Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi takana sairaanhoito-opintoja ja alanvaihto mielessä

Arvostus hukassa
05.04.2021 |

Antakaamme neuvoja. Mulla alkaa olla vuosi sairaanhoitajaopintoja pian valmiina, kiitettävällä koulumenestyksellä. Olen pian nelikymppinen, ja virtaa kyllä riittää.

Tarkoitus oli aluksi hieman naiivi, tiedän. Tähänastinen työkokemus kaupalliselta alalta monipuolisesti, myös yrittäjänä pitkään, mutta halusin vielä seikkailla ja oppia ihmisläheisen työn. Tietysti varma työllistyminen ja mahdollisuudet keikkatyöstä ulkomailla myös houkuttivat.

Olen tehnyt nyt pitkään keikkatyötä hoitoalalla, olen erittäin tarkka työssäni, haluan olla mahdollisimman hyvä hoitaja ja hoidan ns. sydämellä jokaisen hoidettavan. Silti olen tehokas, teen paljon enemmän usein kuin muut samassa paikassa, en marise, en juoruile, haluan tulla kaikkien kanssa toimeen.

Ei mene päivääkään ettei jollakin työyhteisöstä olisi huomautettavaa. Ihan aina jotakin. Ihan taatusti laitan asiakkaalle juuston ennen kinkkua leivälle kun asian pitäisi olla toisinpäin. Ihan varmasti annan väärän mallisen, korvallisen muovimukin asukkaalle, tai näen värisen lautasen samasta lautaspinosta. Olen siis opiskelijana työyhteisössä, jolla on valtava pula keikkatyöläisistä. En liioittele, vaan olen oikeasti hyvä ja täsmällinen työntekijä, josta asukkaat tykkäävät, siivoan jälkeni ja olen tahdikas ja asiallinen ja motivoitunut.

Tuntuu etten kestä enää päivääkään, sillä pienet puuttumiset mitättömiin asioihin ja silmätikkuna oleminen kuluttavat liikaa.

Olisiko mitään, miten voisin vuoden sh-opintojani hyödyntää muualla kuin hoitoalalla? Olisi kiva tehdä kuitenkin ihmisten kanssa töissä mutta arvostetumpana. Opettajaksi sopisin hyvin myös mutta vaatii ehkä liikaa opintovuosia vielä ja työllistyminen kenties pelottaa.

Olin ajatellut erikoistuvani joko leikkaussaliin töihin tai psykiatriseen työhön, nyt hirvittää tämä alan nokkimisjärjestys ja mietin pitäisikö tosiaan vaihtaa vielä alaa.

Onko kukaan saanut hyödynnettyä vuoden opintoja muulla kuin hoitoalalla, ja olisiko esittää ideoita?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex - hoitajana voin sanoa, että ne hoitajat on itse siellä niin väsyneitä ja vttuuntuneita siihen työhön ja huonoon johtamiseen, että ne kyykyttää opiskelijoita, kun eivät voi potilaita kyykyttää....tosin jotkut kyllä tekee sitäkin. En voi suositella hoitajan työtä kenellekään juuri tästä syystä.

Vierailija
42/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaympäristössä on kaikenlaisia räväköitä täti-ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Aina vaan jatkuvaa toimintaa.

Vierailija
44/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat mielellään pätevät sairaanhoitajaopiskelijalle, joka vielä hetken on nokkimisjärjestyksessä heidän alapuolella.

Kinkkuviipaleista motkottaminen on heille ihan kunnia-asia.

Hakeudu oikeisiin töihin leikkaussaliin tai teholle, niin pääset vähemmällä.

Vierailija
45/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokevat sinut uhkaksi työpaikalla.

Nokkivat, että saisivat sinut mitätöityä ja sitä kautta ajettua ulos. Kateus voi myös olla osasyynä.

Vierailija
46/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-alalla olen itsekin, ja lähden nykyään pois hankalista työpaikoista. Töitä on tarjolla paljon, joten turha jäädä niihin missä tehdään homma ihan mahdottomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi