Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkoululaisen huoltaja, käyttääkö huollettavaksi maskia koulussa?

Vierailija
07.04.2021 |

Tai oletko kiinnostunut, että käyttääkö? Ennen etäopetudts koulumme oppilaista noin puolet käytti maskia ja nyt kouluun palattua tilanne on hieman parempi. Silti kolmannes oppilaista ei vieläkään pidä niitä. Kun kysyin, että miksi et käytä, yksikin vastasi, että mä en tykkää noista. Minäkö sitten tykkään, joka kuusi tuntia puhua papatan maskini takaa? Ajattelin laittaa huomisesta alkaen huoltajille viestin, ellei oppilaalla ole maskia. Miksi ei voi olla maskipakko koulussa??

Ope 53v, joka ei haluaisi koronaa typeriltä oppilailta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä koulussa ja vähän hölmöä olisi käyttää tunnilla, kun välitunnit ovat ilman ja ruokailussa sekä liikunnassa, musiikissa...

Jos samat ihmiset ovat välillä ilman ja välillä maskin kanssa, niin mielestäni ei hyötyä ihmeemmin.

Vierailija
22/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävät (siis koko luokka, kuulemma) niillä tunneilla, joilla ope "pakottaa". Nyt etäjakson jälkeen on kuulemma enempi opeja jotka pakottaa. Itse en maskiin usko ja lapselle olen sanonut että oman harkinnan / sosiaalisen pakon mukaan voi mun puolesta tehdä niinkuin haluaa, kyllä mä niitä vilmaviestejä sitten kuittaan.

Epäilen että turun eskarimaskihulluus on lähtöisin karanteeneista eli maski naamalla ei ole altistunut (vaikka oikeasti onkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytä eikä tule käyttämään. Olen ohjeistanut lasta sanomaan opettajalle, että vakaumuksemme kieltää maskin käytön, jos tulee aiheesta sanomista. 

Mikäpä sellainen vakaumus on?

Vierailija
24/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa Kymenlaaksossa meidän lukiossa ainakin on kyllä maskipakko, jos ei maskia suostu käyttämään ei myöskään  saa lähiopetusta eli on siis jäätävä etäopetukseen. 

Vierailija
25/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käytä eikä tule käyttämään. Olen ohjeistanut lasta sanomaan opettajalle, että vakaumuksemme kieltää maskin käytön, jos tulee aiheesta sanomista. 

Mikäpä sellainen vakaumus on?

Tervejärkisyys. 

Vierailija
26/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Kymenlaaksossa meidän lukiossa ainakin on kyllä maskipakko, jos ei maskia suostu käyttämään ei myöskään  saa lähiopetusta eli on siis jäätävä etäopetukseen. 

Tuo on opiskelijoiden eriarvoistamista ja jopa syrjintää. Tekisin valituksen koulutoimeen. Kaikki kun eivät edes voi käyttää maskia vaikka haluisivat. Ei se ole mikään peruste poistaa lähiopetuksesta. 

Vierailija
27/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää vaihtelevasti. Saa ikäviä oireita maskista ja sen vuoksi myös koulunkäynti on kärsinyt.

Vierailija
28/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lukio mielestäsi yläkoulu?

Vierailija
29/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää kuulemma välillä. Eli luultavasti silloin kun opettajan auktoriteetti riittää vaatimaan sitä. Mä en kotoa käsin pysty sitä maskia teinille laittamaan, tässä kohtaa valitsen taisteluni ja käyttää sen minkä käyttää.

Vierailija
30/30 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio ei (vielä) ole oppivelvollisuuden piirissä. Sinne ei ole pakko mennä jos säännöt ei miellytä, toisin kuin peruskoulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän