Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maskihullu huitoi veitsellä Espoossa.

Maski-sekopää
05.04.2021 |

Espoossa tapahtui lauantaina uhkaava välikohtaus, kun lähellä ollut huitoi veitsellä ilman maskia ruokakaupassa ollutta asiakasta. Välikohtaus tapahtui kello 21.45.

Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen yleisjohtaja, rikoskomisario Jyrki Kallio kertoo.

Syynä oli yksinkertaisesti suivaantuminen toisen maskittomuudesta.

Henkilöä epäillään törkeästä pahoinpitelyn yrityksestä.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kassapleksinsä takana, ei takaisin

Vierailija
62/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä seuraa siitä kun poliisit eivät puutu maskittomuuteen. Kansalaiset joutuvat ottamaan oikeuden omiin käsiinsä. Ihan hyvä kyllä että aktiiviset kansalaiset puuttuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä seuraa siitä kun poliisit eivät puutu maskittomuuteen. Kansalaiset joutuvat ottamaan oikeuden omiin käsiinsä. Ihan hyvä kyllä että aktiiviset kansalaiset puuttuvat. 

Poliisilla ei ole mitään syytä eikä valtuuksia puuttua maskittomuuteen, sillä Suomessa ei ole maskipakkoa.

Vierailija
64/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit itse käyttää maskia vain, koska heidät on siihen velvoitettu työtehtävissä. Moni ei sinänsä kannata niiden käyttöä. Poliiseissakin on järkeviä ihmisiä, varsinkin kun ovat viime kuukausina joutuneet tarpeeksi puuttumaan maskipakottajien psykoottiseen käytökseen.

Vierailija
65/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisit itse käyttää maskia vain, koska heidät on siihen velvoitettu työtehtävissä. Moni ei sinänsä kannata niiden käyttöä. Poliiseissakin on järkeviä ihmisiä, varsinkin kun ovat viime kuukausina joutuneet tarpeeksi puuttumaan maskipakottajien psykoottiseen käytökseen.

Varmasti poliisi siellä Lapuan lähellä. Olet ehkä unohtanut lukea uutiset? Maskipakko on pian elämääsi. Kamalaa, vai mitä.

Vierailija
66/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jonkun pitäisi alkaa kaitsemaan, näitä maskitta liikkuvia. Meillä täällä Kouvolassa on suunnitelmissa, perustaa katupartioita, jotka ojentaisivat maskitta kulkevia. Nimeksi tulee " Soldiers of mask" Tarkkailemme turvavälejä ja maskin käyttöä yleisissä tiloissa. Alkuun maskiton selviää parilla litsarilla ja puhuttelulla, mutta toisinto on jo sen sortin rike, että tulee pippurisumutteesta nokalle. Olen saanut joukkoihimme jo kaksi ihmistä, siis minä ja isäni. Huomenna alkaa rekrytointi, eiköhän muutamalla kiljupänikällä saada joukkuetta vahvistettua. Harmi vain, kun täällä Kouvolan keskustassa ei liiku ketään ojennettavia, oli korona tai ei.

Vierailija
67/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillinen homma, mutta onhan tuo täysin ymmärrettävää. Voi miettiä, että onko sillä niin väliä makaako teholla maskittoman tartuttamana vai saatuaan tarpeellisen ojennuksen riskikäyttäytymisestän.

Sitä paitsi maski olisi tältä säästänyt, että sopii miettiä...

Entä jos hänellä on sairaus tai vamma, joka estää maskin pitämisen?

Sitä sopii sinun miettiä.

Sitten varmaan laittaa sellasen ihmisen kauppaan, joka pystyy sitä maskia pitämään. Missä se maalaisjärki on?

Vierailija
68/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hapen puute tekee ihmiset mielisairaiksi. Toivottavasti nuo hullut dementoituvat mahdollisimman nopeasti ja joutuvat laitokseen.

Älä ihmeessä. Miten kirurgit onnistuvat peittämän hapenpuutteensa aiheuttaman hulluuden? Koko työvuoron söhivät maski naamalla.

Tai tehohoitajat...

Heillä on ihan erilaiset maskit, kun nämä kertakäyttöiset, kirurgimaskit - niiden läpi on ihan hyvä hengittää, toisin kun näiden kertakäyttöisten kiinalaisten maskien.

Vierailija
69/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä eroa on suosituksella ja pakolla?? Sinulla ei ole mitään oikeuksia huomautella kenenkään maskittomuudesta tai alkaa väkivaltaiseksi. Ja vaikka lakiin (ei tule kylläkään tapahtumaan) joskus maskipakko kirjattaisiinkin, silloinkaan sinulla tai kenelläkään muulla ei ole oikeutta käydä käsiksi niihin maskittomiin. Se on ihan viranomaisten tehtävä valvoa lakia ja tarkistaa mm. ne syyt maskittomuudelle, ei sinun. Ja sori vaan, niitä maskittomia tulisi olemaan myös "maskilaista" huolimatta. Kaikki ei maskia voi käyttää, erinäisistä syistä. Ja heillä on silti ihan yhtäläinen oikeus käydä mm. ruokakaupassa kuin sinullakin.

Täytyy kyllä sanoa, ettei olisi vielä vuosi sitten uskonut millaisia katkeria, kyttääviä, hysteerikkoja voi suomalaisten seasta löytyä. Pelottavia tyyppejä.

Vierailija
70/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tekee vaan enemmän mieli poistua tästä maailmasta, kaikki on ihan sekaisin.

Vierailija
71/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti poliisi siellä Lapuan lähellä. Olet ehkä unohtanut lukea uutiset? Maskipakko on pian elämääsi. Kamalaa, vai mitä.

Ei kun ihan akateeminen humanistinainen Etelä-Suomesta. Maskipakko ei tule olemaan elämääni koskaan.

Vierailija
72/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kake kirjoitti:

Kyllä, jonkun pitäisi alkaa kaitsemaan, näitä maskitta liikkuvia. Meillä täällä Kouvolassa on suunnitelmissa, perustaa katupartioita, jotka ojentaisivat maskitta kulkevia. Nimeksi tulee " Soldiers of mask" Tarkkailemme turvavälejä ja maskin käyttöä yleisissä tiloissa. Alkuun maskiton selviää parilla litsarilla ja puhuttelulla, mutta toisinto on jo sen sortin rike, että tulee pippurisumutteesta nokalle. Olen saanut joukkoihimme jo kaksi ihmistä, siis minä ja isäni. Huomenna alkaa rekrytointi, eiköhän muutamalla kiljupänikällä saada joukkuetta vahvistettua. Harmi vain, kun täällä Kouvolan keskustassa ei liiku ketään ojennettavia, oli korona tai ei.

Ei maskeja naamalle, ei maskeja minnekään!

Vierailija
73/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ime munaas, gubbe - siinä sulle maskia" - about parikymppisen jolpin lakoninen vastaus kaupan aulassa itsensä ylentäneelle maskipoliisille.

Sanotaan nyt näin, että harvoin törkeä puhe osuu niin kohdalleen kuin tuossa. Aulassa päivystänyt gubbe lähti ulos kun heiton kuullut porukka pyrskähteli...

Siinä ois jolpin polvet notkahtaneet ennen kuin jolppi ehtisi edes ymmärtää että mitä kävi.

Vierailija
74/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kake kirjoitti:

Ei maskeja naamalle, ei maskeja minnekään!

Minä olen kyllä käyttänyt työnantajan ostamat maskit pikkuhousunsuojina. Ei ne mitään ime, mutta estävät kuitenkin vuodon pikkuhousuihin.

Vierailija
75/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tapaus, mutta tätä maskintodistajien vouhotusta on hauska seurata palstalla :D

Vierailija
76/86 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillinen homma, mutta onhan tuo täysin ymmärrettävää. Voi miettiä, että onko sillä niin väliä makaako teholla maskittoman tartuttamana vai saatuaan tarpeellisen ojennuksen riskikäyttäytymisestän.

Sitä paitsi maski olisi tältä säästänyt, että sopii miettiä...

Entä jos hänellä on sairaus tai vamma, joka estää maskin pitämisen?

Sitä sopii sinun miettiä.

Sitten varmaan laittaa sellasen ihmisen kauppaan, joka pystyy sitä maskia pitämään. Missä se maalaisjärki on?

Joo, työttömän yksineläjän, jolla ei sukulaisia tai tuttavia, eikä rahaa kaupan kotiinkuljetuspalveluihin onkin syytä kuolla nälkään. Onhan se nyt hirveetä jos jollekin hysteerikolle tulee paha mieli, koska tämä työtön ja rahaton ei pysty pitämään maskia siellä tyhjyyttään kumisevassa marketissa 🙄

Vierailija
77/86 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kake kirjoitti:

Vitsiksi kirjoitettu, mutta ihmiset ovat tämän kannalla. Kun isompi porukka valvoo asiaa, on näillä vastuuttomilla kieltäytyjillä isompi paine alkaa vastuulliseksi. Ja onneksi kohta lakikin tukee tällaista ja voidaan pitää maskiton hallussa poliisin tuloon asti.

Vierailija
78/86 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta historian, jo kaukaisista esihistoriallisista ajoista lähtien, ihmisyhteisöt ovat tarvinneet yhteistyötä ulkoisia uhkia vastaan. Tämän vaarantaneet tottelemattomat yksilöt eristettiin laumasta tai tuhottiin ne siihen paikkaan. Yksilö ei ole yhteisöä merkittävämpi ikinä, ei silloin, eikä nytkään.

Ihminen ei ole kovin paljoa muuttunut, kun vähän raaputetaan. Moni maskia pitävä on noudattanut rajoituksia, ollut varovainen ja pelännyt vaikkapa vanhempiensa vuoksi. Töissä on ollut erityisjärjestelyjä, monilla on mennyt duuni tämän takia. Jotkut ovat sairastaneet itse ikävän version taudista ja kenties jonkun omainen on siihen menehtynytkin. Mutta se on kestetty ja ajateltu, että kun kaikki noudattaa rajoitteita ja pelaa samoilla säännöillä, niin tästä selvitään.

Mutta sitten vastaan kävelee maskiton "minulla on oikeus", joka ei noudata turvavälejä, horisee Q-anonista ja ties mistä, käyttäytyy ylimielisesti, nuolee sormiaan ja lähmii kauppatuotteita ja vielä ylimielisesti pitää itseään muita parempana, koska katsoo nämä lampaiksi. Hänellä on aikaa naputella netissä päivästä toiseen, kun työt eivät vaivaa. 

Kun nämä kaksi kohtaavat, niin se, että historia alkaa toistaa itseään, ei ole mikään ihme.

Vierailija
79/86 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kake kirjoitti:

Vitsiksi kirjoitettu, mutta ihmiset ovat tämän kannalla. Kun isompi porukka valvoo asiaa, on näillä vastuuttomilla kieltäytyjillä isompi paine alkaa vastuulliseksi. Ja onneksi kohta lakikin tukee tällaista ja voidaan pitää maskiton hallussa poliisin tuloon asti.

Juuri näin ja tämä nähtiin Helsingissä viime syksynä. Alkuun bussissa maskia piti ehkä kolme kymmenestä, kohta puolet ja kun sen yli mentiin, maskittomat alkoivat olla todella vaivaantuneen oloisia ja lopulta kaikilla, paitsi joillakin juopoilla ja narkkareilla, oli maskit.

Nyt on menty siihen, että en yhtään ihmettelisi jos joku sanoisi ikävästi mikäli maskia ei näy. Isossa kaupassa näkyi viime viikolla yksi tyyppi, jolla ei ollut maskia. Ihmiset vilkuilivat tätä todella vihaisesti. Ei tarvita kuin yksi kaveri, jolla on huono päivä, niin palautetta tulee.

Vierailija
80/86 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kake kirjoitti:

Juuri näin ja tämä nähtiin Helsingissä viime syksynä. Alkuun bussissa maskia piti ehkä kolme kymmenestä, kohta puolet ja kun sen yli mentiin, maskittomat alkoivat olla todella vaivaantuneen oloisia ja lopulta kaikilla, paitsi joillakin juopoilla ja narkkareilla, oli maskit.

Nyt on menty siihen, että en yhtään ihmettelisi jos joku sanoisi ikävästi mikäli maskia ei näy. Isossa kaupassa näkyi viime viikolla yksi tyyppi, jolla ei ollut maskia. Ihmiset vilkuilivat tätä todella vihaisesti. Ei tarvita kuin yksi kaveri, jolla on huono päivä, niin palautetta tulee.

Kyllä, juuri näin. Ja pian maskipakko tulee lainsäädäntöön, niin maskittomat voidaan kiinniottaa siviilien toimesta ja toimittaa viranomaisten haltuun.