Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä magneettikuvauksesta selviämiseen!

Vierailija
06.04.2021 |

Loppuviikosta aika ja kuvataan kaksi eri aluetta. Yksinään kuvaukset kestää noin 30min mutta nyt siis tunnin.
Kestän just tuon 30min ja nyt pitäis maata tuplasti tuo aika. Miten selviän panikoimatta?
Kärsin jonkinasteisesta ahtaanpaikan kammosta.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä tulee hirveän kuuma ja selkä kipeäksi?

Vierailija
42/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos unohtaa nännikorut paikoilleen?

Nännikoru liimautuu laitteeseen kiinni niin että heilahtaa. Nänni seuraa mukana tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa minusta oli olla liikuttamatta yhtään päätä. (Minulle tehtiin pään magneettikuvaus:)

Vierailija
44/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ahtaanpaikankammo ja pelkäsin pään magneettikuvausta paljon etukäteen. Kuvaus meni ihan hyvin, koneesta lähti vain tosi kova pauke ja meuhke, joten jos saat vain kuulokkeista jotain musiikkia niin hyvä. Silmät kannattaa pitää kiinni koko ajan ja kuvitella olevansa jossain lempipaikassa tai suunnitella jotain. Itse kuvittelin lenteleväni avaruudessa aivan hullulla avaruusaluksella. Pauke ja räiske oli muka hullunkurista musisointia ympäri avaruutta :) Mielikuvitusta kehiin! Ja nuo höpötykset ettei lihava mahtuisi magneettikuvauslaitteeseen kannattaa unohtaa. Olen itse tosi isokokoinen ja ihan ok mahduin.

Vierailija
45/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin leveät hartiat etten meinannut mahtua putkeen ollenkaan.

Tunnusta vaan, että ole läski.

Minä en ole koskaan nähnyt niin leveäharteista ihmistä, että hän olisi hartioidensa takia jäänyt koneeseen kiinni. Lihavat miehet kyllä panikoivat, koska heillä on 50 kg ylipainoa ja VYÖTÄRÖNYMPÄRYS on paljon suurempi kuin hartioiden ympärys. 

Jos joskus kuulet naurua sieltä valvomon puolelta (koneenkäyttäjä, joka ottaa kuvia) niin tiedät, että he nauravat sinulle.  :D

Mitä he kuvista näkevät sellaista joka naurattaa?

-eri

Vierailija
46/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen käynyt magneettikuvauksessa. Ekalla kerralla se laitteen meteli vähän hämmensi. Jotain varjoainetta laitettiin ja tuntui, että olen laskenut alleni.

Mielikuvitusharjoituksia käytin itsekin. Kuulokkeet sain, mutta ei siinä mekkalassa radio kuulunut.

Vierailija
47/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nännikoru liimautuu laitteeseen kiinni niin että heilahtaa. Nänni seuraa mukana tai sitten ei.

Riippuu ihan mistä materiaalista ne korut on. Rautaiset korut voi saada aikaan jöpötissit nanosekunniksi ennen kuin repeää irti.

Vierailija
48/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni seurataan päässä.olevaa kasvainta ja käyn magneettikuvauksessa säännöllisesti. Koneita on erilaisia, joten jos itse on ollut leveässä koneessa, joku toinen on voinut olla kapeassa. Itselläni on jäätävä suljetun paikan kammo ja siksi pyydän avokelaan. Se auttaa vähän, koska on sivuilta auki. Silti otan rauhoittavaa ennen kuvausta ja raivoan mielessäni koko kuvaus ajan. Itselleni vihamielikuva toimii parhaiten. Jos mietin kivoja asioita, niin jossain vaiheessa kääntyy ajatus itseeni ja paniikki iskee. Tunnin kuvauksessa on taukoja. Kysy etukäteen tauosta. Että sanovat milloin voit ottaa pienen tauon ja asennon muutoksen. Itse siis selviän rauhottavilla ja kiroilemalla.

Ja noille, joille asia ei ole paha, voin kertoa ettei se minullekaan ollut ennen paha. Mutta tiettyjen asioiden takia siitä tuli kauhea paikka.

Vierailija
49/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin leveät hartiat etten meinannut mahtua putkeen ollenkaan.

Tunnusta vaan, että ole läski.

Minä en ole koskaan nähnyt niin leveäharteista ihmistä, että hän olisi hartioidensa takia jäänyt koneeseen kiinni. Lihavat miehet kyllä panikoivat, koska heillä on 50 kg ylipainoa ja VYÖTÄRÖNYMPÄRYS on paljon suurempi kuin hartioiden ympärys. 

Jos joskus kuulet naurua sieltä valvomon puolelta (koneenkäyttäjä, joka ottaa kuvia) niin tiedät, että he nauravat sinulle.  :D

Minulla on aina ollut vain yksi henkilö siellä.

Vierailija
50/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itseäkin jännitti, mutta hyvin meni lopulta. Laita silmät kiinni jos se helpottaa, itse sain myös musiikkia kuunneltavaksi, auttoi saamaan ajatuksia muualle. Muistaakseni myös ainakin omissa kuvauksissani pidettiin kuvasarjojen välillä taukoja, jolloin sai hieman liikutella varpaita jne. Tarvittaessa saa varmasti myös rauhoittavia. Hyvin se menee (=

Vierailija
51/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa ollut. Hirrvee ahtaanpaikan kammo. Olisin halunnut pois, mutta nappula oli rikki.

Iso plussa magneettikuvauksen jälkeen, leijut kuin pilvissä. Se vahva mahneetikenttä sen aiheuttaa. En saanut rauhoittavaa vaikka pyysin.

Vierailija
52/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni. Jos kuvataan polvea, laitetaanko silti kokonaan putkeen?

Vierailija
53/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras on olla unohtamatta, on senverran kallis kapine. Ota ne jo kotona pois.

Minkalaiset nannit tarvitsee koruja?

Vierailija
54/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jo tämän sanonutkin, mutta tärkein on tosiaan että laittaa silmät kiinni jo ennen kuin sinut työnnetään koneeseen, ja pitää ne silmät kiinni koko ajan. Ainakin Vaasassa mainostivat että saa tuoda omaa musaa mukana jos haluaa. Mulla oli vaan 45 minuutin aika niin en alkanut kyselemään kuinka se käytännössä toimii, laittoivat talon puolesta jonkin poppikanavan soimaan. Ei edes muistanut olevansa ahtaassa paikassa Antti Tuiskun ja Elastisen vänistessä korvanjuuressa, kului koko aika vaan hartaasti vannoessa että jos tähän vielä joskus joudun, OMA MUSA MUKAAN!!!

Vierailija
55/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa ollut, Meilahden sairaalassa. Uusimmilla koneilla kestää vähemmän aikaa. Viime kertalla röntgenhoitaja sanoi, että mulla huono tuuri, naapurihuoneen koneella olisi kestänyt vain 10 minuuttia, nyt kesti 20 minuuttia.

Ihan hyvin se ap menee. Siinä on koko ajan hoitajat lähelläsi, yksin sinua ei jätetä. Ja saat käteesi sen paniikkinappulan, jota voit painaa jos siltä tuntuu.

Kaikki korut pois, itse otan korvakorut pois jo kotoa lähtiessä. Sairaalassa saat pyjaman ja sukat. Kun vaihdat noihin tutkimusvaatteisiin, sinulle laitetaan kanyyli, minkä kautta varjoaine ruiskutetaan tutkimuksen aikana.

Vierailija
56/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aatteleppa ite kun ne pyörii mangneetin mukana ympärilläs  ;D

Vierailija
57/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni. Jos kuvataan polvea, laitetaanko silti kokonaan putkeen?

Terve jalka sidotaan niskantaakse ja sit uuniin

Vierailija
58/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä selvii

Vierailija
59/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä tulee hirveän kuuma ja selkä kipeäksi?

Harjoitellaan krematorota varten.

Vierailija
60/66 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kunnon pohjat, se matkaansaattaa myös hövelin käytöksen ja raikkaan hengityksen.