Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HR-ala kokemuksia

Vierailija
06.04.2021 |

Millaisia työtehtäviä? Kauan olet tehnyt alan töitä? Millaisessa yrityksesä? Millaisella koulutuksella? Onko psyykkisesti rankkaa?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suojatyöpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt alan töitä kohta 10 vuotta, monessa eri yrityksessä tänä aikana. Useimmat globaaleja yrityksiä. Työtehtävät ihan laidasta laitaan. Amk-koulutus. On rankkaa. Kun homma "ei kuulu kenenkään tontille" se kuuluu HR:n tontille. Ihmisillä on ihan ihmeellisiä ongelmia ja mihinkään ei ole kukaan tyytyväinen. Sekä esimiesten että työntekijän perässä saa kulkea muistuttelemassa asioista ja jos et muistuta ja he unohtaa, niin se on sitten sun vika. Ihan lähtien vaikka siitä, että työntekijä ei muista toimittaa verokorttia, niin se on HR:n vika ja HR:n täytyy korjata. Paksu nahka kannattaa kasvattaa jos alalle aikoo ja pitää kiinni rajoistaan.

Mutta HR:n työ on toki monipuolinen. Saat olla näitä kaikkia samaan aikaan: psykologi, lastentarhantäti, opettaja, veroneuvoja, kahvinkeittäjä, sihteeri, lakimies, siivooja, tapahtumajärjestäjä, asiakaspalvelija, it-tuki, palkanlaskija, henkilökohtaisen taloudenneuvoja, lääkäri, sisustussuunnittelija, ostaja, johdon assistentti,....ja paljon muuta! Ja sitten vielä yrityskohtaisia lisäyksiä, joihin voi kuulua esim: vaatteiden viikkaaja, autojen renkaanvaihdoista ja pesuista huolehtija, kukkien kastelija, TET-harjoittelijoiden kaitsija, vakuutusmeklari, huoltomies,... mitä näitä nyt on.

Vierailija
4/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suojatyöpaikka.

Jatkan vielä. (Kirjotin tuon 3. viestin). Lainattu viesti kertoo siitä, kuinka paljon HR:ää yleensä arvostetaan. Sitä tehtyä työtä ei nähdä, vaan yleensä kukaan ei tiedä mitä HR tekee, mutta kuitenkin olettaa että se ja tämä ja tuo HR:lle kuuluu. Pikkasen muutakin siinä hommassa on kuin rekrytointi ja hassun hauskat tapahtumat. Nyt korona-aikaan HR:n arvostus on noussut ehkä hitusen, koska moni yritys on "päässyt" työllistämään HR:ää yt:illä, joissa olisivat olleet aivan k***ssa ilman HR-osaamista. 

Vierailija
5/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä amk-koulutuksella pääsee hr hommiin???

Vierailija
6/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. liiketalouden tradenomi.

Vierailija
7/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen HR johtaja, työkokemusta 22v. En suosittele. Suututtaa kun olet johtoryhmäläinen mutta ”vain tukitoiminto”, ja siksi saat vain kolmasosan siitä palkasta mitä muut johtoryhmäläiset saa (he ovat bisnes-unit johtajia). Olen nyt hakeutumassa pois HRstä sillä tuo iso palkka-eriarvoisuus ärsyttää paljon.

Vierailija
8/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mikään suojatyöpaikka, työllistävä ala

Vierailija
9/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. liiketalouden tradenomi.

Kasvatustieteiden maisteri myös

Vierailija
10/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v HR hommia takana, generalistin hommia johtoryhmätasolla eli en koulutus- ja kehityshommissa vaan ne kaikki muut jutut. Nokialla 15v ja sen jälkeen isommissa ja pienemmissä, mm. Posti jossain vaiheessa, nyt suht pieni parinsadan hengen kaupan alan firma, jossa HR-johdon hommia. Koulutus on VTM. Hommat on raskaita, jos ne päästää ihon alle, työkokemus auttaa siihen, että ei ota asiota ns. itseensä. Toki 400+ eropaperia Noksulla allekirjoittaneena ei ihan pienestä enää hätkähdä.  Komppaan tuota edellisen kirjoittajan kommenttia paksusta nahasta, tämä ei ole arkojen tai maailmanparantajien duuni. Mutta kaikki hommat ei HRlle kuulu, eikä siihen kannata edes lähteä. Esim mulle ei palkkaa makseta verokorttien perään katsomisesta tai kukkien kastelusta enkä sitä siis myöskään tee. Ja ei kyllä mun käsityksen mukaan makseta missään muuallakaan. Jos tuolle tielle lähtee, sitä saa sitten tehdä loppuelämänsä ja ihan otona ja ilmaiseksi.

