Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~ EX-HAAHUT - VIIKKO 33 ~~~

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menin jo haahuihin onnittelemaan Nonnaa, kun yahoolta kuulin juoruja. Ihanaa, että plussasit! Peukutellaan!

Mauku

Vierailija
22/90 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans viimenen neuvolalääkäri 21.8, joten sit ollaan oikein joukolla tutkittavana :-) Sitähän mä odotan et se toteis et siellä on yks rt:ssä!!!!

Neronja-HB on ollut koko raskauden yli 120 ihan ilman mitään lisiä, joten ei varmaan ole siitä kiinni :-) Voi johtua ihan muusta puuhailusta kans: Tuli taas möyrittyä tuolla viinimarjapuskassa (miehen kera ;-) et sais noi marjat pois ennen kun tulee se " sadekausi" = toiveajattelua se sade ehkä.. Kuitenkin on nyt maija porisemassa ja ei ois enää kun 3 mustaa puskaa jäljellä- punasia nyt en kaikkia ees taida poimia %-)

Lizielle ja titille jaksuja ekan ultran odotteluun ja mamikos se oli samassa " jamassa" .?.

Että silleen täällä ja viikot edelleen samat...

peebee 34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on poli silloin 21.pv

Mä oon ihan hemmetin vihanen ukolle (taas) ja mietin että voikohan superkiukku aloittaa oikeet supparit....puristelee taas niin kylkikaaria myöten ettei mitään rajaa :) Nyt jos alkais synnytys,sais äijä olla siel missä onkaan....

Muuten ei mitään uutta taivaan alla,paitsi että oon ollut ihan sekasin koko päivän kun täälläkin alkoi koulutX3 ja huomenna kerho X1...et silleesti.Ja sit väsytin itseni puistossa tuon pikkunatiaisen perässä ravaamisella(juu pakkohan se on ravata) jne.Mutta raskauden takia olo on aivan greta,ei mitään ongelmaa tai vaivaa.Alles Gut.

Femmis ja Pikkarainen 35+6

Vierailija
24/90 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne nyt teidän pinoonne ängen ihan huolella.

Piti kysymäni tuhruvuodoista tai tähän mun tilanteeseeni sopivista vuodoista. Nimittäin tossa iltapäivällä ja illalla on pyyhkiessä jäänyt paperiin maitokahvin sävyistä ruskeaa, munasarjoja nippailee edelleen silloin tällöin eikä menkkamaisia kipuja ole. Vähän emätintä kirvelee pyyhkiessä (mulla kirvelee aina menkkojen alku, kun ekat vuodot tulee).

Mietin siis, että uskallanko edes toivoa, et olisin ihan oikeasti raskaana vai voiko tää olla jotain esim. clomien tai keltarauhasen kasvun aiheuttamaa. Paniikissa en " vuodon" takia ole, kun tää tosiaan on ihan ruskeaa vielä ja kipuja ei ole...

Mietityttää vaan. Olis niin ihanaa vihdoin olla ihan oikeasti raskaana...

Nonna

Vierailija
25/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tulen, kun en muutakaan voi. Laitan teillekin saman viestin kuin haahuille.

Eilen aamulla tein siis haamuplussan kp 25/27-29. Illalla alkoi rusehtava vuoto, jota tuli vaan paperiin. Nyt vuoto ihan punaista, muttei edelleenkään tuoretta verta vaan jotain kalvonpalasia. eikä siteeseen asti vuoda.

Soittelen myöhemmin päivällä Kättärille ja kerron tilanteestani. Ei edelleenkään kunnon menkkakipuja, rinnat aristaa ja lämmöt on ylhäällä. Testi tänä aamuna ihan selkeästi plussaa...Kyllä meitä haahuja kiusataan.

Nonna

Vierailija
26/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus tuota sinun pientä vuotelua :S. Vahva plussa kuulostaa kyllä tosi lupaavalta bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd. Tuo vuoto ihan alkuraskaudessa on tosi yleistä, kuten varmasti tiedätkin. Varsinkin, kun se on noin pientä ja kuulostaa ihan siltä, että olisi jotain vanhaa verta. Kannattaa toki olla yhteydessä sinne Kättärille ja pyytää päästä tsekkaukseen mahdollisimman pian. Hyvin varhaisessa vaiheessahan voidaan jo nähdä limakalvon muutoksista, mitä kohdussa tapahtuu.

Voihan olla, että sinulla kypsyi clomien avulla kaksi munista ja kaksoisraskaus yritti alkaa, mutta toinen alkioista ei sitten jaksanutkaan ja vuotaa heti alussa pois.

Täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että tämä raskaus nyt jatkuisi ja saisitte vihdoin kauan kaipaamanne nyytin syliinne.

Tulethan heti kertomaan, mitä kättärillä sanoivat! Tsemppiä ja jaksuja tässä inhottavan piinaavassa alussa!!! *iso virtuaalihali*

masunasu rv36+4, joka niin kovasti toivoo, että tämä plussa kestää

Vierailija
27/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nonna, että sua koetellaan. Toivottavasti toi nyt vaan olis clomeista johtuvaa. Hyvähän on , että plussa on vahvistunut. Tulehan ilmoittelemaan, mikä on vointi. Ei täältä sua noin vain takaisin päästetä!

bdbdbdbdbdbd Lauris

Vierailija
28/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vahvistunut plussa kuullostaa kyllä tosi hyvälle, mutta voi harmin paikka, että sinua nyt kiusataan tuollaisella vuodolla :-(. Tuntuu vaan niin hirveän epäreilulta, kun sinäkin olet jo odotellut uutta tärppiä ikuisuuden, niin sitten kun se vihdoin tulee, niin sitten alkaa heti joku ihme vuoto, joka vetää mielen matalalle. Täytyy lähettää pieni nöyrä pyyntö tuonne " yläkertaan" , että saisit nyt pitää tämän plussan.

neronja rv 37+2

Vierailija
29/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus Nonna :( Täällä peukut pystyssä,että ei mitään vakavaa!!Miten musta tuntuu,että meillä haahuilijoilla olis havaittavissa keskimääräistä enemmän noita vuotoja raskauden aikana.Kun tuntuu,että lähestulkoon jokaisella meistä on jonkin sortin vuotoa ollut jossain vaiheessa.Vai onko vaan niin,että me " sanotaan se ääneen" herkemmin?

Mä sit oon saanut flunssan,kurkku on kipee ja nokka vuotaa :( Ja väsymyksellä ei rajaa!Olo on mitä mahtavin :-/ Kerpele!Sitä paitsi,mun usko seksiin synnytyksen käynnistäjänä alkaa horjua vakavasti.Mulla kun poikkeuksetta supistelee paljon ja suht kipeestikin,mutta joka vatun kerta seksin jälkeen ei siis yhtään mitään koko seuraavana päivänä :-/ Onkohan mua huijattu?

Neukkulassa poikkesin tänään pitkästä aikaa.Siellä kaikki ok,paineetkin ihan hyvällä tasolla,pissit edelleen puhtaat.Hb pudonnut Obsidanista huolimatta 106:n...Onko ihme,jos vätystää?Sf oli 33,5 cm,hiukkasen keskikäyrän yläpuolella mennään siis.Terkka oli sitä mieltä,et se viikon takainen 3,6kg painoarvio on kyllä yläkanttinen.Veikkas,et olis tota luokkaa ehkä jos syntyis ens viikolla =) Ja kannusti vaatimaan käynnistystä,ettei olo pääse ihan kamalaksi.Hän oli sitä mieltä,että jo pelkästään tän ihonkin takia olis aiheellista.Mulla kun iho on kauttaaltaan rikki,niin onhan siinä aina riski saada joku pöpö.Eikä sekään kenenkään etua palvele,jos en pysty nukkumaan.

Jeps,nyt on pakko mennä taas pitkälleen.

Sari ja Poikanen 37+5

Vierailija
30/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on peukkulit pystyssä, että masussa vuotelusta huoimatta kaikk` hyvin! bbdd

Et varmaan muista, mutta mulla alkoi tämä raskaus ihan samalla tavalla?! Testipäivänä myöhemmin alkoi verinen vuoto, ei paljon, ja kovat menkkakivut. Otin heti pari buranaa ja pari lasia punkkuakin v***tukseen, kun ajattelin, että se siitä sitten taas, mutta niin vaan jatkui raskaus. Ja mulla ei ollut edes normaali menkkojen alkamispäivä, koska kierto oli ihan sekaisin...Oliskohan mulla ollut toinen kyytiläinen viellä silloin matkassa??

Tuo vahva plussa puhuisi onnistumisen puolesta kyllä! Aconilla en yhdessäkään raskaudessa saanut vahvaa viivaa, en keskenmenneissä, enkä tässäkään. Tsempit vielä, ja ilmoittele itsestäsi pian!

Sartsulle pikaista paranemista lentsusta!! Ja toivottavasti vauva syntyy, kunhan flussa ohitettu:)

Ihanaa muuten, kun sataa!!! On sitä odotettukin. Ilma raikastui heti.

Meidänkin muksut aloittivat tänään koulutien. Ikäväksemme ei taaskaan koulukyyditykset pelanneet, vaan meidän poitsu unohdettiin pysäkille. Ei kuulemma löytynyt nimeä kuljettajan listalta, vaikka kunnan listalla onkin. Hemmetti. Onneksi ehdin viemään sit autolla kouluun, kun menin itse töihin. Sama juttu oli viime vuonna. Muutama viikko on tätä sähläämistä, ennenkuin alkaa systeemi toimia niin kuin pitää. Kummallakin muksulla vaihtui ope. Toivottavasti ovat hyviä ja napakoita nämä uudetkin.

Oma napa on pinkeä! Yöt on yhtä kääntyilemistä ja pissalla käymistä, mutta ihmeen vähän väsyttää päivisin. Suppaileekin aika usein suht kivuttomasti, mutta sen verran kuitenkin, että vauhti hiljenee tai pysähtyy, jos olen liikkeellä. Vauvelin liikkeet tuntuu kauhean alhaalla, enkä vieläkään hahmota hänen asentoaan, mutta jos kerran nlatäti sekä lääkäri ovat sitä mieltä, että on RT:ssa, niin kai se on uskottava:) Kovin vilkas on tämä masukki, ja hällä on ihan selvä möyrimisrytmi. Yöllä ei kyllä herätä, tai sitten en vaan herää siihen, vaikka kevyesti nukunkin. Katsoin äsken yhden videon, jossa oli oikea synnytys, ja vetistelin oikein kunnolla. Mä itken aina, jos jossain elokuvassakin joku synnyttää. On se vaan niin liikuttava ja herkkä hetki:´)

Juups, alanpas miettiä mitähän ruokaa tekisin perheelle, ja pitäisi anopin keräämistä viinimarjoistakin jotain kehitellä; varmaan vispipuuroa ja loput pakkaseen:)

Voikaapas hyvin kaikki ja kuullaan:)

ulriina rv32+5

Vierailija
31/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhallapa tännekin päin niitä sadepilviä!!Meillä on ihan älyttömän painostava ilma ja jossain vaiheessa jo näyttikin siltä,että kohta sataa,mutta ei niin ei :-/ Olis niin paljon helpompi olla kun ilma puhdistuis!!Jos vaikka tää kestoärsytyskin siitä poistuis...

Sari 37+5 (mielellään lähtisin synnyttämään tästä lentsusta huolimatta...)

Vierailija
32/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja: Kiva kuulla, et eskari alkanut hyvin. Ja toivottavasti sitten koulukin isommalla. Itse jännäilen tässä, kun aloitetaan päiväkotiin tutustuminen ensi viikolla, mut kai se hyvin menee. Syyskuun alussa menen nimittäin takas töihin, kun meille ei nyt sitten uutta vauvaa synnykään lokakuussa kuten aluksi piti...

Kyllä se terkkari varmaan taas kuuntelee niitä sydänääniä huomenna, viimeksi ei kuulunut 10+4, mut se menikin kesken sitten 11+6, et en tiedä, olisiko ääniä ollut enää kuultavissakaan. Jännää joo, saa nähdä kuuluuko mitään.. Viimeksi tosiaan kyllä alkoi huolettamaan, kun niitä sydänääniä ei kuulunut ja aiheesta huolettikin.

peebee: Kiitos tsemppauksista, katsotaan miten tämä sujuu...

Nonna-80: Toivotaan, et olet oikeesti raskaana. Se olis enemmän kuin ihanaa. Jospa nuo pienet vuodot menisivät ohi, saattaahan niitä tosiaan alkuraskaudessa olla. Vahva plussa kuulostaa hyvältä. Varmaan Kättäriltä osaavat parhaiten neuvoa.

sartsu: Toipumista flunssasta! Hei, mun synnytys alkoi, kun olin ollut pari pv flunssassa... Eikä ollut muuten yhtään helppoa sit synnytyksen jälkeen yskiä, ai että sattui. Että toivottavasti sä ehdit toipua ennen sitä...

ON: Huomista neuvolaa odotellessa. Jännittää... Tuun pian kertomaan lisää kuulumisia. Nyt täytynee lähteä jumppailemaan.

Tsemppiä kaikille odottajille!! Ihanaa tosiaan tuo sade, täälläkin satoi hetken aikaa ja nyt tuntuu niin raikkaalta! Lizie, rv9+4

Vierailija
33/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuulunut vielä mitään. Toivottavasti silti kaikki ok.

[b]Lizie[/b]:yleensä ne ei edes välttämättä kuulu ennen rv 12. Useimmat terkat ei edes suostu kuuntelemaan ennen sitä, että ei turhaan huolestuta. Esikoinen ei vielä noilla viikoilla kuulunut ja kuopustakin kuunneltiin vasta rv 12, mutta mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja molemmissa oli istukka etuseinämässä, mikä voi viivästyttää myös kuulumista. Joten älä vielä huoli, jos ei kuulu.

Kiva [b]Neronja[/b] ,että eskari alkoi mukavasti. Tuollaiset jutut saa aikaan aina jännitystä, että miten se lähtee sujumaan. Meillä tuo on edessä ensi vuonna. Meillä tulee ja taksi hakemaanvaikka vain 1,5 km kouluun. Meiltä on vilkas tie (Saaristotie) ylitettävä, jossa ei alikulkutunnelia tai ylityspaikkaa.

[b]Sartsu[/b]:pikaista paranemista! Täällä vielä tukkoinen ja kipeä olo vaikka kuumetta ei olekaan.

ON: nla:ssa ei kummempaa

paino:+12 kg tähän mennessä

Hb 117

RR 110/72

Sf 32 cm (ei ole muuttunut rv 35 jälk.)

Rt ja pää kiinnittynyt

Lauris 39+2

Vierailija
34/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnasta ei vielä mitään...

Vierailija
35/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännityksellä minäkin seuraan Nonnan tilannetta, mullahan oli sitä tiputtelua 6 päivää pakastealkionsiirron jälkeen aina tuonne rv6 saakka, ja sitten kerran pari sen jälkeenkin. jospa se ei sen kummempaa, kuten ei mullakaan enteillyt.

edelleen jumalattoman väsyneenä (.)

eilen pidin koulusta omaa lomaa, ja soitin neuvolaan kysyäkseni parasetamolin käytöstä. lähinnä sitä, että kuinka monta päivää peräkkäin voi sitä käyttää, että se on vielä tilapäistä käyttöä.

syy lääkkeen käyttöön on mulla nyt 5-6 päivää jatkunut tukala päänsärky, ja terkkari oli sitä mieltä että 5 päivää max perättäin.

hänpä järjesteli mut tälle päivälle lääkärineuvolaan ylimääräiselle paikalle, ja nyt mä olen sitten saikulla.

lääkäri olisi oitis kirjoittanut mulle kaksviikkoa, mutta sain sovittua että viikko, ja jos on tarpeen, niin sitten se toinenkin viikko järjestyy puhelinsoitolla. näin ollen voin palata kouluun viikon päästä jos tunnen jaksavani.

väsymys tuntuu edelleen lisääntyneen, ja tänäänkin olen vielä panadolia ottanut. huomenna en ota, vaikka olis pää kuin kipee.

pari päivää sitten aloin oksentaakin, eli pahoinvointi on myös yltynyt. ei tartte kuin hammasharja laittaa suuhun, tai hius menee vahingossa suuhun, tai mikä melkein vain, niin kakominen alkaa oitis.

ja se oksetus on aika rajua, jos vertaa siihen mitä esikoisen odotuksessa se oksetus oli.

nyt meininki on sitä luokkaa, että sappea tulee sitten nenästäkin, ja koko ylävartalo kouristelee.. yök.

taitaa olla seesteinen keskiraskaus tulossa.. ;) eipä siinä mitään, kun yrittää huumorilla tän ottaa.

noh, neuvolan ultrassa sintti oli hyvinvoiva, ja huiteli edestakaisin, se siis tärkeintä. verenpaine oli 112/73, eli ihan ok.

muuta ei tutkittukaan, kun mulla on " oikea" neuvola parin viikon päästä, niin katsotaan tarkemmin sitten.

semmoista..

-ennis- rv12+6

Vierailija
36/90 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauris, olipas kiva huomata, että sullakin on sf-mitta pysynyt samana rv35 lähtien. Ei tarvii minun mietiskellä, että onkohan normaalia, jos mulla ei enää loppuraskaudesta kasvakaan tuo mitta :-). Kylläpäs sullakin tuo synnytyksen käynnistyminen kestää, vaikka niin lupaavia suppareita on tainnut välillä olla. Onko viime päivinä supistellut?

Ennis, jaksamista pahoinvoinnin kanssa! Kuullostaa aika hurjalta, mutta onneksi sintillä on kaikki hyvin!!!

Sartsulle pikaista paranemista flunssasta ja toivotaan, että pääset pian synnärille!

Omassa navassa ei mitään erikoista. Kaikki pakolliset hommat on nyt tehty, joten sen puoleen sais jo ruveta olemaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Kiva olis taas tuntea välillä vähän kivuliaampia supistuksia, mutta eipä auta kuin odotella. Eihän sen vauvan sinänsä tarvitsisi edes vielä syntyä, kun rv37 vasta menossa, mutta kyllähän noita paikkoja kypsyttäviä suppareita vois aina välillä olla (kaipaan siis näköjään vähän jännitystä elämääni eli sitä että pääsisin miettimään, että jokohan milloin tulee synnärille lähtö ;-).

neronja rv 37+2

Vierailija
37/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulriina tais sitten puhaltaa niitä sadepilviä ihan kunnolla,koska illalla tuli vettä kuin saavista kaataen ;)

No niin ja nyt mä unohdin mitä piti sanoa...Taitaa olla pahasti jumissa mun aivot!Jeps,taidan siis potkia ukon ylös ja painua ite peiton alle potemaan.Nyt EN haluis synnyttämään!!!!

Sari ja Poikanen 37+6 (joka puskee taas ikävästi kylkiin)

Vierailija
38/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sartsu, juu puhkuin ja puhalsin sateet teille:) Toivotaan, että paranet oikein pikaisesti! Nyt yrität vaan lepäillä, ja juoksutut miestäsi!

Tällä on oikein mahtavan aurinkoinen keli, ja tosi raikas ilma eilisten sateiden jälkeen. Iltapäiväksi on taas luvattu lisää vettä, jihuu!! Pitäisköhän yrittää vähän lähteä köpöttelemään, kun on tullut oltua ihan hirmu vähän ulkona viime viikoilla helteiden takia..

Nonna, mikäs tilanne?? Peukut edelleen pystyssä!! bbdd

ulriina rv32+6

Vierailija
39/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä vaan kävi, että ei kestänyt tämäkään plussa. Eilen iltapäivällä alkoi kova vuoto ja menkkamaiset kivut, jotka jatkuu edelleen. Tai siis normaaleista menkoista poikkeavaa ei havaittavissa.

soitin just perhesuunnittelupolille. Lääkäri oli ollut sitä mieltä, et jos vuoto runsastuu, pitää mennä näytille, mut kätilölle sanoin, et kun nää ei eroa normaaleista kuukautisista mitenkään, aion aloittaa clomit kiellosta huolimatta, sillä seuraava vapaa aika polille olis ollut vasta 6.9. Silloin olis mennyt yksi kierto täysin hukkaan ja siihen en suostu. Sanoi ymmärtävänsä, muttei voi antaa lupaa. Joten otin omavaltaisen luvan ja aloitan ne huomenna.

Kiitos tsempeistä. Ne ei tällä kertaa riittäneet, mutta olo on silti melko positiivinen (en ole yhtään itkenyt). Nyt kerran saatiin plussa aikaiseksi clomeilla, saadaan se vastedeskin.

Nonna *lähtee viettämään vapaapäivää Ikeaan*

Vierailija
40/90 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä noin pitänyt käydä!

Mun on pakko kertoa eräästä tapauksesta tuolla yahoon toistuvissa keskenmenoissa. En jaksa kaivella hänen viestejään nyt esille, vaan ulkomuistista kerron. Heillä on yksi lapsi ennestään, sen jälkeen monta keskenmenoa. Raskaudet on pitänyt laittaa alulle hoidoilla ja viimeisimmän km:n jälkeen siirtyivät adoptiojonoon, kun toisen biologisen lapsen saanti näytti niin huonolta. Nyt sitten yllättäen uusi raskaus alkoikin ihan luomuna. Heti alkuunsa alkoi kuitenkin verinen vuoto ja henkilö luopui täysin toivosta ja oli varma, että kesken meni sekin. Ultrassa oli kuitenkin täydeksi yllätykseksi näkynyt sikiö ja syke, mutta kohdussa oli todella paljon verta, joten keskenmenon uhka tosi suuri. Sitten hän alkoi vuotaa omien sanojensa mukaan kuin niagara eikä toiveita raskauden jatkumisesta uskaltanut enää elätellä. Eilen taisi olla ultrapäivä ja täysin viikkoja (muistaakseni 7+3) vastaava sikiö masusta löytyi kasvamasta ja kohtu oli tyhjentynyt verestä. Täytyy nyt toivoa, että tämä raskaus heillä onnistuisi. Mutta siis tällaisia tapauksia voi tuon verenvuodon kanssa olla.

Ajattelin, että kerron, kun et ole vielä uutta clomikierrosta aloittanut. Yllättävän yleistähän tuo vuotelu alkuraskaudessa on ja silti saattaa raskaus jatkua normaalisti. Toisaalta tietysti vielä useammin vuoto tarkoittaa keskenmenoa. Kannattaisiko sinun tehdä huomenna raskaustesti ennen kuin otat ekan clomin???

Jos tämä nyt tosiaan kesken meni, niin toivotaan, että seuraavasta kierrosta tärppää. Voihan olla, että kroppasi on valmiimpi ottamaan nyt uuden raskauden vastaan.

neronja rv 37+3