Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~ EX-HAAHUT - VIIKKO 33 ~~~

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaako sisarukset vauvaa?no eivät odota,tää ei oo täällä siis kertakaikkiaan MIKÄÄN tapahtuma.En ymmärrä.Mutta kun en odota itsekkään :) siis mulla ei oo kerta kaikkiaan mikään kiire synnyttelemään,totesin että vauva kulkee huomattavasti kompaktimmin masussa kuin ulkopuolella :) lisäks mulla on niin paljon lentoo koko elokuu ja syyskuun alkukin ettei millään ees KERKII olee sairaalassa viikkoa! Oonko vähän pöhkö?Sitä paitsi oloni on niin mahtava ettei mitään rajaa.Toisinaan tietty jotain vihlomista tuol alakerrassa ja onhan ne yöt sellasta kieppumista ja hikistä mutta silti...Sanoinkin sartsulle että pitäis nyt olla oikeen kurja olo ettei vaan jäis liian ruusuista muistoo,tai ehkä se hyvä muisto viimesestä on kuitenkin kivempi?Koitan tässä nimittäin samalla ajaa päähäni sitä tosiasiaa että tämä vauva ON IHAN TAKUUVARMA VIIMEINEN-ei minun oo tarkoitus maailmaa täyttää!!!!

Mun vanhemmat kävivät,oli kivaa.aamulla aloin siivota kuin sähköjänis ja ilmeisesti sain niin hurjat endorfiinit siitä pöllyytyksestä,että nyt on nollattu koko tämän viikon stressi,ja sekin tuo tosi hyvää oloa vaan.Maanantaina tosiaan polille,mä en ees usko että alkavat ehdotella käynnistyksiä tai muita koska mä oon niin hyväkuntoinen ja jos vauvallakaan ei oo hätää,niin...mä voin oottaa vaikka yli la:n!!!!

Jep,taidetaan lämmittää sauna taas,saa oikeen kunnolla nollata tilit itsensä kaa.Pikkupoikakaan ei oo nukkunut kuin 45 minsan päikyt kun mummo ja pappa oli,niin saa senkin ajoissa sänkyyn.

Lauriksella oli kyllä ihanan nopea vauvatoimitus,oikeen kateeks kävi,ja innolla ootellaan kertomuksia ja KUVIA =))))

Femmis ja Pikkarainen 36+4

Vierailija
82/90 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sartsu: Sullahan on ollu oikea siivousvimma... Sais tarttua tännekin! Kaipa noista napakoista suppareista on hyötyä.

eka-vekara: Ellei sitten päätetä kaikki mennä samaan sairaalaan... ;) Vaikka kyllähän se virtuaalisestikin onnistuu.

neronja: Uskon, että pitkästyttää odottaminen... Ei muuta kuin voimia ja tsemppiä uusien harrastuksien etsintään! ;)

titi75: Ihana kuulla, et äitis otti uutisen vastaan noin suloisesti. Varmasti on ajatellut teidän tilannetta ja myötäelänyt. Toivotaan, että kaikki maanantaina edelleen hyvin, sulla on jännät päivät täs nyt sitä odotellessa. Eiköhän masus kaikki hyvin ole, peukut pystys...

peebee: Mä pakkasin sairaalakassiin kaikenlaista viihdykettä, musaa ja vissiin ristikoitakin ja kirjan ym... Mitään en ehtinyt sieltä kaivaa ulos, enkä edes siinä tilanteessa edes muistanut, kun esikoinen syntyi hieman yli tunnin kuluttua sairaalaan päästyäni. Kun sain nimittäin vaihdettua sairaalakuteet ylleni ja pääsin siihen synnytyspöydälle, kätilö tutki kohdun tilanteen ja antoi heti luvan ponnistaa vihdoin. Et kassiin jäi ne viihdykkeet.... Synnytyksen jälkeen ei tehnyt mieli muuta kuin tuijottaa vauvaa, syödä ja nukkua. Liivinsuojuksia otin mukaan aivan liian vähän, loppui heti kesken, kun maitoa vaan virtasi ja sit jouduin pitämään lakanoita liiveissä, ei mukavaa! Et niitä pakkaan ainakin mahdollisella ens kerralla ison vuoren.

Hei, mul on ihan samanlaista riesaa... Viime yönä heräsin neljän pintaan vessaan, sit en saanutkaan unta: paha olo. Viiteen asti pyörin sängyssä kunnes menin syömään. Sit sain nukuttua 1,5h lisää, kun esikoinen herätti kaikkien ihmetykseksi jo 6.30. Meil ei ikinä herätä niin aikaisin. Et väsynyt oon ollu koko päivän. Nyt jo silmiä sattuu, mut pakko tääl viel istua ja kommentoida muiden juttuihin. (Jos vaikka pääsis sisään tähän porukkaan vähitellen...)

Piti lukea kaikki viestit, joita sitten viime näkemän sadellut tänne, mut enhän mä jaksa. Oon ihan poikki ja tyhmä kun oon, ni vielä täällä. Nyt pitää painua sänkyyn. Sen verran omaa napaa, et kymppi tuli myös täyteen eilen ja sain myös ajan ultraan, joka on 6.9. Sitä odottelen nyt jännityksellä...

Kaikille hyvää viikonlopun jatkoa ja öitä, väsynyt Lizie rv10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelin tuossa sitten ukolle että minkälaisia " kalsonkeja" olin ostanut ja siis ne pitsiset oli ihan ok ja erityisesti miehen mieleen...niinpä tietysti. =) Mutta sitten huomasin, että ne 3kpl:een paketissa ostetut käytännöllisemmät pikkarit olivatkin KOKOA 34!!! Siis voihan p****a! Mietin hetken, että miten olen voinut tuolla tavalla mennä noin pienet ottamaan että kun katsoin vielä, että niiden piti olla kokoa 38! Ennestään on siis alkkarit olleet kokoa 36, eli nyt kun piti olla numeroa seuraavaan pykälään isommat, niin nyt ne ovatkin sitten entisistäkin vielä YHDEN KOON PIENEMMÄT! Vohan kärsämö! Mietin hetken, että mistä moinen käpy on voinut käydä, kunnes hoksasin, että kun ne alkkarit on laitettu niihin pieniin henkareihin joissa on se koko merkitty...niin mä olin vaan ottanut sieltä henkarin, jossa oli merkattu niiden alkkareiden kooksi 38 ja siinä uskossa lampsin sitten myös kassalle niitä maksamaan. Ilmeisesti myyjä on laittanut ne vahingossa väärään henkariin tai sitten on ollut sen sen 34 koon henkarit loppu ja ovat vaan laittaneet ne johonkin mikä on käteen osunut. No oma mokahan tuo oli. Olishan se pitänyt housjen koko vielä ihan niistä alkkareista itestään tarkastaa. Ihmettelin kyllä ekaks kun niitä kotona sovitin, että ompas muuten aikas naftin kokoinen 38. Eli nyt sitten mulla ei olekkaan niitä isompia housuja kun kahdet. No tyhmyydestä sakotetaan. Ja noita alusvaatteitahan ei voi edes vaihtaa. Eivätkä olleet mitään halpoja housuja ne käytännöllisemmätkään, koska ajattelin vielä satsata niihin vähän enemmän rahnua, että sitten kestäisivät paremmin. Juupa juu...

Huomenna mennään muuten yhden sukulaisen rippijuhliin. Hieman kiristää suorat housut...menee just ja just jalkaan mutta olo on niissä ihan kauhee. Löysin sitten kaapista Thaimaassa häämatkalla teettämäni silkkijakkupuvun, jonka takki on suht reilun kokoinen ja se puolihame menee suht kivasti päälle kun hametta nostaa vyötäröstä sen verran että se vyötärö osaa jää sen " kumpumassun" päälle. Laitan vielä kauluspaidan siihen päälle, ettei kukaan erota että se hame on mulla melki " kainaloissa" . =) Onneksi näiden juhlien jälkeen ei nyt ole mitään häitä tai sen sellaista tiedossa mihkä pitäs jotain tollasta " istuvampaa" päälle pukea. Enköhän mä siitä huomisesta jotenkin selviä. Ei kuitenkaan haluta että sukulaiset vielä mitään huomaisi.

Taidan mennä suihkuun ja katteleen vielä vähän telsua. Kauniita uniakin jo toivottelen sitten näin valmiiksi kaikille. =)

titi ja kirppu 10+1

Vierailija
84/90 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää reilusti tänne mukaan vaan. Meitä alkutaipaleen menijöitä kun on niin kovi vähän täällä ainakin vielä. Toivottavasti tuota haahu-kansaa löytäisi pikaisesti taas lisää tännekkin puolelle. =)

Kiva, että säkin sait jo sitten ultra ajan itelles tietoon. Vähän aika pitää sitten vielä odottaa. Maltilla olet kyllä jaksanut olla tän koko alkuraskauden ilman ultraa. Pian odotus palkitaan kun pääset luuruamaan sitä pikkuista sinne.

Kiitos tsempityksistä maanantain ultraan. Kun ajattelenkin asiaa, niin vatsaa alkaa kääntää, mutta kaippa tuo hyvin menee.

Ja nyt meen tosiaan sinne suihkuun ja kattomaan töllöä. =)

Jaksuja! =)

titi kera kirpulan

Vierailija
85/90 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuu, että taas oon väsynyt? Yön nukuin tosi hyvin. Ikkuna oli aika isosti auki, mutta peiton alla oli lämmin ja uni maittoi. Rautatablettejakin otan edelleen säännöllisesti, joten mikä se nyt oikein väsyttää.

Eilen illalla pihisin kiukusta, mutta sen selitinkin iltamyöhällä tuonne yahoolle. Siltä osin olo jo ihan normaali.

Eipä tässä oikein tämän kummempia. Voi kun sais jostain piristysruiskeen!

Titi, viettäkäähän hauskat rippijuhlat! Harmi, että alkkareiden ostossa sattui pikku fiba :-/.

neronja rv 38+0

Vierailija
86/90 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en sit enää muistakkaan mitä kommentoiman piti, mutta yritetään- en jaksa aukaista toista selainta...

Enni-Maija- masutuubeja on mulla ollut käytössä montakin (kun siellä holskuissa niitä paljon oli tarjolla niin tuli osteltua esikon aikaan ja nyt keväällä taas) ja käteviä on!!!

Neronja- joo- en kyllä ole itse siitä keskosjutusta hollannissa asuessani kuullu, joten hieman epäilen tarinan olevan niin mustavalkoinen... Kivunlievitys ei todellakaan kuulunut ohjelmaan pahemmin, mutta tuossahan tuo poika on :-) (ja kattoo turilas ja jäärä dvd:tä-huono äiti :-)

Niin, kyllä meillä poju oottaa kovasti tätä tulevaa sisarusta- mut saa nähdä sit onko yhtä iloinen kun se sieltä ulkona on ;-) No, ainakin joka paikassa missä vauvoja on niin niitä kovasti ihastelee ja haluais halia ym.

Omassa nassussa ei ihmeempiä- yöt alkaa olla tosi peestä ja tonne alapäähän on ilmestynyt tosi kipeä suonikohju- jee jee.. Et mitenkäs se aika mateleekin.. Vaavikin on ollut paljon hiljaisempi- no huomenna se neuvolalääkäri onneksi.

Mukavaa sunnuntaita,

peebee 35+2

Vierailija
87/90 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla yahoolla taisin joku aika sitten kertoa, miten saunassa alkoi sen päiväinen pistoskohta vuotaa verta, vaikka piikin olin tosiaan pistänyt n. 7 tuntia aiemmin. Silloinhan se vuotokohta ei ruvennut ihan helpolla edes tyrehtymään (alkoi hirvittää, että mitä se synnytyksessä mahtaakaan sitten olla). No, eilen taas sama juttu, että monta tuntia pistämisen jälkeen, pistoskohta alkoi vuotaa saunan lämmössä. Mutta, ilahduttavaa oli se, että nyt kun en enää disperiiniä syö, niin verta tuli vain hyvin vähän ja tyrehtyikin nopeasti. Ajattelin vaan, että saattaa kiinnostaa muita disperiinin ja hepariinin käyttäjiä.

neronja

Vierailija
88/90 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuhuh, olihan työ lukea kuulumisianne, kun viimeksi olen perjantaina käynyt koneella : )

Isot onnittelut Laurikselle poikavauvasta, reippaan kokoinen pojnjötkälehän sieltä syntyi! Nyt vaan ihanaa vauva-arkea ja syksynodotusta!

Vähän on sellainen olo, että oikeastaan odottaa joka kerta täällä piipahtaessaan, että uusia vauva-uutisia on tullut, niin paljon näitä loppusuoralaisia on täällä. Saas nähdä alkaako Lauriksen vauvasta synnytysbuumi, kohta kaikki loppusuoralaiset lähtevät odotuspuolelta vauvailemaan. Titi, Lizie, minä ja Enni-Maija jäädään tänne höpöttämään keskenämme.

Omaa pullistunutta napaa: turvotus on selvä, tuntuu ihmeeltä etteivät töissä muka ole huomanneet. Kun en toisaalta haluaisikaan, että ennen NP ultraa saisivatkaan tietää. Joko miehet ei vaan osaa katsoa mun turvonnutta mahaani tai sitten eivät kehtaa kommentoida.

Turvotus on niin selvä, että sain sitten onnittelut parilta tutulta, joita en ole hetkeen nähnyt. Ainoa naispuolinen työkaverini (on äitiyslomalla parhaillaan) sanoi, että näytän kuin olisin 16. viikolla, oli huomannut samantien. Ja sitten siellä Hesen jonossa (perjantaiherkuttelua varten) kuului yhtä-äkkiä selän takaa ääni, että saatko vielä nostella ja samaan syssyyn onnittelut. Ihminen jota en ole ainakaan vuoteen nähnyt, oli heti " nähnyt" raskauteni, tostesi vain että taidat olla jo puolessa välissä.. Juu, ja siis viikkojahan on sitten kasassa se kaikki 10+2 : /

Onhan mulla kyllä kilojakin tullut, mutta toisaalta voisiko se vaan olla niin että toisen odotuksessa (ja alkuvuoden jatkuvan raskaanaolon takia) se raskausmaha vaan on ja pömpöttää niin selkeästi näkyvillä siinä?? Noh, sovittiin miehen kanssa sellaisesta periaatteesta, ettei erikseen kerrota vielä, jollei suoraan kysytä. Yritän ainakin töissä viellä pitää löysempiä vaatteita, mutta jos kysyvät suoraan niin en enää valehtelekaan. 1.9 sitten ultraan ja sitten on pakko esimiehellekin kertoa. Mun esimies on toisella paikkakunnalla, joten näen korkeintaan kerran viikossa-kahdessa, joten ei oo mahaani tuijottelemassa.

Sain siskolta niskahieronnan sitten pe iltana, kyllähän teki kutaa! Alaselkää ei sitten hierottu, se onkin ihan sikakipeä kokoajan. Mutta (Titille) tosissaan sisko on ihan perinteinen hieroja ja siinähän tuotaalaselkääkin käsitellään ihan tuntuvin ottein, eikä siksi ol suotabvaa raskausaikana. Uskoisin, että sulla ei oo mitään huolta fysioterapeutin käsissä. Pikemminkin on vain hyvä että saa selkää aprempaan kuntoon, ennenkuin kehon muuttuva painopiste ja niin tosissaan se lissäntyvä paino alkaa rasittamaan selkää. Ajattelin itse käydä sovittelemassa alkuviikosta sellaista tukiliiviä, joka tukee erityisesti alaselkää, harmi vaan että istumatyössä taitaa olla siitä enemmän haittaa kuin hyötyä. taitaapi painaa tonne nivusiin, niin että jalkojen verenkierto huonontuu entisestään. Noh josko jaksaisi ilmojen viiletessä vaikka lenkkeillä, ja liivistä olisi silloin iloa ja apua.

Onkos kenelläkään suosituksia nuista tukiliiveistä? Haluaisin aika sellaisen pehmeän mutta napakan, missä ei mitään isoja solkihässäköitä ym olisi, vaan tosissaan sellainen tyköistuva sileä joustava..

Ensi viikolla sitten olikohans se tiistaina eka neuvola, halusin aloittaa neuvolassa käynnit vasta tuon edellisen ultran jälkeen kun odotus tuntuu vähän varmemmalta. Sainkin sieltä ultrasta neuvolakortin, täytyy jatkaa sen täyttelemistä oman terkan kanssa : ) Vähän varmempi olo kyllä on tästä raskaudesta, mutta pelko kyllä nostaa päätään viellä useinkin.

jeps, kotitöitä jatkamaan, tulihan tässä taas jaariteltuakin ja ihan omiani taas..

eka-vekara ja huikeat, päällenäkyvät rv 10+2

Vierailija
89/90 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sartsu: Toivottavasti miehes kuitenkin pääsisi mukaan synnärille, eiks olis jotenkin mukavampaa, et on joku tuttu tukena... Käske sen huomioida vaan sut, kyl ne kätilöt selviää vaikkei niille koko ajan juttua heitäkään. Ihan rauhallisesti vaan, vaikka kyllähän se lähestyvä synnytys voi panikoituttaa. Toivottavasti nuo kipeät supparit laantuisivat, ellei sitten kyse ole siitä, että pääset ihan pian tositoimiin.

eka-vekara: Mullakin on kuntoilusuunnitelmia nyt syksylle. Tykkään niin ikään BodyPumpista ja pitäsi alkaa käymään säännöllisemmin myös uimassa taas.

Femmamma: Hienoa, et sydän jumpsutti kiivaasti, niin pitääkin!

Lauris: Roppakaupalla onnea!! Ihanaa aikaa vauvan kanssa! Tulehan kertomaan kuulumisia, kun kotiin pääsette.

Kaikille muille loppusuoran tarpojille jaksuja! Kukin vauva sitten ajallaan syntyy.

Ja alkumatkan tarpojille voimia!

ON: Väsyttää.. Väsyttää.. Ja nälättää.. Ja oon ihan seis.. Tänään nukkunut parin tunnin päikkärit, mut mikään ei tunnu tähän väsymykseen ja pääntyhjyyteen ja -raskauteen auttavan. Nyt on lähdettävä syömään ja herättelee esikoista, on sekin nukkunut 4,5 tunnin päiväunet. Et sellaista!!

Sori, etten pysty kaikki kommentoimaan, alan lukea tätä palstaa aktiivisemmin, nyt oli ihan mahdoton työ lukea kaikki viestit muutaman päivän ajalta ja sit vielä yrittää kommentoida. Että kaikille tasapuolisesti jaksuja ja tsemppiä, Lizie rv10+2

Vierailija
90/90 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka-vekara:kyllä se masu vaan voi pullahtaa hyvinkin aikaisin toista odottaessa :) Mulla esikosta ei välttämättä oudompi olis huomannut raskautta ihan viimeisilläänkään ja tokasta alettiin puolivälissä kysellä koska mahtaa syntyä ;)

Lizie:Mä kyllä ihan mielellään meen yksin synnyttämään.Toisaalta olis tietty kiva,jos olis seuraa ja kun nää meidän vauvat on tosiaan tulleet rytinällä,niin olis vähän ehkä turvallisempi olokin.Mutta toisaalta taas mulla on joka kerta palanut hermo kun oon tuon juttuja siellä kuunnellut ;)

Mulla on erittäin kummallinen olo.Lantiota juilii pahaenteisesti (vai hyvä?) ja suppaileekin aina välillä.Olin jo nukahtamassa hetki sitten kun viime yö meni taas huonosti,mutta tuli sellanen levoton olo.No,toivotaan että joko a)pystyn kuitenkin nukkumaan tai b)se lähtö tulis sit nyt.Ite veikkaan c:tä,eli valvon taas yöni :-/

Sari ja Poikanen 38+3 (edelleen kovin vaisuna)