Poltatko tupakkaa?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tupakoinnin lopettaminen vaikeaa?
On
Ei ole, kun sen tekee, kuten minä. Ääliökännissä mentholinmakuinem pikkusikari, jonka jälkeen oksennetaan varpaankynnetkin. En ole sytyttänyt enkä polttanut tupakkaa 19.6.1999 jälkeen.
Mitä?Vain 36% polttaa tupakkaa.
Kyllä, nuoresta lähtien, harmittaa kun tulee kalliiksi, vaikea lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nuoresta lähtien, harmittaa kun tulee kalliiksi, vaikea lopettaa.
Hinnan sijaan kannattaisi harmitella sitä kuinka tuhoat terveytesi ja keuhkosi. Jos et kuole ennenaikaisesti niin viimeiset vuotesi tulevat olemaan aika ikävät kun et pysty hengittämään normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Sätkää,24:s vuosi menossa.Äitini kuoli piiputtelijana keuhkosyöpään 25 vuotta vanhempana,kuin itse olen nyt.Lopettaisin heti tämän "harrastukseni",jos löytyisi tahdonlujuutta.
Kokeile nikotiinipusseja,poltun 35 v ja luulin että en pysty lopettaa
Kuukausi ilman poltin 40 v äiti ja isä poltti kotona ja äiti jopa raskaus akana,eli poltin koko elämäni,isä kuoli keihkosyöpään minulla todettiin ahtauma tauti,vieläkin tekee niin paljo röökii mieli et ei v...tu!
Lopetin vähentämällä, mulla toimi 1kk 8 2kk5 3kk 4kk2 5kk1 yhtee silti jäin eli aamulla 1
Joo eipä se lopettamine mitää vaikeeta ollu puolivuotta oon ollu vetelemäti välillä maistan emännän röökistä on se pahaa.oon ittelkeni sanonu vedä jos vedät ni en oo vetäny,mulle ei toimi jos sanotaa ehdoton ei sitte ainaki vedän,jästipää ko oon
Tupakasta saa nikotiinia ja nikotiini auttaa poistamaan kehosta piikkiproteiineja. Nämä piikkiproteiinit ovat harminamme niin kauan kuin "tutkittuja ja turvallisia" ottaneita on elossa. Piikitetyt levittävät niitä ympäristöönsä. toinen toisiinsa ja piikittämättömiin. Näin tämän "tutkitun ja turvallisen" on suunniteltukin toimivan. Piikkiproteiini on toksiini, myrkky, joka tuhoaa terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tupakoinnin lopettaminen vaikeaa?
Poltin n. 40 vuotta enkä koskaan edes harkinnut lopetusta ennen kuin terveystarkastuksessa hoitaja ehdotti ja kertoi mahdollisuudesta saada vieroitusölääkkeitä. Olin muutenkin tekemässä terveydellisistä syistä johtuem elämäntapamuutosta ja ajattelin, että siinä samassa voin ainakin yrittää tupakoinnin lopetusta vieroituslääkkeiden avulla. Lopettaminen sujui yllättävän helposti lääkkeiden aiheuttamasta pahoinvoinnista huolimatta enkä ole tupakkaa enää lähes 3 vuoteen polttanut. Kilojakasn ei tullut lisää vaan paino putosi tasaiseen tahtiin elämäntapamuutosten myötä.
Yritin nuorena opetella polttamaan, mutta katsoin lopulta, että ei ole minkään väärtti.
Kyllä ihmisen pitää todella tyhmä jos polttaa tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakoitte?
Milloin aloititte ja miksi?
Teininä aloitin, 11 vuotta poltin, nyt 12 vuotta polttamatta. AIka aikaa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
En polta koska tupakka on suurin yksittäinen syy riippurinnoille.
Lähteet:
https://www.terve.fi/artikkelit/nain-tupakointi-rapistuttaa-ihmisen
Hyvä tietää, taidankin lopettaa.
Mitä?63% ei polta.Ei voi olla totta?