Vierailija
11/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika kurjaa hommaa. Olen vetänyt noin 10 Yt:t ja irtisanonut toistasataa ihmistä urani varrella, kuunnellut t@ppouhkaukset ja huorittelut ja kuten joku jo vastasi niin kaikesta syytetään HRää. En ymmärrä miten ala on halutti? Luullaan että on kivaa. No ei ole!

Vierailija
12/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen HR johtaja, työkokemusta 22v. En suosittele. Suututtaa kun olet johtoryhmäläinen mutta ”vain tukitoiminto”, ja siksi saat vain kolmasosan siitä palkasta mitä muut johtoryhmäläiset saa (he ovat bisnes-unit johtajia). Olen nyt hakeutumassa pois HRstä sillä tuo iso palkka-eriarvoisuus ärsyttää paljon.

Mitäs BU:ta lähdet nyt sit vetämään? terkuin: HR joryssa, tiimin toiseksi kovin palkka. 

Vierailija
13/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä porukka toimittaa verokorttinsa kun palkasta viety 60%. Turha vahtia ja muistutella.

Vierailija
14/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs BU:ta lähdet nyt sit vetämään? terkuin: HR joryssa, tiimin toiseksi kovin palkka. 

Missä firmassa? En tiedä yhtäkään firmaa missä HR-johtaja olisi paremmin palkattu kuin divisioonajohtaja/BU johtaja. Itse olen vaihtamssa eri firmaan, COO:ksi.

Vierailija
15/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika kurjaa hommaa. Olen vetänyt noin 10 Yt:t ja irtisanonut toistasataa ihmistä urani varrella, kuunnellut t@ppouhkaukset ja huorittelut ja kuten joku jo vastasi niin kaikesta syytetään HRää. En ymmärrä miten ala on halutti? Luullaan että on kivaa. No ei ole!

Eihän se HR irtisano vaan pomo, joten valitukset hänelle, HR on viestin tuoja vaan

Vierailija
16/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteen maisteri ei ole amk-tutkinto. Ite tradenomin papereilla ei oo hr-hommia ollut tyrkyllä. Siksipä tarkoitus olis parantaa osaamista koska mulle noi hr hommat olis unelmaduuni. Toki tämä keskustelu ei kovin valoista kuvaa työstä antanut :)

Vierailija
17/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä??? Itse olen ollut 15 vuotta alan hommissa ja tykkään. En tunnista noita horror-kertomuksia. Ehkä sitten riippuu asemasta, itse olen rivityöläinen. Kivaa, siistiä sisätyötä.

Vierailija
18/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös jory-HR joka saa vain 50% siitä mitä tulosalueiden johtajat ja jory-kollegat. Normaali toimintatapa, mutta ei kyllä reilu. Irtisanomiset kun koittaa, nämä johtaja(miehet) katoaa kuin tuhka tuuleen ja jättää minut hoitamaan likaiset työt!

Vierailija
19/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se HR irtisano vaan pomo, joten valitukset hänelle, HR on viestin tuoja vaan

Kyllä se on usein HR joka irtisanoo. Tämä on täysin toimitusjohtajan päätös. Hemmetin monta ihmistä irtisanonut olen myös.

Vierailija
20/76 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteen maisteri ei ole amk-tutkinto. Ite tradenomin papereilla ei oo hr-hommia ollut tyrkyllä. Siksipä tarkoitus olis parantaa osaamista koska mulle noi hr hommat olis unelmaduuni. Toki tämä keskustelu ei kovin valoista kuvaa työstä antanut :)

No se tässä olikin ideana, voi yliopiston tietyn alan käynyt työllistyä myös HR-alalle. Myös esim psykologiaa ja kauppatieteitä yliopistossa opiskellut ja valmistunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan