Kehtaisitko ostaa ruokaa luottokortilla?
Kommentit (58)
Olen niin köyhä etten varmaankaan saisi luottokorttia, siis 50 vuoteen ei ole sellaista ollut.
Siirrä sitten luotolta käyttötilille niin voit maksaa debitillä jos credit nyt noin paljon nolottaa.
Ei mua nolottais yhtään. Sama se on kummallako sen maksaa.
Kehtaan, ja maksankin K-kaupoissa luottokortilla jolla saa Plussa-pisteet tuplana. Kotiinpäin nekin pisteet ovat, hyöty ei ole suuri mutta e-laskun hyväksyminen verkkopankissa on niin pieni vaiva että sen voi tehdä. Vaihdoin minimieräksi koko kortilta käytetyn summan, joten ei tarvitse edes korjata laskun summaa, eräpäiväksi tosin vaihdan aina "tänään" että saa laskun menemään ja näkee paremmin, paljonko käyttötililtä on varaa siirtää säästöön.
Sitä paitsi näin en joudu valitsemaan maksupäätteellä creditin ja debitin väliltä, vaikka en maksaisikaan lähimaksulla. Yksi napinpainallus vähemmän, valtaisa helpotus :D
Muissa kaupoissa en saa etuja kummallakaan luottokortillani, S-Pankilta ei sellaista olekaan joten S-kaupoissa hyödyn eniten maksamalla vihreällä Visa Debitillä (maksutapaetu ja se ettei tarvitse montaa korttia). Toisaalta C/D-maksupäätevalinnan poisjättäminen tällä kortilla K-kaupoissa ei lämmittäisi, koska sitten taas joutuisin ottamaan plussat eri kortilla :D Ja ne tosiaan tulisivat vain yksinkertaisina. Ruokakaupassa käynti on tarkkaa puuhaa!
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan kaikki luottokortilla, ja lasku maksetaan kokonaan eräpäivänä. Ilmaiset luottokortit ja niistä saa hyvin 4 hengen lennot kerran pari vuodessa pisteillä.
Juu ja vaikkette maksaisikaan kokonaan niin se ei kiinosta ketään.
Niin ja kun OP:n Visa Credit/Debit -kortilla sai vielä OP-bonuksia luottopuolella maksettaessa, käyttelin sitä tilanteissa joissa toinen maksutapa ei olisi hyödyttänyt enemmän. Silloin minulla ei ollut vielä K-Plussa -luottokorttia, joten tällä kortilla mentiin pitkälti. Lähärin puute Credit-puolella vain harmitti ja muu nappuloiden painelu. Nyt näitä bonuksia ei enää saa, joten kaikki muut perusostokset kuin K-kaupan menevät suoraan tililtä (saldoa ei hyödytä maksimoida, koska pankki ei maksa korkoja eikä käyttötilin saldosta tule bonuksiakaan.)
Oikeastaan pistin K-Plussa -luottokortin hakemuksen menemään kyrsiintyneenä OP:n ilmoituksesta koskien bonushuononnuksia :D Laskin että koska OP-bonusprosentti oli 0,25 ja kaksinkertaisten Plussa-pisteiden lisähyöty on 0,5 prosenttia ostoksista, niin ottaen huomioon että koska suosin K-kauppaa lähes puolien ruokaostosten verran, en juurikaan hävinnyt, ja rennompaa maksaa kun kaikki toimii lähimaksuilla niin halutessani. Huvittavaa tällainen hifistely siihen nähden että voisin olla itse ostosten kanssa vielä astetta tarkempi, mutta tykkään laskea juttuja.
Ikinä en ole ajatellut, että myyjää kiinnostaisi luottokortin käyttö pätkääkään. Tuollainen aiemmin ketjussa mainittu huutelu ("ei voi maksaa luotolla") on eri asia, harmittaisi itseäkin jos osuisi kohdalle.
- 24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan kaikki luottokortilla, ja lasku maksetaan kokonaan eräpäivänä. Ilmaiset luottokortit ja niistä saa hyvin 4 hengen lennot kerran pari vuodessa pisteillä.
Juu ja vaikkette maksaisikaan kokonaan niin se ei kiinosta ketään.
En ole se jolle vastasit, mutta ehkä tässä haettiin sitä ajatusta, että ei päästetä pisteiden hyötyjä sulamaan korkoihin ja tilinhoitomaksuihin koska maksetaan koko lasku heti.
Tänäänkin maksoin luottokortilla. Kun sen luottolaskun maksaa heti pois, ei tule kuluja ja korkoja. Kyllä helpotti talouden hoito kun tajusin tämän.
Ei hitto, olen missannut näköjään paljon maksutapaetuja! Haluaisiko joku listata vielä niitä yksinkertaisesti?
Norwegianin luottokortilla lentopisteitä? Tai millä kortilla niitä kartutatte?
K-plussan luottokortilla plussapisteet tuplana? En tiennyt edes koko luottokortin olemassaolosta.
S-kaupan debet-kortilla joku maksutapaetu?
Korjatkaa, jos meni ihan pieleen. Ja mitä muita on? Miksi en tiennyt siitä Op:n luottokortin edustakaan...
Miksen kehtaisi?Plussa Mastercardilla sai taannoin tripla pisteetkin...
Tietenkin kehtaan koska käytän luottopuolta vaan maksuaikakorttina ja joka kuukausi koko kertynyt saldo (alle 200 euroa) maksetaan pois. Palkkapäivänä laitan kaiken ylimääräisen rahan sijoitustilille ja sieltä sijoituksiin. Ruoat ostan luottokortilla ja laskut makselen tilille tipahtavilla osingoilla.
Ei mua kiinnosta mitä kassahenkilö miettii mun maksutavasta. Ei ole mun päänsärkyni.
En. Nostan aina kerran viikossa rahaa ja maksan ostokset käteisellä. Kaikki näkee että rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en kehtaisi. Ei se sitä tarkoita, että ostaisin kuitenkin luotolla.
Tarkoittaahan, jos ostat sillä luottokortilla. Kyllähän kassa sen näkee maksatko luotolla, vaikka kortissa on se debittikin.
Ei todellakaan näe
Maksetaan kaikki luottokortilla, myös ruoka-ostokset. Tästä saa hyötyä itselleen, esim. alennuksia ja pisteitä, jotka voi saada rahana tilille.
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan kaikki luottokortilla, myös ruoka-ostokset. Tästä saa hyötyä itselleen, esim. alennuksia ja pisteitä, jotka voi saada rahana tilille.
Pankkikorttia käytetään vain rahan nostoon automaatista, jos tarvitaan käteistä. On minulla aina käteistäkin lompakossa muutama satanen, mutta ne samat sataset saattaa olla lompakossa kuukausia eikä niitä ole tarvinnut käyttää.
Maksoin joskus ihan kaiken luottokortilla, kun sillä sai Lindexin lahjakortteja aina neljä kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Oon ostanut nytkin monta viikkoa, kun ostin luottokortilla puhelimen ja sitten kuitenkin palautin sen ja nyt siellä on sitten ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä ihmiset jaksaa itselleen ongelmia keksiä.
Ketään ei ihan oikeasti kiinnosta millä sinä maksat ja mitä ihmeen väliä sillä sitäpaitsi on mitä ventovieraat sinusta ajattelee?
Millään muulla ei olekaan väliä. Olisiko maailmassa mitään järkeä, jos olisit sen ainoa ihminen? Ei. Eli kaikki perustuu ihmisten välisiin kanssakäymisiin.
Kanssakäyminen on ihan eri asia kuin omaa elämää haittava skitsoilu siitä mitä muut sinusta ajattelee. Aika harva ajattelee yhtikäs mitään sinuun liittyvää, et ole niin kiinnostava.
Maksan kaiken luottokortilla, kun saan maksutapaetua. Lisäksi plussa ym. bonuskorteilla pisteet talteen. Vuodessa n. 60e takas.
Ostan aivan kaiken luottokortilla, mutta maksan laskun aina 100 prosenttisesti. Kerään lentopisteitä.