Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~ EX-HAAHUT - VIIKKO 33 ~~~

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko puhkua vielä vähän kovempaa, että ne sadepilvet tulis tänne Kainuuseenkin? Täällä oli kyllä aamulla tummia pilviä, mutta ei ne kyllä jyrisseet eivätkä myöskään mitään sataneet. Nyt alkaa vaan aurinko pilkistellä.

neronja ;-)

Vierailija
42/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ihana asenne sulla. Kyllä se vielä onnistuu, uskotaan niin! Onneksi nykyään on niin hyviä hoitomuotoja ja tehän ootte sitä paitsi vasta hoidoissakin siellä ihan alkupäässä. Eli jos clomit ei natsaa, paljon muitakin keinoja on. Nimim. useammalla tutulla esim. onnistuineita IVF-hoitoja...

SF-MITTA: en huomannutkaan Neronja, että olit tuota mittaa pohdiskellut. Mulla on mitta jämähtänyt 32 senttiin, mutta esim. esikoista odottaessa mulla oli tuo sama mitta loppuun saakka. Nyt vauva lienee sitä paitsi valahtanut alemmas ja sekin laskee mittaa, vaikka vauva kasvaakin. Mä meen siis keski-ja alakäyrän välillä - neuvolakortin käyräkin näyttää ihan hassulta, kun linja on koko ajan sama lukuunottamatta kahta peräkkäistä yläkäyrän pistettä, jotka mittasi sijainen!

Me käytiin tänään mattopyykillä. Viimeiset hetket saada matot kuivaksi ennen sään epävakaistumista. Oli kyllä ihanaa kun eilen satoi, vaikka olisihan se saanut sataa pidempäänkin! Mutta tuosta pesusta, alkoihan se kieltämättä käydä vähän koville, vaikka mun tehtävänä olikin ainoastaan mattojen huuhtelu (meillä oli matkassa vain pienempiä mattoja). Pitääkin tästä lähteä kääntämään matot...

Elomammojen pinossa alkaa olla tosi turhautuneita odottajia. Itse yritän psyykata itseäni siihen, etten vielä turhautuisi - tosin enhän mä ole edes yliajalla ja ensi viikolla voi olla toinen ääni kellossa. Mutta ehkä tässä vaikuttaa myös se, että vointini on hyvä ja saan nukuttua yöt hyvin, eikä mulla ole juurikaan noita ennakoivia merkkejä tai kivuliaita supistuksia. Kuitenkin valmiustila synnytykseen kohosi maanantai-iltana about puolella, kun sain sen tutkimustyöni päätökseen.

Päivän jatkoja kaikille!

Kerttukasperi ja Onni rv39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, kun et masentunut, vaan osaat ajatella todella positiivisesti! Tosiaan, varmasti tärppää pian uudestaan, kun teho on todistettu. Clomiraskauksissahan tapahtuu useammin keskenmenoja, kuin luomuissa.

Peukuttelu sitten vaan jatkuu uuden plussan puolesta!! :)

Ja en usko, että on mitään haittaa siitä, vaikka aloitat omavaltaisesti uuden clomikierron. Sähän testasit ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, eli voisi varmaan puhua kemiallisesta raskaudesta, jonka et olisi edes tiennyt alkaneen ilman testausta. Niin minäkin sinuna tekisin, koska oletha jotunut odottamaan jo ihan liian kauan.

NERONJA: PUUUUUUUHHHHHHH, PIIIIIIIIIHHHHHH, HUUUUUUUHHHHH!!!

Nooh, tuleeko sitä sadetta? :) Enempää en jaksa puhkua, tai pökrään;)

En muuten lähtenytkään kävelylle, vaan pikkunokosille, enkä olisi millään jaksanut herätä..

Nyt aloittelen kirjojen päällystämisurakkaa!

Heipat teitille kaikille!

ulriina :)

Vierailija
44/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Voi kurjuuksien kurjuus!Ihailtava asenne sulla kuitenkin.Tsemppiä sinne jatkoon ja toivottavasti pääset tälle puolelle pian!!

Sari (mä voisin puhkua vähän suppareita jollekin!!kelpaako?)

Vierailija
45/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olet puhkumaan ;-). Täällä satoi nyt tosiaan vettä, mutta ei vielä ainakaan mitenkään paljoa. Joka paikka on kuitenkin märkänä ja toivoa sopii, että vettä tulee vielä lisää (taivas on ainakin aivan pilvessä). Olis se aika mahtavaa, jos tuo meidän nurmikko vielä loppukesän aikana muuttaisi väriään.

Sartsu, mulle voisit kyllä vähän puhkua niitä suppareita. Katsotaan, oletko yhtä hyvä puhkumaan kuin Ulriina ;-).

Viime yönä heräsin ensin selkäkipuun, mutta se oli kyllä mielestäni aivan puhtaasti selästä johtuvaa. Ei siis mitään supisteluun liittyvää. Yksi supistus tuli sitten jossain vaiheessa myös, mutta siihen se myös jäi. Omassa navassa ei muuta kerrottavaa.

Voikaahan paksusti!

neronja rv 37+3

Vierailija
46/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauris: Juu, ei kuulunut sydänäänet. Terkkari kysyi, et kuunnellaanko ja toki mun uteliaisuus voitti. Esikoisen sydänäänet sai lääkäri kuuluviin 10+4, mut kaveri olikin sitten parin viikon päästä ultrassa jo viikon isompi kooltaan. Nyt terkkari sanoi, et joillakin kuuluu vasta rv16. Et enköhän mä sitten seuraavaksi pääse sinne ultraan, lääkärikin meni kolmen viikon päähän. En mä kauheesti harmittele, kuuluu sit, kun on sen aika.

Sullahan alkaa jo synnytys lähenemään, tsemppiä!

Enni-Maija: Päänsärky on niin ikävää. Kärsin siitä itsekin aina toisinaan. Toivottavasti se pian jättää sut rauhaan. Hyvä, et sait saikkua. Hyvä terkkari! Hienoa, et pikkuisella kaikki kunnossa. Koeta jaksaa pahoinvoinni kanssa...

neronja: Eiköhän pian sunkin vauva synny, vaikka vähän voisi vielä kasvaa masussa.

sartsu: Pikaista paranemista sulle!

Nonna-80: Niin ikävää, et se meni noin... Vaik ei pitäny... Jaksuja paljon. Hienoa, et kuitenkin jaksat olla positiivisella mielellä. Jospa nuo clomit nyt sitten pian antaisivat sen kestävän plussan. Haleja ja voimia, sanattomaksi vetää...

Kerttukasperi: Tsemppiä sinulle ennen synnytystä! Kyllä se sitten jonain päivänä alkaa. Jospa vaikka helteet vähän laantuisivat, niin olisi helpompaa ison mahan kanssa.

ON: Ekassa neuvolassa käyty. Tuloksena taas uusi kortti ja ihana Vau-kirjan kustantama Vauvan odotus -kirja, jota selatessa alkoi itkettämään. Saa nähdä, uskallanko lukea sitä, ennen kuin tiedän, onko masussa kaikki hyvin. Sydänäänet ei kuuluneet, ei niin harmita. Mieskin totesi, et onhan vielä aikaista. Hyvin rauhallisia ollaan tän raskauden suhteen. Toivotaan toki, et kaikki nyt menis hyvin. Lääkäri kolmen viikon päähän ja ultraan toivottavasti pian, ennen lääkäriä. Kuvottaa ja väsyttää, mut on jo vähän helpompaa kuin viime viikolla. Päivä kerrallaan katsotaan, mihin päästään.

Kaikille hyvää päivänjatkoa, Lizie rv9+5

Vierailija
47/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rauhallisesti suhtaudut noihin sydänääniin :) Mullahan kuului tällä kertaa neuvolassa vasta tosi myöhään.12+4 kuunneltiin eikä mitään kuulunut,ei edes ohimennen ja mullahan heitti epätoivon puolelle :) Ja kun toi istukka on edessä,se häiritsi tosi pitkään kuulumista!Vielä puolivälin jälkeenkin sai etsiä ääniä ihan tosissaan.

Hitto,mulla supistelee taas.Miks just nyt kun ei tosiaankaan tarttis?Pää on räkää täys ja kurkku kipee.No,eipä näistä kai sen enempää ole mihinkään suuntaan kun ei aiemminkaan.

Sari

Vierailija
48/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lizie, harmillista, ettei sydänäänet vielä kuuluneet, mutta onneksi pystyt suhtautumaan noin rauhallisesti. Kaikki terkkarithan eivät vielä tuossa vaiheessa rupea edes yrittämään kuuntelua. Sulla taisi olla seuraavaksi np-ultraan meno. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja pääset nauttimaan raskaudesta!!!

ON: Illalla vauva puski varsin kipeästi tuonne alakertaan päin. Muutenkin kohtu oli sen tuntuinen, että saattaisi ruveta supistelemaan. Jotain menkkatyyppistä jomottelua olikin yöllä. Samoin kuin selkäsärkyä, joten kylkeä joutui useamman kerran kääntämään yön aikana. Eilen illalla vasen jalkani oli taas aivan turvoksissa. Kummallista, että vain toinen jalka turpoaa. Pitääpä oikeastaan laittaa asiasta ihan oma kysymyksensä tänne palstalle, niin katsotaan, onkohan kellään muulla samalla tavalla.

Hauskaa päivää kaikille exille! Ja käykäähän kaikki jättämässä puumerkkinne tänne pinoon :-)!

neronja rv 37+4

Vierailija
49/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelko on ollut niin kova taas sen edellisen keskeytyneen keskenmenon takia, etten ole edes saanut kirjoitettua mitään moneen päivään.

Nyt kuitenkin taas ultrassa käyty ja iloisin uutisin palaan : ) Meidän sintti siellä massussa oli kovin kasvanut, jos oikein tajusin/muistan niin mittaa oli 29mm, kovasti hän siellä vilkutteli ja potkutteli. Mitat vastas tänään viikkoja 9+6, eli muutama päivä enemmän kuin edellisesen ultran mukaan : ) La olisi viikkojen mukaan taas 16.3, mutta katsellaan nyt muutama viikko vielä niin mihin se sitten asettuu nt-ultrassa. Ette arvaa (tai tietysti arvaatte) miten huojentunut ja onnellinen olo on, olin ihan henkisesti varustautunut kuulemaan taas tylyn tuomion. Vaikkakin oireet on olleet tosi voimakkaat, niin jotenkin sitä varustautui pahimpaan.

nonna, pahoitteluni! Toivon, että jo seuraavassa clomikierrossa pääset nauttimaan pysyvämmästä onnesta!

Lizie, älä huolehdi sydänäänistä vielä, ensimmäisessä raskaudessani terkka ei halunnut edes yrittää kuunnella ennenkuin vasta rv 12+ ja silloinkin sai tosissaan etsiä. Istukka oli mulla silloin takaseinällä ja omie " eristeitäkään" ei silloin ollut normaalipainoa enempää, joten ne eivät olisi haitanneet kuuntelua. Riippuu varmasti myös niin paljon sen dopplerin iästä, vanhat on kaiketi aika kehnoja. Hetki vielä niin pääset nt-uultrassa sitten ihan näkemään ne pikkuläpätykset! Mikäs päivä sulla se oli? Mä varasin juuri itse sen ajan käydessäni sairaalalla, saimpahan mieluisen. Meen 1.9 heti aamusta, viikkoja olisi sitten hmm 11+6

Missäs Titi?? Vaikken ole kirjoitellut, niin lueskellut olen kovasti juttujanne. Samalla tavallako pidät vähän pelko-varaa?

Voi että, täällä tosissaan on ihan kuin 2 " sukupolvea, me alkuvaiheen pelkääjät ja sitten nämä kohta synnärille valmiit -konkarit. Nyt hetkittäin alkaa tuntumaan siltä, että kenties mekin joskus päästään tuohon vaiheeseen : )

NIIN helpottuntut eka-vekara + sintti 9+6

Vierailija
50/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka-vekara: =) Hienoja kuulumisia,onnea niistä!

Täällä ei mitään uutta,flunssa ehkä vähän parempi tänään.Ja supistelee...mutta siinäpä nyt ei ole mitään uutta :-/ Alkaa jo tosissaan tympiä!!

Sari ja Poikanen 14 päivää laskettuun...

Vierailija
51/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka-Vekara: Täällä taustalla ollaan. En yksinkertaisesti ole vain jaksanut työpäivien jälkeen enää kauheesti roikkua koneella ja töissäkin täytys töitä tehdä, ettei mene ihan netissä roikkumiseksi. ;-) Ja väsy jotenkin on painanut kovasti. = / Kyllä olen silti päivittäin kuulumiset aina käynyt lukemassa. = )

Ihania ultarkuulumisia sulla oli kerrottavana. Mullahan olis alunperin pitänyt olla tuo seuraava ultra huomenna, mutta se siirtyikin ens maanantaille kun pääsen siihen neuvolan kautta sillä verukkeella, että sen nt-ultran menen sitten tekemään yksityisesti kun heillä paremmat laitteet käytössä. Joten maanantaille täällä joudutaan kärvistelemään. Mulla on sitten siitä maantaisesta ultrasta tasan 2vkoa siihen nt-ultraan. Eli se on ma 4.9. Sä ehdit just hiukka aikaisemmin sielä käymään. Nyt siis pääsit päivissä taas samoihin mun ja Lizien kanssa. Saapi nyt nähdä mitä tuo maanantain ultra sitten kertoo meidän pikku-kirmelin kasvusta kun viimeksi niin onnellisesti täsmäsi viikkoja. Joo¿kyllä pelottaa taas mennä¿mutta vastaan on otettava mitä tulee. Toistaiseksi olen suht rauhallisin mielin ollut, kun vuotoja ei ole ollut pitkiin aikoihin ja jos nyt muutenkin kelaan tätä raskautta, niin edellisiin alkuihin verrattuna ei kai niitä mun vp-valkovuotojakaan mitä tässä alussa tuli, voinut oikein vuotoina pitää. Selkeetä verta tai sitä ruskeaa vanhaa verta kun ei ole tullut kertaakaan. Haluan edelleen uskoa, että tästä kerrasta meille se nyytti vihdoin suodaan.

Neronja: Juuh¿eipä ole kokemusta tuollaisesta toispuoleisesta turvotuksesta tai turvotuksesta ylipäätään raskausaikana. Toivottavasti saat palstalta kysyttynä siihen muiden vastauksista paljon tietoa. Kuulostaa silti tosi hassulta, että vain toinen jalka olisi turvoksissa. Kantsii sit varmaan kysyä suoraan lääkäriltä jos et mitään järkeviä vastauksia palstailijoilta saa.

Lizie: Ihanan rauhallisesti tosiaan otat tuon sydänäänitilanteen, mutta kylläkin aiheesta, koska vielä on kovin aikaista kuulla mitään ja siihen kuulumiseen vaikuttaa niin moni asia. Mullakin on nyt jo kolmas alkuun täytetty neuvola-kortti. Toivotaan, että tällä kertaa saatais sen loppuuna asti hienosti täytettyä. =) Mä sain jo ekalla kerralla sen Vau-odotuskirjasen ja läjän muita lappuja, joten nyt eivät antaneet mitään prosyyreja neuvolasta. Rauhallisesti sitä täytyykin yrittää vaan ottaa. Eipä tässä kauheesti itse pysty mitään asian eteen tekemään¿paitsi yrittää helpottaa omaa oloaan olemalla rauhassa. =) Päivä kerrallaan täälläkin¿

Sartsu: Toivottavasti tuo sun räkätautisi ja kurkkusi helpottaisi pian. Ei ole kivaa olla noin lähtökuopissa sairaalaan ja sitten muuten kipeänä. Voimia tarvitaan tuohon loppukoitokseen ja tuo flussa takuulla vie ylimääräisiä varastoja. Puhkun ja puhallan siis sinne sulle parantavia tuulia. =) * puuuh, puuuh, puhinaa ja pihinää *

ON: Tuossa Eka-Vekaralle tulikin jo jotain vuodateltua. En tosiaan kauheesti ole jaksanut kirjoitella. Jotenkin työpäivät ovat vieneet mehut ja kun sitten kotona olen töiden jälkeen vähän jotain leiponut, laittanut ruokaa, käynyt kaupassa tms. niin jotenkin siihen on kaikki voimat menneet. Ja syömiseen menee aikaa illasta kohtuullisen paljon. Sellainen olo kaiken aikaa, että on kauhee nälkä¿vatsaa kurnii koko ajan. Eli jotain pientä nakertamista kaiken aikaa. Olen yrittänyt kovasti syödä niitä terveellisiä juttuja, tummaa leipää ja erilaisia hedelmiä¿ne ovat maistuneet. Kyllähän sitä jo vähän makeekin on alkanut maistua, mutta ei niin kovasti kun ennen¿se on ihan hyvä vaan. Greippeihin ja rasvattomaan piimään on kauhea himo. Niitä voisin syödä ja juoda ihan pohjattomasti. =) Vielä löytyy kaapista omia housuja jotka menee päälle, mutta noi tiukummat farkut ei oikein ole enää hyvät päällä. Saan ne kyllä jalkaan, mutta mieluiten valitsen löysemmän vaihtoehdon koska töissä on tosi kurjaa istua pitkä päivä kun vatsa turpoaa ja jos housut painavat ilkeesti. Ei vaan tunnu hyvältä ahtaa itteens mihkään tiukkaan kuoreen. Mammahousuja en ole vielä ottanut käyttöön¿massu on kuitenkin vielä suht huomaamaton¿paitsi illalla näkyy turvonneena vähän selkeemmin. Mies ei vielä erota, mutta omaan silmään osuu. Painoa ei ole käsittääkseni tullut vielä lisää. Eilen vielä ainakin sen 53kg näytti.

Sen olen huomannut, että nyt töissä kun on nää kax vkoa ollut, niin aika on mennyt paljon nopeemmin kun lomalla. Tajusin juuri, että huomenna on taas jo pyöreitä viikkoja täynnä 10+0. Toivotaan, että se pikkuinen sielä edelleen vastaisi kokoja. Ens viikollahan sen näkee. Vatsaa kourasee kun miettiikin sinne menoa. En varmaan saa nukuttua su-ma välisenä yönä juurikaan.

Nyt on pakko mennä syömään kun vatsa kurnii taas kovasti. =)

titi ja skirmeli 9+6

Vierailija
52/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sartsu: Pakkohan se on yrittää rauhallisesti sydänäänien kuulumattomuuteen, enhän mä muutakaan voi, kun oon kerran päättänyt, etten mene ultraankaan ennen np-ultraa. Sanoin monta kertaa sille terkkarillekin, että katotaan, mitä tästä nyt tulee. Yritän olla kaikkeen varautunut. Toivon kyllä pian saavani ajan sinne np-ultraan... Edelleen pikaista paranemista sulle!!

neronja: Kiitos tsempityksistä, tosiaan toivon, että kaikki on hyvin np-ultrassa. Pakko vaan suhtautua aika matalalla profiililla tähän raskauteen vielä. Ja ajatella, että esikoista odottaessani taidettiin jo näillä viikoilla kertoa asiasta porukoille. Ei silloin osannut pelätä mitään, nyt osaa olla varuillaan, vaikka kaikki saattaa hyvin ollakin.

eka-vekara: Hienoa, et kaikki hyvin ultrassa! Hauskaa, pääset taas Titin ja mun kans samaan l.a:aan, voitais sopia et mennään kolmisin synnärille, olis hauskempaa, kun siel olis tuttuja. Kiva mennä samoissa viikoissa! Juu, meidän terveysaseman doppler on varmaan just niitä kaikkein vanhimpia, et todellakaan ihmettele, ettei sillä mitään kuulu. Muistan, et esikoistakin odottaessa sai terkkari pyöritellä tosi kauan joskus viikoilla 12-14, että löysi sykkeen. En oo saanu vielä aikaa sinne ultraan, pitäis tulla tieto ens viikolla... Kivaa! Hei, onnea vielä sulle oikein kovasti noista hienoista uutisista, ainakin osa huolesta on varmasti nyt poissa...

titi75: Toivottavasti ma ultrassa kaikki hienosti, peukut pystyssä. Menet vaan rauhallisin mielin, vaikka pelottaa varmasti. Tää haahuilu on niin ristiriitaista. Muakin helpottaa, ettei toistaiseksi ole ollut mitään vuotoja, ne saisivat hulluksi, kuten saivat viimeksikin silloin kun kesken meni. Haleja sulle ja jaksuja odottaa ultraa, pian se on. Niin, ajatella, neljännes-raskaus takana huomenna, sulla, mulla ja Eka-Vekaralla!

ON: Päivä kerrallaan. Nyt odottelen kovasti tietoa, milloin pääsen ultraan. Toivottavasti piakkoin! Väsyttää, pitäis kai mennä päikkäreille, kun poikakin nukkuu. Pinna on vähän kireällä, mut toivottavasti uni vaik auttais vähän siihenkin. Jotenkin etoo koko ajan, ei kauheesti tekis mieli syödä, vaik pakko on, ettei edo liikaa. Ja sitten tänä aamuna herätessäni, huomasin pään olevan varsin kipeä, inhaa! Toivottavasti päänsärky ei ala taas vaivaamaan.

Kaikille tsemppiä elämään ja iloista mieltä! Lizie rv9+6

Vierailija
53/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosi virkistävää katella ikkunasta kun vettä sataa =) Ihanan raikas tuoksukin tulee avoimista ikkunoista.

Mä oon täällä ahkeroinut tänään (maininnan arvoinen asia,kun viime aikoina en todellakaan ole saanut mitään aikaan!) Eli siivoillut sen mitä tää norsumainen olemus antaa myöten :-S ja pessyt pyykkiä.Ja sain jopa puhtaat pyykit taas viikattua ja roudattua ainakin lähemmäs kaappeja ;) Jopa ton pikkuherran vaatekaapin kävin VIHDOIN läpi,sitä oon lykännyt pitkään...Kylläpäs sieltä sit vähenikin vaatteet :-O Poika on kesän aikana venähtänyt pituutta mahottomasti ja pieniä vaatteita oli kamalat pinot,samoin kaikki bodyt sait nakata kuuseen,kun vaipat on jäänyt pois.Nyt olis vielä jotain pikkuhommia,jos jaksan.Ihan hirveesti en uskalla enää rehkiä,ettei se pirullinen päänsärky ala taas!Pikkasen on sellanen tunne,et saattais alkaakin.Jos sit illalla vielä saunassa käväsis,on nimittäin tosi hiostava ilma,kun kuitenkin on suht lämmin ja sit sataa.Mulla on jatkuvasti nenän päässä hikipisara ;) Saattaa kyllä johtua kokolailla napakoista suppareistakin,joita on tullut pitkin päivää,ihan saa huohotella välillä.Sais näistä olla jotain hyötyäkin!!

Sari kera Poikasen 38+0

Vierailija
54/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu sovittiinhan aikasemmin jo että käsi kädessä mennään. Tuossa Titin kanssa vaan mietittiin, että täytyy varmaan hoitaa se kuitenkin näin virtuaalisesti kun minä meen (kenties )LS:aan, titi olikohan se TAYS:iin ja sinä..? ; )

olo on kummallisen kevyt, oon tosissaan ollut viime viikot kaikki lihakset kireinä pelosta. Nyt oli pakko vähän juhlistaa pikkasen varmempia odotustunnelmia ja kävin ostamassa 2Plussan uuden Odotuslehden, aikasemmin en oo mitään uskaltanut ostaa..

Sartsu, josko se kuitenkin sieltä kohta alkaisi syntymään? Monessa viestissä kun oot noista suppareista maininnut. Mistäs minä tiedän ; ) ikinä en oo synnytyksen alkamista kokenut, esikko kun käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia.

eka-vekara

Vierailija
55/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aamulla kirjoitin laitoin erillisen kyselyn tänne tuosta toispuoleisesta turvotuksesta. Siihen sitten tuli pari kommenttia, että pitäis mennä lääkäriin. No, minä sitten päätin soittaa polille ja klo 11.30 tuli puhelu sieltä takaisin, että heti pitäis lähteä käymään röntgenissä sen turvotuksen takia ja sen jälkeen mennä äitipolille. Eipä siinä auttanut kun alkaa kiireesti touhuta lähtöä. Menin sairaalalla röntgenosastolle ja siellä ultraäänellä katsoivat tuon jalan. Kaikki oli kunnossa, tukoksia ei löytynyt. Sitten menin äitipolille ja varsin pikaisesti lääkäri kutsui. Ultrattiin vaavi ja kaikki näytti tosi hyvältä. Painoarvio oli nyt 3,4 kg eikä reisiluun mitassakaan ollut enää mitään erikoista. Napanuoran virtaukset edelleen hyvät ja kohdunsuun tilanne sellainen, ettei synnytystä ole ihan heti näköpiirissä. Vauveli oli kyllä rt:ssä, mutta pää ei ollut lantiossa, vaan tosiaan viistossa alaselkääni päin, aivan kuten neuvolassa th sanoikin.

Synnytyksestä kysyin sen verran, että miten Klexane siihen vaikuttaa. Ei kuulemma vaikuta suuremmin mitenkään, joten siltäkin osin saatoin huokaista. Lisäksi kysyin, että annetaanko tämän raskauden mennä ihan vapaasti yli lasketun ajan, niin siihen lääkäri sanoi, että pitää nyt seurata tuota jalan turvotusta ja vauvan vointia. Mutta mieluiten kuulemma odotellaan, että käynnistyy itsestään. Tukisukkia käski nyt pitää ja nythän noita voi tosiaan pitääkin, kun ilmat viileni. Ja seuraava käynti on kahden viikon päästä ellei tuon jalan kanssa tule jotain erikoista kuten vielä suurempaa turvotusta, kipuja tms. Siinäpä taisikin tulla koko stoori. Juu, sairaalalta lähdin pois jo klo 14 eli voi sanoa, että harvinaisen nopea käynti, kun ajatellaan, että noin lyhyellä varoitusajalla sen tein ;-).

Eka-vekaralle onnittelut iloisista ultrakuulumisista!

Titi, kiva lukea, että sullakin housut jo alkaa puristaa ja huomenna rv10 täynnä. Hyvältä näyttää!

Ukkonen vähän jyrisee, joten pitää yrittää selvitä tästä koneelta pois...

neronja rv 37+4

Vierailija
56/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka-vekara:toivossa on hyvä elää ;) mullahan on viidestä lapsesta neljä tarvinnut syystä tai toisesta käynnistysapua ja aina on supistuksia ollut paljon ja pitkään.Mutta jospa tää viimeinen nyt olis niin ihana mussukka,että hoksais potkaista ite koneiston käyntiin ja syntyis ilman käynnistystä ja mieluusti vieläpä paikkoin :)

Minä taas

Vierailija
57/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! Puhkuppas sie nyt neronja joutessais ne pilvet tänne länteen päin, kun aika lähellä asusteletkin :) meillä ei ole vielä ukkosta ollut, vettä kyllä satoi eilen ja viime yönä - vihdoin, mutta sekin loppui jo.

Eka-vekaralle onnittelut hienoista ultranäkymistä!!

Jee, kone antoi piitkästä aikaa mun kirjoittaa tälle palstalle. Olen niin paljon nääs häiriköinyt täällä, että viesteihin vastaaminen ei ole onnistunut varmaan viikkoon..

mami, 11+5

Vierailija
58/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami, joko alkaa ukkospilviä näkyä siellä lännessä päin ;-)?

Voi vitsi. Mulla iski nyt totaalinen pitkästyminen :-/. Olen ollut toiveikas (aivan kuten aiemmissakin loppusuoralle edenneissä raskauksissa), että jospa vaikka TÄMÄ raskaus olisikin sellainen, että synnytys käynnistyisi ajoissa (siis about laskettuna aikana). Mutta nyt kun kuulin lääkäriltä, ettei synnytystä ole vielä näköpiirissäkään ja edellisistä (rv41, rv42, rv42 ja rv42+1) saa viitteitä siitä, miten tämän kanssa tulee menemään, niin tuntuu, että miten IHMEESSÄ saan nämä viikot kulumaan. Pitäis vissiin keksiä joku uusi harrastus... hah hah.

No, pikku juttuhan tämä on. Mikäs mulla on ollessa. Paljon rankempaa tietysti niillä, jotka ovat alkuraskaudessa menossa. Sorry valitukseni. Mä oon vaan p i t k ä s t y n y t ;-).

neronja rv 37+4

Vierailija
59/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitoksia puhkumisesta :) Täällä olikin ihan kohtalaista jyrinää ja salamointia nyt illalla. Teho-osasto piti kuitenkin katsoa, kun ei enää jyrinää kuulunut ja nyt sitten uskalsin hetkeksi koneen avata. Mutta että raikastipa ilmaa edes hetkeksi!

Hyvä muuten, että siellä masussa oli kaikki mallillaan ja ettei jalassakaan tukoksen merkkejä näkynyt. Kyllähän tuo vähän oudolta turvotukselta kuulostaa ja kannattaa varmaan tosiaan herkästi lääkärissä käydä, varsinkin kun se tukostaipumuskin on olemassa.

mami, 11+5

Vierailija
60/90 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti vaan omaa napaa...käytiin tänään mun vanhempien luona ja tehtiin nyt miehen kanssa aiemmin sovitusta poikkeus, että kerrotaan mun vanhemmille jo nyt kun ovat lähdössä reissuun ja sitten tuon uutisen kertominen venyy...enkä oikeestaan enää halunnut sitä heiltä salailla. Äiti on jo varmaan mun omituista käytöstä ja väsymystä ihmetellyt ja jotain arvellutkin kun aina kun se on soittanut kesän aikana tai ovat tulleet käymään, niin mä olen ollut aina nukkumassa!!!!! ;-) No mutta äiti oli niin onnellinen ja liikuttui ihan kyyneliin asti. Kovasti tuli rutistamaan ja halaamaan ja halusi silitellä masua ja höpöttikin sille jo jotain??? ;-) Tietyti kovasti on kans toivonut että josko sittenkin me vielä saatais se luomuplussa eikä tarvis hoitoihin lähteä. Sanoin vaan, että kai mä nyt maalaaan piruja taas seinille ja jotain pahaa tapahtuu kun mentiin nyt vielä kertomaan ennen tätä toistakaan ultraa. Pelottaa kyllä mennä sinne maanantaina.

Mutta jotenkin nyt ajattelen niin, että tuli mitä tuli niin ainakin sitten oma äiti tietää ja voi aina sille soittaa jos tuntuu pahalta tai vaikka hyvältäkin. Kovin on kuitenkin läheiset välit mulla aina äidin kanssa ollut. Miehen vanhemmille sitten kerrotaan varmaan nyt tuon maantaisen ultran jälkeen jos kaikki vielä kunnossa. Oma äiti lupasi pitää peukkuja kovasti maanantaiselle ultralle ja olla hengessä mukana. Toivon tosiaan kans, että tällä kertaa kaikki menee paremmin. Eihän tuo vuodottomuuskaan mikään tae ole raskauden onnistumisesta, mutta jotenkin se on mulle antanut varmuutta odottaa rauhallisemmin mielin. Mulle on pahinta ollut se tiputtelu kun on joutunut siten elämään epätietoisuudessa ja itelle se on sitten aikaisemmin aina tarkoittanut huonoa loppua. Kauheestihan näitä oireita ei ole...rintoja aristaa ja tunnin unet vähintään on nukuttava heti töiden jälkeen, heikottaa jos ei syö tasasin välein ja massu vähän turvoksissa, mutta ei nyt mitään suurempia viiltelyitä tai menkkajomotuksia ainakaan pariin päivään ole ollut. Vatsakin on toiminut suht normaalisti mikä on helpottanut tätä raskautta. Kahdessa ekassa oli íhan kauhea ummetus. Tänään pientä juilintaa tuntui ohimolla ja mietinkin, että onko tulossa taas päänsärky, mutta se meni sitten ohi. Eli jotain pientä tuntemusta on kaiken aikaa, mutta toivottavasti riittävästi. Maanantainahan se sitten on taas se tuomionpäivä. Jos sillon on vielä kaikki hyvin, niin luulen että alkaa hymy olla täällä herkässä. Tosin ainahan voi np-ultrassa tulla vastan vaikka mitä, mutta yksi ultra kerrallaan. Mulle tää on jo mieletön juttu että huomenna on 10 vkoa täynnä ja lähtee yhdestoista käyntiin. Wau! =)

Nyt maate, kun silmät ei pysy auki. Huomiseen siskoset. Onneksi on jo perjantai huomenna ja vkonlopun saa levätä.

titi ja pikku kirppu 9+6