Miksi korona-rokotettava ei saa tietää mitä rokotetta on saamassa? Sokkona pitää vaan ottaa - en tajua?
Onko sama homma muissakin rokotteissa, ettei halutessaan saa tietää minkä valmistajan rokotetta on ottamassa?
Kommentit (43)
Hienoa tämä Suomen sekoilu tässäkin asiassa. Nyt Astra Zenecaa siis annetaan vain vanhuksille, joille sitä nimenomaan aiemmin ei annettu koska ei ollut näyttöä että tepsisi iäkkäillä.
Itse työikäisenä sain AZ-piikin, nyt kai arvotaan mitä annetaan tehosterokotteeksi kesäkuussa, luulen ettei kukaan vielä tiedä.
Luulen noiden muutamien veritulppien tulleen siitä, että on makoiltu kotona lihassäryissä ym. oireissa ja makaamisesta tullut veritulppa. Vuodelepohan esim. leikkauksen jälkeen on suurimpia syvän laskimotukoksen riskejä. Ei ihme jos esim. Iso-Britanniassa oli rokotettu 15 miljoonaa henkilöä että muutama veritulppa on ilmennyt kun arviolta satojatuhansia on maannut sängyssä minimiliikunnalla odotellessaan lihas/pään/jokapaikankipujen menevän ohi.
THL:n sivuilla kerrotaan selvästi ryhmät jotka nyt rokotusvuorossa ja millä rokotetaan. Luuletteko tosiaan, että se rokotuspaikka on joku valintamyymälä?
AZ:n rokotetta ei ole tutkittukaan yli 65-vuotiailla mutta silti sen väitetään olevan heille turvallinen. Itseasiassa tutkimusvaiheessa oli vain alle 55-vuotiaita ja siksi osa eu-maista ei rokotetta ole tämän vanhemmille antanut missään vaiheessa.
Tuo on vähintäänkin erikoinen väite kun kyseinen rokote ei ollut turvallinen edes niille ikäryhmille joilla sitä oltiin tutkittu. Suomessakaan sitä ei aluksi annettu kuin alle 65-vuotiaille ja nyt sen sitten väitetään olevan turvallinen yli 65-vuotiaille, koska tässä ikäryhmästä ei ole raportoitu haittailmoituksiakaan.