Jätin hyvän miehen huonon takia ja nyt tekisi mieli pyytää ex pelastamaan minut
Olen sotkenut elämäni totaalisesti, erosin pitkästä avioliitosta koska rakastuin toiseen mieheen. Olin tyhmä enkä ymmärrä mikä minuun meni. Exäni oli kaikinpuolin hyvä mies. Nyt kadun koko eroa ja silmäni ovat auenneet uudelle miehelle; hän on ilkeä ja itsekeskeinen ihminen. Tiedän exällä olevan edelleen tunteita minua kohtaan, vaikka hän on uudessa suhteessa ja haluaisin niiiiiin laittaa hänelle viestin, jossa pyytäisin hänet hakemaan minut takaisin kotiin. Järjellä ajatellen ymmärrän, että ei vanha suhteemme voisi koskaan enää palautua ennalleen, mutta silti mietin päivittäin, että josko kuitenkin..
Mitä tekisitte tilanteessani: a) jäisitte huonoon suhteeseen vai b) yrittäisitte saada exän ottamaan takaisin?
Kommentit (102)
Noin naisille käy kun haaveet alkaa hallita. Palaa exän luoksi, mutta valmistaudu siihen, että sinun asemasi on jatkossa olla se joustava elementti suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa mä pyytäisin eksää. Jos ei hän lämpene, niin joutuu vähän häpeämään mutta todellisuudessa ei mitään menetä. Jos ap kerran on sitä mieltä, että kesä ei ole yli päässyt vaan uusi suhde on laastari, niin luulisi olevan hyvät mahdollisuudet? Kaikki on sallittua sodassa ja rakkaudessa.
Kiitos ajatuksista. Siinä on vaan se ongelma, että jos otan yhteyttä exään, menetän nykyisen mieheni (mikä tässä tilanteessa ei tuntuisi enää edes miltään menetykseltä).. Olen törmännyt exääni pari kertaa kaupassa ja mietin, että jos ensi kerralla sanoisin hänelle jotain, että ”olisiko mitään mahdollisuuksia paluuseen” tms. Mutta taitaisi tulla aika puskista hänelle.. Tällä hetkellä exä ei siis siedä nähdä minua ollenkaan törkeän temppuni vuoksi, mutta hänen lähettämistään viesteistä tiedän, että hän kaipaa vielä minua ja vanhaa elämäämme. Elimme koko nuoruutemme ja suuren osan aikuisuudestamme yhdessä.
Ap
Eroaisin.
Enkä tuossa tilanteessa kehtaisi paljon exälle enää soitella.
Siinä meillä varoittava esimerkki.
Laita heti jo tänään viestiä Ap. Mitä
Ihmettä odotat? Ihana lapsille, kun perhe on ehjä!
Läheisriippuvuus vaiko uusavuttomuus? No, oppia ikä kaikki.
Kuka ottaisi takaisin jättäjän, joka painuu uuteen suhteeseen ja palaa sitten häntä koipien välissä takaisin? En minä ainakaan. Vaikka olisi kuinka tunteita, niin luottamus olisi mennyt eikä enää takaisin palaisi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä meillä varoittava esimerkki.
Sanos muuta, kehotan kaikkia päättömästi toiseen ihastuneita/rakastuneita pysymään kaukana ihastuksestaan ja keskittymään nykyiseen mieheensä. Osaksi juuri siksi kirjoittelenkin, ettei kukaan muu tekisi vastaavaa virhettä kun minä tein.
Ap
Tuskin ex niin typerä on että ottaa apn takaisin, varsinkin jos uudessa suhteessa on. Takuuvarmasti jos menee ottamaan käy sama myöhemmin, koska petturi ei koskaan muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa mä pyytäisin eksää. Jos ei hän lämpene, niin joutuu vähän häpeämään mutta todellisuudessa ei mitään menetä. Jos ap kerran on sitä mieltä, että kesä ei ole yli päässyt vaan uusi suhde on laastari, niin luulisi olevan hyvät mahdollisuudet? Kaikki on sallittua sodassa ja rakkaudessa.
Kiitos ajatuksista. Siinä on vaan se ongelma, että jos otan yhteyttä exään, menetän nykyisen mieheni (mikä tässä tilanteessa ei tuntuisi enää edes miltään menetykseltä).. Olen törmännyt exääni pari kertaa kaupassa ja mietin, että jos ensi kerralla sanoisin hänelle jotain, että ”olisiko mitään mahdollisuuksia paluuseen” tms. Mutta taitaisi tulla aika puskista hänelle.. Tällä hetkellä exä ei siis siedä nähdä minua ollenkaan törkeän temppuni vuoksi, mutta hänen lähettämistään viesteistä tiedän, että hän kaipaa vielä minua ja vanhaa elämäämme. Elimme koko nuoruutemme ja suuren osan aikuisuudestamme yhdessä.
Ap
Välttämättä ei anna anteeksi, riippuu tapauksesta tosin. Monelle miehelle tuo mitä olet tehnyt on ylitsepääsemätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ottaisi takaisin jättäjän, joka painuu uuteen suhteeseen ja palaa sitten häntä koipien välissä takaisin? En minä ainakaan. Vaikka olisi kuinka tunteita, niin luottamus olisi mennyt eikä enää takaisin palaisi.
Sitä minäkin olen miettinyt, että minkälainen suhde olisi, kun olisin pettänyt mieheni luottamuksen niin pahasti. Kauhuskenaariossani pelaisimme yhteen huomataksemme, että siitä ei vaan tule enää mitään tekojeni takia..
Ap
Karma is a bitch ;)
Tekisi ihan hyvää exällesi nähdä sinun aneleva takaisin ja hän pääsisi sanomaan: "Sorry, mutta ei mua kiinnosta".
Eli itsesi vuoksi C) eroa huonosta parisuhteesta, opettele elämään yksin ja arvostamaan muita ihmisiä, jonka jälkeen voit vasta etsiä UUDEN miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ex niin typerä on että ottaa apn takaisin, varsinkin jos uudessa suhteessa on. Takuuvarmasti jos menee ottamaan käy sama myöhemmin, koska petturi ei koskaan muutu.
Sen voin vannoa ja luvata etten enää koskaan vilkaisekaan toisiin miehiin päin, sellaista tuhoa tämä rakastuminen sai aikaan.
Ap
Jos nyt vaan jättäisit ensin tuon nykyisen.
Sitten ajan kanssa selviää tuleeko exän kanssa enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voin vannoa ja luvata etten enää koskaan vilkaisekaan toisiin miehiin päin, sellaista tuhoa tämä rakastuminen sai aikaan.
Ap
Just, joo. Olitko sen exäsi kanssa avioliitossa? Olitko jo kerran vannonut, että uskollisuutesi kuuluu hänelle?
Exä ei sinun vannomisistasi ja lupauksistasi piittaa. Hän tietää jo, millainen olet ja mikä arvo on vannomisellasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin, koska onhan täysin mahdotonta edes kuvitella elävänsä hetkeäkään kokonaan ilman miestä. Härregyyd, eihän sellaisesta voi ajatellakaan. Paras varmaan etsiä valmiiksi joku uusi, kolmas mies jonka kelkkaan voi hypätä jos eksä ei lämpenisikään yhteenpaluulle.
Eroa nyt ainaki siitä nykyisestä suhteesta jo ihan lastenkin takia. Kivempi lapsilla on olla, kun äiti on onnellinen kuin huonossa suhteessa.
Jos on facebook jne, niin muutat parishudestatuksen sinkuksi, kyllä ex sen huomaa ja on lähestyäkseen jos niin haluaa. En menisi sotkemaan hänen nykyistä suhdettaan sillä, että kaipaat takaisin ensin jätettyäsi hänet. Hän kyllä lähestyy, jos haluaa.