaa onnea. 

Minä haluan vain unohtaa kaiken.

Vierailija
4/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että ainoastaan minä pidin yhteyttä yllä, soittelin ja ehdotin tapaamista. Päätin odottaa, että "ystäväni" soittaisi minulle. Tästä on parikymmentä vuotta, ei ole soittoa kuulunut.

Vierailija
5/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien juttujen palvominen, puhuu vain omista asioistaan. Koskaan hän ei kysy mitä mulle kuuluu tai jos laitan hänelle viestiä jostain asiasta, ei noteeraa millään lailla tai pelkästään peukkua ja sitten taas omiin asioiden puinteihin. Ainoastaan omat jutut kiinnostaa. 

En oikein ymmärrä miksi hän edes pitää yhteyttä minuun mitenkään, kun en kerran ole yhtään kiinnostava ihminen :D 

Noh, eiköhän tää tästä pikku hiljaa kuivu kasaan. 

Vierailija
6/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystävä loukkaantui aivan joka asiasta ja minun olisi aina pitänyt olla samaa mieltä hänen kanssaan. En siis koskaan ilkeillyt hänelle olin siis vain eri mieltä hänen kanssaan. Oli esimerkiksi kuukauden puhumatta kanssani, koska hän oli sanonut että joku kaupassa näkemänsä mekko oli todella kaunis ja minä sanoin ettei ole minun makuuni. En vaan jaksanut tuollaista draamaa.

Vierailija
7/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksipuolinen yhteydenpito ja henkinen hyväksikäyttö.

Vierailija
8/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui, että kaveri käytti minua vain psykiatrina ja oman seurantarpeensa täyttäjänä, minun asiani tai tilanteeni ei niin kiinnostanut ja hän mm. hermostui kun ei aina huvittanut lähteä alkoholipitoiseen illanviettoon.

Vierailija
9/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksipuolinen yhteydenpito ja henkinen hyväksikäyttö.

Nämä, ja näiden lisäksi kiusaaminen sairauksista ja erilaisuudesta. Työssäkäyvä, keski-ikäinen ihminen, yrittäjä. Kaikkea se leipä elättelee.

Vierailija
10/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

case 1. En elänyt ystäväni ehdoilla, poikaystäväni ei ollut hänelle mieluinen. Hän halusi määritellä säännöt ja teki rajauksen ja tekee edelleen, jos ihmiset eivät mahdu hänen määrittelemiin muotteihin.

case 2. Lopulta vain elämä ja sen eri vaiheet erottivat. Luulen myös, että hänen miehensä oli ihastunut minuun. En ikinä antanut mitään aihetta, tuskin tunsin miestä.

case 3. Ystävän elämäntilanne on vaikea, hän ei luultavasti saa nähdä ketään muitakaan.

case 4. Narsistiksi paljastanut henkilö. Koko maailman piti pyöriä hänen ympärillä. En jaksanut, kun tajusin millaisesta henkilöstä on kysymys. Hän elää edelleen elämää, josta ihmisiä vaan tippuu pois (ei itse tajua syyn olevan hänessä, eikä muissa)

Onneksi on jäljellä paljon oikeita ystäviä!

Vierailija
11/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai lapsen ja lopetti yhteydenpidon. En sitten yksipuolisesti pitää yhteyttä. Ei myöskään tuntunut olevan iloinen onnistumisistani tai elämäni etapeista.

Vierailija
12/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki elämässään sellaisen ratkaisun, että tuntui kuin en olisi tuntenut koko henkilöä enää. Aivan arvojensa ja aiempien puheidensa vastaisen josta oli aiemmin vielä kritisoinut muita, mutta ykskaks se olikin hänen ihan ok tehdä, kun mahdollisuus osui kohdalle. Ja minun olisi pitänyt ymmärtää.

Tämä minun puolelta pudotti jollain tapaa ystävyydeltä pohjan pois.

