*~* HAAHUT viikko 33 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 32 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 kk vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]limetti1[/b] olen 23-vuotias 1 1/2vuotiaan pikkutaaperon äiti. Toinen raskaus meni kesken 6+0. Kovasti olisi toiveissa toinen lapsi tähän perheeseen ja sisarus esikoiselle.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (99)
I' m back!!!!!! (OLEN SELKÄ)
Joo siis tultiin eilen illalla myöhään Helsinkiinasta, kivaa oli. Ja nyt mul on kestoväsymys. Ovista oon jo kolmena päivänä tikuttanu, tuloksena vasta haaleen vaaleeta viivaa.. Ja Terot aloitan sunnuntaina! Onpa tässä muistamista. Niin ja aamulla olin verikokeissa, ens ke saan tietää tulokset. Eiköhän se siitä..
Nonna: Voi kurja tuota sun tuuria, toivottavasti uudet clomikierrot tuottais pysyvän tuloksen! bd bd bd bd bd
Sani: Plussapeukutuksia täältä! bd bd bd bd bd bd bd Ja kiitos myös mun tsemppaamisesta!
Helga: Voi että sun jutut on hyviä, paitsi toi lääkäri oli kyl ihan pepusta mut silti ihan ihan vähän nauratti kun kirjoitat niin hauskasti... Jatka samaan malliin! Kurja jos polilla tommonen meininki ja yksityiselle meno maksaa niin sikana enemmän kun perustutkimukset niinku mullakin pystyis tekemään julkisella..
Mut nyt mä lähen ratsastamaan! (hevosella, ehhehheeee...) Se on moro!
T: Liliane
Nipsulle pahoittelut tädistä ja onnea ja toivoa uuteen kiertoon.
Nonnalle myös puhtia taas yritykseen.
Ja yleiseen keskusteluun, onhan tämä tosi koukuttavaa +oikeesti alkaa kiinnostaa mitähän muille kuuluu ja joko ois piinailijoilla tärpännyt. Kyllä vaan monesti päivässä minäkin käyn kurkkaamassa oisko täällä jotain menoa.
ON: kipeä olo, vatsa sekaisin... Mies töissä ja tiedän, että jos en pian lähde leikkipuistoon esikoisen kanssa tulee illasta yhtä kiukkua. Täytyy vielä hetki säätä tarkkailla, kun pahasti näyttää että kohta sataa. Siis just nyt! Jee päästään lätäköihin loiskuttamaan:)
Helgalle hyvää rallireissua ja muillekin oikein hyvää ja rentouttavaa viikonloppua, vaikka eiköhän tässä vielä kirjoitella...kun ei täältä voi pois pysyä.
-Limetti
Keskiviikkona otin sitten Kuningas-Alkoholia ihan kaksin käsin, mutta nukkumaan menin jo 00.45!! Mies kilttinä haki baarista. Meillä kaikilla oli työpäivä torstaina, joten sen vuoksi lähdin aikaisin. No, aamusta asti sitten oksensin ja töissä oli kamalaa.
Tänä aamuna hyvä olo, mutta kesken aamujumpan yht`äkkiä kamalat vatsakrampit ja kuumeinen olo. Asiaa ei yhtään helpottanut toinen jumppa iltapäivällä, johon en saanut tuuraajaa...Nyt olo on mitä karsein.. Tuntuu, kun kuume vaan nousisi, niskoissa jumittaa (yleensä mulla kuumeen merkki)..Perhana, justhan mää olin kesäkuussa yli viikon kuumeessa. Ennen sitä 4,5v. sitten, joten tämä vapaa weekendi taitaa mennä sängyn pohjalla:(
Ovis on toivottavasti nyt ohi, koska tällä ololla en sänkypuuhiin pysty ja tuskin mieskään on valmis tällaista lahnaa laitteleen:)
Nyt sänkyyn nukkumaan,
Jumppis
Ihan vedet silmissä nauroin tota Jumppiksen viimestä lausetta... " tällasta lahnaa laittelee..." . Olen ehkä pikkaisen yliväsynyt, mutta jotenkin se vaan oli niin hauska!!
Liliane, mäkin kolmatta päivää tikuttelen ja kai siinä tänään oli haalean haalea viiva. En voinu tukea näkemääni kysellä, koska en ole paljastanut miehelle tätä uutta harrastustani. Ainakaan vielä. Ja voipi olla, että en kerrokaan mitään.
Mä taidan nyt lähteä lenkille. Lähtiskö joku mukaan...?
Nyt ne sit tänään alko taas. Ne menkat. Ihan sama kiertopituus kun ennen raskauttakin, 35 päivää koko lailla tunnilleen. Nyt oon miettinyt ihan pääni puhki et yritetäänkö saman tien uutta raskautta. Kaikki kolme raskautta on alkanu ekasta kierrosta, et kai mä pelkään jos nytkin käy niin onnellisesti, en tiedä...Mulla on ihan hirvee vauvakuume mut jokin tässä vään jarruttaa. Ja jos vahinko tulis niin olisin ikionnellinen et oon raskaana. Siis sanokaa viisaammat mikä ihme tässä tökkii...
Väsyttääkin niin että leuat poksuu. Koululaisia saateltu tää viikko niin on tarvinnut totutella noihin aamuheräilyihin uhan eri lailla kun alkulomasta.
Pahoittelut nipsulle...
Onnea itse kullekin oviksen metsästyksiin ja raskautumisiin yms...
Ja hyvää yötä.
Täältä pikku hiljaa koitan aktivoitua kunnolla, kun kerran toipuminen on tapahtunut niin äärimmäisen hyvin. En voi sanoa, että olisin km:sta niin nauttinut, mutta olen iloinen, että mies vielä suostuu edes ajattelemaan uuden vauvan hommaamista. :D bd
Haikeaksi tosin vetää edelleen, esim. tänään istuttiin mäkkärissä ja ikkunan ohi purjehti nuori äiti maha pystyssä. No, mieheni siihen suuressa viisaudessaan totesi kysymyksellä " Onkohan toi nainen syönyt jotain sopimatonta, kun on noin maha turvoksissa" . Itse koitin vaikenemalla vihjasta hänelle, että oli vähän arka puheen aihe, mutta arvailtavaksi jää miten asian oikeasti ymmärsi. Miehet kyllä osaa päästää suustaan joskus niin ajattelemattomia sutkautuksia.
Meillä poika täytti eilen 2vuotta ja väkisinkin kävi mielessä se synnytys ja taas tuo ikuisuus aihe (km)... Tänään olen sitten siivoillut ja laittanut täytekakkua. Siinäkin mielessä on tippalinssissä, koska poika on ollut tähän elokuuhun asti niin maito- ja vilja-allergikko, ettei ole koskaan aikaisemmin saanut täytekakkua. Tänään hän syö ihan oikeaa luomukermakakkua!!! :´) Äitin pikku poika... Ensimmäinen kananmunaton kakkupohjani tosin meni pannariksi, mutta kyllä mä nyt jonkinlaisen sain aikaiseksi.
Jees... elämä jatkuu, joten tätiä ja plussa tuulia kaikille niitä tarvitseville! Tänne täti ei vielä kolmeen viikkoon tule ja siihen asti täytyy odotustakin vielä odotuttaa. Jospa sitten vaikka uskaltautuisi yrittämään uudelleen...
Kesäistä viikonloppua vielä kaikille!
Pitää tulla pinoutumaan, kun on tänään ollut niin hiljaista täälä.. Kaikki vissiin viikonlopun vietossa. :)
Vauva2006: Kiva oli kuulla susta pitkästä aikaa! Mulla kierto on km:n jälkeen heitellyt jonkin verran.. Ennen oli säntillinen 28 päivän kierto, mutta km:n jälkeen se lyheni 24-25 sitten se piteni 26 ja pysyi siinä muutaman kierron, mutta taas pari viimeistä kiertoa ollut mitä sattuu; ensin 36 (luulen, että tuossa kierrossa en ovuloinut) ja viimeks 22! Nyt oviksen mukaan pitäs taas olla tuo 26, saa nähä nyt sitten.. Ja oviksen jälkeen oireet on kans vaihelleet kovasti, välillä on ollut oireita kovastikin ja välillä ei juuri mitään, en sitten tiiä mistä johtuu. Kipuilua jne voi ainakin oviksen jälkeen tuottaa keltarauhanen.. Muuten en sinua osaa oikeen auttaa, eikä tästäkään tainnut mitään apua olla. Tsemppiä!
Elisabeth: Susta oli kans kiva kuulla pitkästä aikaa! :) Kiva, että sulla oli mukava Suomen-loma!
Katri: kiitos sulle peukutuksista! :)
Helga: Juu oon tikutellut tässä kierrossa ja viikko sit perjantaina tuli melkeen yhtä vahva viiva ja sit lauantai-aamuna plussa.. Joten uskoisin et ovis oli sit sunnuntaina tai mahollisesti lauantaina.. Sunnuntai-iltana oli ainakin lämmöt jo nousseet..
Nonna: hyvä juttu, että lääkäri ehti soittaa ennen kun aloitit clomeja, ehkä tämä tauko tekee hyvää. Toivottavasti pääset sitten ens kierrossa ultra-seurantaan! Tai mieluummin toivottavasti ei olis tarvetta.. ;) bd bd bd
Liliane: kiitos plussapeukutuksista! :) Kiva, että oli hauska helsingin reissu! Vapaa-ajan reissut tekee kyllä ajoittain hyvää..
Limetti: Toivottavasti et ole tullut kipeäksi, vaan olo meni ohi!
Jumppis: Pikaista paranemista!
Nelliina: Hieno homma, että kierto näyttäis pysyvän samana! Tuohon pohdintaan, että aloittaako vauvayritys heti vai ei, niin en osaa oikein muuta sanoa, kun mun mielestä kannattaa mennä tunteella. Jos vähänkin tuntuu, ettei vielä olis valmis uuteen yritykseen, niin voittahan pitää tämän kierron paussia ja katsoa miltä seuraavassa kierrossa tuntuu.. Tsemppiä sullekin!
Pirpaliina: Hienoa, että mies on kans mukana perheenlisäys toiveissa! bd bd bd bd
Kaikille muillekin tsempitykset!
Nipsukohan joskus muuten kysy, että syökö kukaan niitä omega-3 tabuja, joissa on myös b-vitamiineja ja foolihappoa? *viittaa* täälä yks joka on nyt napsinut niitä purkillisen..
On: kp 19/~26. Tulinhan mä sitten torstaina kuumeeseen ja joka paikkaa särki. Perjantaina se vielä jatkui, mutta tänään on ollut jo parempi vähän pää vielä ollut kipeä. Tänään aiheutti aamulla ihmetystä verinen limavuoto, jota ei kyl paljon tullut, mut selkeesti kuitenkin.. Eilen aamulla oli vielä kuumetta 38,3, mut illalla oli vaan 36,6.. Tänään sit on lämpö ollut 37,3.. Hmm, tietysti tämä ihmismieli taas nostattaa toiveet korkealle, että tuo vuoto ois kiinnittymisvuotoa ja tuo lämmön notkahdus kans johtuis siitä.. ;) No viikon verran pitää vielä ootella ennen kun tähän asiaan saadaan varmuus. Tai sit ei tarvi niin kauaa oottaa kun nämä kierrot on viime aikoina olleet niin ihmeellisiä, ettei yhtään osaa sanoa koska menkat alkaa. Mut oviksen mukaan kierron pitäis olla se 26 tai sit oviksen ja menkkojen aika jää lyhyemmäks. Toivottavasti ei kuitenkaan alle sitä 10 päivää, minkä sanotaan olevan raja, että alkion kiinnittymisessä ei oo ongelmaa..
Onkohan muuten ketään muuta, jolla alkaa olemaan piina-ajat käsillä?
Mukavat viikonlopun jatkot kaikille! :)
On ollut hiljaista täällä tänään, itsekin olen touhottanut jos missä ja nyt vasta kerkesin koneelle. Harvinaista!!
Sani, ai miten hienoa olisi, jos vuotosi tosiaankin olisi kiinnittymisestä johtuvaa. Eikö ole jännä, kun vauvaa toivoo, niin kaikelle " oudolle" löytyy selitys raskaudesta. Toivottavasti kohdallasi kyse olisikin siitä!!
Tänään tikutin jo vahvemman värisen viivan. Olin juuri pissaamassa purkkiin kun kuopus ryntäsi vessaan. Yleensä olen pannut oven lukkoon tämän uuden harrastukseni aikana, mutta nyt se jäi auki. Tyttö seisoi suu auki ovella ja huusi " äiti, mitä sä teet sun pimpille" ...
Olisittepa kuullut mun selitykseni...
Illan jatkoa kaikille. Tänään en ottanut vinkkua viime lauantain malliin, joten huomenissa aamulla on ihanan reipas olo. Mites te muutte olette lauantainne viettäneet??
Eilen illalla soittelin sit naistenklinikalle, kun vuoto vaan jatkuu jatkumistaan ja olo on tosi huono. Sanoivat et kannatta tulla näytille, kun ei tuo ihan normaalilta kuulosta. Menin sit tänään käymään. Löytyikin sit kohdunulkopuolinen raskaus. Raskaushormooniarvo oli tossa jo laskenut reilu viikko sitten, mutta tänään se oli taas uudestaan noussut. Nyt verikokeisiin pitää mennä joka toinen päivä kunnes arvo on nolla. Jos ei arvo laske, niin edessä tähystys. Oon kyllä niin kypsä tähän hommaan että. Vuoto voi kuulemma jatkua pitkäänkin. tuon kohdunulkopuolisen raskauden pitäis tosiaan kuulemma surkastua itsekseen pois. Eipä taideta päästä siis yrittämään uutta raskautta vielä pitkään aikaan, kun vuoto vaan kestää ja kestää. Ei pääse edes purkamaan näitä paineita seksin avulla niinkuin päästiin melko pian edellisen keskenmenon jälkeen. Nyt pitää vielä seurata omaa oloa tarkasti. Jos tulee kovaa kipua tai runsasta vuotoa, niin pitää kuulemma mennä uudestaan sinne.
Miten voikin olla näin huonoa tuuria, et 2 keskenmenoa peräjälkeen ja sitten vielä tämä pisteeksi II:n päälle.
Shannon niin kyllästyneenä tähän vuotoon ja huonoon oloon
Shannon kyllä sua nyt koetellaan! :( Mun keskenmenohan reilu vuosi sitten oli just kohdunulkopuolinen. Mulla se hoidettiin silloin lääkepiikillä (en nyt muista lääkkeen nimeä, mutta jokin sytostaattia se oli) ja koska sen jälkeen ei lääkärin mukaan hcg laskenut tarpeeksi nopeasti niin annettiin vielä toinen piikki. Mä jouduin käymään hcg-seurannassa viikon välein, kunnes arvo meni alle 10. Nyt en kyllä enää muista kauanko siihen meni, oisko jotain kuukauden verran??? Enkä ees muista kauanko vuotoa oli.. Ihme homma, etten tuommoisia yhtään enää muista.. Voimia ja jaksuja sulle!
