Hävettää ostaa alelaputettuja tuotteita
Siis kyllä hävettää! Minä joudun ostamaan alelaputettua jauhelihaa, kun hyvätuloinen varmaan kokoomuslainen katumaasturilla ajava rouva poimii tuoretta snellmannin jauhelihaa. Onko se alelappu pakko olla niin näkyvä? Eikö se voisi olla tuotteen pohjassa? Kai tässäkin on taustalla halu nöyryyttää köyhää.
Kommentit (29)
Älä suotta kainostele! Mä menen monta kertaa viikossa kauppaan siihen aikaan ku tiedän että laputtavat tuotteet. Sitte ostoskorini on täynnä niitä ja säästän rahaa.
Mitä varten? Ne menis roskiin muuten, ihan hyvät tuotteet. Olen aivan riemuissani kun löydän jonkun alelöydön.
Hävettää? Miksi? Me mennään joskus tarkoituksella viimeisellä tunnilla Saleen. Tekee mieli vaikka kokeilla jotain itselle uutta tuotetta, mutta tuotteen hinta on normaalisti niin suolainen ettei tee mieli laittaa rahaa "hukkaan". Kyllä ne erikoisuudet sillä halvemmalla hinnalla syötyä tulee, ja kaupan hävikistä on meidän ostokset pois rasittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Parempihan se on, etteivät mene roskiin, kun ovat vielä ihan hyvää syötävää.
Tuon takia minäkin ostan punalaputettuja, en niinkään hyötyäkseni taloudellisesti. Illalla käyn kaupassa ihan viime hetkinä ennen sulkemisaikaa ja katsastan, mitä pelastettavaa olisi jäljellä, jotta ei köyhemmät jää paitsi.
Minulle kelpaa kyllä, eikä hävetä yhtään. T. Pieni palkkainen siivooja.
Miksi hävetä? Sehän on ilmastoteko ja siinä säästää rahaa. Erittäin fiksua ostaa punalaputettuja tuotteita, kun saman tuotteen saa tiettyyn aikaan halvemmalla. Miksi maksaa enemmän jostain, jos sen saa halvemmallakin?
Ostin eilen illalla -60% alesta rakastamaani porokylän leipää, luomumaitoa ja purkin kermaa. Tuli niin hyvä mieli.
Iso osa rikkaista on pihejä. Yksi syy rikkauteen.