Sain äsken mun koronatestituloksen takaisin ja se oli positiivinen :(
Ei siinä mitään olen elänyt TODELLA varovaisesti viimesen vuoden, mutta tää oli nyt kolmas positiivinen koronatestitulos minkä olen saanut vuoden aikana. Jään nyt 3 viikoksi täyskaranteeniin ihan varmuuden vuoksi
Kommentit (62)
Koronan voi sairastaa monta kertaa. Lisäksi on mahdollista että aiemmin sairastetun taudin aiheuttamaa virusta on elimistössä edelleen vaikka et olisi uutta tartuttaa saanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä se virus jää ihmiseen pitkäksi aikaa ja aktivoituu silloin tällöin. Muuten en kyllä usko, että kukaan noin vähillä kontakteilla saisi sitä jatkuvasti.
Voi olla mahdollista, mutta mun tartunnoissa on suht tasainen väli (Olettaen, että immunitetti kestää sen noin 6kk). Ekan tartunnan sain Maaliskuussa 2020 (Tämä tuli todennäköisesti ulkomailta sillä palasin Helmikuun vikalla viikolla lomalta jenkeistä), toisen sain lokakuussa 2020 (Ei harmainta aavistusta mistä tullut) ja nyt tuli sitten kolmas positiivinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutustunut tähän?
"PCR-testillä saadaan ihan kuka tahansa koronapositiiviseksi jos vain halutaan. Jokaisesta meistä löytyy jo molekyyli, jota liian monta kertaa monistamalla saadaan feikkipositiivinen tulos. Suomi tekee juuri näitä feikkipositiivisia THL:n opastamana. "
"Tässä itse testin kehittänyt Nobel-palkittu kertoo huijaustavasta. Oikea monistusmäärä on alle 25. Suomessa monistetaan jopa 40 kertaa, kun halutaan feikkipositiivisia tuloksia. "
https://twitter.com/valtamedia/status/1364674196245078016
Oletko varma, että sait sen oikeasti?
Tämän on esimerkiksi Helsingin Sanomat leimannut salaliittoteoriaksi. En usko hetkeekään, että toi olisi totta
Aa, no jos kerta HS niin sittenhän se on salaliittoteoria. Jos kerta HS niin sanoo niin kyllä. En kyseenalaista jos kerta HS sanoo niin.
/s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmas? Missä vtussa sinä pyörit haalimassa virusta? Itse en ole käynyt kertaakaan edes testissä.
Itseasiassa en juuri missään. En ole käynyt vuoteen itse kaupassa. Viimeksi oon nähnyt kavereita ja vanhempia kesällä kunnolla. Vietän päivistäni 99% yksin mun kaksiossa ja silloin kun poistun käytän maskia ja definsion käteni aina kun kosken johonkin oli kyseessä sitten mikä tahansa asia mun kodin ulkopuoellta
Voitaneen siis päätellä, että liiallinen maskinkäyttö ja desillä lotraaminen lisäävät tartuntariskiä. Itse en käytä maskia lainkaan ja käsidesiäkin hyvin harvoin. Käyn kaupassa jne. En ole kertaakaan tuntenut minkäänlaisia oireita, jotka viittaisivat koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmas? Missä vtussa sinä pyörit haalimassa virusta? Itse en ole käynyt kertaakaan edes testissä.
Itseasiassa en juuri missään. En ole käynyt vuoteen itse kaupassa. Viimeksi oon nähnyt kavereita ja vanhempia kesällä kunnolla. Vietän päivistäni 99% yksin mun kaksiossa ja silloin kun poistun käytän maskia ja definsion käteni aina kun kosken johonkin oli kyseessä sitten mikä tahansa asia mun kodin ulkopuoellta
Kuinka pitkä aika on edellisestä positiivisesta testituloksesta? Meidän esikoinen sairasti koronan lokakuun alussa, ja testi oli positiivinen vielä joulukuun alussa. Kyseessä oli kuitenkin edelleen sama sairastuminen, eli ei ollut saanut uutta tartuntaa. PCR-testi on niin herkkä, että voi antaa positiivisen tuloksen vielä kolme kuukauttakin sairastetun koronan jälkeen.
Edellinen positiivinen oli lokakuun alussa
Joopa joo. En taida ihan uskoa.
Sitä paitsi jos sinulla olisi oikeasti positiivinen koronatesti tulos, niin silloin ei "jäädä karanteeniin varmuuden vuoksi", vaan silloin määrätään terveydenhuoltoviranomaisten toimesta karanteeniin.
Älä ap jaksa satuilla, tai jos on pakko niin vähän enemmän sitten sitä yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Vain testissä käyvät tietävät saaneensa sen.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. En taida ihan uskoa.
Sitä paitsi jos sinulla olisi oikeasti positiivinen koronatesti tulos, niin silloin ei "jäädä karanteeniin varmuuden vuoksi", vaan silloin määrätään terveydenhuoltoviranomaisten toimesta karanteeniin.
Siis jään 3 viikon karanteeniin varmuuden vuoksi. 2 viikkoahan on ohjeistus/määräys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menitkö testeihin oireiden vai altistumisen vuoksi ?
ja tottakai jos sulla on positiivinen tulos niin karanteeniinhan on pakko jäädä ?Menin testeihin oireiden takia. En kyllä ymmärrä mistä oon voinu saada tartunnan sillä oon viimeisen 3vk aikana poistunu kotoota vain muutamia kertoja. 1X R-kioskille hiljaseen aikaan hakemaan pakettia, ja kaksi kertaa viikosssa (Yhteensä 6x) käyny kävelyllä läheisessä metsässä yksin maskin kanssa.
Onko mahdollista, että olisin saanut koronan esimerkiksi kerrostalon ilmanvaihdon kautta tai Keskon ruuan kotiinkuljetuksen kautta (niinku niiden tuotteidein?). Ne on ainoot mistä oon voinu teoriassa saada tartunnan
Jos et ole koskaan kunnolla edes parantunut edellisestä tartunnasta? Nyt sitten koko ajan elimistössä ollut virus on aktivoitunut uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tottakai jos sulla on positiivinen tulos niin karanteeniinhan on pakko jäädä ?Menin testeihin oireiden takia. En kyllä ymmärrä mistä oon voinu saada tartunnan sillä oon viimeisen 3vk aikana poistunu kotoota vain muutamia kertoja. 1X R-kioskille hiljaseen aikaan hakemaan pakettia, ja kaksi kertaa viikosssa (Yhteensä 6x) käyny kävelyllä läheisessä metsässä yksin maskin kanssa.
Onko mahdollista, että olisin saanut koronan esimerkiksi kerrostalon ilmanvaihdon kautta tai Keskon ruuan kotiinkuljetuksen kautta (niinku niiden tuotteidein?). Ne on ainoot mistä oon voinu teoriassa saada tartunnan
Jos et ole koskaan kunnolla edes parantunut edellisestä tartunnasta? Nyt sitten koko ajan elimistössä ollut virus on aktivoitunut uudelleen?
En kyllä jaksa uskoa, että tauti kestäisi 14kk siten, että aina välillä on useiden kuukausien täysin terve jakso.
Asun kaupungissa jossa on n. 500-1500 uutta koronaa per päivä jo kuukausien ajan. Käyn joka päivä lenkillä, ja parisen kertaa viikossa kaupassa. Maskipakko on, ja pesen toki kädet normaalisti mutta en lotraa käsidesiä enkä desinfioi ostoksia tms. Näen kavereita pari kertaa kuussa. En ole saanut koronaa (kaksi negatiivista testiä) enkä edes ollut tavallisessa flunssassa kertaakaan.
Mutta sitten taas esim Uudessa-Seelannissa todettiin että karanteenihotellissa ihminen sai koronan kävelemällä käytävällä plus käyttämällä hissiä jossa koronaan sairastunut oli ollut ennen häntä. Että ota nyt sit selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä jaksa uskoa, että tauti kestäisi 14kk siten, että aina välillä on useiden kuukausien täysin terve jakso.
Jos ei ole trolli, niin alkaa olla todennäköistä tuo valepositiivinen epäily.
PCR-testi ei ole luotettava, edes sen keksijän mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yhtä mahdollista kuin saada koronatartunta 3 kertaa vaikka suojautuu ja on vain kotona. Eli mahdollista vain Porvoossa.
Onko sinulla oireita ja jos niin millaisia?
Mitä ootte mieltä kannattaisiko mun tilata sellainen ilmanpuhdistaja, joka tappaa sun asunnosta viruksia ja bakteereita todella tehokkaasti?
Oon alkanut epäilemään, että virus leviää mahdollisesti asuntooni toisesta asunnosta ilmanvaihtokanavia pitkin
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungissa jossa on n. 500-1500 uutta koronaa per päivä jo kuukausien ajan. Käyn joka päivä lenkillä, ja parisen kertaa viikossa kaupassa. Maskipakko on, ja pesen toki kädet normaalisti mutta en lotraa käsidesiä enkä desinfioi ostoksia tms. Näen kavereita pari kertaa kuussa. En ole saanut koronaa (kaksi negatiivista testiä) enkä edes ollut tavallisessa flunssassa kertaakaan.
Mutta sitten taas esim Uudessa-Seelannissa todettiin että karanteenihotellissa ihminen sai koronan kävelemällä käytävällä plus käyttämällä hissiä jossa koronaan sairastunut oli ollut ennen häntä. Että ota nyt sit selvää.
Koronapropagandalla saadaan ihmiselle tartunta vaikka niin, että hän istuu perunakellarissa pidättäen hengitystään. Pelonlietsonta on kivempaa kuin tosiasioissa pitäytyminen. Oikeastihan korona ei niin herkästi tartu, että joku käytävällä kävely aiheuttaisi tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ootte mieltä kannattaisiko mun tilata sellainen ilmanpuhdistaja, joka tappaa sun asunnosta viruksia ja bakteereita todella tehokkaasti?
Oon alkanut epäilemään, että virus leviää mahdollisesti asuntooni toisesta asunnosta ilmanvaihtokanavia pitkin
Ehdottomasti kannattaa. Kallein mitä löytyy. Lisäksi tietysti hankit kotiisi samanlaisen eristyksen kuin sairaalan eristysostastoilla ja itsellesi samanlaiset suojavarusteet, joita hoitajat tuollaisilla osastoilla käyttävät. Enne hankintoja kannattaa kuitenkin piipahtaa psykiatrilla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla oireita ja jos niin millaisia?
Ekalla kerralla oli tosi kova yskä ja hengenahdistusta, pahimmat oireet kesti viikon ja sitten viikko meni toipilaana. Toisella kerralla oli ripulia ja "pientä" lämpöä(37,8 oli korkein) oireet kesti about saman verran.
Tällä kertaa hakeuduin testeihin vuotavan nenän ja kutiavien silmien takia. Toistaiseksi ei ole kuumetta tai sen kummempaa
Täyttä paskaa. Täällä trollaa koko ajan muutamia, joilla ei elämässään ole mitään muuta.