Poltatko tupakkaa?
Kommentit (242)
Onko tupakoinnin lopettaminen vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko tupakoinnin lopettaminen vaikeaa?
On
Poltan. Yli 40v jo polttanut, eli ikuinen pahe.
Poltan kännissä eli parina päivänä viikossa.
Lopettaminen kesti n. 30 vuotta, jona aikana tein n. 100 tupakkalakkoa, joista aina viimeisin oli edellistä helpompi ja yleensä pitempi.
Miksi tupakoitte?
Milloin aloititte ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakoitte?
Koska tarvii nikotiiniä. Aloitin joku 13-14v. Muutkin aloitti.
Vierailija kirjoitti:
Sätkää menee.
Sätkä ja kylmä kalja on parasta.
En, mutta olen koukussa nikotiinivalmisteisiin.
Poltan ja suosittelen sitä kaikille muillekin.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta olen koukussa nikotiinivalmisteisiin.
Nössö. Rööki huuleen vaan. Tee se kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakoitte?
Minä aloitin lapseni synnyttyä, olin 20 v. Mies opetti että tupakkatauolla ei häntä tai ketään muutakaan saa häiritä, vaikka lapsi huutaa 24/7. Eli siinä väsymyksessä hulluuden partaalla päätin aloitta polttamisen ihan vain siksi, että sain jonkun oikeutuksen muutoman minuutin tauolle lapsen suhteen. 20 vuotta sillä sitten tuhosin itseäni. Viime vuonna lopetin.
En. Ei ole tapana poltella rahaa. Keksin sille parempaakin käyttöä kuin oman terveyden tuhoamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakoitte?
Minä aloitin lapseni synnyttyä, olin 20 v. Mies opetti että tupakkatauolla ei häntä tai ketään muutakaan saa häiritä, vaikka lapsi huutaa 24/7. Eli siinä väsymyksessä hulluuden partaalla päätin aloitta polttamisen ihan vain siksi, että sain jonkun oikeutuksen muutoman minuutin tauolle lapsen suhteen. 20 vuotta sillä sitten tuhosin itseäni. Viime vuonna lopetin.
"Mies opetti"? Aikuista ihmistä? Siis oliko parisuhteessanne kyse jostain aikuisopistosta?
En enää, lopetin pian 12 vuotta sitten. Aloitin parikymppisenä, mutta pidin pari pitempää taukoa välillä. Lopettaminen oli yllättävän helppoa. Podin pahaa kurkkutulehdusta enkä edes pystynyt polttamaan. Kun paranin, päätin kokeilla voinko jatkaa tupakoimattomuutta. Niin se sitten jatkui ja jatkui. Kaapin perällä oli kain muutaman vuoden hätävarana avaamaton aski, jonka sitten yhden suursiivouksen aikana nakkasin roskiin. Ihmettelen kun edes uniin ei tullut tupakka kuten aikaisemmin taukojen=lakon aikana. Nyt kun edessäni kassajonossa seisoo joku tupakalle lemuava ihminen, en voi kuin hämmästellä, haisinko minäkin ennen noin pahalle. Yäk!
Nuuskaa huuleen. Kiva kun voi työaikanakin käyttää. Maski päälle ja työtehot nousuun. Mukavaa.
Todellakin, kuten kaikki järkevät. Olen polttanut 13-vuotiaasta asti ja 23 vuotta.
Äänestin en polta.