Yläkoululaisen huoltaja, käyttääkö huollettavaksi maskia koulussa?
Tai oletko kiinnostunut, että käyttääkö? Ennen etäopetudts koulumme oppilaista noin puolet käytti maskia ja nyt kouluun palattua tilanne on hieman parempi. Silti kolmannes oppilaista ei vieläkään pidä niitä. Kun kysyin, että miksi et käytä, yksikin vastasi, että mä en tykkää noista. Minäkö sitten tykkään, joka kuusi tuntia puhua papatan maskini takaa? Ajattelin laittaa huomisesta alkaen huoltajille viestin, ellei oppilaalla ole maskia. Miksi ei voi olla maskipakko koulussa??
Ope 53v, joka ei haluaisi koronaa typeriltä oppilailta.
Kommentit (30)
Luulin, että kouluissa on pakko käyttää maskia. Oma teinini käyttää, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kouluissa on pakko käyttää maskia. Oma teinini käyttää, tietenkin.
Missään ei ole pakko käyttää maskia ellei maski kuulu pakollisena osana työvarustukseen. Suositus ei vieläkään ole sama asia kuin pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinasit sillä viestillä saavuttaa? Jos lapsi ei nytkään käytä maskia, ei se tule sitä viestin jälkeenkään käyttämään. Oma lapseni ei käytä, koska riittävää näyttöä maskien hyödyistä ei ole, mutta näyttöä haitoista on. Jos opettajaa pelottaa opettaa maskittomia, opettaja hakee vaikka saikkua.
Maskien hyödyistä on näyttöä. Mitä näyttöä on haitoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinasit sillä viestillä saavuttaa? Jos lapsi ei nytkään käytä maskia, ei se tule sitä viestin jälkeenkään käyttämään. Oma lapseni ei käytä, koska riittävää näyttöä maskien hyödyistä ei ole, mutta näyttöä haitoista on. Jos opettajaa pelottaa opettaa maskittomia, opettaja hakee vaikka saikkua.
Maskien hyödyistä on näyttöä. Mitä näyttöä on haitoista?
Ei RIITTÄVÄÄ. Haitoista voit googlailla tietoa. Löytyy helposti.
Ne jotka pelkää, voivat käyttää sellaisia maskeja jotka suojaavat sinua itseäsi, esim ffp3-maskeja. Silloin ei tarvitse ulista jos joku on ilman maskia.
Tottakai käyttää. Ja mä olen itse opettaja noin 500 oppilaan yläasteella ja meillä on noin 3-5 oppilasta, jotka ei käytä maskia.
Missä päin Suomea tuollainen koulu on?
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen kirjoittama? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai käyttää. Ja mä olen itse opettaja noin 500 oppilaan yläasteella ja meillä on noin 3-5 oppilasta, jotka ei käytä maskia.
Pirkanmaalla. Missä sinä opetat?
Ap.
Ei tosiaankaan käytä. Aikuiset menköön perse edellä puuhun, mutta lapset pitää säästää tältä.
En ollut uskoa korviani kun kuulin, että Turussa alakoulussa on pikkulapsilla maskit. Nyt ihmiset valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä itse käytän ffp2 maskia koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen kirjoittama? Oikeasti?
No ihan oikeasti? Jos et ole huomannut, kaikki aikuiset eivät ole liittyneet maskikulttiin, vaan käyttävät omia aivojaan.
Ei käytä eikä tule käyttämään. Olen ohjeistanut lasta sanomaan opettajalle, että vakaumuksemme kieltää maskin käytön, jos tulee aiheesta sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea tuollainen koulu on?Pirkanmaalla. Missä sinä opetat?
Ap.
Pk-seudulla. Ihan aluksi maskittomia oli enemmän, mutta sitten kun saatiin meidänkin kouluun kunnon tartunnat niin maskit tuli kunnolla käyttöön.
Aika surkeaa kun pikkusen yrittää hengittää tunteja rätit naamalla koululuokssa. Tämän surullisempaa näkyä saa hakea. Toivottavasti jokin taho puuttuu tähän sairaaseen toimintaan ja asia viedään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Aika surkeaa kun pikkusen yrittää hengittää tunteja rätit naamalla koululuokssa. Tämän surullisempaa näkyä saa hakea. Toivottavasti jokin taho puuttuu tähän sairaaseen toimintaan ja asia viedään eteenpäin.
Pikkuset! Ei pikkusen.
Nää älypuhelimet vois kans kieltää laissa.
Onneksi asun alueella, jossa tartuntoja on niin vähän, että maskit ovat tarpeettomia (ovat sitä kyllä muutenkin). Mennyt ihan sairaaksi tämä maskihulluus. Esitetään jo että 6-vuotiaidenkin pitäisi olla maskit naamalla leikkimässä. Kohta varmaan synnärillä jo laitetaan vauvalle maski. Sairas, sairas, maailma.
Vierailija kirjoitti:
Aika surkeaa kun pikkusen yrittäwä hengittää tunteja rätit naamalla koululuokssa. Tämän surullisempaa näkyä saa hakea. Toivottavasti jokin taho puuttuu tähän sairaaseen toimintaan ja asia viedään eteenpäin.
Höpöhöpö, sulla ei edes ole lapsia. Yksi maskivastustaja riehumassa tässä ketjussa. Tuli jo selväksi sun kantasi, riittää kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkeaa kun pikkusen yrittäwä hengittää tunteja rätit naamalla koululuokssa. Tämän surullisempaa näkyä saa hakea. Toivottavasti jokin taho puuttuu tähän sairaaseen toimintaan ja asia viedään eteenpäin.
Höpöhöpö, sulla ei edes ole lapsia. Yksi maskivastustaja riehumassa tässä ketjussa. Tuli jo selväksi sun kantasi, riittää kiitos.
Mullapa on ja olen tasan samaa mieltä tuon lainaamasi kirjoittajan kanssa. Kukaan terve ihminen ei pakota lapsia käyttämään maskia, joka on haitallinen pienille keuhkoille.
Mun lapsen koulussa ainoat maskeista kieltäytyjät on tosta itänaapurista kotoisin olevat nuoret.