Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri matkii kaikessa mitä teen ja ostan, miksi?

Vierailija
20.01.2025 |

Olemme molemmat nelikymppisiä naisia, ja aina kun ostan jotain, niin kaveri hankkii saman tavaran viikon sisällä. Jos otan tatuoinnin tai lävistyksen, niin hetken päästä kaverikin on varannut ajan samoihin juttuihin. Minkä takia joku ihminen tekee noin? Hän on lukemattomia kertoja hankkinut asioita joita ei edes käytä, mutta pakko vain omistaa sellainen kun minullakin on. 

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi aivan mahtava trollaamisen mahdollisuus😍

-Kylmis

Vierailija
2/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kylmis

Laitapa ehdotuksia 😁

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä itseltään.

Vierailija
4/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse nyt niin omaperäisistä ideoistasi, että niiden matkiminen olisi läpinäkyvää keneltä tahansa muultakin kuin vain kaveriltasi? Vai onko kyse tavanomaisista hankinnoista, että kuka tahansa muukin keksisi ne kuin vain sinä? 

Aina kannattaa muistaa, että joku meistä keksii ideoita nopeasti ja toiset hitaammin. Jos ajattelet ideoitasi kuin täysinäistä hillopurkkia, niin onko se hillopurkkisi aina täynnä vai lähes tyhjä? Jos se on täynnä sinulla on varaa antaa kaverisi matkia sinua. Pian keksit taas jotakin uutta. Kaverisi hillopurkki on aina lähes tyhjä, joten hänen pitää ottaa sinulta saadakseen edes joskus maistaa hilloa. Ehkä et tajua vertaistani, mutta ole iloinen miten sinä keksit ja toinen vain sinun esimerkilläsi.Mikään ei ole sinulta pois. Ja voit olla varma, että aina törmäät seuraajiin.

N 62

Vierailija
5/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain pilailuvälineitä. Pierutyyny tai jotain muuta hölmöä. Ostaakohan perässä?

Vierailija
6/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, kaveri kun tulee kylään, niin kyttää kaiken että olenko ostanut jotain uusia sisustusjuttuja. Sitten, kun menen hänen luokseen, niin hänellä sattumalta JUST samanlainen tavara kotona, minkä olin kotiini hankkinut. Raivostuttavaa. Sama vaatteiden kanssa. Minulla on aina ollu omanlaiseni tyyli, käytän ainaki omasta mielestäni mielikuvitusta asusteiden kanssa ja yhdistelen välillä epätyypillisesti keskenään.. No tää kaveri matkii ihan surutta. Ärsyttää, kun en halua näyttää hänen kanssaan samalta. Nyt olen alkanut hänet tavatessani pukeutua aivan tylsästi. Tavalliset farkut ja yksivärinen paita,eipä ole mitään kopioitavaa. Muutenkin olen alkanut kyseenalaistaa ystävyyttämme... Tykkäisin että ystävällä olisi oma persoona 

Vierailija
7/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

What?! Enpä oikein usko ap:tä. Etkö muka mitenkään regoinut ja kommentoinut asiaa sille ystävällesi, kun se ystäväsi osti saman tavaran tai varasi tatuointiajan - tulit vain vauvapalstalle kommentoimaan niitä hänen matkimisiaan? Toisekseen, montako kertaa tällaista ihan oikeasti on tapahtunut? Väität, että "aina", kun jotain ostat tai teet. Kuulostaa hyvin epäuskottavalta sekin.

Matkiminenhan johtuu matkijan omasta huonosta itsetunnosta ja toisen ihmisen elämän, ulkonäön ym. ihannoimisesta. Olet siis hänen itsetuntonsa pönkittäjä, idolinsa tai kateutensa kohde tai niitä kaikkia. Sen takia esim. asiantuntijat kehottavat ottamaan matkimisasian positiivisesti, koska yleensä kysymys on vain harmittomasta ihailusta. Matkija haluaa olla samanlainen kuin matkimisensa kohde on. Hän uskoo saavansa vastaavanlaisen elämän, onnea, itsetuntoa tm. hyvää sillä, että hankkii samoja asioita kuin kohteensa.

Olen itsekin ollut lievä matkija, kun itsetuntoni ei vielä ollut ihan kunnossa. Myöhemmin, kun jo löysin itseni ja tyylini, minua jäljitteli eräs huonomman itsetunnon ihminen.

Kun joku matkii, niin aina kannattaa muistaa, että itse on kuitenkin se aito ja alkuperäinen. Eli se muita inspiroinut kimmoke. Sen voi ottaa ihan ylpeästikin. Ja ainahan sitä voi vaihtaa tyyliään ym., jos ei halua, että toisella on jotain samaa kuin itsellä. Tai piilottaa sellaiset asiat matkijalta, joita ei halua matkittavan. Kun matkijaystävä tulee kylään, laita lempiasusi ja lempitavarasi piiloon. Älä esittele kaikkea hankkimaasi tai kerro aikomuksistasi.

Sekin kannattaa muistaa, että sellaisia asioita on kyllä todella vähän maailmassa, jos yhtäkään, joita ei muillakin olisi tai joita joku muukin ei haluaisi. Täysin yksilöllinen on mahdotonta olla. Aina löytyy toisia, jotka ovat samoista asioista kiinnostuneita kuin itse on ja jotka saavat innon tehdä samoin, kun näkevät jonkun muun ensin tekevän jotain.

Kysymys voi olla myös ihan sattumasta tai muusta vastaavasta. Minullakin on ollut monia erilaisia kampauksia elämäni aikana, pitkästä lyhyeen ja eri värisiä hiuksia. Ystäväni, joka ei ole tuntenut minua vielä montaakaan vuotta, oli sitä mieltä, että matkin häntä, kun leikkautin hiukseni sellaiseksi, joka hänelläkin taannoin oli - vaikka leikkautin hiukseni siihen malliin vain, koska minulla on joskus aiemminkin, jo ennen hänen tuntemistaan, ollut sellainen leikkaus ja halusin palata siihen.

Vierailija
8/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksia

- Kerro perustaneesi Onlyfans kanavan ja tekevän S/M leikkejä

- Kerro aloittaneesi vauvanruokadieetin ja kuinka se on mahtavaa ja energisoivaa. Syöt vain vauvanruokasoseita ja rintamaitokorvikejauheesta tehtyä maitoa. Töissä kuulema moni on ryhtynyt tekemään samaa.

- Nukut yösi muovipussit jalassa, johon laitat porkkanaraastetta. Karotiini imeytyy näin paljon paremmin ja se tekee ihollesi ihmeitä.

- pidät iltaisin kasvojesi päällä iilimatoja. Turvotus kasvoista on hävinnyt kokonaan ja se on terveellisempää kuin kuppaus.

Vierailija
9/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse nyt niin omaperäisistä ideoistasi, että niiden matkiminen olisi läpinäkyvää keneltä tahansa muultakin kuin vain kaveriltasi? Vai onko kyse tavanomaisista hankinnoista, että kuka tahansa muukin keksisi ne kuin vain sinä? 

Aina kannattaa muistaa, että joku meistä keksii ideoita nopeasti ja toiset hitaammin. Jos ajattelet ideoitasi kuin täysinäistä hillopurkkia, niin onko se hillopurkkisi aina täynnä vai lähes tyhjä? Jos se on täynnä sinulla on varaa antaa kaverisi matkia sinua. Pian keksit taas jotakin uutta. Kaverisi hillopurkki on aina lähes tyhjä, joten hänen pitää ottaa sinulta saadakseen edes joskus maistaa hilloa. Ehkä et tajua vertaistani, mutta ole iloinen miten sinä keksit ja toinen vain sinun esimerkilläsi.Mikään ei ole sinulta pois. Ja voit olla varma, että aina törmäät seuraajiin.

N 62

Kyse ei ole omaperäisistä hankinnoista, vaan sellaisista joita MINÄ tarvitsen, mutta hän ostaa heti perässä samanlaisen. Esim. kuntopyörä. Minä ostin sellaisen, koska kuntoilen kotona. Hän osti sellaisen heti perässä, mutta ei ole käyttänyt sitä kertaakaan, kun olen kysynyt miten treeni kulkee. Minä lopetin tupakoinnin ja ostin korvikkeeksi vapen. Hän hankki myös vapen vaikka tupakoi edelleen, eikä ole vapeaan käyttänyt kertaakaan. Minä ostin tietynmerkkisen laukun, ja hän käveli samana päivänä kauppaan ja osti samanlaisen. Ihan sama juttu jos ostan vaatteita, niin hetken päästä hänellä on kopio päällään. Kopiointi on imartelua tiettyyn pisteeseen saakka. 

Vierailija
10/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsuudessa/nuoruudessa kaveri, joka sai vanhemmiltaan aina saman kuin minä, tai jos mahdollista, sen kalliimman version. 

Vierailija
11/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea kulkemaan pakastekana teipattuna päälaellesi. Mahtava näky, kun liikutte sitten porukassa kaupungilla. 

Vierailija
12/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kylmis

Laitapa ehdotuksia 😁

ap.

Lievästi ilkeää toimintaa. Minkä ikäisiä siis olittekaan?

Vierailija
13/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What?! Enpä oikein usko ap:tä. Etkö muka mitenkään regoinut ja kommentoinut asiaa sille ystävällesi, kun se ystäväsi osti saman tavaran tai varasi tatuointiajan - tulit vain vauvapalstalle kommentoimaan niitä hänen matkimisiaan? Toisekseen, montako kertaa tällaista ihan oikeasti on tapahtunut? Väität, että "aina", kun jotain ostat tai teet. Kuulostaa hyvin epäuskottavalta sekin.

Matkiminenhan johtuu matkijan omasta huonosta itsetunnosta ja toisen ihmisen elämän, ulkonäön ym. ihannoimisesta. Olet siis hänen itsetuntonsa pönkittäjä, idolinsa tai kateutensa kohde tai niitä kaikkia. Sen takia esim. asiantuntijat kehottavat ottamaan matkimisasian positiivisesti, koska yleensä kysymys on vain harmittomasta ihailusta. Matkija haluaa olla samanlainen kuin matkimisensa kohde on. Hän uskoo saavansa vastaavanlaisen elämän, onnea, itsetuntoa tm. hyvää sillä, että hankkii samoja asioita kuin kohteensa.

Olen itsekin ollut lievä matkija, k

Olen toki kommentoinut että mistäs sulle tuli yhtäkkiä halu hommata tatuointi just nyt kun minä sen hankin, tai miksi hankit just samanlaisen lävistyksen kuin minä, että eikö tullut aiemmin mieleen. Hän on kuitannut asiat vain silleen että eiku olin mä tota miettinyt jo itsekseni. Paitsi että tuo ei pidä paikkaansa, koska hän kertoo aina ääneen asioistaan ja suunnitelmistaan.

Vierailija
14/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulu meiningiltä kuulostaa.😅

Vierailija
15/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kaveri kun tulee kylään, niin kyttää kaiken että olenko ostanut jotain uusia sisustusjuttuja. Sitten, kun menen hänen luokseen, niin hänellä sattumalta JUST samanlainen tavara kotona, minkä olin kotiini hankkinut. Raivostuttavaa. Sama vaatteiden kanssa. Minulla on aina ollu omanlaiseni tyyli, käytän ainaki omasta mielestäni mielikuvitusta asusteiden kanssa ja yhdistelen välillä epätyypillisesti keskenään.. No tää kaveri matkii ihan surutta. Ärsyttää, kun en halua näyttää hänen kanssaan samalta. Nyt olen alkanut hänet tavatessani pukeutua aivan tylsästi. Tavalliset farkut ja yksivärinen paita,eipä ole mitään kopioitavaa. Muutenkin olen alkanut kyseenalaistaa ystävyyttämme... Tykkäisin että ystävällä olisi oma persoona 

en halua näyttää hänen kanssaan samalta

Et sitten ehkä olekaan ihan niin läheinen hänen kanssaan kuin luulet. Olettekin ehkä enempi kilpasisaria kuin hyviä ystävyksiä?

Toisillen hyvin läheiset ihmiset nimittäin yleensä myös muistuttavat toisiaan ulkoisesti ja muutenkin, jopa haluavat pukeutua identtisesti yms. Esimerkiksi kauan onnellisesti naimisissa olevat saattavat hankkia identtiset ulkoiluasut jne. Läheiset sisarukset hankkivat samantyylisiä tai täysin samoja vaatteita tms. Kun oma siskoni muutti ulkomaille, ostimme itsellemme toisen ostoksista tietämättä identtiset jalkineet ja lähes samanlaisia huonekalujakin, vaikka asuimme täysin eri maissa.

Vierailija
16/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lapsuudessa/nuoruudessa kaveri, joka sai vanhemmiltaan aina saman kuin minä, tai jos mahdollista, sen kalliimman version. 

Kuulostaa tutulle. Hän ostaa aina pikkuisen paremman ja kalliimman version kuin minä, oli kyse sitten lenkkareista, siitä kuntopyörästä tai lävistyskorusta.

Vierailija
17/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttuni oli myös sitä mieltä, että matkin häntä.

Tätä oli mm. liikunnan lisääminen, ja opintoihin hakeutuminen (täysin eri ala). Hän nyt oli sattunut aloittamaan näitä ekana, ja kun itse omaa elämääni edistääkseni tein näitä, niin kailotti kuinka aina matkin häntä. 

Silleen ok, ehkä vähän liikaa katse omassa navassa, jos olettaa toisen tekevän elämäänsä muutoksia vain juuri sinua matkiakseen.

Ja se, että kerkesit ostaa sen pirteän värisen kauluspaidan pari päivää ennen kaveriasi, ei tee tilannetta, ettei kaverisi saisi sitä nyt ostaa. Tai että kerkesit ekana ostaa Ikeasta uuden kipon olohuoneen pöydälle, niin muillakin on oikeus yhä samanlainen kippo ostaa.

Vierailija
18/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla jotain white trash porukkaa. Niitä elämän kovan koulun käyneitä.😂

Vierailija
19/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kylmis

Laitapa ehdotuksia 😁

ap.

Osta esim. joku halpiskopio kalliista muotituotteesta ja väitä kaverille sen olevan aito. Hän tietysti ostaa aidon, jonka jälkeen voit nakata kopion roskiin ja nauraa päälle.

Tai ota hennatatuointi ja väitä sitä tavalliseksi - kaverille jää kuva ihoon loppuelämäksi, mutta sinulle ei.

Vierailija
20/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttuni oli myös sitä mieltä, että matkin häntä.

Tätä oli mm. liikunnan lisääminen, ja opintoihin hakeutumi

Ihme juttuja selität. En todellakaan ole ostanut mitään ikea krääsää, vaan hintavia design esineitä, joita ei kaikkia edes myydä kaupoissa. Esim. yhden tietyn merkin valaisin, tiettyjä tuoleja,jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi