Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko tuet myöhässä kun on tehnyt työttömyyden aikana pari päivää keikkatöitä?

Vierailija
06.04.2021 |

Voi hemmetti! Tilillä ei ole mitään rahaa ja pitäisi maksaa mm. vuokra jne. Aina on tuet tulleet päivälleen ajoissa kun en ole vahingossakaan käynyt missään töissä. Nyt sit olin viime kuussa parin päivän keikkatöissä, tämän tietysti ilmoitukseen laitoin ja nyt rahoja ei näy eikä kuulu. Taas kerran tuli se todistettua että töihin ei vaan kannata mennä, siitä ei seuraa kuin ongelmia -_-

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen vaati sen, että palkkalaskelma oli toimitettu Kelalle . Ja sen saaminen toisinaan kun kestää niin viivästyttää tukien saamista :(

Vierailija
2/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä ilmoituksessa on jotain poikkeavaa, niin se voi mennä käsiteltäväksi ja kestää vähän pidempään. Mulla on yleensä käsitelty 1-3 päivässä työmarkkinatuki-ilmoitukset.

Vierailija
4/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee viiveellä. Voit olla yhteydessä Kelaan, jos tekee raha-aikataulujen kanssa tiukkaa.

Suomi kyllä huolehtii hienosti siitä, ettei työttömän kannata tehdä töitä kuin poikkeuksellisissa tilanteissa.

Vierailija
5/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jes miten hienoa, palkkalaskelma tulee vasta 15. päivä eli sinne asti ilman rahaa. Mahtavaa. En enää ikinä mene töihin paitsi vakituiseen -_-

Vierailija
6/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tosiaan käy. Ei mitenkään voi Kela toimia niin että perii seuraavasta päivärahasta saatavansa. Aina pitää köyhän olla rukoilemassa joustoa joka suunnasta jos erehtyy hiukan liikkumaan työasioissa.

Vierailija
7/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä mitään pikku pätkiä ei kannata tehdä. Tätä hoen lapsillekin.

Tästä ongelmasta on vuosia puhuttu. Kukaan ei tee mitään. Perustuloa ei edes yritetä kunnolla kokeilla.

Vierailija
8/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh??!! Tuet vaikka käydään töissä?? Ei voi olla totta. Ennen sitä sanottiin palkaksi

Vierailija
9/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ollut keikktöissä. Sinä olet riesatrolli, joka teet joka päivä näitä työttömyysaloituksia päästäksesi haukkumaan ja kadehtimaan työttömiä.

Vierailija
10/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh??!! Tuet vaikka käydään töissä?? Ei voi olla totta. Ennen sitä sanottiin palkaksi

Niin, sulleko tuli yllätyksenä, että parin päivän töitä tekemällä saat myös tukia ? 

Ja itseasiassa itse saan asumistukea koska lähihoitajan palkkani on niin pieni ( kaikilla ikälisilläkin), että jopa pienehköstä reilun viidensadan euron vuokrastani saan myös asumistukea. Näin valtio kierrättää rahojaan, se on kannattavampaa maksaa pienituloiselle tuki, kuin , että palkat olisivat elämiseen riittäviä.

Vierailija
11/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut töitä vaikka 3 päiväksi (tuurausta tm) niin miten ajattelit kattaa sillä koko kuukauden maksut?

Vierailija
12/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein neljän viikon keikan, eka viikko helmikuussa. Siitä sain palkkalaskelman 15.3. Loput kolme viikkoa maaliskuussa ja niistä olen saanut kahden viikon laskelman 1.4. ja viimeinen viikko tulee 15.4. Vuokrarahat oli pakko lainata isältä. 19.3. olin viimeksi töissä ja 15.4. pääsen tekemään hakemuksen, ei oo järkeä.

Vierailija
13/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuttunut niin, että enään ei tarvitse odottaa palkkalaskelmaa. Jos haet tukea vaikka 1.3.-31.3., huomioidaan vain tuona aikana maksettu palkka, riippumatta siitä milloin on työn tehnyt.

Palkkatiedot tuen maksaja saa suoraan tulorekisteristä. Jos olet tehnyt töitä aikavälillä 1.3.-32.3. ja palkka tuosta maksetaan vasta 15.4., tuo vaikuttaa vasta seuraavaan tuenhaku-jaksoon eli esimerkiksi 1.4.-30.4.

Vierailija
14/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kelan tuet on peruttu T: Terminaattori diktaattori S. Marin

Vierailija
15/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut töitä vaikka 3 päiväksi (tuurausta tm) niin miten ajattelit kattaa sillä koko kuukauden maksut?

Jätän tupakat ja kaljat ostamatta.

Vierailija
16/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan tehdä niin, että ei ilmoita niitä keikkoja ennen kun kaikki paperit on ja kela suorittaa sitten takaisinperinnän siitä ylijäämästä. Tai niin sen kuuluisi mennä jos jollain olisi järki päässä.

Vierailija
17/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän tupakat ja kaljat ostamatta.

Mistä valtio sitten saa puuttumaan jääneet valmisteverot jos ihmiset ei juo ja polta?

Vierailija
18/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein neljän viikon keikan, eka viikko helmikuussa. Siitä sain palkkalaskelman 15.3. Loput kolme viikkoa maaliskuussa ja niistä olen saanut kahden viikon laskelman 1.4. ja viimeinen viikko tulee 15.4. Vuokrarahat oli pakko lainata isältä. 19.3. olin viimeksi töissä ja 15.4. pääsen tekemään hakemuksen, ei oo järkeä.

El mene noin. Tuen maksu ei enää perustu siihen milloin työ on tehty, vaan siihen milloin on palkkaa maksettu. Joka kuukausi saa hakea tukea ja siihen vaikuttaa nykyään vain hakujakson aikana maksettu palkka. Tiedot tulevat tulorekisteristä.

Vierailija
19/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Tunnutte tietävän. Olisitte yhtä Pro töissäkin kuin tukien kanssa, tämä maa pyörisi toiseen suuntaan

Vierailija
20/28 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan tehdä niin, että ei ilmoita niitä keikkoja ennen kun kaikki paperit on ja kela suorittaa sitten takaisinperinnän siitä ylijäämästä. Tai niin sen kuuluisi mennä jos jollain olisi järki päässä.

Höpsis. Tehdyt työt ilmoitetaan sille päivälle kuin työ on tehty. Jos palkka maksetaan vasta seuraavana kuukautena, ei vaikuta kyseisen kuukauden tukiin mitenkään. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?! Vain tuen hakuaikana maksetulla palkalla on vaikutusta ja ne tiedot tulevat reaaliajassa tulorekisteristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi