Teräsleidit - tämäkö muka hyvä elokuva?
Pääosanäyttelijät mahtavia näyttelijöitä, mutta juoni ja erityisesti tapahtumat ihan outoja.
Kommentit (71)
Kyllä mä tykkäsin. Pirjo Lonka on ihan suosikki. Ja ne vanhat leidit.
Kyllähän tuo Luokkakokoukset ja Hurjat remontit hakkaa mennen tullen! Hauska elokuva ja kunnon mummoenergiaa.
On vaan jotenkin niin kulunut ja helppo vitsi tehdä mummoista ns. nuorekkaita ja rohkeita. Tämä klisee on ollut sketsiviihteessä usein ja myös mainoksissa. Itsellä tulee aina fiilis, että menty sieltä missä aita on matalin.
Mä kävin katsomassa leffan leffateatterissa 74v äitini kanssa. Tykättiin molemmat 👍
Olin odottanut tätä, nyt katsoin ja petyin. Näyttelijät olivat hyviä, juoni täyttä kuraa. Odotin oikeasti elämänmakuista elokuvaa.
Vinkkinä, että jos ei saa puheesta selvää, pitää tarkistaa kuulolaitteen säädöt. Ja jos ei ole kuulolaitetta, niin hommata sellainen.
Tekstitystäkin voi käyttää
Vierailija kirjoitti:
Olin odottanut tätä, nyt katsoin ja petyin. Näyttelijät olivat hyviä, juoni täyttä kuraa. Odotin oikeasti elämänmakuista elokuvaa.
Samoin.
Todella hyvät näyttelijät. Ainoa rooli oli Seela Sellan jonka voisin ymmärtää, että olisi minulle tuttua.
Olen 70+ ja en käytä rollaattoria, ajan autoa ja otan napsujakin, minulla on ystäviä, mutta en elä tuollaista elämää. Tämä tytär oli aivan vauhko ja juhlien järjestäminen ei ollut todellisuudesta.
En osannut samaistua lainkaan.
Luulin, että kertoisi elämänmakuisesti, kuten tuolla sanottiinkin, eikä kauheata kohkausta ja typeriä juonenkäänteitä.
Vanhat naiset tosiaan kuvattiin rumina, poislukien Seela, tyhminä ja lepsuina. Samoin muutkin, en vaan edelleenkään usko, että suurin osa ihmisistä on näin outoja ja tyhmiä kuin tässä on kuvattu.
Kohkaaminen, paljon erilaista sekavaa asiaa samaan juoneen ymppääminen ja muka hauskuus höystettynä seksillä ei ole komediaa.
Naisena olen samaa mieltä, Saara Pakkasvirran ja nuoren miehen seksi ei ole mahdollista normielämässä. Miksi sitäkään ei tehty edes hiukan lähemmäksi totuutta. Miten ihan oikeasti olisi voinut tapahtua.
Kun kuvataan vanhojen ihmisten seksiä ei saisi siitä tehdä nöyryyttävää huumorin varjolla. Sitä voi kuvata myös lämmöllä ja kunnioittaen. Se ei ole tabu, mutta ei naurun asiakaan.
Leidit oli kaikki hyviä. Ja kerrankin elokuva, jossa ei ollut Mikko Leppilampea mukana. Siitä kanssa plussaa.
Kirjoitin pitkän analyysin, mutta ilmeisesti tuli jokin bugi, kun ei hyväksynyt?
Lyhyesti.
Road moviena olisi nähty kutkuttavan hauska komedia loistavilta näyttelijöiltä. Mikä taito onkaan ammuskella repliikkejä, kun osaa.
Kaikki muu olikin kohellusta ja hävetti, kun oli niin hienoille näyttelijöille kirjoitettu niin typeriä rooleja.
Hyvät, oikeasti huippunäyttelijät, mutta käsis oli huono. Laiskaa ajattelua. Ei siinä ollut edes logiikkaa. Mitä ”todisteita” sen piti saada? Ja miksi ne lähti ajelemaan, kun olisi ollut paljon herkullisempaa jos naiset olisivat palanneet talolle hautaamaan sen äijän. Ja kännisekoilu on niin kulunut juonenkäänne. Blääh. En tykännyt. Hyvät ainekset lässähti harmittavasti.
Tuollaisia koheltajia ja dementikkoja tulee kyllä vastaan silloin tällöin esim. kauppakeskuksissa. Ihan semiuskottava hahmo oli siltä osin.