Vinkkejä magneettikuvauksesta selviämiseen!
Loppuviikosta aika ja kuvataan kaksi eri aluetta. Yksinään kuvaukset kestää noin 30min mutta nyt siis tunnin.
Kestän just tuon 30min ja nyt pitäis maata tuplasti tuo aika. Miten selviän panikoimatta?
Kärsin jonkinasteisesta ahtaanpaikan kammosta.
Kommentit (66)
Silmät kiinni ja mielikuvaharjoitus peliin, ajattelet vaikka olevasi rannalla aurinkoa ottamassa. Raitista ilmaa tulee koko ajan, ei lopu happikaan.
Minäkin luulin, että eihän tuo mitään, senkun pötköttää ja kuuntelee musiikkia. Tutkimus aiheutti kuitenkin ihan älyttömiä kramppeja lihaksiin ja jouduin tosissani pitämään itseääni paikallani etten olisi hypähdellyt ja värissyt koko ajan. Kesti sen tunnin ihan niiden uusintakuvien takia. Kauhulla odotan jatkoja.
Olin itse vähän aikaa sitten magneettikuvauksessa ja kärsin sairaalloisesta ahtaanpaikankammosta. Käytän Diapameja muutenkin, joten ne eivät omalla kohdallani muuttaneet tilanetta yhtään miksikään. Pyysin pitämään kiirettä ja laskin koko ajan. Pääsin johonkin tuhanteen laskuissani.
Selvisin ja niin selviät sinäkin.
Muistele lapsuutta. Ethän syönyt mitään metallikuulia tms?
Olen siis käynyt magneettikuvissa aiemmin mutta ne tutkimukset ovat kestäneet sen noin 30min/kerta. Nyt kuvataan siis kahta aluetta kerralla eli kestää tuplasti tuon ajan eli noin tunnin.
Sen 30min kestän just ja just kun keskityn hengittämiseen. Loppua kohden alkaa jo ahdistus nousemaan. Edellisellä kerralla tuntui myös outoja väristyksiä kuvattavalla alueella (lantio, lonkat, reidet), ihan kuin veri kiehuisi. Tuntui kuin jalat ja lantio alkaa tärisemään. Takapuolta ja lantiota alkoi myös polttamaan. Alaselkä ja takapuoli ihan hiestä märät kun nousin. Mistä lie johtuu?! Lannerankas kun kuvattu tätä tunnetta ei ole. Lämmin toki tulee.
Ap
Mulla on kirveä ahtaan paikan ja suljetun paikan kammo ja todella pelotti mennä magneettiin. Mutta oma 10-vuotias lapseni oli juuri aiemmin käynyt siinä, ja reumakivuissaan selvinnyt tunnin kuvauksesta onnistuneesti, joten päätin että minäkin selviän.
Minut ainakin kiilattiin siihen lankulle niin etten päässyt vääntyilemään enkä muutenkaan liikkumaan. Tein mielessäni meidän pihan puutarhasuunnitelman, olin päättänyt ennakkoon. Aloitin yhdestä laidasta ja etenin systemaattisesti ja tarkasti eteenpäin ja tein myös hankintalistoja päässäni. En ehtinyt saada puutarhaa valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis käynyt magneettikuvissa aiemmin mutta ne tutkimukset ovat kestäneet sen noin 30min/kerta. Nyt kuvataan siis kahta aluetta kerralla eli kestää tuplasti tuon ajan eli noin tunnin.
Sen 30min kestän just ja just kun keskityn hengittämiseen. Loppua kohden alkaa jo ahdistus nousemaan. Edellisellä kerralla tuntui myös outoja väristyksiä kuvattavalla alueella (lantio, lonkat, reidet), ihan kuin veri kiehuisi. Tuntui kuin jalat ja lantio alkaa tärisemään. Takapuolta ja lantiota alkoi myös polttamaan. Alaselkä ja takapuoli ihan hiestä märät kun nousin. Mistä lie johtuu?! Lannerankas kun kuvattu tätä tunnetta ei ole. Lämmin toki tulee.
Ap
Mitä kuvataan? Mulla kuvattiin nimittäin kahdella eri käynnillä ettei veny niin pitkäksi. Asentoon pitää kiinnittää huomiota. Joku voivotteli kuinka on niin "kapea lankku", ei ole, ihminen on sit itse liian leveä jollei siihen sovi.
Älä ajattele sitä virtamäärää siinä vieressä. Siinä on monen omakotitalon sähköt magneetissa.
Uusimmissa malleissa se putki on päistä avoin, sekä halkaisija on isompi. Töölön mehiläisessä on ainakin se avoin malli.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin leveät hartiat etten meinannut mahtua putkeen ollenkaan.
Mulla taas niin valtava erektio.
Jos oot lihava, sut riisutaan alasti ja voidellaan liukuvoiteella.
Itsekin jännitin tosi paljon, joten ymmärrän sua! Mutta se meni lopulta hyvin! Pyysin lämpöisen peiton päälle (itselle tulee helposti kylmä!), se oli oikein hyvä juttu! Pyysin myös lemppari radiokanavan ja pidin koko ajan silmiä kiinni. Aika meni yllättävän nopeesti. Tsemppiä sinulle!
Mä kuvittelin olevani trooppisella rannalla ja koneen vinkuna ja pauke olivat tuulen huminaa ja aaltojen pärskettä rantakiviin.
Mun vinkki: villasukat jalkaan. Kurjaa jos tulee kylmä, niin sukat lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Mun vinkki: villasukat jalkaan. Kurjaa jos tulee kylmä, niin sukat lämmittää.
Itselläni oli mukana lapaset siltä varalta, että tulee kylmä, mutta ei todellakaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hei ap. eikö ne voi työntää sua jalat edellä sinne, jos päätä ei kuvata? Mut laitettiin jalat edellä, kun sanoin että pelkään.
Aiemmin päätä kuvattaessa hoitaja piti mua jalasta kiinni koko ajan, kun pyysin, kun pelkäsin.
Ap ei ole vielä kuollut. Vain hautaan lasketaan jalat edellä.
Laita silmät kiinni, älä liiku ja kuuntele sitä kuulokkeista tulevaa musiikkia.
En tajua miksi niiden laitteiden pitää olla suunniteltu niin epämukaviksi. Kapea alusta, josta ei saa mitään otetta mistään eikä minkäänlaista pehmustusta. itsellä ainakin selkä oli todella kipeä kuvauksen jälkeen kun piti jänniittää kehoa, että pysyi lankulla.