Kehtaisitko ostaa ruokaa luottokortilla?
Kommentit (58)
Tottakai luottokortilla voi ostaa ja ostankin. En ymmärrä ongelmaa?
Totta kai kehtaan ainakin nykyään.
Nykyäänhän se on helppoa kun valinnan voi tehdä itse. Toista se oli ennen, kun kassa kysyi "Pankille?". Ja siihen soperrettiin, että "ääähh ei kun luotolle..."
Luonnollisesti kotona opetettiin että luotolle EI OSTETA RUOKAA. Eikä tarkemmin ajateltuna mitään muutakaan. Luoton puolihan on vain äärimmäisiä hätätilanteita varten. Onneksi näistä vanhempieni edustamista suurten ikäluokkien opeista olen päässyt jo eroon.
En käytä muovirahaa mihinkään, luotan vain kylmään käteiseen.
Kertokaa ne hyvät maksutapavinkit! Millä kortilla ja mitä etuja? Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan kaikki luottokortilla, ja lasku maksetaan kokonaan eräpäivänä. Ilmaiset luottokortit ja niistä saa hyvin 4 hengen lennot kerran pari vuodessa pisteillä.
Meillä sama. Maksetaan kaikki ruokaostokset luottokortilla. Kaupan kassat vaan katsoo kieroon, kun maksaa luottokortilla.
Kassahenkilö näkee kyllä maksetaanko luotolla. Näkyyhän se kuitissakin.
Meillä ei ole luottokorteissa vuosimaksuja ja korkoja ei ole koskaan maksettu, vaikka kaikki ostokset ja maksamiset tehdään luottokortilla. Täällä luottokortti ja pankkikortti ovat erillisiä kortteja, ja se on hyvä.
Olen huomannut että monet pitävät turvarajojakin häpeällisinä. Itse määritän aina turvarajat, jotta kortin tai sen tietojen joutuessa vääriin käsiin vahinko jäisi mahdollisimman pieneksi. En ymmärrä nolostella sitä, etten ole tämän paremmin varautunut kustantamaan rikollisten elämää. Sen johdosta on sitten tullut kaikenlaista huutelua.
Olen kai sillä tavalla epäsosiaalinen etten ymmärrä hävetä tietynlaisia juttuja.
Pitäisi kai tuntea häpeää siitäkin, etten ole sortunut nigerialaishuijauksiin, rahani eivät edes riittäisi sellaisiin. Ai miten noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en kehtaisi. Ei se sitä tarkoita, että ostaisin kuitenkin luotolla.
Tarkoittaahan, jos ostat sillä luottokortilla. Kyllähän kassa sen näkee maksatko luotolla, vaikka kortissa on se debittikin.
Sen kassan kautta menee päivittäin satoja asiakkaita, ja tuskin olet niin mielenkiintoinen ja tärkeä henkilö, että kassatyöntekijä pohtii vielä illallakin että miksiköhän se yksi osti ruokaa luotolla. Älä kuvittele itsestäsi liikoja.
Millä vuosikymmenellä ihmiset elävät?
Palkasta kaikki ylijäämä sijoituksiin ja luotolla maksetaan kaikki ja sitten kuukauden päästä maksetaan luotto nollille jotta ei koidu kuluja siitä.
Aika harva luottoa sen takia käyttää etteikö olisi varaa debitillä ostaa
Onneksi ei tartte käyttää korttia eikä käteistä. Sanoo vaan että pistä tilille.
Luottokorttia ei myönnetä varattomille ja muille maksuvaikeuksiin joutuneille.
Me raha-asiat oikein hoitavat käytämme vain luottokorttia. .
vieraas kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä ihmiset elävät?
Palkasta kaikki ylijäämä sijoituksiin ja luotolla maksetaan kaikki ja sitten kuukauden päästä maksetaan luotto nollille jotta ei koidu kuluja siitä.
Aika harva luottoa sen takia käyttää etteikö olisi varaa debitillä ostaa
Suomessa on paljon körttiläisiä ketkä eivät ymmärrä mitään rahasta tai tekniikasta. Heistä kaikki täytyy maksaa käteisellä, rahat nostaa heti pois ja laittaa patjan alle piiloon, mitään ei saa ostaa varsinkaan "velaksi", ei ymmäretä että luottokortin laakun voi maksaa kerralla pois joka kuukausi, eivät ymmärrä korttien hyviä puolia kuten lentopisteiden keräämistä, jne jne.
Kaikki velka jopa luottokortit 25 päivän velka on "hirveää" ja sijoittaminen vielä kamalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että monet pitävät turvarajojakin häpeällisinä. Itse määritän aina turvarajat, jotta kortin tai sen tietojen joutuessa vääriin käsiin vahinko jäisi mahdollisimman pieneksi. En ymmärrä nolostella sitä, etten ole tämän paremmin varautunut kustantamaan rikollisten elämää. Sen johdosta on sitten tullut kaikenlaista huutelua.
Olen kai sillä tavalla epäsosiaalinen etten ymmärrä hävetä tietynlaisia juttuja.
Pitäisi kai tuntea häpeää siitäkin, etten ole sortunut nigerialaishuijauksiin, rahani eivät edes riittäisi sellaisiin. Ai miten noloa.
En ole itse kokenut turvarajojen häpeällisyyttä noin suoraan, jestas mitä ihmisiä taas. Yllttävien tarjousten kanssa olen kyllä joutunut jättämään kaupan hetkeksi, jotta pääsen rukkaamaan summia.
Asetin omani sen jälkeen, kun kortilla näkyi kerran hyvin hauskoja veloituksia. Loppu hyvin kaikki hyvin sain rahani takaisin, mutta yritän minimoida vahinkoja.
Ostan kaiken luottokortilla, myös ruoan, ja näin saa hyvin etupisteitä. En ole ikinä maksanut luottokortista korkoja, eikä vuosimaksuja ole. Aika kivan summan saa rahaa tilille kerran vuodessa luottokortin käytöstä.
Me ostetaan aina, ei meillä edes ole pankkikorttia. Mitä kehtaamista siinä muka on?
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto, olen missannut näköjään paljon maksutapaetuja! Haluaisiko joku listata vielä niitä yksinkertaisesti?
Norwegianin luottokortilla lentopisteitä? Tai millä kortilla niitä kartutatte?
K-plussan luottokortilla plussapisteet tuplana? En tiennyt edes koko luottokortin olemassaolosta.
S-kaupan debet-kortilla joku maksutapaetu?
Korjatkaa, jos meni ihan pieleen. Ja mitä muita on? Miksi en tiennyt siitä Op:n luottokortin edustakaan...
S-Visalla saa 0,5% maksutapaetua S-ryhmässä tehdyistä ostoksista. Tuo maksetaan siis aina kuukauden ostoille, eli jos mietit että kuukauden ajalta saat tuon koron, niin se on aika jees. Ei tarvitse käyttää edes debit-puolta, maksutapaedun saa myös credit-ostoksista.
Meillä on Finnair MC, mutta se ei todellakaan ole ilmainen. Vuosimaksu 60€ ja rinnakkaiskortti 24€. Tuo on hankittu joskus kauan sitten, kun matkusteltiin joka vuosi. Käytettiin pisteitä kuitenkin lähinnä ravintoloiden lahjakortteihin ja elokuvalippuihin. Nyt Finnairin pisteitä voi käyttää ePassi-sovelluksella, eli niitä voi käyttää paljon useammassa ravintolassa ja myös hyvinvointietuihin, esim. hierontaan tai hammaslääkäriin. En ole tuota ePassia ladannut, kun ne pisteet menee miehelle, mutta hyvin laajasti niitä pisteitä voi nykyisin käyttää.
K-kortti alkoi nyt itseäkin kiinnostaa, kun ruokaostosten painopiste on siirtynyt Prismasta Citymarkettiin.
Mä ostan kirjastokortilla, ei ne huomaa mitään.