vm69: joo kyl se on aika jännää, että kaikkea " erilaista" koittaa liittää raskauteen, kunnes ne menkat sitten alkaa.. ;)
On vielä: Nyt en kyl enää oo ollenkaan sitä mieltä, että tuo aamunen vuoto olis ollut kiinnittymisvuotoa, kun illallakin vielä oli ruskeaa tuhrua ja mullahan on useimmiten tuhrutellut pari-kolme päivää ennen menkkoja. Mut jos menkat alkaa kolmen-neljän päivän päästä niin sit kyl aika oviksesta menkkoihin on aivan liian lyhyt, ei oo mitään sänssejä et pikkuinen kiinnittyis vaikka hedelmöittyminen ois tapahtunutkin. No ootellaan ja toivotaan taas siihen asti kun vuoto kunnolla alkaa.. Ja sit jos alkaa, niin täytyy soittaa jonnekin päin, että sais apuja tähän touhuun..
Ja nyt hyvää yötä!
On täällä ollut rauhallinen yökin... Tietysti, yöllähän kuuluukin nukkua.
Meillä oli levotonta, kaikki näkivät painajaisia, ja vuortotellen käännytin jokaisen yöhiipparin omaan sänkyynsä. Yksi tuolla välissämme vielä mahtuisikin nukkumaan, mutta kun toinen on tulossa on jo ahdasta ja kun kolmas hiippaa joukkoon, ei kertakaikkiaan ole tilaa. Joten, kaikkien on palattava omaan petiin, koska muuten tulee " miksi tuo saa olla täällä" -kysymysten tulva. Normaaliöisin kuopus kyllä änkeää melkein joka yö/aamuyö meidän väliin. Viime yönä sanoin hänelle, että kuulepas nyt kultapieni, äiti ei mahdu nukkumaan jos sinä pyörit siinä. Arvatkaapas mikä oli vastaus..? No, " mene äiti sohvalle" .
Sani, mulla alkaa kanssa samoin aina tuhruttelulla muutamaa päivää ennen varsinaisia menkkoja. Ei ihan joka kerta, mutta yleensä. Lasketko sinä kierron alkavaksi varsinaisesta vuodosta vai tuhrun alkamisesta?. Oikeestihan ei tietty pitäisi laskea mitään, vaan touhuilla halujen mukaisesti ilman kalenteria. Tai siis noin me päätettiin, kun km.n jälkeen vielä päätettiin, että vauva halutaan. Mä vaan en taida pitää lupaustani.
No, nyt taidan mennä juomaan toisen kupin kahvia, jotta seviäisi tästä aamuväsystä. Lapset kattelee tv:tä... Olisi oiva hetki petihommiin, hetkikin varmaan " oikea" , mutta mies lähti jo muuraamaan kaverinsa piippua. Että siis kahville!!
vm69: mä alan laskemaan kierron alusta vasta kunnon vuodosta. Tuolloin yleensä vasta lämmötkin ovat laskeneet.. Ihania (tai välillä vähemmän ihania) nuo tilanteet lasten kanssa. Mainio tuo teijän kuopus! :D Ja voin kuvitella sun tilantees kun jäit kiinni tikutuksesta, vielä varsinkin jos miehes ei tiedä mitään testailusta, niin pieni paniikin poikanen saattaa siinä tilanteessa tulla.. :/ Menikö selitykset läpi? =)
Tulkaahan muutkin haahut kertomaan kuulumisianne!!
Jos yllättäjä olisi ollut 7 tai 8v, en tiedä miten olisin selittänyt... tai ainakin jatkokysymyksiä olisi seurannut. Kolmevee on vielä niin pieni, että kunhan selityksen sopersin, oli tyytyväinen.
Mäkin olen kierron aina laskenut siitä kunnon vuodosta. Joku täällä palstalla kerran kirjoitti, että gyne oli sanonut kierron alkavan siitä tuhrusta. Lämpöjä en ole itse mittaillut...vielä...mutta varmaan sekin päivä koittaa.
Missäs muut luuraa?
Ihana auringonpaiste! Sen kunniaksi ajattelin siivota kotona, vaikka on vielä kuumeinen olo:)
Katri: Minäkin haluaisin nähdä sen Miami Vicen. Muistan, kun pienenä se lausuttiin aina Miiami Vise. Niillä oli ihan karseita värillisiä pukuja ja hirveät takatukat...*huokailee nostalgisesti*
Sani-74: Samanlaisia ajatuksia nuo kipuilut täälläkin herättävät. Jospa tämä mun " kuume" ja " kipuilut vatsassa" olikin nyt kiinnittymistä...Joopa joo!! Mutta toivotaan parasta..Itsellä vasta kp15 (ovis KAI kp9-10), joten jännitystä on vielä 11päivää. Onneksi tämän kiireen keskellä aika menee nopeasti. Tsemppiä!! Piinaillaan sitten viikon päästä ihan urakalla!
Shannon-75: Nuo kohdunulkopuoliset on kyllä vit..umaisia..Niitä ei sois kenenkään kohdalle. Lähetän sinulle paljon halauksia ja positiivista uskoa tulevaan, vaikka aina ei jaksaisikaan uskoa. Mikään ei todellakaan muuta sitä, että km on aina paska juttu, mutta mehän voitetaan vielä:)Itse ajattelen joskus, että " okei, paska elämä johtaa 1-0, mutta minähän tasoitan vielä"
vm69: Onpas teillä yöllä vipinää! Joskus itsekin menin vanhempieni sänkyyn, mutta kolmannella luokalla sain porttikiellon, kun olin jo niin iso, että vein kaiken tilan:) Viikonloppusuunnitelmia myös kyselit:
Meillä on tänään 1.hääpäivä. Oliko se Nonna, jolla oli just viikko sitten samanlainen tapahtuma? Meillä nimittäin myös mentiin vaan syömään ja oliko se niin, että Nonnan mies oli vähän kipeä (jalka vai mikä..) ja päivällinen meni vähän pipariksi. Minä olin meillä se, jolla oli kuumetta, joten loput voitte päätellä itse. Ei oikein juhlafiilis. Ja tämä meidän remontti syö kaikki ylimääräiset eurot ja enemmänkin, joten ei ole oikein varaa tehdä mitään " isoa" .
ON: Flussa alkaa hieman hellittämään. Hyvä, koska on käytännössä mahdotonta olla töistä huomenna pois. Ja arvatkaa, mitä olen tehnyt?????Tavoitehan oli, että alan ajattelemaan muita asioita ja keskityn ensisijaisesti elämiseen ja sitten vasta vauvajuttuihin. No, kävikin näin: Järjestin itselleni sitten " vähän" ohjelmaa. Syys- ja kevätlukukauden aikana olisi tarkoitus käydä yliopisto loppuun, hankkia uusi täydentävä ammatti viikonloppukursseilla 250km päässä kotona, pitää itse viikonloppukoulutuksia ja ai niin..käydä töissä n.43h/viikko. HUPS! Hyvästi sosiaalinen elämä, hyvästi parisuhde, hyvästi vapaa-aika. Mutta olen satavarma, että vauvakuume pysyy taustalla, koska enhän ehdi edes sekstaileen!
(Tämä on siis suunnitelma numero 1. Yleensä käy niin, että siirryn pian numero 2:seen, sitten numero 3:seen ja lopulta olen käynytkin ainoastaan 2 opintoviikkoa koko syksyn aikana)
Terveisin tuleva burn-out-potilas,
Jumppis
Ja hienot suunnitelmat sulla. Vaikkei ne toteutuisikaan, on hyvä, että ihmisellä on muuta ajateltavaa kuin tämä vauvakuume.
Joo, meillä tosiaan oli vilkas yö. Onneksi yleensä vain kuopus vaeltaa.
Jumppis: Onnittelut 1-vuotispäivästä. =) Tänään tosiaan lähetään katsomaan se Miami Vice. Pitäis tuossa kahden maissa nousta metroon, jotta ehtii ajoissa. Kiva kun menee vielä isossa salissa, ihan kovin pieneen ei olis viittiny mennäkään.
vm69: Kieltämättä alkoi huvittaa kun luin miten sulla oli käyny sen tikutuksen yhteydessä, vaikka siinä tilanteessa ei varmaan itseä paljoa huvitakaan. Mutta jotenkin mainio sanavalinta lapsellasi. =)
Shannon: Mullahan oli luultavasti tuo eka km myös kohdunulkoinen. Tosin täyttä varmuutta ei siitä ole, mutta niin lääkäri epäili. Oltiin siis miehen kanssa np-ultrassa ja siellä ei sitten näkynykään mitään. Kätilö ensin ultrasi, mutta haki vielä lääkärinkin siihen. Kohdussa ei vain näkynyt mitään ja lääkäri sitten sanoi, että luultavasti on ollu kohdunulkoinen, joka on heti alussa kuivunut itsestään kokoon ilman mitään vuotoja taikka kipuja. Mutta kovin suakin koetellaan. Voimia!
ON: Täällä ei oikeastaan mitään ihmeellistä. Siivottu ollaan ja kohta pitäis alkaa lämmitellä ruokaakin, jottei tule sitten kiire sinne leffaan lähdön kanssa. Saa nähdä haluaako mies loppuvuodestakin leffaan, silloin kun pitäis tulla ensi-iltaan uusin James Bond. Taas siinäkin eri näyttelijä, saa nähdä miltä vaikuttaa Bondina, kun ehti taas jo tottua tuohon Pierce Brosnaniin.
Eilen ei tullutkaan täällä käytyä muuten kuin pikaiseen lukemassa kuulumiset. Miehen kanssa käytiin vain läpi noita Teneriffa-juttuja. ;) Vähän suunniteltiin retkiä missä käytäisiin, kun 3:ksi päiväksi vuokrataan auto yms. Sitten oli ruuan laittoa. Siinähän se päivä sitten menikin.
Sunnuntain jatkoa kaikille, vaikkakin pilvistä sellaista (ainakin täällä)!
Jumppis: Onnittelu hääpäivän johdosta!
Shannon75: Pahoitteluni! Kyllä sinua nyt koetellaan. Jotenkin näitä tekstejä lukiessa alkaa epäilemään onnen ja vastoinkäymisten jakautumista. Jotkut meistä kun ovat saaneet vastoinkäymisiä ihan riittämiin eikä siinä vaiheessa yhtään lohduta, että luultavasti vastoinkäymisestä selvittyä osaa arvostaa elämäänsä ja sen hyviä puolia entistä enemmän...
Vm69: Lapset osaavat kyllä tokaista aina " totuuden" mitään peittelemättä :-) Selityksesi kysymykseen on varmasti ollut täysin kattava... Tuskin maltan odottaa, että meidän tyttö alkaa tuosta muodostamaan kunnollisia lauseita ja ihmettelemään maailman menoa.
Miami Vicen " faneille" (Jumppis, Katri ja muut): Mä olen aikoinani katsonut Miami Vicea ja muistiin jäi lähinnä juuri nuo hirvittävät takatukat, löysät puvunhousut ja se, että kenkiin ei laitettu lainkaan sukkia vaan puvun housujen kanssa vaan nahkakengät paljaisiin jalkoihin ja meno oli tosi seksikästä ;-) Muistan vielä, että jossakin Suuressa Käsityökerhossa vuonna x oli Miami Vice -henkeen löysien pellavahousujen ja puvuntakin ohjeet ja mähän olin heti suunnittelemassa niiden ompelemista... Huh, huh. Onneksi iän karttuessa sitä ei ihan niin helposti lähden jokaisen tv-tähden tyyliä seuraamaan ;-)
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille! Huomiseen! Mulla on huomenna vapaapäivä, joten viimeistään tytön päiväunien aikaan olen taas täällä.
Shannon: voi, kun kurja juttu. No onneksi sait selvyyden vuotoon, kyllähän tuollainen rupeaa huolestuttamaan.
Nelliina: En voi muuta ehdottaa, kuin kuuntelemmaan omia tunteita ja juttelemaan puolison kanssa. Minun ihana mieheni, kyllä totesi tässä taannoin, että ei kai näitä vauvayrityksiä voi koskaan tosissaan päättä, on se senverran iso juttu, että pitää vaan vähän puolitosissaan kokeilla, että josko... Mutta ei se pari kuukautta tai puolikaan vuotta kovin pitkä aika ole yrityksessä pitää taukoa, jos yhtään siltä tuntuu. Itse kyllä muistan ekasta raskaudesta aikamoisen stressaamisen ja huolen, vaikka ei ollut edes mitään km kokemuksia, että kai se pieni huoli kuuluu asiaan varsinkin keskenmenon jälkeen.
Pirpaliina: Niin ne miehet ja naisetkin osaa olla kovin ääliöitä välillä. Empatia on niin kovin vaikea taito. Huomaa sitä itsekin päästelevänsä sammakoita, vailla parempaa tietoa. Täytyy vain toivoa, että älyää edes anteeksi pyytää lipsahduksen jälkeen.
Tuosta kakku ilosta: ymmärrän täysin. Meillä on myös pikkuinen superallergikko, joka onneksi alkaa toipua jo. Tänä kesänä on ollut monet ilot marjasadosta, sekä vanhemmilla, että lapsella kun kaikki on käynyt.
Jumppikselle suuresti onnea merkkipäivästä,toivottavasti vähän saitte juhlatunnettakin peliin. Ei se aina niin suureellisia puitteita vaadi.
Katrille tositosi hauskaa matkan suunnittelua ja erityisesti matkaa.
ON: kolmatta päivää vatsa sekaisin ja alavatsasta nipistelee, jänskättää. Jospa kuitenkin... Onko muilla muuten km:on jälkeen seuraavat kuukautiset tulleet ajallaan? Mietin vain, että miten nopeasti kannattaa odottaa? Torstaina tulis kierto täyteen jos tulee normaalisti. Siis ilman ehkäisyä on menty, että tottakai toivon mieluummin ettei tulis. Mutta milloin vois testailla? Miten paljon muuten puolisoidenne kanssa vatvotte näitä " raskausoireita" ? Itse en juurikaan, helpompi teidän kanssa, kun samassa luulosairaiden veneessä ollaan. Eihän sitä mies voi ymmärtää, mitä on olla tän odotuksenodottamisen kanssa koko ajan yhtä, kun minun kehoni se on jossa tapahtuu, jos jossain.
Ja kaikille hei iloja alkavaan viikkoon!!!!
-Limetti
Heipat vaan kaikille!
vm69: Joo, se Vainukolmikko ry kuulostaa todella hyvältä. Pääsisköhän tulliin vainukoiraksi näillä hajuaisteilla?? ;)
Helga: Todella hyvin säkin tunnut haistavan noita hajuja. Ei sen puoleen haistan mäkin miehen hengityksestä kaljan tai jonkun muun hajun vielä seuraavanakin päivänä vaikka olisin itsekin juonu. Jotenkin tuo mun hajuaisti on vain herkistyny tässä vanhemmiten. Ja tässä lähellä oleva Pauligin paahtimon hajut ei ainakaan auta yhtään asiaa. Se on suorastaan kuvottava haju, ei haise yhtään kahvilta.
Omassa navassa ei edelleenkään mitään ihmeellistä. Viikonloppu taas tulossa. Huominen menee kotona ollessa, mutta sunnuntaina mennään leffaan. Mies halusi päästä katsomaan Miami Vicen. Saa nähdä minkälainen on verrattuna siihen sarjaan mikä nytkin pyörii taas kerran uusintana telkkarissa.
Ai niin, noista haistamisista kanssa vielä sen verran, että mäkin haistan jo sateen ennenkuin alkaa satamaankaan.
Juu, mutta kivaa viikonloppua kaikille!