Kirjoita joku asia Raamatusta / kristinuskosta joka tulee mieleesi niin pohditaan sitä yhdessä.
Minua kiinnostaa maailman ja ihmisten AHDISTUS. On tätä päivää että ihmiset, ihmiskunta ja koko maailma on suuren ahdistuksen kourissa. Enteilisikö jotakin?
Kommentit (12)
Onko ihmiskunta jotenkin erityisesti ahdistunut nykyään? Olisiko tuossa 1300-luvulla, kun oli nälänhätää, sotia ja rutto kuitenkin ollut ihan hippusen ahdistavampaa?
lukekaa ihmiset urantia kirjaa niin saatte todellisen näkemyksen tästä Jumalasta joka oikesti on rakkaus. Juutalaisuus ja kristiusko on hyvin primitiivisiä veriuhreineen ja helvetti opillaan
Lue Tommy Hellstenin uusin kirja. Siitä saattaa löytyä jokunen viisauden kultajyvä.
Miksi kaikki kristityt puhuvat siitä että nyt kuollut henkilö meni taivaaseen ja katselee nyt sieltä muita pilvien päältä?
Heidän oman pyhän kirjansa mukaan kaikki kuolleet pysyvät haudoissaan ja nousevat sieltä vasta tuomiopäivänä.
Ap:llä ei varmaan ollut tarkoitus että tulisitte tänne julistamaan ihan itse itsestänne kuinka tyhmiä ja typeriä olette.
Neitseellinen syntyminen, naiset vaietkoot seurakunnassa, homot tuhkaksi Sodomassa, aviorikoksesta saa kivittää, varkaudesta katkaistaan käsi, orjat saa tappaa ...mitä vit#tua Timo?
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä ei varmaan ollut tarkoitus että tulisitte tänne julistamaan ihan itse itsestänne kuinka tyhmiä ja typeriä olette.
Sinä tulit julistamaan.
kristityt sanoo ettei jumala muuta mieltään tai kadu. siitä löytyy raamatun jakeitakin muta sitli vanha testamentti on täynnä kohtia joissa jumala katuu tai muuttaa mieltään. joko raamattu valehtelee tai sit kristityt puhuu pashaa
Raamatussa kuvataan luonnonilmiöitä, kuten ukkosta (ja taivaat aukenivat), tulivuoren purkausta, maakaasun palamista, veden vetäytymistä (tätä tapahtuu vieläkin että järvi kuivuu yhtäkkiä) , heinäsirkkapopulaation hyökkäämistä, jättikalasaalista, suolaveden auttamista ihosairauksiin, kuin ne olisi jotain muuta kuin tavallisia luonnonihmeitä.
Mulla mitään syytä kieltää, et olin paniikissa silloin kun äiti kuoli. Ennakoin jo sen, mutta silti se tuli "kuin puskista". N. pari viikkoa se ahdistus kesti, sit se meni ohi, kun piti ruveta järjestelemään niitä "käytännön asioita".
.... (=kului aikaa)
Sitten isä ... meni huonompaan kuntoon ja sama edessä. Luulin, et nyt se on helppoa .... ja pskt. - ihan samat tunteet.
....
Noiden lisäksi vielä omat sairaudet - paljastui synnynnäisiä anomalioita, joiden kanssa vanhemmilla ollut mitään tekemistä (ilm. geenivirheet?).
Joskus itku silmässä makasin keittiön lattialla (yön) - "Jos Luoja pyyhkäset, niin pyyhkäse sitten kerralla, valmis olen". .... Eipä pyyhkässyt. ... Päätin, et oman käden kautta en elämääni lopeta, "come hell or high tide".
Käännös neitsyt Maria on käsitykseni mukaan kääntynyt virheellisesti alkukielestä.
Alkuperäinen sana alkukielellä kuvasi enemmän nuorta naista, joka jostain syystä on käännetty neitsyeksi.
Raamattu on täynnä symboliikkaa ja kirjaimellisesti luettuna menee koko Sanoma ohi.
Sama koskee sanaa Kristus. Se tarkoittaa voideltua. Eli Jeesus Kristus = Jeesus Jumalan voitelema. Jokainen, joka on "kuin Jeesus", eli sydämeltään toimii oikein, voisi ansaita Jumalan voitelun. Jeesus sai tittelin hyvyydellään.
esim se kohta raamatussa jossa jumala rankaisee daavidia ja käskee raiskaamaan hänen vaimonsa ja kiduttaa daavidin aviorikoksesta syntynyttä lasta 7 päivää ennenkuin tappaa sen DAAVIDIN synnin tähden. lähdetäänkä siitä liikkelle?