Nyt sitten tuli ensimmäinen soitto liittyen kuntakokeiluun
Sama henkilö soitti kuin viimeksi te-palveluista eli henkilö oli vain siirretty tekemään tismalleen samaa hommaa nyt vain kuntakokeilun puolelle. Samat jargonit heitti puhelimessa työttömän velvollisuuksista kuin mitä viimeksikin. Mikä tässä nyt siis muuttui työttömän näkökulmasta? Kuinka paljon tämäkin uudistus maksoi veronmaksajille?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Jos toukokuussa korona hellittää, niin työttömille tulee kiva kesä. Kunnissa on porukkaa valmiina ottamaan vastaan asiakkaita ja järjestämään ryhmätoimintaa vaikka roskienkeruun muodossa. Välillä taukojumppaa ja taas töihin.
Mulle kävis toi puistohomma!
Pyörin siellä muutenkin jo pikku kaljoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle alko höpöttään vuorokausirytmin tärkeydestä.
Yli 20v kolmivuoroa takana.
Kysyin, että luitko edes mun papereita?
Hiljasta tuli, kun kysyin, että missä paikoissa olen ollut töissä?
Mitä ihmeen papereita? Jos et ole laittanut tietoihisi, että olit kolmivuorotyössä, niin mikä ihmeen selvännäkijä se virkailija on?
Vierailija kirjoitti:
Nöyryyttävään vajakkitoimintaan 9e pv en mene!
Miksi en voisi vaikka ulkoiluttaa vanhuksia ja saisi vaikka 30e per pv...
No sinähän voit kouluttautua hoitoapulaiseksi ja hakea sitten töihin hoivakotiin jos tuollaista haluat tehdä ja saada siitä palkkaa.
Tämän takia kannattaa hankkia eläkepaperit. Vastailla nyt puhelimeen, kun on parempaakin tekemistä. tehkööt virkailija kuntakokeiluja keskenään, kun muut nauttivat elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toukokuussa korona hellittää, niin työttömille tulee kiva kesä. Kunnissa on porukkaa valmiina ottamaan vastaan asiakkaita ja järjestämään ryhmätoimintaa vaikka roskienkeruun muodossa. Välillä taukojumppaa ja taas töihin.
Mulle kävis toi puistohomma!
Pyörin siellä muutenkin jo pikku kaljoissaan.
Saat siitä vielä x-korvauksiakin :D.
Suomessa työpaikat menevät usein suhteilla.
Jos pääset työnhakuvalmentajalle joka löytää suhteillaan sulle paikan vaikkakin vain harjoitteluun niinsiinä on jo mahdollisuus jatkuvampaan työsuhteeseen, ellei työpaikka vain käytä hyväkseen harjoittelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tulos oli että "jatkaa itsenäisesti työnhakua"? Sanoiko se milloin tulee seuraava yhteydenotto?
No joo. Lannistava meininki oli siellä puhelimen toisessa. Ilmeisesti haluavat työttömien tappavan lopulta itsensä. :(
ap
Parempi sekin. Ikuinen elämä olisi erittäin kamalaa. Lyhyt elämä paras.
Kuntakokeiluhan on täysi vitsi. Te - toimiston virkailijat soittelevat ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Palvelupiste vaan on siirretty kaupungintalolle.
Ratkaisu kaikkeen olisi oikeudenmukainen, kunnollinen palkka. Näin ei syntyisi tilanteita, että on kannattavampaa olla kotona tuilla elellen.
Kertoisiko joku, mitä tuo kuntakokeilun joutuminen/pääseminen käytännössä tarkoittaa? Heikentääkö vai parantaako yksilön asemia?
Terv. Itsekin kuntakokeiluun vasta heivattu osa-aikainen palkkatukityöläinen, luonnollisesti surkealla liksalla
Minun TE-sivuilleni ilmestyi maininta kuntakokeilusta, mutta kun en tajunnut, mitä se käytännössä merkitsee, jätin yhteydenottopyynnön. Seuraavana päivänä soitti omavirkailija, joka ei ollut se sama omavirkailija kuin viimeiset pari kolme vuotta. Kuntakokeilun alkajaisiksi oli entiset asiakkaat levitelty virkailijoille sattumanvaraisesti, ja minulla kävi huono mäihä.
Uusi omavirkailijani kuunteli tilanteeni, ja sain hyvän käsityksen siitä, ettei häntä olisi voinut vähempää kiinnostaa. Kun aika loppui, hän totesi, että näillä puheilla hän sitten soittaa seuraavan kerran kesäkuussa.
En ole kovinkaan vaikuttunut kuntakokeilusta. Ei näytä siltä, että se vauhdittaisi ainakaan minun työllistymistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinähän voit kouluttautua hoitoapulaiseksi ja hakea sitten töihin hoivakotiin jos tuollaista haluat tehdä ja saada siitä palkkaa.
Oisko pikkuisen eri asia tehdä raskasta hoitotyötä kuin kävellä seurana...
Uskon, että puheluja tulee. Kysellään ja pulistaan niitä näitå. Joo, olen kunnossa ja ok, töitä ei ole ja joo opiskelu ei edellenkään ole se Minun juttu. Soitan taas joskus myöhemmin...ei roskia kerätä vaan ollaan roskia paperilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko pikkuisen eri asia tehdä raskasta hoitotyötä kuin kävellä seurana...
Osa-aikaisia paikkoja on, tai voi tehdä vain sijaisuuksia. Riippuu myös paikasta mitä apulaisen tehtäviin kuuluu. Eräässä paikassa oli pyykkäystä sekä syömisessä ja muissa toimissa avustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tulos oli että "jatkaa itsenäisesti työnhakua"? Sanoiko se milloin tulee seuraava yhteydenotto?
No joo. Lannistava meininki oli siellä puhelimen toisessa. Ilmeisesti haluavat työttömien tappavan lopulta itsensä. :(
ap
Miten oli lannistava? Mulle on soiteltu 3kk välein eikä koskaan ole ollut mitenkään lannistavaa. Eikä kukaan halua työttömien tappavan itseään, paitsi kokoomous ja persut. Kyllä se on susta itsestä kiinni. Jos olet vastaan ihan kaikkea mitä tämä henkilö yrittää ehdottaa sinua auttaakseen, niin kyllä sinä olet se lannistava osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Ilman työsuhdetta ei ole työskentelyvelvoitetta, pelkkä paikalla oleilu 4h kerran viikossa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minun TE-sivuilleni ilmestyi maininta kuntakokeilusta, mutta kun en tajunnut, mitä se käytännössä merkitsee, jätin yhteydenottopyynnön. Seuraavana päivänä soitti omavirkailija, joka ei ollut se sama omavirkailija kuin viimeiset pari kolme vuotta. Kuntakokeilun alkajaisiksi oli entiset asiakkaat levitelty virkailijoille sattumanvaraisesti, ja minulla kävi huono mäihä.
Uusi omavirkailijani kuunteli tilanteeni, ja sain hyvän käsityksen siitä, ettei häntä olisi voinut vähempää kiinnostaa. Kun aika loppui, hän totesi, että näillä puheilla hän sitten soittaa seuraavan kerran kesäkuussa.
En ole kovinkaan vaikuttunut kuntakokeilusta. Ei näytä siltä, että se vauhdittaisi ainakaan minun työllistymistäni.
Miten sinä voit arvoida sitä kun se on vasta ihan alussa. Katsotaan sitten parin vuoden päästä kuinka kävi. Huhtikuussa ei ollut vielä kaikissa kuntakokeiluissa edes kaikki työntekijät palkattu ja tilat remontoitu, ja toiset jo huutaa että pitäisi olla jotain tuloksia. Kyllä siinä menee ainakin puoli vuotta että ehtivät yhdessä miettiä mitä aletaan kokeilla tekemään. Meillä esimerkiksi on nyt vasta tässä syyskuussa palaveri kaupungissa toimivien eri tahojen kanssa ja mietitään yhteistyökuvioita jne.
En ymmärrä miksi ihmiset kuvitteli että jos alkaa joku juttu ihan uusi, että miten siellä voisi olla kaikki ideat valmiina ennenkuin on kukaan ollut töissä niitä ideoimassa.
Miksi asipiden plisi pitänyt muuttua sun kohdalla? Sä kuulut siihen ryhmään, joka työllistyy, jos haluaa ja itse tekee jotain sen eteen. Ne vaikeasti työllistettävät on niitä, joille tän ajatellaan olevan muutos parempaan.
Hae töitä hyvä ihminen.
Mulle alko höpöttään vuorokausirytmin tärkeydestä.
Yli 20v kolmivuoroa takana.
Kysyin, että luitko edes mun papereita?
Hiljasta tuli, kun kysyin, että missä paikoissa olen ollut töissä?