Miksi ihmiset joille päihteet on ongelma ei edes yritä lopettaa?
Kommentit (29)
Köyhän arkea ei välttämättä kestä ilman känniä silloin tällöin. Kun ei ole elämässä oikeastaan yhtään mitään.
Kyllä luulen että monikin ymmärtää että viinaan kuolee, mutta mitä sitten. Moni haluaa kuolla.
Kyllä siinä joku juttu on kun suomessakin on melkein puoli miljoonaa alkoholistia - siihen huumeiden ja lääkkeidenkäyttäjät päälle. Jossain mättää heillä kun on itsehoito jäänyt päälle. Ongelmahan onkin usein siinä ettei haluta lopettaa, jos siihen ei löydy tarpeeksi hyviä syitä.
Riippuvaisen täytyy kokea oma pohjansa jotta voi itse kokea halua raitistua. Muuten ei onnistu ja havahtumisesta huolimatta se on vaikeaa.
Kyseessä on kuolemaan johtava sairaus joka on ICD-luokiteltu.
Voi ap sinua, olet todella tyhmä ihminen. Rassukka!
Jos haluaa lopettaa niin ollaan usein eksistentiaalisten kysymysten äärellä. Miksi elää raittiina jos sellainen on kärsimystä?
Vierailija kirjoitti:
Riippuvaisen täytyy kokea oma pohjansa jotta voi itse kokea halua raitistua. Muuten ei onnistu ja havahtumisesta huolimatta se on vaikeaa.
No pohjalla olen sitten ollut jo varmaan yli 30 vuotta. Olen kuitenkin työni hoitanut, töllin hommannut, enkä katso olevani kenellekään tilivelvollinen siitä, mitä oman kattoni alla puuhaan, kun en ketään häiritse.
Tiedän, että juomisella on haittoja, totta kai, mutten halua niistä myöskään eroon. Väistämättä tänne tupaansa jossain vaiheessa kuukahtaa, laittakoon mihin laittavat sen jälkeen, mutta totean jo tässä vaiheessa, että tulipahan elettyä oman näköinen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap sinua, olet todella tyhmä ihminen. Rassukka!
ÄO aplla vissiin kolmenkymmenen luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pohjalla olen sitten ollut jo varmaan yli 30 vuotta. Olen kuitenkin työni hoitanut, töllin hommannut, enkä katso olevani kenellekään tilivelvollinen siitä, mitä oman kattoni alla puuhaan, kun en ketään häiritse.
Tiedän, että juomisella on haittoja, totta kai, mutten halua niistä myöskään eroon. Väistämättä tänne tupaansa jossain vaiheessa kuukahtaa, laittakoon mihin laittavat sen jälkeen, mutta totean jo tässä vaiheessa, että tulipahan elettyä oman näköinen elämä.
Kirjoituksesi perustella et ole pohjaasi vielä nähnytkään, sen verran tyytyväiseltä vaikutat elämääsi. Ja silloinhan kaikki on hyvin. Päihteiden käyttö ei haittaa sinua eikä muita.
Näin just. Koska elämä on mukavampaa pienessä pöhnässä. Olen juonut päivittäin. Olen myös ollut juomatta pitkiä aikoja. Elämän parhaat hetket, ja muistot on ajoilta jolloin join. Voisi sanoa, että minulla on päihdeongelma, mutta ei se minua haittaa, eikä ole perhettäkään koskaan haitannut. Vaimo ennemmin kannustaa välillä, että juo vaan jos siltä tuntuu. Olen varmaan parempaa seuraa päissäni. Surullista. Ehkä, mutta siksi ei kiinosta lopettaa. Juomatta olen välillä, että saan pakolliset työt tehtyä. Kännissä ei onnistu. Saan kyllä tyydytystä töiden tekemisestäkin, muttei korvaa saunomista kesällä nousuhumalassa.