Vierailija
13/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että yritti ottaa etäisyttä minuun erään ikävän tapahtuman jälkeen, josta hänelle avauduin. Enää ei tullutkaan joka viikkoisia kahvitteluita, alkoi olla olevinaan todella kiireinen, kuitenkin muiden yhteisten tuttavien kanssa kävi bailaamassa, tapasi jossakin uuden miehen, jonka oli näillekin esitellyt (facessakin olivat oikein kavereina), mutta ei minulle miestä esitellyt. Roikotti minua vaan someissaan ja yritti siirtää sinne ystävyytemme, ei tykännyt enää minun julkaisuista, urkki vain minun mystoreja. Laitoin välit poikki pöljäkkeeseen ja somet yksityisiksi, niin ei pääse jatkossakaan urkkimaan.

Vierailija
14/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yksipuolinen yhteydenpito

- se ettei yhteistä enää ollut

- yhteinen aika ei ollut mukavaa ja rentoa olemista vaan raskasta aikaa

Vierailija
15/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki elämässään sellaisen ratkaisun, että tuntui kuin en olisi tuntenut koko henkilöä enää. Aivan arvojensa ja aiempien puheidensa vastaisen josta oli aiemmin vielä kritisoinut muita, mutta ykskaks se olikin hänen ihan ok tehdä, kun mahdollisuus osui kohdalle. Ja minun olisi pitänyt ymmärtää.

Mulla kans tuo, ettei meinaa aina tunnistaa samaksi ihmiseksi, mitä puheet antavat ymmärtää. Esim. puheet ja fraasit muista välittämisestä ja huolenpidosta eivät ainakaan minulle käytännössä näy tai välity. Olen jo alkanut epäilemään, onko kyseessä edes koskaan mikään ystävyys ollutkaan, vaan onko homma vain kulissia.

Ap

Vierailija
16/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on monen kohdalta loppunut liian pitkään välimatkaan tai kadoneisiin puhelinnumeroihin, ystävän kuolemaan, oman elämäni vaiheet erilaisia.

Sattuu, kun on monta sellaista ystävää, jonka kanssa olen voinut jutella puhelimessa ja parantaa maailmaa muutenkin. Nyt kun teen töitä puhelimella, enkä jaksa soitella edes viikonloppuisin, saan ystävien uutiset lukea facessa. Tuntuu vaan pahalta, kun en enää ole kosketuksissa heihin, kuin olisin itsekin kuollut. Ja varmaan olenkin heille kuollut.

Mutta tähän vain täytyy tyytyä, en saa heihin yhteyttä muuten. Tai kuule heistä.

Vierailija
17/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa tajusin että mullahan on melkein kaikki ystävät tällaisia, jotka puhuvat vain omia asioitaan ja sitten kun ovat saaneet purettua sydäntään minulle, niin johan tuleekin kiire kotiin.

Eräskin on sellainen ettei hän kestä yhtään, jos minulle tai lapsilleni on tapahtunut jotain hyvää. 

Taidan ryhtyä erakoksi.

Vierailija
18/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coronan aikana jäin ystävättömäksi. Jostain syystä kaikki ottivat etäisyyttä. Miten voi olla näin huono tuuri?

En saa näkyä enkä kuulua.

Vierailija
19/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai otti rokotteen?

Vierailija
20/153 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyllisiä ihmisiä kirjoitti:

Näitä lukiessa tajusin että mullahan on melkein kaikki ystävät tällaisia, jotka puhuvat vain omia asioitaan ja sitten kun ovat saaneet purettua sydäntään minulle, niin johan tuleekin kiire kotiin.

Eräskin on sellainen ettei hän kestä yhtään, jos minulle tai lapsilleni on tapahtunut jotain hyvää. 

Taidan ryhtyä erakoksi.

Mulla oli myös sellainen ystävä joka ei kestänyt yhtään että meidän lapsilla meni hyvin. Esim. yo-kirjoitusten tulosten jälkeen hän ei moneen viikkoon pitänyt mitään yhteyttä. Ei edes onnitellut meidän lasta :(  Silloin ymmärsin että tällä ihmisellä on jotain pahasti vialla nupissa ja annoin olla. Eipä ole kuulunut mitään sieltä enkä kyllä vastaisikaan jos vielä joskus jotain yrittäisi pitää yhteyttä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän