Hävettää ostaa alelaputettuja tuotteita
Siis kyllä hävettää! Minä joudun ostamaan alelaputettua jauhelihaa, kun hyvätuloinen varmaan kokoomuslainen katumaasturilla ajava rouva poimii tuoretta snellmannin jauhelihaa. Onko se alelappu pakko olla niin näkyvä? Eikö se voisi olla tuotteen pohjassa? Kai tässäkin on taustalla halu nöyryyttää köyhää.
Kommentit (29)
Miksi se on noloa? Olen sinkku sh ja en häpeä. Eilen hain punalappuisia s-marketista ihan alen vuoksi, vaikka hyvin voisin ostaa normihintaista ruokaa. Siinä ei ole mitään noloa! Se on ekologista, että hävikkiä jää vähän ja samalla ostaja säästää rahaa. Hieno homma!
Nappaan aina alelaputetun jos on tarjolla jotain mitä tarvitsen. Vaikka varaa olisi ostaa normihinnallakin. On ihan hullua maksaa jostain täysi hinta, jos saman saa halvemmallakin.
Muakin hävetti 20-vuotiaana. Nykyään ostan usein ainakin punalaputettua leipää, jos löytyy sopivaa.
Minulla on pääomatuloja ~70k vuodessa eikä olisi edes pakko käydä töissä jos en haluaisi.
Ostan Espoon eri Lidleistä mm. rotukarjan jauhelihaa 30% alennuksessa, on samaa kuin Atrian mutta halvempaa, alelapulla tulee 350g paketille hintaa 2,79€. Ei löydy mistään noin halvalla laatulihaa.
Muutenkin ostan Lidlistä paljon ns. herkkuja, koska sieltä saa mm. Prosciutto Crudo-kinkkua parilla eurolla 80g joka on K-kaupassa 5€, ja Parmigiano Reggiano-juustoa 200g 4,19€, kun K-kaupassa 125g tismalleen samaa tuotetta on 7,95€. Kaupassa on yllättävän hyvää tavaraa tarjolla hintaan nähden.
Ei kiinnosta vähempää mitä joku tyyppi jota en tule koskaan enää elämässäni tapaamaan miettii ostoksistani tai siitä missä käyn ostoksilla, itselleni niitä ostan.
Parempihan se on, etteivät mene roskiin, kun ovat vielä ihan hyvää syötävää.
Mua ei hävetä yhtään. Ihanaa jos löytää jotain hyvää ruokaa alesta. Harvemmin kyllä jaksan ilta-aleisiin mennä, ja päivällä harvoin löytyy mitään järkevää alennettuna.
Taas trollin tekemä köyhien kadehtimisaloitus, jossa pääsee haukkumaan köyhiä. Nykyään aina tällä tavalla, että itse esittää olevansa köyhä /työtön, ja muka hakee ymmärrystä. Sitten itse vastailee itselleen ja kohta mouhoaa että menkää loiset töihin. Aina saman kaavan mukaan.
juuri ostin nyt viikonloppuna kolmena iltana pakastimen täyteen punalappuista lihaa ilta-alesta -60% hinnoilla. aika pirun iso säästö, ja syötävää riittää.
äkkiseltään laskettuna sain 50 euron lihat kahdellakympillä, noin karkeasti.
Minä ostan aina kun vastaan tulee. Ei hävetä yhtään.
Ei hävetä myöskään kun käyn polkupyörällä kaupassa. (Joku on joskus sanonut, että eikö ne naura sulle, kun hieno rouva ajaa pyörällä, että kura parskuu.)
Enkä ole köyhä. Ehkä siksi, koska ostan punalaputettuja tuotteita ja osaan ajaa polkupyörää. No, ehkä myös edellämainituista seikoista johtuen saatan olla köyhän näköinen. Mutta väliäkö sillä.
No Paula ainakin ostaa punalapputuotteita. Tekee niistä ruokaa Jockelle.
Ostin pitkäperjantain aamuna viisi leipäpakettia ja kolme pakettia lihaa. Ei paljon kiinnosta, jos jotakuta hävetti puolestani, minua ei yhtään. Olin ihan sairaan iloinen, safkaa yli puoleksi kuukaudeksi halvalla. Noloilkaa jos haluatte, ei kiinnosta. 😎👍
Mulla mies saa jotain löytämisen riemua, kun opetin hänet katsomaan myös sitä kilohintaa, eikä vain aleprosenttia. Ihan innoissaan tulee maitokaupasta useampikin paketti mukanaan, että hänellä "tunteiden voima iski" liha- tai kalahyllyllä :D Välillä pitää jo toppuutella :D
Ja ei, ihan keskituloisia keski-ikäistyviä, työssä käyviä me ollaan, jotka säästää ja sijoittaa. Me vaan ei tuhlata ja ollaan harkitsevia kuluttajia - paitsi tuo "tunteiden voima" :D :D
Noh, itse jemmaan urheiluvaatteita kausialennuksesta kaappiin seuraavaa vuotta varten niin eipä tässä ole sanomista - ei ole niin väliä,onko ne juoksukengät edellisen kauden vai uuden kauden mallia/väriä ;)
Itsekin ostan enkä osaa edes hävetä. Opiskelen aikuisiällä enkä saa muuta tukea kuin asumislisän. Teen satunnaisesti töitä, mutta ne vain hidastaa opintoja. Pakko siis yrittää säästää kaikessa mahdollisessa siihen asti, että saa opinnot suoritettua.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan aina kun vastaan tulee. Ei hävetä yhtään.
Ei hävetä myöskään kun käyn polkupyörällä kaupassa. (Joku on joskus sanonut, että eikö ne naura sulle, kun hieno rouva ajaa pyörällä, että kura parskuu.)
Enkä ole köyhä. Ehkä siksi, koska ostan punalaputettuja tuotteita ja osaan ajaa polkupyörää. No, ehkä myös edellämainituista seikoista johtuen saatan olla köyhän näköinen. Mutta väliäkö sillä.
Sun pitäis muuttaa Ouluun. Täällä polkupyörällä kulkeminen on ylpeyden aihe, oli sitten minkä ikäinen tai kuinka hieno rouva tahansa.
Olen miljonääri enkä kaihda punalappuisia tuotteita. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Ymmärrän täysin. Itse pyydän varmuuden vuoksi tuotteelle aina vähän lisähintaa, jos kauppias kiireiltään ehtii asiasta neuvotella.
Mä suhtaudun punalaputettuun tuotteeseen kuin lottovoittoon. Mulla on aina aivan järjettömän hyvä mieli, kun sellaisen löydän. Saa koira taas lihaa.
Olen keskituloinen rouva - ilman katumaasturia.
Jätä sinne kauppaan, niin minä ostan ne.
Terv. Rikas nuuka häpeilemätön säästeliäs sijoittaja