*~* HAAHUT viikko 33 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 32 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 kk vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]limetti1[/b] olen 23-vuotias 1 1/2vuotiaan pikkutaaperon äiti. Toinen raskaus meni kesken 6+0. Kovasti olisi toiveissa toinen lapsi tähän perheeseen ja sisarus esikoiselle.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (99)
Shannon: osanottoni keskenmenosta/-menoista! Tervetuloa kuitenkin tänne haahuporukkaan! Aika on minun mielestäni se kaikista parantavin asia myös tässä asiassa. Toki sekin usein helpottaa kun saa tuntojaan purkaa ja tämä on hyvä paikka sille. *jaksu- ja voimahaleja* sinulle! Mulla oli aikatasan vuos sitten kohdunulkopuolinen, joka onneksi huomattiin (kun alkoi oireilla) aika alussa ja mies tais tosiaan pelätä mun hengen puolesta, kun kivut oli niin ankarat, mutta muuten hän ei juurikaan näyttänyt tunteitaan keskenmenosta, vaikka oli kyllä kovasti iloinnut raskaudesta..
Carpel: Toivottavasti pystyt kuitenkin iloitsemaan myös häiden suunnittelusta, sekin on ihanaa aikaa ja ainakin itsellä se päivä oli aivan upea. Vaikka eteenpäin se varmasti tuntuu pitkältä ajalta, niin taaksepäin kun ajattelee puolta vuotta, niin ainakin mun mielestä se on mennyt tosi nopeasti. Tsemppiä!
Helga: Voisko se muniskohdan kipuilu olla keltarauhasesta johtuvaa? Sehän saattaa oviksen jälkeen kipuilla sielä kovastikin.. Kesäloma-aika on toukokuu-syyskuu paitsi lapissa kesäkuu-syyskuu eli kyllä sun pitäs viimeset kesälomat ainakin lain mukaan saada pitää viimestään syyskuussa.
On: Ovis siis oli viikonlopun aikana ja nyt alkaa jälleen parin viikon odottelut ja piinailut.. :)
Lilianelta piti kysyä, että maksoitko nettipankin kautta vai miten? Ja onko sulla sama pankki kun niitten pankki? Pankista toiseenhan menee usein pari päivää, että suoritus näykyy tilillä.. Joskus tosin oon lukenut, että on tullut joku sekaannus, joten jos ei testejä ilmaannu, niin kantsii ilmanmuuta soittaa sinne. Tsempitykset myös sulle! :)
Sani: Tjaa-a enpä oo sitä muuten edes älynny ajatella noin..... Hmmm tarttee pistää mietintä myssyyn yön ajaks moinen.
Nyt ei jaksa kommentoida mitään kun on kauhee väsy, huomenna palaamme siis sorvin ääreen uudestaan!
siis vaivaako teitä muiden masut? Mulla ei mies jaksa kuunnella kohta mun valitusta niistä. Kun en kuitenkaan ole uuteen yritykseen vielä suostunut. Ehkä mä oon vaan katkera et miks just mä... Ja ei miehet ymmärrä. Tosiaankaan. Yksin mä periaatteessa sen läpi vedin, jos se masu olis näkynyt niin sit olis mieskin tajunnut asian mut ei muuten... Siis siitä keskenmenosta mä puhun jos joku on pudonnut kärryiltä kun lyhennellen kirjoitan.
No nukkumaan et saa lapset aamulla koulutielle.
Tänne tulen, kun en muutakaan voi.
Eilen aamulla tein siis haamuplussan kp 25/27-29. Illalla alkoi rusehtava vuoto, jota tuli vaan paperiin. Nyt vuoto ihan punaista, muttei edelleenkään tuoretta verta vaan jotain kalvonpalasia. eikä siteeseen asti vuoda.
Soittelen myöhemmin päivällä Kättärille ja kerron tilanteestani. Ei edelleenkään kunnon menkkakipuja, rinnat aristaa ja lämmöt on ylhäällä. Testi tänä aamuna ihan selkeästi plussaa...Kyllä meitä haahuja kiusataan.
Nonna
Pikainen visiitti, ennen kuin herätän tytöt.. taitavat kyllä jo olla hereillä, mutta makoilevat vielä sängyssä!
Nonna: Toivotaan, että pienehkö vuoto menee ohi, eikä sen suuremmaksi muutu. Alkuunhan monella tulee jos jonkinmoisia vuotoja. Peukut pystyssä täällä.
Koala: Mulla samanlainen fiilis, joskus täydellinen nollaus on paikallaan. Mäkin koin sen viikonloppuna vinkkupullon kanssa. meillä aika sama tilanne, myöhäinen km, tosin sinä menetit kaksi vauvaa. Vauvakuume hallitsee elämää, olen kyllä nyt pikkuisen oppinut rauhoittumaan, mutta kesä-heinäkuu meni ihan ohi, kun vaan tuijottelin kalenteria. Koko kevään odoteltiin km:n syyn tutkimustuloksia ja kun syytä ei löytynyt ja lupa uuteen yritykseen tuli, tuntui, että nyt sen pitäisi sitten heti onnistua kun monta kk hukattiin odotteluun. Joo, eikä tietenkään heti onnistu. Ja onnistuuko edes koskaan..?
Liliane: Mäkin tilasin elämäni ekat ovistikut just samasta paikasta. Odottelin niitä eilen, mutta eipä kuulunut. Koskaan en ole tilannut netistä yleensäkään mitään, ja ajattelin, että oliko tää nyt joku huijaus... Toivotaan, että tänään tulevat meille molemmille.
Nelliina: Noita isoja mahoja on tänä kesänä ollut JOKAPUOLELLA!! On sitten tuntunut pahalta. Meillä olisi la. ollut 15.7. ja monesti esin uimarannalla isoja mahoja katellessani tuli tippa silmään, kun ajattelin, että munkin pitäisi nyt näyttää tuolta. Tää on niin väärin!! Ja kun olisikin edes varmuus, että joskus vielä onnistuu, niin jaksaisi rauhassa odotella. Mutta kun ei kukaan voi sellaista luvata.
Nyt kai pakko mennä keittiön puolelle. onneksi sain tän päivän lomaa, tytöt ovat kuitenkin aivan totaalisen jännittyneitä koulun alusta. Pääsee saattamaan heidät koulun pihalle.
Nonna: Voi ei. Toivottavasti et ole sitten tuon aamuisen viestin jälkeen saanut huonoja uutisia. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Juuri tuollaisia hetkiä minä pelkään jo etukäteen jos joskus vielä olen raskaana... Ikävä juttu, mutta ehkä saamme kuulla mukavia uutisia myöhemmin.
Nelliina: Raskaana olevia naisia tuntuu minunkin mielestäni olevan joka paikassa. Pahinta oli, että kun menin vertavuotavana sairaalaan niin näin jo parkkipaikalla kaksi viimeisillään raskaana olevaa naista. Ultraan jouduin odottamaan aikaa käytävällä, naistentautien polilla, joka on samassa kerroksessa kuin synnytysosasto. Ovien takaa kuuluu vastasyntyneiden itkua ja käytävällä käveli pariskuntia odottamassa synnytyksen alkamista. Tosi kiva juttu! Lukemisena oli vauva-ja kaks plus -lehtiä.
Onko muissakin sairaaloissa tämä sama juttu, että keskenmenon saaneita hoidetaan samalla osastolla kuin synnyttäjiä? Ei ole kyllä kovin mukavaa. Olin tyytyväinen sairaalan henkillökunnan toimintaan, he olivat todella ihania, mutta muuten tuo ympäristö. Hui. En halua joutua sinne enää toista kertaa km:n vuoksi tai sitten vaadin, ettei mun tarvitse itkuisena odotella käytävällä.
No, taisi mennä vähän ohi kysymyksen... Taidan lähteä työpaikalle.
Juulia
Juuliarin kysymykseen pakko vastata: Kun synnytin maaliskuussa (20+5) oli tilanne juuri niin kamala kuin kuvitella saattaa. Samalla käytävällä oli ihan " normaaleja" synnyttäjiä, tosin käytävä oli jaettu sellaisella lasikopilla tavallaan kahteen osaan. En ole varma oliko minun puolellani muita kaltaisiani vai keitä, mutta en edes suihkuun meinannut uskaltaa lähteä, kun pelkäsin, että käytävällä kuulee vauvan itkun tai joku tulee vauvan kanssa vastaan. Minulle kyllä järjestettiin ihan oma huone, luojan kiitos sairaalassa oli tilaa. Olisipa ollut rankkaa jos olisi ollut kaikki paikat täynnä ja olisin joutunut muiden synnyttäjien kanssa samaan huoneeseen. Hoitajat sairaalassa olivat ihania ihmisiä. Vaikka he ovat siellä " vain töissä" , he olivat uskomattoman empaattisia. Sain paljon parempaa kohtelua ja huolenpitoa kuin aikaisemmin, jolloin synnytin ihan täysiaikaisia lapsia.
Onpa ulkona harmaata... saadaankohan tänään vihdoinkin sadetta?
*Paskat fiilikset¿*
Mun entinen työkaveri on nyt sit menny ja tehny taas sellasta, josta MÄ _tiedän_ et saan joskus tulevaisuudessa paskaa niskaani! Kyseinen naikkonen on vähän jakavaista sorttia, ja nyt sit taas kerran sattu jakamaan vähä väärälle ihmiselle¿ Mun hyvälle ystävälle! Tätä ei pysty oiken ees selittään kun on niiiin pitkä ja monimutkainen juttu ja siihen liittyy miljoona tsiljoonaa ihmistä. Sanottakoon nyt vielä kuitenkin, et tää ex- työkaveri seurustelee tahollansa¿. Se varmaan kertoo aika paljon? Mua vähän niin kuin masentaa tän mun kaverin puolesta, se on niin pirun kiltti, et toi muija syö sen yhtenä suupalana ja siirtyy sen jälkeen seuraavaan. =(
Sani: Mä yritin nyt pähkäillä tässä aamu tokkuraisilla aivoillani, mut pöh ja höh mun pää mitään ymmärrä! Siis miten se keltarauhanen siel kipuilis? Vääntäkää joku mulle rautalangasta, please??? Mut kaiken järjen mukaan sen keltarauhasen nimenomaan pitäis olla nyt vasemmalla puolella, koska alkuraskauden ultrassa ¿keltarauhanen on oikeassa ovariossa¿ luki noin. Eikös ne täydellisessä maailmassa vuorotellen noi munikset pyöräytä munan?
Oli mitä oli niin on hieman raivostuttavan tuntuista. Ja huomennahan mulla on se lääkäri, et jännitys tiivistyy kaikin puolin¿¿¿ KÄÄÄK!
Nelliina: Arvaa vaan kuinka paljon mäkin olen nähny masuja¿. Siis oikeesti ei talvisin nää näin paljoo masuja! Kai joku kesäaika on syntyvyys huippua tai jotain?
Nonna: Noh, noh, mitäs kummaa siel nyt oikein tapahtuu? Toivottavasti lääkäri setä/täti osaa antaa vastauksia!
Juuliar: Kyllä! Täällä sairaalassa aivan sama käytäntö.. Itse jaoin huoneeni nuoren venakko tytsyn kanssa, joka teki abortin. Ja tässä meidän sairaalassa on pakko kävellä miltei toiseen päähän käytävää pitkin, että pääsee edes vessaan! Ja tässä käytävän varrellahan on mm. vauvala, synnyttäneiden huoneet, lepohuone jne¿ Että tasan saat kävellä kaikkien ohi ennen kuin pääset edes sinne vessaan asti. Ja tietenkin saniteetti tilat ovat samassa tilassa suihkun kanssa minne synnyttäneet naiset menevät sitten pesulle¿.. Oikeesti, mä en ole ikinä voinu käsittää tätä sairaalan logiikkaa tässä asiassa???!!! Samalla tyylillä toimii myös iisalmen sairaala, joskus muinoin monta vuotta sitten kaveri meni tekemään abortin, ja oli aika järkytys vaikean päätöksen jälkeen huomata, et hän pötköttelee synnyttäneiden naisten kanssa samassa huoneessa! Kuulemma se oli poikkeustapaus, kun oli ruuhkaa, oli pakko laittaa samaan huoneeseen. Ja aika jännää et tuosta abortti tapauksesta on aikaa se n. 10 vuotta ja sairaala eri, mut käytännöt ne vaan taitaa olla samat ympäri suomen.
Vm69: Synkkää on täälläkin, mut eipä näy vettä siltikään. Ja jos muualla suomessa käryää venäjä, niin täällä tuo yks per***** naapuri polttaa ilmeisesti omakotitalon takassa yms. jotain roskia, koska käry on aivan järkyttävä! Melkein oksensin kun olin koiran kanssa ulkona, siinä hajussa yhdistyi näppärästi muovi, pakokaasu, poltettu rengas ja muutama tuntematon tekijä. Että kuvitella saattaa minkälainen hajuyhdistelmä oli kyseessä.
Hih, mä muistan ekan koulupäiväni! Mä vähän niin kuin häädin oman äitini pois luokasta, et kyllä mä pärjään ihan itse. (Meillä sai saattava vanhempi olla mukana ekan päivän koulussa, jos lapsi niin halusi.) Oi¿. Oli se kivaa, siinä vähä tyhmää lasta höynäytettiin ,kun ekana päivänä vaan leikittiin ja saatiin kirjoja ja piirreltiin. Siitä jäi ihan sellanen kuva, et jee koulu onkii tosi kiva paikka¿. Ja kaikkihan tietää miten loppujen lopuks käy.
Muistatteko millanen teidän eka penaali oli? Mulla oli joku vetoketju pussukka ekana, mut sit kolmannella luokalla sain vaaleanpunaisen magneetti penaalin, jossa oli joku kuva kannessa ja se oli niiiiiiiiiiiiiiiin hieno!
Ommoo Nappoo: Väsymys vaan riivaa edelleenkin¿ Eilenkin oli vielä pakko ennen töihin lähtöä ottaa päikkärit kun tuntui ettei silmät vaan pysy yksinkertaisesti auki. Ja nytkin nuokun ja haukottelen täällä. Kaiken lisäks kun soitin töihin ja sanoin, et mulla on sit huomenna lääkäri kesken työpäivän, niin ruvettiin ehdotteleen, et no hei sähän voit käyttää sun ruokatuntis, joka on siis 30min, siihen! Ja anteeks missä välissä mun sit kuuluis syödä¿..? Ja siks toisekseen kun kerta otetaan verikoe, niin minähän aion kärppänä vaatia, et kuulen sen tuloksen saman tien, jos se vaan on mahdollista. Siis kyse on siitä raskaushormoonista, et kuinka paljon sitä on veressä, mahtaako sen saada samantien sen tuloksen? Miten te muut ootte sen saanu tietää, samana päivänä vai seuraavana?
Käynti todistuksenhan mä saan sieltä kuitenkin, et sama kai se on kuinka kauan siel aikaa menee¿ * Suunnitelee pirullisena kaupungilla syöntiä*
Ja nyt täälläkin sit sataa vettä kun ämpäristä kaataen!
Voi vattu, kun pää pätkii
Mut no, ovistesti taas negaa. Säilytän kaik tehdyt testit samas pussis ja ne joissa on tullu haalee plussa joskus, näkyy edelleen plussana. Eilen illal tuli just ja just havaittavissa oleva plussa. Et onpahan tääkii nyt sit taas tätä jottai.
Nyt purkamaan pyykkei koneesta.
tai päivähän tuo on jo...
Minä jäin yksin kotiin ja ukko joutui ottamaan autonkin, ei pääse mihinkään ja en keksi mitään mielekästä tekemistä, siivota kyllä pitäis mutta ei nappaa...
NONNA: Toivottavasti tuo selkeä plussa on kaikki mitä sun tarvii tietää ja että se epämääräinen vuoto ei tarkoita mitään hankaluuksia... Tuntuupa tosiaan haahuja aina vaan vaivattavan, milloinkaan ei kaikki täysin mene hyvin! Ei se lohduta vaikka tiiät sen itsekin että monella on vuotoa alkuraskaudesta. Mullakin oli eikä se tosiaan lohduttanut että moni muukin kertoi vuotaneen. Voi kun kaikki kävis hyvin!! Haamu sentään muuttui jo oikeaksi plussaksi!
Päivän jatkot!
HANNELE + vilpertti rv 13+2
Keskenmenon koin viime viikonloppuna... Perjantaina alkoi kohtuullisen runsas vuoto ja maanantaina todettiin tyhjä kohtu ja hcg 0. Kuollut sikiö siis abortoitui ihan ilman minkäänlaisia toimenpiteitä. Henkisesti tätä asiaa ei ole vielä tullut käytyä läpi, mutta fyysisesti olen ihan ok. Vuotokin alkaa olla niukkenevaa sorttia. Tuska ja ahdistus helpottavat varmasti vain ajan kanssa. Sairaslomaa sain tämän päivän ja ihan hyvä niin. Enemmänkin olisin ehkä tarvinnut, kun kas kas kohtalon ivaa - työpaikaltani siis paikallisen keskussairaalan osastoni ikkunoista näkee suoraan synnytyssalin ikkunat.
Uusi yritys aloitetaan kai sitten, kun asia on henkisellä tasolla käsitelty. Ihan heti en kai uutta haluaisikaan. Jään kuitenkin roikkumaan tähän joukkoon odottamaan voimia uuteen raskauteen.
Pirpaliina
Nonnaa kans Hannelen tavoin tulin tsemppaamaan, vaikka tiedän ettei se mitään auta kun nyt muistelen omaa tilannettani tässä n. 6vkoa sitten. Eli mullahan tuli sitä kirkasta verta vko oviksesta ja sen jälkeen 4 pvänä tuhrua. En voinut edes tosissaan käsittää, että olin ylipäätään raskautunut, ennenkö piruuttani testasin kun töissä alko tuleen niin höntti olo aamupäivisin, ettei meinannut ruokkikselle asti jaksaa olla. No kirkasta verta tai sitä vanhaa verta ei tuon jälkeen tullut, mutta kun oltiin sielä Mallorcalla, niin sielähän sitä valkovuotoa tuli, joka oli selkeesti punertavaa...enemmän ehkä vaaleanpunaista. Olin siitä pelkästään jo ihan paniikissa. Tota valkovuotoa tulee ajoittain runsaasti edelleen, mutta se on kyllä nyt ollut ihan normaalin väristä vaaleeta, eikä siinä ole enää ollut sitä vp-väriä. Kyllä nää niin karmivia viikkoja on ja olin ihan satavarma, että kun vuodoilla heti lähtee raskaus liikkeelle, niin eihän tästä pitkälle voi päästä ja kohta taas itketään.
Exien puolellakin kun noista tiputteluista kirjoittelin, niin sieltäkin lohduteltiin, että tosi useella niitä mitä ihmeellisempiä vuotojuttuja oli ollut, mutta jotenkin vaan kuitenkin raskaus oli jatkunut. Eli meilläkin on vielä mahdollisuus. Samoin sulla. Tonneittain nyt sitä vauvaliimaa ja tarrasukkia lähettelen pikkuisen tueksi, että pysyy matkassa mukana.
Ja sulla tosiaan ne clomit voi myös aiheuttaa tuollaisia hormonijuttuja. Niistä mä en tiedä mitään, enkä niissä osaa auttaa. *VOIMIA!!!*
titi ja pikku-kirmu 9+4
Itse olen 28-vuotias, mies 26. Lapsia on kaksi, molemmat tärpänneet ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt spontaani km 08/06, todettu rv 8+6, ja toivottavasti jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi.
Pahoittelut uusille km:n kokeneille ja voimia myös teille selvitä tilanteesta. Tämä pino on teille paras mahdollinen, koska porukka on niin mielettömän mahtavaa. Eli sen aikaa mitä täällä hengailette, niin varmasti viihdytte. *jaksuhaleja* =)
titi75
Jännittyneenä täällä odotan uutisiasi!! Mä NIIN toivon sulle kestävää plussaa ja että vuoto olisi jotain harmitonta!! Mutta tuo tilanne on stressaa... Been there, done that!! Kovasti tsemiä ja jaksuja tilanteen selkiytymisen odotteluun, sä jos kuka olisit sen vauvan jo ansainnut!!
Lämpöisin ajatuksin ja halein, Mia ex-haahu ja Lucas 4½kk
Pirpaliina: Tervetuloa joukkoomme ja pahoitteluni keskenmenosi johdosta. Voimia!
Nonna: Mikä on tilanne, mitä sulle sanottiin?
Tänään sitten vihdoin ja viimein satoi vettä. Kyllä sitä on jo odotettukin. Parisen tuntia satoi ja tuli vielä tosi kovaa. Häipyi samalla sitten Venäjän savujen hajutkin, onneksi. Toivottavasti ei niitä enää tulekaan. Tarpeeks sai jo kärsiä näitten viikkojen ajan.
Itselle ei mitään uutta sitten eilisen ja nyt on vähän kiirekin, joten lopettelen tähän.
Illanjatkoja kaikille!
tervetuloa kuitenkin tänne joukkoomme.
Nonnan tilannetta olen päivän mittaan mietiskellyt...
Vettä satoi ja ukkosti. Lapset pelkäsivät ja kyselivät jo , että tuleeko tulva..
Niinkuin varmaan kaikki muutkin, niin jännään täälä nonnan tilannetta..Toivottavasti kaikki on hyvin!! Ainakin vahva plussa antais toivoa! bd bd bd Ja vaikka ei varmasti kovin tässä tilanteessa lohdutakaan, mutta jos ees vähän, niin mullahan on ollu tuhruttelua/vuotoa kaikissa raskauksissa niin noissa kahdessa onnistuneessa kuin tässä ei onnistuneessakin. Eli kuten täälä monet muutkin ovat sanoneet, niin ei se vuoto välttämättä mitään huonoa tarkoita.. Mutta aina se tietenkin säikyttää. Voimia sulle!
Pirpana (meniköhän oikein?): osanottoni keskenmenosta! Tervetuloa tänne haahuilemaan!
Helga: joo eikös ne munikset yleensä irtoa vuorotellen.. Sullakos kipuili nyt oikealta puolen?
Pahoittelut ja voimahali Pirpaliinalle. Samalla lämpimästi tervetuloa porukkaan, vaikka toivotaankin (kaikille) pikaista siirtymistä edelleen ex-haahuihin!
Nonnalle hirmuisesti peukutuksia pysyvän plussan puolesta. Toivottavasti kaikki edelleen hyvin!
).( Huomenna alkaa ovis-tikutus, taas pitkästä aikaa. Ja maanantaina meen lääkäriin ihan vaan tarkastuttamaan, että kaikki ok. Samalla yritän udella mahdollisia vaihtoehtoja raskautumisen helpottamiseksi, vaikka tuskin mitään poppaskonsteja tähän kohtaan löytyy... Pitää kuitenkin päästä kyselemään!
Samaa fiilistä täälläkin, että koko ympäröivä maailma on raskaana, tai saanut hiljattain vauvan. Kaikki miespuolisetkin duunikaverit vaan kertoilee siippojensa mahan kasvusta...Hoh-hoijaa. Jostakin kumman syystä tänään oon kuitenkin jaksanut jo vähän paremmin noita juttuja, eikä ole ollut ihan yhtä paha ahdistus kuin aikaisemmin. Aika epäilemättä auttaa km:sta toipumiseen. Ja se, että jaksaa nauttia vähän muustakin elämästä.
Jälleen positiivisia huiskutuksia kaikille!
Koala-72 kp 10, ei enää kohmeloa...
Ihanaa! Suuren suuret varovaiset onnittelut Nipsulle ja Nonnalle! Toivotaan nyt enkeleitä ja tarrasukkia matkaan ja että kaikki menee hyvin!
Nipsu, mulla on kokemusta tuosta testistä, olen useasti testannut sillä, mulle plussat on tulleet saman tien joten en osaa sanoa, mitä sitten jos tulee vasta 10 min jälkeen tai jotain. Kuitenkin selkeä punertava viiva jotka näkyy testissä pitkääään, edellisen heitin pois km jälkeen ja viiva näkyi vieläkin, ja tuossa nykyisessä näkyy viiva vieläkin. mää piän tuota testiä luotettavana koska on antanut pari plussaa ja kuitenkin myös negan silloin kun en ole raskaana ollut!
Shannonille osanotto!
HANNELE + vilpertti rv 13+1