Onko sinulla epätavallisia kammoja?
Yhdessä elokuvassa oli tuulimyllyjä rivissä. Hyi, miten puistattavaa ja ahistavaa. En tiedä yhtään mistä tuulimyllykammoni johtuu.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tuulivoimalat. Pelkään niitä jumalattomasti. Pahinta olisi olla jollain autiolla pellolla missä niitä olisi kauhea kasa ja seisoisin kaikkien niiden keskellä kamalaa!
Sama.
Kammoksun ajatusta siitä että yhtä äkkiä jostain epäluonnollisesta syystä joutuisin syvälle pimeään merenpohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmapallot
Lapsellani on tämä. Etenkin jos joku niitä puhaltaa menee paniikkiin.
Onko sinulla samanlainen vai eri variaatio?
Jälleensyntymiskammo, jatkuva reinkarnaatio, ilman että voi vaikuttaa asioihin. Ehkä voi?
Voiko olla melukammo esim. naapurista tulevien äänien kammo tai ilmansaastekammo.
Hampaat. Siis sellaiset mitkä ei ole enää suussa. Mielestäni aivan järkevä ja toivon saavani ylänuolia että meitä olisi muitakin.
Perheeni pitää minua typeränä pelkoni kanssa vaikka yksi pelkää pellejä ja toinen napoja.
Isot perhoset. Se alkoi kohdatessani lähietäisyydeltä syreenikiitäjän, joka on todella isokokoinen. Sen jälkeen olen kammonnut kauniita päiväperhosiakin, jos ne lentävät lähelle.
Trampoliinit. Siinä kammoksuttaa hirveiden tapaturmien riski. En halua katsella, kun joku tekee voltteja trampoliinilla. Samasta syystä en tykkää siitä, kun joku pitää lasta olkapäillään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunan kiuas pelkään että se räjähtää.
Tää oli uus juttu mulle en oo ikinä kuullut vastaavaa
Ei oo räjähtänyt mut valokaaren iski kerran vastuksesta. Kieltämättä säikäytti.
Vierailija kirjoitti:
Tulen tänne oottaa näitä jotka sanoo pimeä, hämähäkit, koirat ynnämuut uniikit lumihiutaleet
Kammoan ihmisiä jotka käyttää sanontaa "uniikki lumihiutale" pilkkamielessä.
En osaa selittää kovin hyvin, enkä ole koskaan löytänyt tälle mitään termiä tai kuullut kenenkään muun kärsivän tällaisesta kammosta, mutta tietynlainen epätasaisuus, esim. muurahaiskäpy saa minussa aikaan kylmät väreet ja kamalan olon, en pysty katsomaan pitkään.
Syvät vedet ja esim. Ajatus Mariaanien haudasta.
Tuulivoimalat.
Voimalaitokset.
Hyvin isot rakennukset ja esim. Isot laivat
Kauppojen automaattiliukuovet.
Melkein aina kun menen noista läpi kuvittelen mielessäni, että ne ovet menis kiinni ja litistyn sinne väliin. Tai joku pää tai käsi jää siihen.
En tiedä onko tuo edes oikeasti mahdollista.
Joskus tosin ovet on ollut menossa kiinni vaikka käteni on ollut siinä välissä.
Toinen kammotus joka tuli mieleen on Vaaksiaiset, siis se tosi iso sääski.
Inhottaa jos tuo on sisätiloissa ja tulee heiluttelemaan pitkiä jalkojansa naaman eteen.
Maskotit. Tiedän, että siellä asun sisällä on tavallinen ihminen, mutta se maskotin jähmeä liikehdintä, puhumattomuus ja kasvoilla oleva muuttumaton hymy... Liian karmivaa. Sitten siinä on vielä se ulottuvuus, että ahdistaa ihan jumalattomasti ajatus siitä, että itse olisin sellaisen maskottipuvun sisällä ja putoaisin veteen. Eihän se päällä pysyisi pinnalla. Siksi inhottaa varsinkin se matkatoimiston mainos, jossa on Bamse-maskotti uima-altaan vierellä heilumassa. Hrr...
Vierailija kirjoitti:
En osaa selittää kovin hyvin, enkä ole koskaan löytänyt tälle mitään termiä tai kuullut kenenkään muun kärsivän tällaisesta kammosta, mutta tietynlainen epätasaisuus, esim. muurahaiskäpy saa minussa aikaan kylmät väreet ja kamalan olon, en pysty katsomaan pitkään.
En ollut kuullutkaan muurahaiskävyistä, kävin katsomassa kuvia niin joo hyi, muakin puistatti. :(
Kammoan / pelkään Vantaata. Syy: Siellä on paljon liittymiä- Espookaan ei ole yhtä pelottava.
Kammoan / pelkään, että joku terävä asia menee silmääni ja sokeudun. Esim. jos elokuvassa on joku terävä peitsi, sauva tms. tai piikki niin joudun siristelemään silmiäni, ettei ne menisi silmiini. En myöskään halua, että minua kosketaan silmään tai silmien lähelle. Olen yrittänyt altistaa itseäni käymällä laitattamassa ripsien pidennykset.
Kammoan myös jäähyväisiä.
Liian innokkaat ja pitkään puhuvat pakkomyyjät voivat kammottaa monia, esimerkiksi ostoskeskuksessa, kadulla, puhelinoperaattorin liikkeessä ja puhelimessa.